Embraer E190-E2 изпълни първия си полет месеци по-рано

Pan.bg 25 май 2016 | 14:31 views (1473) commentaries(0)
img Embraer E190-E2 изпълни първия си полет месеци по-рано

В понеделник Embraer Е190-Е2 изпълни първият си изпитателен полет, поставяйки началото на кампанията за сертификация. Този полет беше планиран от начало да се изпълни през есента на тази година.

С този първи полет от Embraer изненадаха анализатори, наблюдатели и експерти, тъй като датата му не беше анонсирана предварително. Три месеца след излизането от монтажното хале Е190-Е2 излетя за първи път на 23 май от ПИК на центъра Сао Жозе Дош Кампош в Бразилия. “Ние не само удържахме обещанието си към авиационния пазар, дори отидохме по-далеч с авансът в планирания календар на този първи полет с няколко месеца”, заяви (цитиран в комюнике) Фредерико Флюри Кюрадо, президент-генерален директор на Embraer.
Подобен аванс се явява като резултат от “високото ниво на развитие” на програмата Е2, в която “широко” се използваше цифровата моделизация и интензивни стендови и наземни изпитания, според изявленията на представителите на авиопроизводителя. Първият изпитателен полет продължи 3.20 часа. “Бяхме в състояние да стартираме по забалежим начин тестовете на полетните характеристики със скорост М=0,82, достигайки таван 12 300 m, като прибрахме колесника и задкрилките, както и използването ЕДСУ при нормален режим на полет. Всичко това демонстрира, че проектът Е190-Е2 вече е достигнал зрял етап на развитие, а самолетът – своята здравина на конструкцията и зададените критерии за характеристики на полет”, заявява от своя страна пилотът-изпитател Моцарт Лаузада, който управляваше самолета при този първи полет.
От Embrarer планират да построят четири самолета Е190-Е2 за участие в програмата за сертификация, а началото на търговската му експлоатация се планира за 2018 г.
Бразилският авиопроизводител инвестира $1,7 млрд. за реновация на сегашната гама от фамилията E-Jets. Програмата Е2 включва разработка на още два варианта, Е195-Е2 и Е175-Е2, чиито старт на търговска експлоатация се планира съответно за 2019 и 2020 г. Тази фамилия от самолети включва не само инсталиране на нови двигатели: Pratt & Whitney PW1900G за Е190-Е2 и за Е195-Е2 и PW1700G за Е175-Е2, но също така ново крило и модерна ЕДСУ. Изпитателният флот на Е2 ще включва два Е195 и три Е175.
От лансирането на програмата Е2, анонсирано на авиокосмическия салон на летище Бурже през 2013 г., бразилският авиопроизводител Embraer вече е регистрирал потвърдени поръчки за 267 самолета и опции с право за закупуване за 373 машини. След успешния първи полет на Е190-Е2, “съм сигурен, че интересът в този сектор на пазара, няма да бъде насочен единствено към Е190-Е2, но и към другите варианти Е2”, изразява надежда Паоло Сезар Силва, П-ИД на Embraer Commercial Aviation.
От Embraer не крият надеждата си, че ще успеят да “запазят лидерството си” в сектора за регионални самолети за 70-130 пътници на авиопазара, особено срещу конкуренцията на новите C-Series на Bombardier и MRJ на Mitsubishi.
М. ГЕНОВ
Информация на Embraer
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker