Велизар Енчев: НАТО не превъоръжи Българската армия, а я превърна в наемен контингент за окупационни мисии в чужбина

Pan.bg 15 фев 2014 | 10:45 views (11146) commentaries(54)
img За да цивилизоваме талибаните, погребахме 430 млн. лева
Автор : Велизар Енчев
в.ДЕСАНТ


Цената на българското участие във войната в Афганистан е 430 млн.
НАТО не превъоръжи Българската армия, а я превърна в наемен контингент за окупационни мисии в чужбина

Когато на 29 март 2004 година България влезе в НАТО, платеният лобист на атлантическата идея Соломон Паси отвори торбата с обещанията, от която изскочи най-голямата лъжа - че до няколко години САЩ и други богати членки на пакта ще превъоръжат войската ни по най-високите стандарти на западните армии.

Десет години по-късно България има мизерна армия от 20 000 щика, военноморският флот остана без подводници, военновъздушните сили се крепят на три годни за полети МИГ-29, а три ескадрили са трайно приземени поради липса на гориво и резервни части. Естествено всичко опира до парите във военния бюджет, който е малко над 1 млрд. лева и който основно се харчи по три пера - заплати, превъоръжаване и мисии в чужбина.

Понеже в бедните държави заплатите на военните са най-интригуващата тема, да започнем с тях. Основното месечно възнаграждение на най-висшия военен в държавата - ген. Симеон Сименов, е 2119 лева. Върху базовата му заплата се начисляват 2 процента бонус за всяка прослужена година, но не повече от 40 процента. Тъй като генералът е с 33-годишна служба, сега брутната му заплата е 2966 лева. Основните заплати на генералите в сухопътните сили, авиацията и флота са 1493 лева.
image
Месечната заплата на полковник първа степен е 1385 лева. Подполковник и майор получават съответно 1238 и 1122 лева. Стартовата заплата на лейтенанта е 916 лева, докато редникът се подписва срещу 602 лева.
Говорим ли за обещаното от Соломон Паси превъоръжаване за сметка на НАТО, от него няма нищо, ако не броим платената солено и пресолено стара белгийска корвета. За обявените и провалени търгове за покупка на изтребители за ВВС не си струва да хабим думите.

Тук битката за комисиони е на живот и смърт и никой не подбира средствата, за да наложи своята оферта. Обяви ли се процедура за търг, започва луда надпревара между лобистите за американските "Ф-16", френските "Мираж" и "Рафал", шведските "Грипен".
От тази надпревара лесно се вижда кой за кого лобира и кой му плаща тлъсти




комисиони. Все пак става дума за гарантирана държавна поръчка от 1 млрд. лева. Изчислете сами колко печелят агентите на западните оръжейни концерни от 10-процентната комисиона, която е минималният подкуп в този бизнес.

Като лоялни съюзници янките най-после решиха да изсипят армейската торба с коледни подаръци. На 22 януари т.г. армията ни получи комуникационно-информационно и друго специално оборудване от САЩ, в изпълнение на Програмата за подпомагане на въоръжените сили на съюзни и партньорски държави.
Естествено техниката е предназначена не за охрана на разградената ни южна граница, а за участие в контратерористични операции и мисии за стабилизиране и възстановяване, тоест по "Програма 1206" на НАТО.

От съобщението на армейското ведомство стана ясно, че в последните седем години по тази програма са ни доставени радиосистеми, средства за видеонаблюдение, термовизионни мерници, медицинско оборудване, навигационни средства. Но те се използвали само от българските подразделения, участващи в мисии зад граница, като приблизителната стойност на полученото оборудване е 5 млн. долара.

Изненадата дойде от новината, че и през 2014-та ще получим оборудване за българската мисия в Афганистан. Изненадващо е, защото точно през тази година България започва да се изтегля от Афганистан, изпълнявайки приетата стратегия за "трансформиране на българското военно присъствие в тази страна".
За вещите по темата не би трябвало да има изненади. Те помнят, че в края на миналата година военният министър обяви, че и след 2014 година ще продължим да присъстваме в Афганистан - с контингент от 110 инструктори, които ще обучават местните сили за сигурност.

Сиреч, изтегляме се от размирната държава, но оставяме съветници, за да повишават боеготовността на афганистанските сили, едва удържащи атаките на талибаните.
Каква е разликата между социалистическия интернационализъм на Варшавския договор и капиталистическия на НАТО? В първия случай участвахме в окупацията на Чехословакия през 1968 година, но ни бе спестена съветската инвазия в Афганистан.

След демократизирането на Източна Европа натовските ни съюзници командироват български войници в Ирак и Афганистан, за да участват в "мироналагащи и мироопазващи мисии". Мироналагането означава война срещу неудобните правителства в Багдад и Кабул, а мироопазването - охрана на инсталирания отвън демократичен режим.
Който мисли обратното, той е заклеймен като ретрограден тип, подкрепящ Саддам Хюсеин и „Ал Кайда”. Че диктаторът Саддам и терористите от „Ал Кайда” са оригинални творения на ЦРУ, въоръжавани от Пентагона, за да воюват с Иран и Съветския съюз, това е демодирана тема.

След като изброихме натовските подаръци, да видим равносметката от военната реформа, превърнала стохилядна някога армия в наемен корпус за външни поръчки. Тези дни Министерството на отбраната излезе с официална информация, от която узнахме нещо съкрушително за социалната, здравната и пенсионната система на страната.

От 2002 г., когато НАТО влезе в Афганистан с т.нар. Международни сили за поддържане на сигурността (ISAF), до края на 2013 г., цената на българското участие във войната е 430 млн. лева. До момента в Афганистан са били командировани 9000 български военни, като в тази бройка не влизат бъдещите инструктори, чиято мисия ще струва над 20 млн. лева годишно.
Звучи наивно на фона на днешните морални ценности, но ако тези 430 млн. лева бяха изсипани не в афганистанската пустош, а в полуживото здравеопазване, съсипаното образование и изгребания пенсионен фонд, България щеше да е много по-добро място за живеене.

Осчетоводявайки приходите и разходите на военната ни машина, да не пропуснем един пасив, съобщен ни лично от военния министър. Миналата година САЩ предложиха да обучаваме между 5000 и 8000 военни от Либия в базата в Ново село. Когато обяви тази новина, Ангел Найденов сияеше от радост, очаквайки дъжд от либийски петродолари и американско оборудване за учебния център.

Преди седмица министърът на отбраната омекна и запя друга песен. Думите му звучаха като заупокойна молитва за пропадналия либийски проект: "Ние не търсим на всяка цена участие в мисията за подготовка на либийски военнослужещи на наша територия. Ако не получим задоволителни отговори на всички въпроси, които ни интересуват, ако не сме удовлетворени от гаранциите за сигурността и минимизирането на рисковете при тази мисия, няма да участваме в нея"...

Пресата бързо надуши причината за внезапния обрат. А и Военното министерство съзнателно изпусна информация, за да замаже гафа от комичния ентусиазъм на министъра. Либийското правителство отказало неговите военни да се обучават с български оръжия.
От ведомството на Найденов обаче планирали Либия да плаща за използваните оръжия и боеприпаси, а по-късно да подпише и договор за въоръжаване на либийската армия с наши автомати.

Според експерти сметките ни излезли криви и заради съревнованието между българския военнопромишлен комплекс и американските оръжейни фирми. Задокеанските акули в бизнеса за милиарди дори не допускали, че ще ги конкурираме при превъоръжаването на либийската армия. Поради което марионетното правителство в Триполи било набързо инструктирано от щатското военно аташе.

Следваме ли неписаните правила за комуникация между аташе на окупационна сила и подчинената му местна администрация, разговорът в либийското военно министерство е протекъл така: по документи военната база в Ново село е българо-американско съоръжение за съвместно ползване, но на практика е неприкосновена територия на САЩ, където обучаваните либийци могат да боравят само с американско оръжие!
Точка по въпроса. Който мисли обратното, той не мисли доброто на евроатлантическа България.

Анализирай това
За вещите по темата не би трябвало да има изненади. Те помнят, че в края на миналата година военният министър обяви, че и след 2014 година ще продължим да присъстваме в Афганистан - с контингент от 110 инструктори, които ще обучават местните сили за сигурност. Сиреч, изтегляме се от размирната държава, но оставяме съветници, за да повишават боеготовността на афганистанските сили, едва удържащи атаките на талибаните.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 54

  1. #1
    BG 15 фев 2014, 11:24
     
    1
     
    0

    Aбе с две думи- нищо не печелим от членството в шибаното нато...обслужващ персонал и пушечно месо...референдум за излизане от нато!!!

  2. #2
    Teraflop 15 фев 2014, 12:08
     
    1
     
    0

    Соломон Паси си мислеше,че като ни набута в НАТО,американците ще ни дадат някакво оръжие.Но не стана така."Ще ви дадем,ама ще си го купите",беше отговорът.Соломон Паси сигурно е гушнал огромна сума от американските му покровители,да ни направи пушечно месо и плацдарм за американските интереси.И ние си платихме.С убитите ни войни,с кръв.С тяхната кръв.

  3. #3
    Димитър Димитров 15 фев 2014, 12:45
     
    0
     
    0

    Братята Американци са си направили
    сметката без кръчмар!
    Ако в Американските бази ще се обучават либийци,
    които да воюват срещу "Ал Кайда" в Либия
    то Българският Военнопровишлен комплекс
    ще въоръжава Либийската армия!
    В противен случай, базите ще бъдат закрити!
    И Американците да си ги обучават в Инджирлик-Турция,или в Невада! Изборът е техен!

  4. #4
    Sold-er 15 фев 2014, 13:07
     
    0
     
    0

    Погребахме 430 млн......!! Само този израз е пълна глупост.....99% от тези 430 млн са дадени като заплати и командировъчни на войниците! После войниците са си ги изхарчили в България т.е....голяма част от тях отново са отишли в българската икономика! Какво сме погребали и къде бре, г-н велизар енчев? Наистина нямаме големи ползи от Ес....от НАТО не е точно така! Ако някой си е въобразявал, че капиталистите ще ни подарят оръжия за без пари...значи е доста наивен!

  5. #5
    airwolfA 15 фев 2014, 13:27
     
    0
     
    0

    Poreden barabanjilak na Enchev

  6. #6
    voenna 15 фев 2014, 14:27
     
    0
     
    0

    Ама вие сериозно ли смятахте, че като ни приемат в НАТО-то, ще ни „подарят” най-модерното си въоръжение и техника, ще ни „направят” заплатите като в другите държави и вместо на мисии, ще ни пращят почивка на Хаваите?!?!?
    КОЙ и КОГА е обещавал подобно нещо?
    Всяка държава, която желае да се присъедини към Алианса, първо подава молба за членство, която е абсолютно 100% доброволна и прави всичко възможно да изпълни поставените условия. Освен това е изцяло ПОЛИТИЧЕСКО решение и няма нищо общо със съгласието или несъгласието на военнослужещите в съответната държава. Ако народът в страната, подала молба за членство, не е съгласен с него, се организират демонстрации или се събират подписки и т.н. Някой в България някога да е протестирал и да е викал с всичка сила НЕ, не искам да членуваме в тази организация?! Защо никой не се възпротиви още през 1997 година? Защото всички очаквахте, че като влезем в големия кюп ще започнат да ни дават „натовски” заплати и ще има „келепир” за всички!
    Само че, всяко нещо си и има цена, така че, спрете да пишете и да дрънкате глупости, а при подобни ситуации мислете първо с главите си, не с портфейлите!!!

  7. #7
    victoria nuland: "fuck EU 15 фев 2014, 14:32
     
    0
     
    0

    на мен казаното от г-н велизар енчев ми изглежда далеч по-логично от колкото това което приказват скъпоплатените ни държавни чиновници от ранга на кунева-пръмова и соломон паси.освен това тези 430 млн. които по-нагоре някой е писал че са дадени за заплати на разни чалгализирани селяндури за да патрулират по афгаnистанските и ираксите улици е можело да се дадат за далеч по-стойностни каузи и политики.в края на краищата нито се е повишила боеспособността на армията ни, нито с нещо се е обогатила държавата от тази военна половин милиардна инвестиция.

  8. #8
    Sold-er 15 фев 2014, 14:43
     
    0
     
    0

    До #7....Да естествено.....тия 430 милиона да ги бяха дали по-добре на политическите партии....за да накичат плакати с грозните мутри на станишев, боко тиквата и болен сидеров из цяла България!!! Това е доста по-стойностна кауза! Да ти пикая на политическата кауза!

  9. #9
    Expert 15 фев 2014, 14:49
     
    0
     
    0

    Хора, нали разбирате, че ако не сме в НАТО, няма как да си гарантираме националната сигурност самостоятелно. Членството в Алианса е безалтернативно, но разбира се не е безплатно. Всяка страна-членка трябва обаче индивидуално и/или колективно да изгражда отбранителни способности за защита на своя суверенитет и териториална цялост, но също и да ги предоставя за колективната отбрана на Алианса. Членството определя не само наличието на ползи, но и съответните отговорности - като напр. участие в експедиционни операции в отговор на кризи в зоната на интерес на НАТО или при задействане на чл.5 от Вашингтонския договор. Такава е операцията в Афганистан и ние не можем да откажем участие. В противен случай, ако на нас ни се наложи, съюзниците няма да ни помогнат. Така че не плюйте по НАТО, защото извън него сме обречени, особено при разрастващия се неоосманизъм и шовинизъм в някои балкански страни.

  10. #10
    dogan 15 фев 2014, 14:50
     
    0
     
    0

    никой не говори да ни подарят най-модерна техника, но можеше да ни компенсират за всички оръжия от които се отказахме ....освен това прави неприятно впечатление, че на някакви малоумни режими по целия свят подаряват въоръжение и техника, а ние ....нищо .....авантюрите в ирак и афганистан не доведоха до нищо положително за армията.....те там се занимават само с охрана и най-много патрулиране.....не казвам, че няма риск, но това са никакви полезни бойни умения.....нито участват в "настъпателни" операции, нито в прочистване на населени места/райони .....за какви полезни новопридобити умения говорим ....печалбарска работа е това, с надеждата риска от раняване или смърт да не се сбъдне ....малоумна работа!!!!

  11. #11
    Еспертизата на експерта 15 фев 2014, 15:02
     
    0
     
    0

    Ама наистина голем си експерт експерте! Ашкоулсун! И как точно би ни защитило НАТО от проявленията на меката сила на съседна Турция чрез осъществяването на политиката на концепцията за Стратегическата дълбочина на професор Ахмед Давутоглу, след като именно т.нар.Неоосманизъм е одобряван от патрона на НАТО в лицето на САЩ? Този така цитиран член 5 не е паник-бутон!

  12. #12
    Чичо Ото 15 фев 2014, 15:38
     
    2
     
    0

    Абсолютно невярна статия.NATO никога не е било длъжно да ни превъоръжава- това едно. С изключение на разходите за командировъчни САЩ поемат основните разходи по престоя на българският контингент- това второ. Ако харчехме до 30% от БВП за отбрана (както беше по време на ВД) отдавна да сме се превъоръжили. Това три. И изобщо- в НАТО може да си позволим да НЕ харчим пари за отбрана, а не сме там за ДА харчим пари за отбрана.Смисълът е че всички държави в блока харчат много по- малко за отбрана, отколкото би им се наложило да харчат ако не са в него. Германия (която нали не е като да е слаба икономически) остава с 255 танка от 2500 - защо - ами защото не са и нужни. Белгия практически ликвидира танковите си подразделения. Членуването в НАТО при абсолютна липса на аналогична като сила организация насреща ти гарантира, че може да пренасочиш голяма част от средствата за други цели.
    Българската армия нито вчера , нито днес нито когато и да е било не би могла да гарантира териториалната цялост на страната срещу (ясно е кой имаме предвид) държава от мащаба на Турция. Това по редица икономически, демографски и военни причини. В смисъл може но ще трябва редица бетонирани мозъци в МО и БА да си променят концепциите. И може до степен да направи завоюването на тази територия толкова трудно и неприятно, че да стане неприемливо във политическо и обществено отношение. Но това НЕ може да стане с танкове и самолети- трябва съвсем разлчен подход и развиването на съвсем други сили.Клатенето на пръст от страна на НАТО (и ЕС) по повод на боеспособността на нашата армия отдавна вече е преминало към степен биене с юмрука по масата. До там че не сертифицираха родните хеликоптърджии, и до там че лично шефът на специалните операции на НАТО дойде да обяснява тука от най ниско до най-високо ниво що са сили за специални операции и как се ползват и да заяви, че ако продължаваме с глупостите ще ни отрежат всички кранчета за финансиране и ще преустановят каквито и да е било съвместни тренировки с нас докато не си изчистим концепцията. За благите люде във флектарн, които ребром зададоха въпроса "Къде ни е Минке тежката бригада" и как точно я мислим тая споменахме ли? Процеса си е изцяло на местно ниво - по една простичка причина - от пътища се краде къде, къде по- лесно и къде къде по- благо отколкото от военни доставки. За поредна година НАТО ни бие задвратници че военният ни бюджет е под санитарният минимум и значително под обещаният, но генералитета само неловко свива рамене а политиците тях колкото и да ги плюят те се правят че дъжд ръми.

  13. #13
    Sold-er 15 фев 2014, 15:50
     
    1
     
    0

    До #12 Прав си....ама я иди обясни на тъпаци като тоз Велизарчо, че 430 млн. похарчени за 12 години са си пари за семки.....ам' че той бат ти Боко похарчи 40 млн за разходки с авиооотряда само за 2 години!!!

  14. #14
    Чичо Ото 15 фев 2014, 16:09
     
    2
     
    0

    До #14 краят на мисиите и съответните облаги от тях, ще е началото на процеса в който и малкото читави кадри ще напуснат редовете на БА. И края на коректива който предвижи поне индивидуалната екипировка и снаряжение мааааалко напред. Ще може пак да си тренираме разгръщане във верига на стрелковото отделение и с викове ура да атакуваме противника, с униформи отговарящи на стандартите на 80 те години на миналия век и стоманени каски образец 1951 година.

  15. #15
    Sold-er 15 фев 2014, 16:34
     
    1
     
    0

    До №14 И да си припомним какви са размерите на окопа за стрелба лежешком! И как се прави минно поле...всеки с две мини в ръка и напред ха ха ха! И да си припомним и култови команди като "Атом отляво"!!!

  16. #16
    народ 15 фев 2014, 17:04
     
    0
     
    0

    Те нашите военни не знаят английски, само ги пращат на курсове по английски безплатно и после пак не знаят, е тогава е каква е тази армия в НАТО, който ще чете инструкциите за новата техника ако я осигурят

  17. #17
    чичи 15 фев 2014, 17:05
     
    0
     
    0

    оня тиквеник Пасито само дето рева като вол.

  18. #18
    Бай Чипик 15 фев 2014, 17:24
     
    0
     
    0

    ДО #16 Ами тогава ела превеждай ти ! Нали го знаеш английския ха ха ха! Дано скоро господ си прибере версиите от такива като теб....та да не хабите въздуха на останалите нормални хора!

  19. #19
    fuck russia 15 фев 2014, 18:06
     
    0
     
    0

    алооооо пан ли сте ман ли сте.кво мъ занимавате с редките разсъждения на редкия мозък на вилизар енчев-доносник от кдс журналистващ в тв смрад.

  20. #20
    МУНЧО 15 фев 2014, 18:55
     
    0
     
    0

    Sold-er, с тези пари можеше да се закупят самолети, които да пазят българското небе или да се дадат за здравеопазване, а не за скъпи командировки с неясни цели.

  21. #21
    Darryl 15 фев 2014, 19:02
     
    0
     
    0

    Пичове, не търсете БайГанювския келепир от НАТО. Тук трябва да си смените чипа, ако расзъждавате по български ( балкански ) ще си тънете в мизерийката и просттията. Който е повярвал, че нато ще ви въоръжава, сигурно е бил голям наивник. ХАТО не е фирма да плаща и дава пари, това е задължение на държавата, ама като живеете в шибана държава всичко ви е шибано, и политици и народ....

  22. #22
    МУНЧО 15 фев 2014, 19:03
     
    0
     
    0

    Чичо Ото, припомни ми как НАТО помогна на гърците в Кипър, че не мога да си спомня. Е, май излиза, че вместо да се поддържа армия, е по-добре да снабдим населението с вазелин и да чакаме скъпи гости.

  23. #23
    МУНЧО 15 фев 2014, 19:09
     
    0
     
    0

    Darryl, проблемът е, че НАТО и ЕС се опитат да ни програмират чипа и да ни пратят в обслужващата сфера.

  24. #24
    :-) 15 фев 2014, 19:16
     
    0
     
    0

    Соломон Исак Паси е ционист и това обяснява всичко. Сега че на българите това им е все едно означава, че заслужено плащат сметката, колкото и да не им харесва, и на мен не ми харесва да ви казвам това, но това не променя нищо :-(. Това е факт. Изглежда и някой от коментиращите са тръгнали по пътя на ционистите или са вече там :-).

    Та ето ви ги ционистите и техните дела в НСДАП а и не само там ;-):



    Погледнете инфилтрирането на болшевишката партия след революцията :-))). Кой е Троцки ???

  25. #25
    Аз 15 фев 2014, 19:26
     
    0
     
    0

    До Мунчо Кипър не е бил в НАТО. Там живеят кипърци и тн......

  26. #26
    :-) 15 фев 2014, 19:34
     
    0
     
    0

    Така, че поинтересувайте се от корените на създаването на НАТО и т.н. и ще ви се изясни чии интереси защитава :-))).

    Ако вашите от време на време съвпадат с техните това е случайност а не техен план. Техните планове нямат нищо общо с вашата свобода или благоденствие.

    Но предпочитате розовите сънища и загрявате като "български" реотани. Темата за "турските" интереси е още по-инересна, но там е по-засукано ,особено инфилтрирането на Ататюрк :-).

    Към текущия момент Турция е с такава задлъжнялост, че чисто икономически не може да издържа такава армия, но м оже би точно за това тя има такава армия, нали, т.е. контролирана от някой ??? :-)

    Как беше, който дава парите, поръчва музиката !!!

  27. #27
    Sold-er 15 фев 2014, 19:36
     
    1
     
    0

    До #20 Абе ти правиш ли разлика от това да плащаш 430 млн за командировъчни за 12 години, и да ги изтръскаш наведнъж за да купиш самолети......има ли разлика или няма? Ако сметнеш и командировките на депутатите за 20 години....с тези пари можеше и с космически совалки да се въоръжим....ама нейсе ха ха ха!

  28. #28
    :-) 15 фев 2014, 19:59
     
    0
     
    0

    Солджъра и Мунчо водят безмислена война в защита на армията на държавата особено под контрола на кредита ;-).

    А проблема простичко го е описал не кой да е а Томас Джеферсон. Но за ирония на съдбата именно държавата която той съосновава е най-големия нарушител на това което той казва :-(.

  29. #29
    капитанче 15 фев 2014, 20:34
     
    0
     
    0

    Велизарчо е един мразещ всичко бивш КДС-ар. По неговата логика, България в загубила милиарди от такива като него, дето са лапали валутка като корепсонденти на БТА и после посланици, и нищо не са помогнали за страната си. Сега плюе по службите, а той от 11 години като офицер - 7 години на валутна сенка.

  30. #30
    Краснов 16 фев 2014, 01:31
     
    0
     
    0

    Вижте каква е българската логика- виновен е този при когото сме отишли по наше желание и съвсем не е виновен този, който ни е записал във военния империалистически блок НАТО.
    Плюс това С. Паси служи на комунистите. Без тяхно съгласие никой в България не може да направи нищо. Но да допуснем , че кочунистическата партия е против НАТО-тогава нищо не й пречеше да ни извади от там. При това, комунистите никога не са се отричали от своето мнение за империалистическата същност на алианса.
    И най-интересното, никой не пита комунистите за нищо, точно те са единствената сила, която движи нашоя живот.

  31. #31
    ТУРЦИЯ 16 фев 2014, 09:12
     
    0
     
    0

    в Турция, а и тук ,често излизат карти, който включват части от България. Първата за която се сещам - беше в един турски учебник, втората - в един правителствен турски вестник, третата - изплува сега от нета, но не точно към Турция,амаа..... като оная реплика на Ердоган скоро - Турция е Косово и Косово е Турция. та ето ви една карта за размишление. http://www.novini.bg/news/179542-турция-взе-части-от-българия-във-фейсбук-(снимка).html
    питам - ако тук се инсценират сблъсъци и Турция както е ревнела, че мюсюлманите нещо някой им прави и праща ултимативни писма с искане за намеса не само за отменяне на декларации, а намеци как да бъдат решени съдебни спорове за вакъфските имоти на ТУРСКОТО настоятелство от едно време в състава на ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ, с такива документи претендират от мюфтийството за нови имоти. ..... създава се напрежение - инсценират се сблъсъци - реват навън - и ние изглеждаме лоши.... ПИТАМ - АКО ТУРЦИЯ ПОД ТОВА ОПРАВДАНИЕ НАПАДНЕ БЪЛГАРИЯ - НАТО ЩЕ НИ ЗАЩИТИ ЛИ СПОРЕД ВАС? И АКО НЕ - ТО ВИЕ МОЖЕТЕ ЛИ САМИ ДА СЕ СПРАВИТЕ С "МИРОТВОРЧЕСКА" МИСИЯ НА ТУРЦИЯ !!!!!!!!!

  32. #32
    коректор 16 фев 2014, 10:54
     
    0
     
    0

    Sold-er, зле си с математиката, момко. Вземи учебниците на децата си и се научи първо да броиш, а после на елементарни аритметични действия. Тогава коментирай.

  33. #33
    коректор 16 фев 2014, 10:59
     
    0
     
    0

    Sold-er, не знам колко е точен с числата Енчев, но той говори само за Афганистан. Ами Ирак,Косово,Либия...И все пак е бил разузнавач.

  34. #34
    коректор 16 фев 2014, 11:11
     
    0
     
    0

    #25, не ставай смешен. Вземи та прочети някои неща, за да не се изказваш неподготвен. Един дето беше чел само Винету съсипа държавата ти май си от неговата партия.

  35. #35
    Sold-er 16 фев 2014, 11:13
     
    0
     
    0

    До #33 Писах по-горе, че политически каузи не ме интересуват...не ме занимавай с твоята! За мисиите държавата плаща само командировъчните на войниците, а всичко останало се плаща от братята американци! Знаеш ли всъщност колко пари лапат нашите за тез мисии? Униформите с който отиваме на мисия са пълен кенеф, а американците плащат за хубави....сети се сам къде отива разликата!

  36. #36
    Sold-er 16 фев 2014, 11:19
     
    0
     
    0

    И още нещо, г-н "коректор".....да твърдиш, че пари дадени като заплати и командировъчни на обикновенни български граждани са хвърлени на вятъра е пълна байганьовска простотия....войниците не са депутати!

  37. #37
    коректор 16 фев 2014, 11:32
     
    0
     
    0

    Sold-er, нагло е да искаш да те командироват със 100 долара на ден докато ти върви заплатата тук и всичко това за сметка на гладуващите и боледуващи твои сънародници, работещи като роби за мизерните 350-400 лв. Явно за друго не ставаш, но ако си любител на силните преживявания ходи във френския чуждестранен легион и си заработвай честно хляба. Само дето там трябва да отговаряш на определени критерии. Ти явно не можеш да ги накриеш.

  38. #38
    Sold-er 16 фев 2014, 12:03
     
    0
     
    0

    До #37 Аз нищо не искам и в армията нищо не правя на своя глава, г-н коректор... решенията кой къде да ходи и колко пари да взема се взимат отгоре.... не е ли нагло депутат да взима заплата от 5-6 хиляди лв. на месец, ама какво да направим!?! Значи който работи за 400 лв е роб, а аз като работя за 650 лв съм богаташ, така ли ха ха ха??? Тези "роби", който взимали по 350-400 лв. да започнат да си отстояват правата и да искат от политиците и от работодателите си по-достоен живот....вместо да се сърдят на онези, който взимат малко повече от тях..казах ти, че имаш байганьовско мислене! Въобще теорията, че като се спрат мисиите, парите за тях ще се пренасочат за заплати е доста глупава.....и в края на тази година ще я проверим тази теория...... мисиите спират и може да очаквате сериозен скок в заплатите ха ха ха! Пък и който иска може да стане военен и да "прави пачки"....при нас има вълна от напускащи дори и в кризата!

  39. #39
    коректор 16 фев 2014, 12:15
     
    0
     
    0

    Sold-er, обясни синко,на мен непросветения и на други като мен какво толкова правиш всеки ден, та си заслужил заплатата си от 650 лв. Знаеш ли на колко човека със заплата 350-400 лв. висиш на врата като воденичен камък.

  40. #40
    Sold-er 16 фев 2014, 12:32
     
    0
     
    0

    До #39 А ти като си толкова просветен, момко...обясни ми какво според теб трябва да прави един войник, че да си заслужи заплатата според твойте критерии??? А ти знаеш ли колко човека зависят от моята заплата.....всяко едно военно поделени не само "лапа пари", както си мислят повечето профани като теб, а и осигурява доходи на други хора......особено в малките градчета! Знаеш ли пък ти в града, в който служа, че оборота на всички магазинчета, заведения и тн. зависят на 100% от заплатите на военните? За да може една магазинерка да вземе заплатката си от 350-400 лв....тя разчита на моята заплата! Това, приятелю се нарича икономика....за да работи една икономика трябва в нея да се въртят едни пари...колкото повече толкова по-добре!Ама какво ли ти обяснявам ......явно не си на необходимото интелектуално ниво за такъв разговор!!!

  41. #41
    коректор 16 фев 2014, 12:52
     
    0
     
    0

    Sold-er, такива като теб синко, са паразити. Не се опитвай да ми обясниш колко си полезен на малкото си градче. По-полезен щеше да си, ако беше изпълнил повелята на вожда Борисов да станеш овчар и с нещо да допринесеш за благото на народа, а не да паразитстваш на гърба на онези,бачкащи от тъмно до тъмно за 350-400 лв. и действително произвеждат някакво благо, за да изхранват себе си,децата си, че и теб дори. Та не ми отговори на въпроса какво толкова правиш всеки ден, та си заслужил заплатата си от 650 лв. Явно си мислиш, че като отидеш сутрин в поделението, пропилееш си деня и се прибереш в къщи уморен от интриги си заслужаваш заплатата. Или с други думи казано даже не знаеш какво трябва да вършиш за да заслужиш тези 650 лв.

  42. #42
    Sold-er 16 фев 2014, 13:11
     
    0
     
    0

    До #41 А такива като теб, момко са жалките завистливи булгаристанци, заради който България разделена и е на този хал вече 25 години! За това което правя на работа заслужавам доста повече от 650 лв!!! Ако толкова те интересресува какво "работят" войниците в армията има специализирана литература....почети малко, пък току виж си разбрал! Аз норми за работния ден нямам, продукция не произвеждам.....щом си си втълпил, че съм паразит...си е твоя работа! По твоята логика и пожарникарите не си заслужават заплатите....то може да няма пожари с месеци, как тъй ще взимат заплати само за лежане, нали? Трябва ли всеки ден да ти се пали къщата, да те пребиват и ограбват или да избухват войни, че да разберат профани като теб, че не всичко се измерва с кой какво произвеждал и продавал? И ти също не ми отговори на въпроса.....каква норма трябва да изпълни един войник, като отиде сутрин на работа, че да си заслужи заплатата...според твоите скормни критерии???

  43. #43
    Sold-er 16 фев 2014, 13:16
     
    0
     
    0

    И още нещо, г-н коректор...ако обичате не споменавайте много-много Боко Тиквата в този сайт, че бая псувни ще отнесете...в армията не го тачим това момче!

  44. #44
    коректор 16 фев 2014, 13:52
     
    0
     
    0

    Sold-erq, не се сравнявай с пожарникарите. Ако беше станал пожарникар, щеше да си по-полезен. Всичко се измерва не с кой колко е произвел, а с колко е полезен на обществото, синко, но ти май не ги разбираш тези работи. Когато се фабрика за лайна от теб голяма файда няма.

  45. #45
    независим 16 фев 2014, 13:53
     
    0
     
    0

    До коректор. Много си елементарен за да се наречеш коректор. И очевидно нищо не можеш и да схванеш...

  46. #46
    независим 16 фев 2014, 13:59
     
    0
     
    0

    До коректор. Много си елементарен за да се наречеш "коректор". И очевидно нищо не можеш да схванеш...

  47. #47
    коректор 16 фев 2014, 14:00
     
    0
     
    0

    Независим,нарекъл си се така, защото от теб нищо не зависи. Това е ясно. Още по-ясно е, че от истината боли. Ама като лапате чорбата не мислите за гладните, които ви хранят.

  48. #48
    Sold-er 16 фев 2014, 14:38
     
    0
     
    0

    До #44 Точно де...определено съм по-полезен за обществото от Велизар Енчев, че дори и от "капацитети" като теб! С какво ти е по-полезен един пожарникар от мен.....палила ли ти се е къщата скоро?

  49. #49
    Sold-er 16 фев 2014, 14:47
     
    0
     
    0

    До #47 Ха ха ха.... доста си елементарен! Разбира се че нищо не зависи нито от нас, военните, нито от теб! Като си толкова недоволен, че уж си ни бил изхранвал....недей бе, кой те кара да ни храниш....нали от теб зависи ха ха ха!!!

  50. #50
    коректор 16 фев 2014, 14:48
     
    0
     
    0

    Sold-er, след толкова много спам не показа нито един аргумент в защита на паразитската си теза. Мисля, че няма какво повече да коментирам с теб. Когато те приземят ще разбереш много неща, но за жалост ще бъде твърде късно за теб. Сега те оставям да летиш в невежеството си.

  51. #51
    Главен секретар на МО 16 фев 2014, 14:56
     
    0
     
    0

    До коректор и другите недоволни.
    Г-да, ако не искате парите от вашите данъци да се дават за армията....моля пратете си трите имена и ЕГН-то на сайта на МО! Гарантирам ви, че ТОЧНО вашите пари ще се използват за други, по-важни държавни дейности!
    С уважение:Гл. секретар Калуди Калудов

  52. #52
    Sold-er 16 фев 2014, 15:04
     
    0
     
    0

    До #50 Благодаря ви, г-н коректор, че отделихте малко от и без това излишното си време за да посетите нашия сайт и да ни отворите очите!Сигурен съм, че един ден ще ви бъда благодарен....но този де е в далечното, почти необозримо бъдеще!cogypeplace Много поздрави на Енчев!

  53. #53
    Мисионер 16 фев 2014, 19:37
     
    0
     
    0

    Главен секретар, точно в десетката! Правилно му го каза на коректора.

  54. #54
    Sergeant 05 юни 2017, 08:48
     
    0
     
    0

    Глупости на търкалета цялата статия. Тръгнали сте да сравнявате заплати, но армията не е само полковници и войници. Има едни коефициенти, дето са за офицери, сержанти и войници. Ако средно грамотен човек пресметне, ще види че само офицерите са облагодетелствани. Сержантите са със войнишки заплати именно заради огромната разлика в коефициентите.
    За мисиите - съвсем сте се объркали. Ама нормално - простеем от поколения. Тяхната структура е коренно различна. Натовския военнослужещ не мете листа, нито мие,готви и нататък в този ред. Професионалната армия значи нещо друго. Имат фирми контрактори - на тях се плаща,и то солидно, за цялата логистична,санитарна,обслужваща и ТНТ дейност. Професионалния войник в НАТО се занимава със своята професия. Още един грешен мит - заплатите им не са високи. За сметка на това са социално осигурени и ползват куп привилегии. Дори жените на техните военнослужещи получават заплати, за да гледат децата си в къщи. Съответно децата им са с платено образование,здравни и социални осигуровки. Отделно магазини със ниски цени , само за военнослужещи. Не заплатите им са високи - разходите им са ниски.
    Та ако си беше направил труда,автора на статията, да се образова преди да пише, щеше да му стане ясно,че няма какво да ни се даде подарък - НАТО е едно, фирмите контрактори, които се занимават с техника, оборудване, екипировка ТНТ са нещо съвсем друго. И няма как да "дадат" , защото си имат договори и им се плаща. Елементарно, ама не е за прости хора.
    Друг е въпроса какво изобщо дирим на мисии. Ами не ни искат хората. Търпят ни. Едно е да плащаш на истински наемници 450 долара на месец, съвсем друго е, на такива като нас по над €70 на ден. Смятате ли? Не те, ние се натискаме там, че да имаме повод да искаме нещо от тях. Давали са оборудване - великите умове в МО го пращат в Афганистан, без да има обучени хора да го ползват,защото и това се плаща, и там се довежда до негодност, както после се пише - "поради лошите условия". Всички сте гледали репортажи на БТВ. До един платени. Изкарват се машини,дето иначе стоят, демонстрират се неща, които не се правят и ползват, само за предаването циркове, защото фирмите си плащат - пак на МО. Надали някой от вас е чувал за болт на стойност 50лв. или шаси за р/станция - обикновен винкел - 30000лв.
    И още нещо - езика. Как да работим с тези хора, като масово офицерския състав от капитан нагоре не владее английски. Ходят с по един редник преводач и стават за смях. За пример румънците спряха всичко в тяхната система и за една година образоваха военнослужещите. За това и партньорите им в НАТО ги уважават. Защото могат да се разберат с тях. Не като нас полковници от втората световна да се напъват и да гледат съвременната техника като чукчи. Модернизираме, да, но какво? С такива пълководци и сто години няма как да се развие армията... Дълга тема,мога да ви кажа само,че сте в огромна заблуда.

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker