МиГ-29 са в готовност, но Москва не гази небето ни

Pan.bg 03 апр 2014 | 18:03 views (4137) commentaries(17)
img в.ПРЕСА

От „Граф Игнатиево“ бойните самолети стигат до Черно море за 8 минути; ? НАТО ще укрепва източния фланг ? Военното министерство най-вероятно ще предложи на кабинета да започне процедура за закупуване на нов тип боен самолет
03 Април 2014 10:53

Българското външно министерство не е отправяло протестна нота до руското посолство, че руски разузнавателни самолети са нарушавали въздушното пространство на страната, научи „Преса“ „Не сме предприемали действия по дипломатически път, защото няма такива факти. При нас няма постъпили сигнали от МО, че са нарушавани въздушните ни граници. Следователно няма и основание да реагираме под някаква форма, ако има такива случаи“, заяви за вестника Ивайло Кашканов, говорител на МвнР

Такава е позицията на родната ни дипломация, докато върховният главнокомандващ на въоръжените сили Росен Плевнелиев твърди точно обратното
. Онзи ден той попита патетично: „Кой има интерес да навлиза във въздушното ни пространство и защо го прави през 2014 г., когато всички ние вярваме, че отдавна живеем в мир и разбирателство в нашия регион.“ Вярно, че съветниците по национална сигурност напуснаха „Дондуков 2“ и там има дефицит от такива специалисти. Но пък какво щеше да коства на държавния глава, преди да се изказва неподготвен, просто да вдигне телефона и да попита военния министър Ангел Найденов дали има такива факти, тъй като МО отговаря за охраната на небето ни. И щеше да чуе категорично отрицателния отговор на МО шефа. „Няма нарушаване на въздушното пространство на страната“, смята министър Найденов. „Не ми е докладвано да има нарушаване на българското въздушно пространство“, отговори вчера пък на въпрос на „Преса“ премиерът Пламен Орешарски.

В дискусията газят ли руски военни самолети небето ни, изненадващо се включи и ексвоенният министър Аню Ангелов. Той дори предложи да извикаме американски изтребители Ф-16 да ни пазят (виж вдясно) и видя в зачестилите руски разузнавателни полети в близост до черноморската ни граница „предвестник на други, далеч по-опасни за страната ни действия“.

Истината е, че руснаците летят в международно въздушно пространство, което е достъпно за всички, и никой нищо не може да им каже, след като не нахлуават в нечий въздушен суверенитет. Те облитат с разузнавателен самолет Ил-20 цялото черноморско крайбрежие на НАТО. Тръгват от Турция, идват към нас и след това се спускат




към Румъния, след което се прибират у дома. Машината е натъпкана с най-модерна разузнавателна апаратура, която засича как и на какви честоти я облъчват земните радари и тези на зенитно-ракетните комплекси. На коя минута реагират дежурните изтребители, на какви честоти работят, на каква височина ги пресрещат и т.н. „Тези полети не са от вчера и днес. От доста време са, но напоследък зачестиха. Просто руснаците си вършат работата Това, което би следвало да прави и НАТО в близост до техните въздушни граници. И е сигурно, че го прави. А ако не, тогава е зле“, коментира ситуацията висш военен.

Експерти обясниха, че единствената реакция от наша страна е да пратим двата дежурни изтребителя МиГ-29 от авиобаза „Граф Игнатиево“, които да летят успоредно на руснаците и да ги наблюдават, докато излязат от нашата зона за отговорност. След подаване на сигнала те трябва да са излетели до 15-ата минута, като вземат разстоянието до Черно море за 8 минути, а до най-крайната точка на страната - за 10-12 мин.
image
Записи от радарите
казват има ли нарушение


Нарушение на въздушния ни суверенитет, независимо от кого, се доказва единствено със запис от радарите. Ако има такива случаи, те се изиск­ват от ВВС. Специалистите от Министерството на отбраната ги разчитат и казват от какъв характер е нарушението. Записът е на магнитен носител и се връчва на външно министерство.

Дипломати обясниха, че няма предписано правило как да се действа. Всеки случай е конкретен и не винаги се връчва протестна нота, тъй като нарушението може да не е умишлено. Специално с руските полети не са констатирани такива случаи, нито е имало подобни подадени сигнали. Затова никой не е искал от ВВС да сваля записи от радарите



Дежурните ни пилоти ги
командват от Испания


Пилотите ни, които охраняват небето ни по линия на „Еър полисинг“, са неприкосновени. У нас никой не може да им разпорежда - нито министърът на отбраната, нито военен №1. Те са подчинени единствено на Обединения център за въздушен суверенитет на НАТО в Торехон (Испания) и оттам получават команди. Там постоянно постъпва информация за въздушната обстановка над всички държави в НАТО и след това се вземат решенията.

За изминалия месец родните пилоти са били вдигани девет пъти да съпровождат руски разузнавателни самолети по заповед от Испания. Оттам казват как да се постъпи, ако има нарушител. Заповедта дали пилотите ни трябва да пуснат ракетите и да го свалят, трябва да даде българският министър на отбраната.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 17

  1. #1
    Adolf 03 апр 2014, 18:29
     
    0
     
    0

    По- голяма глупост от тази статия няма. ама въобще не сте в час!

  2. #2
    tren 03 апр 2014, 20:00
     
    0
     
    0

    смешно

  3. #3
    pE 03 апр 2014, 21:36
     
    0
     
    0

    това е пропагандна статия, чрез която се цели да се промият мозъците на хората, колко било важно да се купи нов самолет. който в действителнност не ние нужен. ние 5 нови вертолета неможем да вкараме в пътя, камо и самолети

  4. #4
    VK 03 апр 2014, 21:39
     
    0
     
    0

    "Пилотите ни, които охраняват небето ни по линия на „Еър полисинг“, са неприкосновени. У нас никой не може да им разпорежда - нито министърът на отбраната, нито военен №1."

    "Заповедта дали пилотите ни трябва да пуснат ракетите и да го свалят, трябва да даде българският министър на отбраната."

    Хахаха и последно кой командва пилотите ???

  5. #5
    Техничар 03 апр 2014, 21:39
     
    0
     
    0

    Тук пак троловете са се натролили и изходили...
    Тролове, вие пилоти ли сте, техници ли сте?
    Вие знаете ли ние от ВВС от какво имаме нужда.
    В прав текст - имаме нужда от нов изтребител, не втора употреба, а нов.
    Ха сега спрете да тролите!

  6. #6
    pE 03 апр 2014, 21:45
     
    0
     
    0

    ВВС има нужда единствено от пари. от нищо друго няма нужда

  7. #7
    Техничар 03 апр 2014, 21:48
     
    0
     
    0

    Тролчо, аз казах ли ти да млъкнеш?
    Спри се малко, не познаваш материята ВВС, не ни казвай ние от какво имаме нужда.
    Е от такива като вас, че нали все сме имали нужда и сме искали само пари, за това никой не иска да имаме армия.
    Ние не искаме заплати, ние искаме да летим на нови изтребители. Каза го и ген.Радев, каза го и Ангел Найденов. Ние споделяме тяхното мнение.
    Ела като си толкова пекан, да видиш какво е да летиш...

  8. #8
    :-) 04 апр 2014, 10:12
     
    0
     
    0

    А испанските другари като собственици на "българския" въздушен суверенитет на какъв език разпореждат на пилотите - на испански, английски, български или на някой от другите 15 официални езика на ЕС ;-).

    И значи АСОК-а работи, и испанските другари имат на длан въздушното пространство на България :-).

    И случайно, не им ли прави впечатление на тез другари, че докато руснаците летят извън сувереното на НАТО пространство, то вътре в това пространство съвсем странно фъркат едни други направо немаркирани самолети, или пък фантомни самальотчета, които покриват небето с килим от бели линии ;-).






    Щото аз виждам как същата история се случва с техните колеги - норадските другари ;-).

    И защо няма вдигнати двойки по тревога когато това се случва в Българското Въздушно пространство ???

    Ох, пардон забравих, че то не е Българско а е Натовско :-))).

    П.П. Иначе заповедите на пилотите поне в добрите стари времена се отдаваха от оперативния дежурен :-). Нали не си мислите, че някой ще събуди министъра в 3 през ноща за да проследи Ауакс или сега руски "ауакс" за да иска разрешение от него да вдигне двойката от някое летище ;-).

    И руснаците и "испанците" много добре знаят за кой обект иде реч ;-). От там минаваха връзките ни за Москва а сега за Испания ;-))).

    Та до техничаря, понеже пазите натовския суверенитет искайте парите от испанските другари !!! Предполагам знаете как се разшифрова онова четирибуквено съращение от втори абзац :-).

    А народа няма за какво да плаща и за благодарност да го ръсят с химикали, него и децата му :-(((.

    А пропо вашите деца с противогази ли ходят по улиците ???

  9. #9
    Pesimik-Tehnik 04 апр 2014, 11:00
     
    0
     
    0

    Господа управляващи разберете: Ако днес не купим нов изтребител утре вече ще храним чужда армия. От вас зависи дали храним само няколко натовски летци или цяла руска армия. Избирайте?

  10. #10
    :-) 04 апр 2014, 11:26
     
    0
     
    0

  11. #11
    Тони 04 апр 2014, 19:25
     
    0
     
    0

    Статията е вярна! :)

  12. #12
    Тъжен 04 апр 2014, 21:00
     
    0
     
    0

    Като усетиха колко пари плати USA на Соломон Паси за услугата влизане в НАТО сега и други смели политици т.е. Плевнелиев ще се съдерат докато получат и те нещо.

  13. #13
    :-) 04 апр 2014, 22:43
     
    0
     
    0

    В една от темите за Украйна ви дадох обяснението на професионален икономически хитмен как се правят тез работи, както и едно интервю на бивш шеф на ФБР взето от пилот на "черен" хеликоптер от спецчастите на ЦРУ. Просто ги изслушайте, ако ви стиска разбира се, и ще ви се поизяснят доста от тъмните дела.

    Но сега ще ви дам далеч по-локална далавера ;-):

  14. #14
    Xasan 04 апр 2014, 22:43
     
    0
     
    0

    За какво спорите ,евреин -министър на външните работи,президен -продажник.
    p.s
    Страната къде е ,а армията?

  15. #15
    до 8 05 апр 2014, 05:28
     
    0
     
    0

    http://bg.wikipedia.org/wiki/Конспиративна_теория_за_химическите_самолетни_линии

    комуникацията е САМО на английски език, понеже канала е общ за всички

    аз лично немаркирани самолети не съм видял
    то и няма как да съществуват такива в системата

  16. #16
    :-) 05 апр 2014, 21:16
     
    0
     
    0

    И какви са самолетите които пръскат тогава, кой им е собственика и какъв товар имат на борда си и т.н. детайли.

    Не знаех, че комуникацията във военната ни авиация, която би следвало да защитава българския въздушен "суверенитет", се води на английски. Значи дори ОВД беше по-демократичен. Нямам дори спомен оперативния да си е говорил с нашите летци тогава на друг език освен български ;-).

    Не говорим за международните полети на гражданската авиация а за военните летци, те се водят от РВД ;-).

    Браво, на това му казват суверенитет, когато дори собствените ти военни летци си комуникират на английски в "собственото" си въздушно пространство със собствения си командир :-).

    Като взимате "професионални" войници сега изисквате ли да говорят английски за да станат войници от "БА" ;-)? Не, че е лошо да знаят но като задължително изискване :-))).

    И кой канал ползвате, ако не е тайна, че вече съм позабравил номерата на каналите, отдавна беше ;-).

    Контреила за който ми говорите драги изчезва за 30-50 дължини на самолета, зависи от температурата, височината, влагата и т.н. , това го знаят и двойкаджийте от двигателистите, брат ми е завършил двигатели и не е бил двойкаджия. Така, че тия не на мен.

    Тез аргументи на "учените" като Тагарев и Шаламанов.

    Онзи ден за мой късмет имаше един прекрасен контрейл на един самолет летящ успоредно на границата и го показах на една невярваща като вас, машинен инжинер по професия, като я накарах да обърне особено внимание колко е дълга следата след самолета. За мой късмет още на другия ден имах възможноста да и покажа летящия самолет на кемтреила, по сходен коридор, и само проследих очите и. Разбира се тя има син и и пука за него за разлика от вас !

    - измерете си почвата сами, това което пада от тез самолети пада на земята и е много лесно за мерене ето ви експерт от щатите да ви обясни как става това мерене :-).

  17. #17
    за последно 13 апр 2014, 13:47
     
    0
     
    0

    еми предлагам да направите официално предложение българският език да бъде приет за официален НАТО език и тогава комуникацията на ОБЩИЯ МЕЖДУНАРОДЕН канал ще може да се води на него.

    колкото до честотата на канала - малко е нагло да се питат такива неща

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker