Горещи новини
- В Москва разбиха група на ислямисти, подготвяли терористични актове
- САЩ: Османската империя е извършила геноцид
- Бивш шеф на Авиоотряд 28: Правителственият "Фалкон" може да лети още 100 години
- Стево Пендаровски: Македонският език и македонската нация са факт
- Херо Мустафа: За САЩ е важно Балканите да са в ЕС и НАТО (Обзор)
- 6 месеца в затвора петимата полицаи по делото "Чората" чакат решение на ВКС
- Telepolis: През 2020 г. НАТО провежда най-големите военни учения в Европа от 25 години насам
- Сръбската държавна ТВ под блокада от часове
- Даниел Кадик: Сърбия спешно има нужда от промяна, тя не е готова за ЕС
- „Despacito“ – видеоклип на десетилетието според YouTube

Противипожарни катери пр. L26
Противопожарните катери пр. L26 (2 бр.) са построени в Рощок, ГДР, през 1954-55 год.
Предназначение: буксировка, гасене на пожари и отводняване на аварирали кораби във
вътрешния и външния рейд на пристанищата и до 10 мили отдалеченост при вълнение до 3
бала.
Приети във ВМФ на България в края на 1955 год. и зачислени в съставите на Варненския и Бургаския
дивизиони ОХР (Охрана на рейда – наименованието им към 55-56 год.). През годините
бордовите им номера са различни. ППК с базиране във Варна е бил винаги в състава на
дивизиона спомагателни кораби в база Варна, а другият ППК от есента на 1969 год.
известно време е в Созопол (в началото към Брегова база), по-късно е отново в дивизиона
спомагателни кораби в база Атия.
Извадени от състава на ВМС през 1992 и 1195 год., продадени след 97 год. – единият „в
движение”, другият за скраб.
ТТ Данни на ППК пр.L26 (оригинални и към 66-70 год.):
водоизместване стандартно - 96 t,
дължина максимална/по КВЛ - 26.52 / 25.04 m,
широчина - 4.82 m,
газене/надводен борд - 1.80/0.93 m,
височина на мачтата над КВЛ - 8.00 m,
скорост - 10.0 ? 11.0 kn (след док до 12.5 kn).
ПЪЛНИТЕ ДАННИ НА КОРАБИТЕ:
Кликнете върху IMAGE и изтеглете:









В база Варна заедно с другия съветски пожарен катер, вероятно през 1969 год.

Целият екипаж на кораба, сниман в база Бургас с командир ст.лейт Илия Обретенов и механик лейт. Румен Тотев;
П.П. - На единия катер Румен Тотев е бил механик 4 години.
loading...
Други публикации
Напиши коментар