Богдан Юлиаде, мениджър маркетинг и продажби в Iveco: Предлагаме машини за всички мисии

Pan.bg 26 май 2013 | 11:45 views (2271) commentaries(2)
img bgarmy.bg


Г-н Юлиаде, какви са амбициите на Iveco към България?
- Стремим се да представим по най-добрия начин това, с което разполагаме и да дадем възможност на клиента да опознае нашите продукти и да си направи преценка. На практика можем да доставим всичко, което се движи по сушата. Няма друг производител, който е в състояние да ви предостави всеки вид превозно средство, което се движи по земята. Имам предвид и колесните, и верижните превозни средства, както и тези тип амфибия.
Ние може да си сътрудничим с българското правителство, с Българската армия и да доставим всички видове решения, които са им необходими. Имаме решения от висок клас за изпълнение на всички видове мисии.

- Познавате ли въоръжеността на БА с подобен вид техника?
- Да, запознат съм с различните платформи, които се използват в Българската армия. Знам, че разполагат с логистични превозни средства, които не са защитени, също така има и превозни средства за транспортиране на хора, армията разполага с БТР-и.
Едно голямо предизвикателство пред всяка армия е, че заплахите се променят непрекъснато, по време на самата мисия. Техниката, която се използва при тези мисии, трябва да бъде ъпгрейдвана, за да съответства на заплахите на бойното поле.
Въпреки че машините на Iveco произведени преди 45-50 години са все още в експлоатационна кондиция и може да бъдат използвани, те не могат да бъдат употребени в ситуации, в които се изисква висока степен на защита. Това, което фирмата ни прави е да разработва и предлага продукти, които съответстват не само на днешните опасности, а и на бъдещите заплахи.

- Имате ли данни колко машини Iveco са на мисия в Афганистан?
- Трудно е да отговоря. Имаме много клиенти. Но като цяло армиите използват там най-скоро закупените средства, защото са с най-високото ниво на защита.
Един пример. От лекият многоцелеви автомобил „LMV” досега сме продали около 4000 броя. Има го в армиите на Великобритания, Италия, Испания, Чехия, Норвегия, Русия, Хърватия, Словакия. Използват ги и в Афганистан, в Чад, в Косово. Мога да кажа, че около 1000-1200 машини са в Афганистан.

- Ако се стигне до подаване на оферти пред МО за доставки на техника, готови ли сте да придружите офертата си с офсет?
- Ще бъда честен – не сме проучили законодателството у вас,




свързано с офсетните споразумения. Но сме сигурни, че то е сходно с това на другите европейски страни.
До този момент на Iveco не се е налагало да плаща никакви неустойки и глоби по отношение на офсета в която и да е страна. Дори мога да кажа, че винаги сме изпълнявали и преизпълнявали нашите задължения по отношение на офсета.
Имаме специализиран отдел, който се занимава с тази дейност. Нашата цел е във всяка страна, с която си сътрудничим, да изградим и национална мрежа - наш партньор в съвместната ни дейност с правителството на тази държава. Най-голямото предимство на „Фиат” е, че разполагаме с много голяма, широка гама превозни средства, машини, оборудване като цяло. Така че за нас е много лесно да създадем офсетна система в страна, в която извършваме продажби.
Например на една по-малка страна като Словения сме продали приблизително 200 автомобила към днешна дата. При продажбата на последната партида имахме офсетни задължения в размер на 2-2,5 млн. евро.
Миналата година получихме писмо от министъра на икономиката на страната, в което се съобщаваше, че вместо тези 2-2,5 млн. евро, всъщност са се получили около 28 млн. покрити офсетни задълженвия. В Словения открихме някои компании, разполагащи с висококвалифицирана работна ръка, със специалисти, които бяха в състояние да произвеждат компоненти за „Фиат”.
След като нашият договор завърши, след като го изпълнихме и доставихме машините на армията на Словения и след като достигнахме задължителната степен на офсета, нашето ръководство взе решение да продължи сътрудничеството с предприятията в Словения, тъй като беше много удовлетворено, нямахме причина да го прекъснем.

- Може ли да развиете подобно сътрудничество и с българската отбранителна индустрия?
- Разбира се, да! Много зависи от вида на продукта, защото всеки продукт е специфичен и не всички операции могат да се прехвърлят. По правило създаването на такива смесени предприятия се базира на техните способности и капацитет. А също и на базата на тяхното желание да повишат качеството на продукцията си и да могат да гарантират същото качество и същото ниво на изпълнение както самото Iveco.
Разбира се, за нас сътрудничеството с местната икономика е нещо задължително. Защото искаме не само да направим някакви продажби, да вземем парите и да напуснем страната, а бихме желали да споделим дейността по производството с нашите местни партньори, да ангажираме тяхна работна ръка. Бихме искали да оставим нещо след себе си. Нашата цел е дългосрочното партньорство.

-------------------------

Диляна Иванова, изпълнителен директор на „Тайтън Машинъри България“ АД:

Вносът на Iveco е перспективен

- Г-жо Иванова, извършва ли "Тайтън Машинъри България" доставки за Българската армия и какви са бъдещите плановете на фирмата в това отношение?
- Сега стартираме с вноса на военна техника, Iveco е наш стратегически партньор. Ние ще подкрепим техните намерения за навлизане на българския пазар.

- Какви са възможностите и перспективите в България да се внасят военни машини Iveco?
- Перспективно е да се внасят машини на Iveco в България. Качествените показатели и ефективността им е известна не само в Европа, но и в САЩ, Азия и Австралия. Всяка уважаваща себе си армия се нуждае от тази техника и я притежава.
Iveco e част от Fiat Industrial, както и Case CE. Case произвежда военна техника и също се слави с голям световен успех.

---------------------------

За всекиго по нещо

Разнообразна военна техника – бронирани машини, военни джипове и камиони с марката Iveco на италианския производител „Фиат”, беше представена в Информационния център на МО. Продуктите на фирмата са насочени към целия спектър от потребители.
Българската армия досега познава няколко вида бронирани и транспортни машини от различни производители, но не и от италианската марка. Наред с БТР-ите, БМП-тата, МТЛБ-тата, във войската бръмчат руски джипове УАЗ, камиони ГАЗ, ЗИЛ, Урал и т. н. Имаме също американски хамъри, германски джипове и бусове „Мерцедес”, а Военна полиция използва машините „Пясъчна котка” на „Форд”.
Заедно с това неотдавна се заговори, че „ТЕРЕМ” може да започне производството на 500 полски бронирани машини „Rosomak”, базирани на финландския броневик „Patria”. Холдингът сътрудничи и с германската „Райнметал” за евентуална доставка на нова бронирана машина за батальонните бойни групи у нас.
Сред това многообразие и конкуренция на производители, машини и проекти, италианците имат намерение също да предложат своята продукция. По време на презентацията Богдан Юлиаде изтъкна, че фирмата продава годишно по света 180 000 машини от всякакъв клас и вид, а заедно с китайския пазар бройката нараства на 350 000. Италианският производител е доставил на армията на Великобритания 401 бронирани машини, на Белгия – 440, на Испания – 270. Естествено, най-голям потребител на марката в Европа са въоръжените сили на Италия с 2000 машини.
Iveco е продал 357 машини на Русия, които са част от проект за доставка на 1500 броя. В Бразилия пък се сглобяват 2044 бойни машини от италианската марка, като стойността на проекта е 2,5 млрд. евро. Фирмата печели и конкурс за доставка на 2400 машини във Франция на стойност 800 млн. евро. Iveco е на финалната права да сключи контракт за доставка на бойни машини за морската пехота на САЩ.
Един от най-популярните модели на италианската марка е бронираният автомобил „LMV”. За броени часове той може да бъде преоборудван от незащитено возило в броневик със степен на защита „3+”, което съответства на нивото на БТР.
Само две армии – италианската и още една, притежават колесната машина „Centauro”, така нареченият танк на колела - единствен в света, оборудван със 120-милиметрово оръдие, с което може да стреля в движение с въртене на купола, дори когато цевта е насочена на 90 градуса встрани спрямо посоката на движение. С повишена степен на защита е 12-местната „Dardo”.
Новата разработка на фирмата - бронетранспортьор-амфибия „Superav” се катери по 60-градусов наклон, плава през дълбоки 1,5 метра водоеми и със степента си на защита съответства на основен боен танк. Още много различни бойни машини предлагат италианците. Дали фирмата ще успее се нареди сред световните производители, които снабдяват с продукцията си Българската армия, предстои да видим.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    камионджия 26 май 2013, 15:50
     
    0
     
    0

    От седемте основни европейски производителя на тежкотоварни камиони IVECO са абсолютно най-калпавите, следвани от RENAULT и DAF.

  2. #2
    карал фиат 26 май 2013, 18:26
     
    0
     
    0

    Купи си фиат да те е яд!Като нови бива ама после ... Нокога коли с Ф!Камионаджията е прав!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker