Можеше да произвеждаме български танкове

Pan.bg 22 юни 2015 | 20:04 views (7325) commentaries(17)
img Полковник от запаса Здравко Христов:
Щяхме да произвеждаме български танкове
Армията ни все още е въоръжена с бронирана техника, произведена в завод „Бета“ в Червен бряг.
Полковник от запаса Здравко Христов
Евгени Генов | в.Преса

image


Полковник от запаса Здравко Христов е роден на 28 януари 1940 г. в с. Батулия, Софийска област. Завършил е първия випуск на висшето военно училище във Велико Търново, технически профил. Служил е в Симитли, в танковата бригада в Горна баня и във Военния научно-технически институт. През 1981 г. е кандидат на техническите науки, а пет години по-късно е и старши научен сътрудник втора степен (доцент). Уволнен е от армията през 1992 г.
Тогава се пенсионира като зам.-началник на института и генерален конструктор на Българската армия. После работи близо 15 години в БАН под ръководството на академик Стефан Воденичаров.


Военният научно-технически институт беше създаден с идеята да бъде мозъчният тръст на армията. Всички длъжности в него се заемаха само след конкурс. Аз например подадох рапорт за участие в конкурс по специалността „Ремонт и експлоатация на бронетанкова техника“, като съм се явявал и на писмен, и на устен изпит. Преживях известни перипетии тогава, но както и да е . Мисълта ми е, че се гордея, че бях част от екипа, от колектива, който с труда си допринасяше за боеготовността на армията, за просперитета на страната ни.
image
Това не са високопарни думи

а реални дела. Нашият институт, освен че работеше върху модернизацията на танковете и автомобилите на армията ни, усилено се трудеше и върху проект за лек плаващ танк, който България да произвежда. Започнахме да работим по проекта, защото нашата страна имаше промишлен потенциал да се справи със задачата. В Радомир се намираше Комбинатът за тежко машиностроене „Червена могила“. Това бе супермодерен завод, оборудван изцяло с японска и германска технология, последна дума на научно-техническите постижения. Заводът в Радомир можеше да произвежда оръдия, калибър над 100 мм. В комбината имаше и огромен цех за сглобяване на бойни бронирани машини. Предвиждаше се именно там да бъде произведен и българският лек плаващ танк.

Броня пък се правеше на няколко места у нас - в металургичния комбинат в Перник, във Военно-ремонтния завод „Хан Крум“ в Търговище, а и в завода „Бета“ в Червен бряг, където от конвейера слизаха първите бронирани бойни машини, родно производство. Идеята ни бе българският танк да бъде лек, плаващ, с мощно въоръжение. Да притежава способности за борба с други танкове, да има добра маскировка, за да не бъде откриван лесно на бойното поле. Предвиждахме двигателят да е с мощност около 600 к.с. Първоначалните ни намерения бяха да вземем и да монтираме двигател от танк или от самоходна артилерийска установка (САУ) „Гвоздика“. Но впоследствие се отказахме от идеята да монтираме руски двигатели и се ориентирахме към западни, имахме предвид шведски.

Направихме предварителния проект, който бе разгледан на много високо държавно равнище. Обсъдихме го включително и с руснаците. В интерес на истината те проявиха в известен смисъл завист и не бяха много въодушевени от идеята ни България сама да започне да произвежда танкове, което е разбираемо. Даже ни питаха защо ни е необходимо това, трябва ли ни - вероятно защото в известен смисъл можеше да им станем конкуренция. Това бе някъде около 1989 г. Заместник-министър на отбраната, отговарящ за въоръжението и техниката на армията, тогава бе генерал Борис Тодоров. Той бе голям родолюбец. Казваше: „Добре е да имаме и български оръжия“, много държеше на това. Освен това идеята бе, като усвоим производството на наши танкове, да започнем да ги изнасяме и за Латинска Америка, за Бразилия, например. Генерал Тодоров считаше, че ако се реализира проектът, България ще стане независима държава в областта на танкостроенето.

У нас дойдоха най-добрите руски специалисти, запознаха се с проекта и го одобриха. Казаха, че отговаря на всички изисквания за съвременна война. Следващата стъпка бе да се изработи прототипът на българския танк и след това да мине през изпитания. Но се случиха събитията на 10 ноември и след тази дата всички постижения на института дотогава започнаха да се отричат и отхвърлят. Повечето военни от екипа, които работихме по проекта, бяха съкратени. Всички офицери, навършили 50 години, бяха уволнени и изхвърлени на улицата. Оправданията на новата демократична власт бяха, че не прави чистка, просто изпълнява закона от Джурово време.

Така започна съсипването на института. Беше около 300 души, но остана само с около 30 научни работници.

Унищожена бе цялата документация

за модернизация на бойната техника. Папки с документи се изхвърляха през прозорците, горяха се книжа или се пращаха на вторични суровини. А научният институт имаше много добри разработки и постижения в интерес на повишаване на боеспособността на армията ни.

Така например всички изградени огневи точки по границата ни с Турция бяха по проект на колектив от института, в който участвах и аз. Именно ние разработихме конструкцията. Огневите точки представляваха бетонни укрития на три етажа с вградени куполи от танкове Т-34, свалени от въоръжение. Тяхното предназначение бе да посрещнат евентуална агресия от юг. Те трябваше

да поемат първия удар

на противника. Затова трябваше да бъдат пригодени така, че да осигуряват всичко необходимо за продължителен живот на екипажа дори и в условия на продължителна обсада. Затова те имаха монтирана специална вентилационна система срещу химическо и биологическо оръжие. Екипажите на огневите точки обикновено бяха доброволци от най-близките населени места.

Ние работехме много усилено и върху модернизацията на танковете. Например за Т-55 направихме бронева защита на куполата. Става дума за специална броня с български минерал зеолит от Родопите, така че кумулативният снаряд да не може да я пробие. Освен това създадохме и асфалтоходни вериги за танковете, когато се движат по шосе, да не разбиват настилката. Такива вериги имаха само американските и германските танкове. А за нашите си бяха чисто български. Произвеждаха се в завод „Зебра“ в Курило и няколко пъти бяха използвани по време на парад за празника на армията.

През 90-те години военният научен институт контактуваше усилено с израелски специалисти, както и с представители на тяхната промишленост. Такива контакти бяха осъществени малко след промените след 10 ноември 1989 г. Израелците ни предлагаха системи за управление на огъня на танка и прибори за нощно виждане. Те имаха традиции в това отношение и техните бяха много добри. Тогава израелски експерти ни обясняваха, че руските танкове са много добри, може би с най-добрата конструкция и имат много висока степен на защита. Но тяхното мнение бе, че те нощно време са като „слепи“.

Руските танкове имаха прибори за нощно виждане, но бяха слабички, с малки възможности, особено при мъгла. Докато израелските танкове имаха перфектни прибори за нощно виждане. Израелците ни обясняваха, че именно благодарение на това предимство са успявали да унищожават руските танкове във войните с арабите. Те пленяваха танкове на арабите и ги модернизираха.

Ще дам следния пример. Американският танк или израелският има система при която, когато мерачът открие целта, трябва да натисне само един бутон и системата вече я държи и следи автоматично, без да я изпуска. Докато при нашите танкове мерачът трябва да е много трениран, защото върши това ръчно. Но това беше тогава, предполагам, че сега новите руски танкове имат същите способности. Освен това израелските експерти ни предлагаха, ако ние усвоим и започнем производство на български танкове, те да ни намерят и

осигурят пазари

Във военния институт съвместно с БАН работихме много върху модернизацията на танковете Т-72, и по-точно за усъвършенстване на приборите за нощно виждане, на маскировката и на бронезащитата на куполата, на ходовата част и на веригите. Доста труд положихме и за подобряване на маскировката на танка, за да е по-труднооткриваем на бойното поле.


Тактико-технически данни

Предвиждало се е българският лек плаващ танк танк да има следните тактико-технически и бойни параметри:
• тегло - 18 тона
• екипаж - 3 души
• двигател - 600-700 к.с.
• скорост на суша - 70 км, по вода - 6 км
• въоръжение - гладкостволно оръдие калибър 100мм, картечница калибър 12,7 мм или 14,9 мм, димни гранати за маскировка на бойното поле
• боекомплект - до 40 снаряда в зависимост от вида им
• броня - изработена по технология „стелт“ (трудно откриваема - б.а.)
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 17

  1. #1
    ЗиЛ 157 22 юни 2015, 20:49
     
    21
     
    7

    След има-няма 20 години братята руси си го направиха. 2С25 "Спрут-СД"

  2. #2
    Енджинер от БАН не ебан 22 юни 2015, 21:36
     
    16
     
    30

    Нали правихме и москвичи, а стига толкова боклуци де!

  3. #3
    Незнаен 22 юни 2015, 21:43
     
    31
     
    8

    Тогава все нещо правехме, а сега политиците ни стоят нагъзени и чакат гейатлантиците да ги оправят.

  4. #4
    приходящ 23 юни 2015, 00:37
     
    10
     
    17

    Абе, можеше да произвеждаме и БГ автомобили, но незнайно защо, #КОЙ ни попречи - да не преразказвам статията, там ЯСНО е написано.
    После пак дрънкайте на балалайката за "крепката и неразривна българо-съветска дружба".

  5. #5
    Бат Кънчу 23 юни 2015, 07:00
     
    9
     
    3

    Големи филИсофи бее. Ама жалки дървени .

  6. #6
    Категоричен 23 юни 2015, 07:11
     
    8
     
    13

    А можеше да правим и космически кораби , както и след година - две междугалактически такива.
    Вместо военно въдушно училище можеше да открием космическо такова и да обучаваме пилоти от цялата галактика !

  7. #7
    KOREKTOR 23 юни 2015, 07:39
     
    6
     
    8

    До #4 приходящ

    ***

    Преди няколко месеца тук в сайта се развихри дискусия по този въпрос за автомобилите и кой е виновен за спирането на проекта БУЛГАРРЕНО.

    Тогава компетентни и знаещи хора ти показаха каква е причината за спирането , но явно ти ****** нищичко не си заврял в ***** която разнасяш на раменете си и знаейки за какви ТЪПНИ и ИДИОТИИ намекваш ***** ето на гледай , а твоята статия си я ******




    Коментарът е цензуриран, заради обиди/нецензурни изрази. Admin

  8. #8
    Той 23 юни 2015, 09:05
     
    8
     
    2

    "Нали правихме и москвичи, а стига толкова боклуци де!"
    Произвеждахме и "Булгаррено", виж модела "Алпин", мЪ това к*во общо има с темата?

  9. #9
    KOREKTOR 23 юни 2015, 11:13
     
    2
     
    7

    До #8 Той

    ****

    МОСКВИЧИТЕ " к*во " общо имат с темата.

    Коментарът е цензуриран, заради обиди/нецензурни изрази. Admin

  10. #10
    Ученик на Здравко 23 юни 2015, 11:32
     
    1
     
    2

    Бъди Жив и Здрав, Здравко !!! И не забравяй, че ВНТИ-то даде и кадър на ГЕРБ - к.т.н.-то Вальо Радев ..."Царят" пипаше много яко, работа имаше целият ВПК на България ...сега трещят складове и цехове ...

  11. #11
    KOREKTOR 23 юни 2015, 16:03
     
    2
     
    3

    До #8 Той

    Той-ко ,

    Извинявай ,

    Не съм видял кавичките , че цитираш онзи БАЛАМУРНИК горе "#2Енджинер от БАН не ебан"

  12. #12
    България – родината, коят 23 юни 2015, 19:32
     
    1
     
    2

    България – родината, която загубихме
    19 юли 2014 | 09:50 | pan.bg (683) (7)
    wordpress.com


    Бъдните поколения трябва да знаят, че България е била индустриална страна, една от 30-те държави, участващи в световния експорт на машини. Създавали сме технологии и продукти, които могат да бъдат гордост за всяка нация! Без тази памет е невъзможно ново възраждане на България. За високия български индустриален интелект има безброй доказателства. Ето някои от тях:

    Българската енергетика

    До средата на 20-и век бяхме последни в Европа по енергийни мощности. От 1945 до 1990 г. те нараснаха 120 пъти! Стигнахме Белгия и Австрия. Изпреварихме Дания, Португалия и Гърция. Изравнихме се с Европейския съюз.

    Енергийната ни стратегия, проектите, инженерната реализация се изпълняваха от забележителния научен център “Енергопроект”. Създаден през 1948 г., той обедини творческите сили на няколко поколения специалисти и стигахме върховете на световната енергетика:

    Енергопроект

    АЕЦ “Козлодуй”. Проектирана и строена съвместно от руски и наши специалисти, с мощността си 3760 MW осигури 45% от електропроизводството на страната! Тя е една от големите атомни електроцентрали в света!

    – ПАВЕЦ “Чаира”. По мощност (861 MW) и по проектно решение (турбопомпената зала е на 360 метра под земята, в каверна с размерите на зала 1 на НДК) няма европейски аналог! Каскада “Белмекен-Сестримо”. С трите електроцентрали (първата от които е ПАВЕЦ), с обща мощност 735 MW, е международна рядкост!Заема водещо място между действуващите ВЕЦ и ПАВЕЦ в света.

    – Каскада “Арда” – с обема на трите й язовира 1,15 млрд. куб. м, е една от най – големите в Европа!Ivaylovgrad-dam-wallnxmtvz



    – Източномаришкият енергиен комплекс. Горивната му база са лигнитни въглища с най-ниска калоричност – 1400 ккал/кг. По екологични изисквания две от централите са с железобетонни комини по 325 метра – най-високите в Европа!

    /Сега абсурдът на капиталистическата непланова икономика е следният: “… Най-големият трън в очите на всички е проектът на ХХI век – АЕЦ “Белене” (започнат преди 89 г. и спрян след избухването на демокрацията). Изграждането на 2000-мегаватова ядрена мощност обедини цялото анти-ядрено лоби не само у нас, а и в чужбина. Начело е целият източномаришки енергиен комплекс. Той вече дава близо половината електроенергия на България и на него се възлагат огромни надежди да отстоява енергийната независимост на страната за десетилетия напред. Изграждането на една огромна ядрена мощност ще заплаши бъдещите продажби на електроенергия от ТЕЦ-овете…”/

    – Производството на водни турбини и тенератори.

    До 1950 г. у нас са изработвани водни турбини с мощност до 10 КW. През 1954 г. произведохме турбина и генератор с мощност 700 КW. В 1960 г. изнесохме в Китай 30 турбогенераторни комплекта за ВЕЦ. Към 1980 г. вече работеха 30 ВЕЦ с 80 български турбогенератори с обща мощност 840 МW. Венец на турбостроенето ни са трите агрегата за ПАВЕЦ “ЧАИРА”, всеки с мощност 215 МW по чертежи на “Тошиба”, Япония.

    Нашите енергетици проучваха, проектираха и строиха енергийни обекти за сложни геоложки, земетръсни и други условия в Ливан, Йордания, Кувейт, Сирия, Ирак, Алжир, Либия, Румъния, Чехословакия, Испания.

    Благодарение на енергийната ни стратегия през целия период 1950-1990 г. България беше сред европейските страни с най-редки и кратки сътресения в енергоснабдяването! Няколко поколения българи изнесоха на гърба си строителството на енергийния отрасъл, който към 1989 г. зае 18% от националните промишлени фондове.

    След 1990 г. управленската ни прислуга на чужди сили упорито подготви взривяването на енергетиката:

    Разруши мозъчния й център “Енергопроект”. Старателно организира националното престъпление – закриване на АЕЦ “Козлодуй”. – Спря строителството на АЕЦ “Белене”. – Разпродаде електроразпределителната система. – Ликвидира енергомашиностроенето. Днес дори 100-киловатова водна турбина трябва да се внася от чужбина! Чужди фирми, които трябва да се учат от нашите енергостроители, получават поръчки за строителство на енергийни обекти у нас. Каскадата “Горна Арда”, 4 пъти по-малка от каскадата “Арда”, която е българско инженерно решение и изпълнение, се възлага на чужденци, не построили нито един енергиен обект! Това е грозно унижение на нашия индустриален интелект!

    МЕТАЛУРГИЯТА

    До 1950 г. България няма металургия. Към 1989 г. вече произвеждахме 3 милиона и 300 хиляди т стомана и бяхме 27-ата металургична страна в Света.

    Стратегията, проектите и изпълнението се водеха от крупния научно-проектантски център “Металургпроект”.

    Нови технологии и продукти разработваха институтите по черна и цветна металургия, катедри във ВХТИ и ВМЕИ, Институтът по металознание към БАН, институтите по леене, по металокерамика и прахова металургия.
    “Стомана” – Перник

    “Стомана” – Перник

    Мощни колективи от специалисти при металургичните комбинати в Перник, Кремиковци, Бургас, Пловдив, Пирдоп даваха живот на техните и на свои нови технологии и продукти:

    Scan-140306-0015– Корабна ламарина. От 1970 година българското корабостроене работеше изцяло с местни метали.
    – Бронестомани. От 1972 г. металургията ни осигуряваше нуждите на танкостроенето с наши стомани.
    – Студеноогънати олекотени профили.
    – Валцовани стомани за транспорта и мините.
    – Студеновалцована ламарина , в т.ч. с метални и пластмасови покрития.
    – Щранговани профили за кари и асансьори.
    – Радиални профили и тръби вкл. за цеви на стрелково оръжие и стволове на оръдия.
    – Центробежно ляти тръби, вкл. неръждаеми, по технология и оборудване на инж. Емил Петков.
    – Непрекъсната разливка на стомани.
    – Електрошоково претоплени стомани в сътрудничество с института “ПАТОН” в Киев.
    – Прахова металургия и металокерамика, развивана десетилетия от колектива на проф. Радослав Тодоров.
    – Вакуумно леене на качествени отливки. – Патентът на инж. Александър Вълчев за специална обмазка на електродите на електродъговите пещи, увеличаваща живота им с 30%, бе закупен от много фирми, в т.ч. от Канада и Великобритания.
    – Изработихме от наша микролегирана с азот стомана 10Г2САФ за металните конструкции на сибирските заводи в зоната на вечния мраз. С тях участвахме в междудържавната интеграция за газ от Русия.
    – Получихме за тази стомана международен сертификат за производство на газопроводни тръби. Заваряването й успешно бе решено от д-р инж. Марин Белоев и от чл.-кор. проф. Любомир Калев.
    – Леенето с газово противоналягане по метода “Акад. Балевски – проф. Димов” е едно от забележителните открития в световното металолеене през изтеклия 20 век! По този метод:
    – Произвеждахме сложни и дебелостенни отливки за военнопромишления комплекс.
    – Член.-кор. проф. Янко Арсов създаде високояки отливки от азотирани стомани, в т.ч. и корабни винтове. Вече имаме стомани със съдържание на азот до 3%, което е невероятен успех! В тях скъпият никел се заменя с най-срещания газ в земната атмосфера. С наши леярски машини и технологии работят най-големите световни производители на алуминиеви джанти. Над 600 машини за леене с противоналягане леят 50% от кокилните алуминиеви отливки в света!

    Всичко изброено вече е унищожено, или е пред рухване. Че това се прави по чужда поръчка, се вижда от следния пример: на наша територия са положени 70 хил. т газопроводни тръби. От тях 50 хил. т са от българска стомана, произведени от Завода за спирало шевни тръби в гр. Септември. Другите 20 хил. т са вносни право шевни тръби. Всички досегашни 13 аварии по технически причини са при вносните тръби! Няма нито една авария с наша тръба! Въпреки това заводът ни бе разрушен под претекст, че бил с остаряла технология. А в Турция сега се строи нов завод точно по тази технология!

    Българската химия

    През 1945 г. беше в зародиш. Внасяхме дори сода каустик и син камък!

    Към 1989 г. отрасълът вече произвеждаше годишно:
    Нефто-химическият комбинат в Бургас

    Нефто-химическият комбинат в Бургас – 1974 г.

    – 2,5 млн. т минерални торове
    – 1 милион тона калцинирана сода
    – 400 хил. т пластмаси
    – 1,8 милиона броя автомобилни гуми
    – 20 хил. т химикали за растителна защита
    – Преработваше 12 млн. т суров нефт
    – Имаше 11% от националните промишлени основни фондове.
    – Даваше 8,5% от националната промишлена продукция
    – Осигуряваше 20% от постъпленията от западна валута
    – Поддържаше 100 000 работни места

    “Химпроект” водеше инвестиционното развитие на отрасъла. Двадесет научноизследователски институти, много катедри във ВУЗ, БАН и развойни бази с 1500 научни дейци осигуряваха научната дейност. Те поддържаха тесни връзки със световния научен и делови свят. .......

  13. #13
    Aragon 24 юни 2015, 05:52
     
    2
     
    0

    Naprimer az bqh v ban I imash proekt za ionen dvigatel- eletricheski raketen dvigatel za malki sateliti. Kazan na shefovete ot institute za tova pokazah im proekta I the mi mnogo dobre. Az Kazan imam edno uslovie, az namiram sponsor I az opredelqm zaplatata si az naznachavam pomoshtnici, I te AAA nemoje taka zaplata shte ti e kato v ban a parite za oborudvane shte otidat I ne moje to da si opredelqsh pomoshtnicite .... Napusnah otidoh v universiteta v Anglia I napravih proekta pokazah go demnstracii testove I kato vidqha che raboti I e polezno ustroistvo reshiha che e tehna sobstvennost I se opitvaha da mi go otkradnat. Nishto ne I'm dadoh ama napravih mnogo I zatqh nqma nishto! Az sqm edinstvennia deto GI precaka a bsichkite mi kolegi bqha precakani s reunite proekti, vsichko I'm vzeha za bez pari. Zatva I'm kazvam naglichanite az izmislih toq izraz oshte 2002ra poneje ot togava dvijeh toq proekta. Ta ideqta mi e che trqgva nashe da e bqlgarsko v bqlgariq sqs zashtita ot dqrjavata da SME I Tam da si tvorim za blagoto na rodinata. Kakvo I da enadqvam se da se opravqt neshtata svestni da vzemat vlastta nai posle! Ta toq ionen dvigatel iskashe oshte mnogo dorabotka za da stand za satelit no pokazah principal che raboti is mnogo efektiven. Az znaeh che takiva dvigatel sa obrecheni shtoto bqdeshteto e na dvigatel koito ne polzvam propellent ... Kakvo I da e tva e moq komentar

  14. #14
    Aragon 24 юни 2015, 06:10
     
    2
     
    0

    Ta da se doiskaja, dvigatelcheto e alabala nqma kvo da se hvalq shtoto bqdeshteto e na drug tip tehnologii no proekta izglejdashe lud I perspektiven, ta go izpolzvah za da razbera kak raboti systemata na krajbite I prisvoqvane na intelektualna sobstvennost v kapitalizma I universitetite na zapad kakto I vqv firmite poneje imash sponsorstvo ot qka kompaniq za sateliti poneje imaha dogovor s nashia research centre. Ta taka trqbvashe da mina po tozi pqt za da razbera che trqgva po drug nachin s idea za bqdeshteto I nastoqshteto na Bulgaria I v Bulgaria da se pravqt takiva neshta no prodajnoto pravitelstvo Mani Mani.ta nadqvam se v BG nqkoi den I da tvorim na spokoistvie Tam. A rusnacite sa zavistnici I godini imaite go predvid det vikate bratq rusi, nikakvi bratq ne sa na nas, gledat mi visokomerno I delta I'm e da no dqrjat pod kontrol I da no izpolzbat. Ako pravitelstvoto e umno mnogo povehce svoboda moje da IMA Sega s amerikancite kakto I mnogo polzi kato tehnologii ama nalinsa tqpungeri upravlqvashtite. Ta za rusnacite povecheto I'm neshta sa kradeni ot Germancite PRI kapitulaciqta WWII, kato che pochne ot raketite V-2 i dvigatelite I'm koito polzvat za Gagarin I se stigne do elektronnitre radiolampi ... A predi Gagarin s ability pone 10 sa zaginali ...

  15. #15
    Aragon 24 юни 2015, 06:56
     
    2
     
    0

    Ta zashto vi pisha tezi neshta da poqsnq. Az deto sqm takqv slab injener no Balgarin razrabotih na maitap neshto deto vpechatli mnogo ingeneri ot golqma zapadna kompaniq to kvo da govorim za kadqrnite Bqlgarski injeneri deto sa modernizirali tankovete. Vqrvaite im vsichko tova e bilo realno. Na men nervite s tia razrabotki ne mi izdqrjaha I kachih mnogo kilogrami napqlnqh zdraveto mi se vloshi I zarqzah tia gluposti ne e za mene tva I Sega sqm elektrotehnik s dobra zaplata I obikalqm sveta I ostrovite imam chesto otpuski poneje az sqm si shefche :-) proekta mi beshe mnogo mnogo tqp, tolko tqp che ne vqrvah che shte mi se vqrjat no qvno te razbirat po malko i ot mene :-) priznavam no mnogo hora se vpechatliha ot taq idiotshtina deto nadraskah na list hartiq I posle tri godini imah yaka zaplata I mnogo malki :-) no nai vajnoto e che razbrah kak raboti sistemata na ograbvaneto na umstvenniq trud na horata na zapad! To tova mi beshe celta a proekta beshe sredstvoto, strqvtta I nakraia vidqh che nqma smisql da de natqgame da praim biznesa I parite na zapadnqcite nito na rusnacite a trebe nashia si kef da gledame shtoto vsichkite iskat da ni izpolzvat!

  16. #16
    Армимен 24 юни 2015, 11:44
     
    1
     
    2

    Абе, Арагон, извинявай, не те познавам, не знам какво си направил, но не мога да не констатирам, че грамотността ти по български език е на много ниско ниво. Нямам си на представа на какво се дължи това.

  17. #17
    Aragon 24 юни 2015, 19:33
     
    1
     
    1

    Mi gramotnostta e che pisha ot tablet i si promenq dumite I pisaneto e trudno taka

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker