Ген.Попов: Българските ВВС трябва да се развиват приоритетно

Pan.bg 26 май 2014 | 16:03 views (5927) commentaries(23)
img Хемус 2014: ВВС трябва да се развиват приоритетно

Командирът на ВВС ген.-майор Константин Попов пред сп. “НАТО и България”, ИК "ЕЪР ГРУП 2000"
Интервюто взе Димитър Ставрев


image

- Генерал Попов, ВВС станаха първата структура от БА, която реално влезе в НАТО със старта на мисията Ер полисинг на 29 март 2004 г. Като командир на 3-та изтребителна авиобаза тогава, а след това от постовете в Щаба на ВВС имате преки наблюдения върху нея. Как се разви мисията, какви са оценките от органите на НАТО при проверките им, колко са те годишно?

- Държа да подчертая, че България е член на НАТО - това е изборът, който нашата държава направи. Българската армия и Въоръжените сили са изпълнители на поетия от държавата ангажимент.
Членството в Алианса беше и все още е сериозно предизвикателство. Трябваше да се пренастрои сложна и комплексна система в нов режим на работа, с нови партньори, по нови правила и процедури. И разбира се, с нови изисквания към техниката и въоръжението и към системите за командване и управление. В този ред на мисли основното натоварване беше върху хората, които участваха и участват в тези процеси.
Започнахме подготовката за интегрирането в системата за ПВО на НАТО още през 2003 г. Имаше много неясноти, много проблеми, но хората се справиха по превъзходен начин, така че на 29 март 2004 г. застъпихме в дежурство. И вече 10 години доразвиваме и усъвършенстваме системата. Подчертавам, че Ер полисинг гарантира въздушната сигурност на нашата страна. Тава е непрекъсната операция, която включва много елементи - задействане на командните пунктове, радарните постове, комуникациите, летателните екипажи, които носят бойното дежурство, екипажите за търсене и спасяване. С една дума -система, която ежедневно, ежечасно, ежеминутно е в действие. Това предполага сериозна подготовка, непрекъсната готовност за действие. Ние не можем да си позволим лукса да изчакаме да възникне събитие и чак тогава да се готвим, за да отреагираме. Ние трябва винаги да сме боеготови.
Равносметката за изминалите 10 години е, че Военновъздушните ни сили надеждно изпълняват тази най-важна мисия в мирно време на територията на страната.
image
Относно оценките - ежегодно се провеждат десетки тренировъчни мисии, които тестват адекватността и ефективността на




нашите ВВС. Внезапните проверки от страна на командванията на НАТО са редовна практика. Ежемесечно, дори и по-често се тестват абсолютно всички елементи от системата за ПВО – командване и управление, радиолокация, комуникация и навигация, зенитно-ракетни комплекси и дежурни изтребители. Оценките от тези проверки са единствено положителни. Включително и при отскоро провеждащите се тренировки по презгранични операции по Ер полисинг с ВВС на Гърция и Румъния. На практика това доказва надеждното управление на дежурните ни сили и средства.
Що се отнася до 10-те години членство в НАТО, системата на ВВС може да се похвали с доста успехи – промяна на системата ни за подготовка, разработка на нови тактики, техники и процедури, модернизация на системата за командване и управление и на радарните ни постове. Вече имаме възможност да работим и с AWACS. Продължаваме с модернизацията на инфраструктурата. Стремежът е максимално да се използват възможностите на програмата на НАТО за инвестиции в сигурността. Започна и модернизацията на летище Безмер. Очакванията ни са, че до края на 2015 г. България ще има още едно модерно летище, отговарящо на изискванията на НАТО и ИКАО.
Разбира се, има и трудности и проблеми, свързани основно с хроничното недофинансиране на системата за отбрана като цяло и в частност на ВВС, но по отношение на военната експертиза категорично мога да заявя, че се постигна максималното с наличния финансов и материален ресурс.

- Какво донесе членството на България в НАТО за ВВС – техника, способности, обучение, участие в учения на Алианса?

- Ще започна отново с това, че членството в НАТО изисква огромен финансов ресурс. Това да пренастроиш огромна система, да я вкараш в нови релси е нещо скъпо, а ние нямахме възможността да се радваме на добро финансиране през тези 10 години. Въпреки това се закупи не малко нова техника – вертолети Bell, AS532AL Cougar, военнотранспортните C-27J Spartan, учебните Pilatus PC-9M и PC-12, модернизираха се РЛС. Очевидно е, че очакванията са за много повече, очевидно е и че отлагането във времето на приоритетни проекти доведе до ограничаване на възможностите за превъоръжаване и поддръжка на техниката и въоръжението.
По отношение на провежданите учения от една страна станаха много повече като брой. От друга страна са все по-мащабни и комплексни, провеждат се в условия, максимално близки до бойните и при реалистични тактически сценарии. Използват се максимално възможностите им, за да се подготвяме за изпълнение на целия спектър от мисии и задачи. За целта включваме все повече елементи от ВВС – тренират различни типове самолети от различните авиобази, РТВ, ЗРВ се намесиха много силно и участват успешно. Ученията са върха в подготовката, резултатите от тях са оценка на постигнатото през цялата година.
Системата за подготовка се промени съществено – създадоха се нови регламентиращи документи във ВВС, което има ключова роля по отношение на оперативната съвместимост, на способностите, които трябва да развиваме, на визията ни за бъдещо развитие. Важното е да се разбере новата им философия. Те са дават гъвкавост, възможност за промяна и са много по-адекватни на средата. Позволяват да се използват същите тактики, техники и процедури, по които работят нашите съюзници от НАТО. И накрая дават много по-голяма отговорност на командирите по места, които имат най-ясна представа за нещата, най-добре познават проблемите и могат най-добре и точно да отреагират на възниквали проблеми.
Придобиването на нови способности изискваше много усилия от хората и иновативно мислене. Може да прозвучи като хвалба, но всичко е доста изстрадано. Например по време на подготовката за ученията въведохме въздушния бой, тактическите прехвати, работа в усложнена среда на радиоелектронни смущения, работа с AWACS, MEDEVAC (авиомедицинска евакуация) със самолети и вертолети. Сериозен ръст в последно време отбеляза и учебната авиация. Там има още много каквото да се желае, но като подготовка на курсантите и младите летци се заложиха именно тези нови процедури и новото отношение към полетите. Започна също така работа на Су-25К с предни авионасочвачи (JTAC).
Може би не е свързано пряко с членството в НАТО, но проведохме нови видове подготовки и придобихме нови способности за изпълнение на задачи по третата мисия на Българската армия „Принос към националната сигурност в мирно време” – пожарогасене от въздуха, търсене и спасяване над море, полети от високопланинска площадка, полети с подкачен външен товар. Разшири се дейността, обхватът, съдържанието, важността и значението на ВВС. Ефективността от тази промяна е видима. ВВС са тези, които могат най-бързо и най-точно да реагират за кратък период по време на криза. Светът става все по-динамичен и все по-често ще се налага използването на сили като ВВС, способни да реагират при потенциални рискове и заплахи и при кризи от невоенен характер. Това налага извода, че ВВС наистина трябва да се развиват приоритетно.

- Споменахте, че НАТО е съвкупност от силите и способностите на отделните страни-членки. В рамките на НАТО какво е мястото на българските ВВС, как изглеждаме на фона на нивото и способностите на съседните ни държави Турция, Гърция, Румъния?

- Българските Военновъздушни сили са достойни партньори със заслужено уважение и признание. Критерият за тази оценка е един – резултатите, които постигаме. Доказваме го ежедневно при изпълнението на задачите ни в Интегрираната система за ПВО на НАТО, при проверките, при съвместните тренировки, учения и подготовки.
Един сравнителен анализ обаче налага извода, че трябва де се обърне много по-сериозно внимание на придобиването на нова бойна техника и подготовката на състава за нея. Добър пример е Румъния, която ще модернизира ВВС със закупуването на изтребители. Искрено се надявам, че ще се вземат тежките политически решения, които ще осигурят придобиването на нов боен самолет за българските ВВС.

- През последната година бе отчетена повишена активност на руските ВВС в Черноморския регион. Това наложи по-често задействане на дежурните сили и средства на ВВС. Какви са изводите за нивото на подготовката им на базата на тези действия, които им се наложи да осъществят?

- Анализите и разчетите за подготовката, демонстрирана в реалните действия в последните месеци, показват, че тя е добра. За това трябва да се благодари на всички момчета и момичета, които са на дежурни машини, в РЛС и най-вече ангажираните в системата за командване, където се взимат решенията. Там трябва много правилно да си оценява всяка ситуация и да се реагира по най-добрия възможен начин. Направените изводи налагат и някои промени по отношение на действията на дежурните сили и средства. Тук искам да спомена, че работим добре с колегите от Румъния в рамките на т.нар. cross border operations, работим успешно и с AWACS и това ни дава добра натренираност и подготовка.
Трябва обаче да подчертая, че за тази мисия са необходими по-голям брой подготвени пилоти за носене на бойно дежурство. Това категорично изисква ресурси. Пилотите трябва да имат достатъчно нальот и ниво на подготовка, за да могат да влизат и в по-тежки ситуации. Не знаем какво може да ни наложи бъдещето след 3-5 години. Тези хора трябва да се подготвят още отсега. Искрено се надявам, че ще бъде взето решението за увеличаването на бюджета, което да ни помогне да го използваме рационално и да се осигури необходимата подготовка на летателния състав, при това не само на тези носещи бойно дежурство в момента.
Това, което правят момчетата и момичета, които са ангажирани с мисията Ер полисинг в момента, ще остане в историята. Това огромно натоварване и превъзходните им действия ще се помни дълго и навярно ще се изучава като пример за отлично взаимодействие между отделните компоненти на ВВС и постигнати резултати.

- Реално откога не е имало такава активност на дежурните сили и средства на българските ВВС?

- Навярно от времето на ген. Тодор Трифонов и епопеята с разузнавателните балони. Само ще отбележа, че наскоро имахме ден, в който броят на реалните действия на дежурните екипажи беше повече, отколкото през цялата 2009 г. Това изисква страшно много енергия - да си непрекъснато „на педал” в продължение на дълъг период от време. Сигурен съм, че от дистанцията на времето този период ще се разглежда като исторически прецедент и ще бъде даван за пример, включително и с оглед на условията, при които са изпълнявани тези задачи.

- В тази връзка как се отразява закриването на радарния пост на Емона, наложено ви в хода на последните оптимизации на числения състав на БА и преструктурирания?
- В интерес на истината в момента нямаме особени проблеми с радиолокационната техника. Но ако не се погрижим за радарите сега, ще имаме такива в бъдеще.

- Обстановката около кризата в Крим постави на всеобщо внимание и въпроса за новия изтребител на ВВС. Докъде в момента е процесът и кога очаквате решението на МО, МС и НС за старта на процедурата за избор на изпълнител?

- За съжаление подобна обстановка провокира подобно мислене. Казвам за съжаление, защото това решение вече е закъсняло. За да имаш изградени способности, трябва да си започнал работа отдавна, да си придобил съответното въоръжение, да си подготвил състава. Вземането на такова решение съвсем не означава, че си придобил способности. Това е само началото на дълъг и сложен процес на сериозни преобразования, които трябва да се направят в много сфери, не само на ВВС. Този процес ще засегне и системата да придобиване на въоръжение, поддръжката, подготовката, инфраструктурата и ако щете утилизацията след края на жизнения цикъл.
По въпроса за очакванията ми за срока за вземането на решение отговарям така – колкото по-скоро, толкова по-добре.

- Новото ръководство на МО и лично министър Найденов още от старта на мандата обърнаха сериозно внимание на възстановяването на летателната техника на ВВС. С какво можете да се похвалите като свършено за тези 10 месеца?

- Наистина е много важно какво ще е отношението на политическото ръководство към дадения вид въоръжени сили. В нашия случай ръководството на МО бе наясно с проблемите, с изискванията към техниката, демонстрира правилно мислене и взе правилно решение. През последите 10 месеца има бум във възстановяването на авиационната техника. Като казвам бум, нека това да не звучи пресилено. Според мен това трябва да е нормален процес, а не нещо кампанийно, да няма пикове и сривове. Техниката трябва да е непрекъснато във фокуса на ръководството и на МО и на ВВС.
Да се върна към втората част на въпроса – възстановени са вертолети Bell 206, които са изключително важни за подготовката на младия летателен състав. Възстановени бяха полетите с МиГ-21 и Су-25 след разрешаване на проблемите с летателната им годност. Нарасна броят на изправните вертолети AS532AL Cougar. Имаме и потвърждение от РСК „МиГ”, че ремонтираните двигатели на МиГ-29 ще бъдат доставени през месец май. Тук трябва да се отдаде заслуженото и на хората, които работят по тези дейности. Това е висококвалифициран труд на ИТС, на летателния състав, който прави изпитателните полети. Това доказва, че хората имат желание за работа и могат да носят отговорност. В края на краищата за да възстановиш един самолет или вертолет със собствените си ръце, е сериозно предизвикателство и отговорност и има изключително положителен ефект.

- Докъде стигна процесът на ремонт на вертолетите Ми-24?
- Имаме подписано рамково споразумение с ТЕРЕМ за възстановяването им, както и първи годишен договор. Според рамковото споразумение всяка година от 2014 до 2016 г. ще получаваме по един Ми-24. По договор първият вертолет трябва да е готов през август т. г.

- В кои учения по линия на НАТО предстои да участват или вече са участвали българските ВВС през 2014 г.?
- Предстоят учения и по линия на НАТО, и двустранните такива. Тук трябва да се търси балансът, за да не преминем критичната граница, защото ученията са наистина изключително много. Важно е да се отбележи, че те дават опит, натренираност, нови знания, нови умения, но трябва да се следи и за безопасността. За нас безопасността на полетите е водещ приоритет.
Сред ученията бих искал да откроя “Тракийска звезда” с ВВС на САЩ, Collector’s Item с ВВС на Израел, както и тренировката European Transport Training, която ще се проведе в авиобаза Крумово с участието на ВВС от много европейски държави. Учение от такъв ранг ще се проведе за първи път в България и на него ще бъдат демонстрирани новите възможности, които придоби военнотранспортната ни авиация. Друго учение, на което бих искал да акцентирам, е многонационалното учение с вертолетите AS532AL Cougar на полигон Хохенфелс в Германия заедно с подразделения от СВ. Там ще бъде проведена проверката от TACIVAL на НАТО и ще се потвърдят способностите на нашия модул.

- Генерал Попов, как можем да обобщим първите 10 години от членството в НАТО от гледна точка на ВВС?
- Хората със сини униформи вложиха много усилия, работиха упорито както за изучаване и внедряване на новостите в системата, така и за собственото си обучение и професионално развитие. Надявам се, че бяха заложени здрави основи, които оттук нататък ще позволят да се надгражда и развива успешното бъдеще за българските ВВС.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 23

  1. #1
    foggyman 26 май 2014, 20:15
     
    0
     
    0

    Като за начало се научете да летите в облачно време. После ще се развивате приоритетно.

  2. #2
    ангел 26 май 2014, 20:43
     
    0
     
    0

    Само да допълня : Фрегата "Смели" от състава на ВМС през 2001 взе участие в "Active endaviour". 2001-ва момчета;.) Реална бойна мисия с ясно поставени задачи за контрол на корабоплаването в акваторията на Средиземно море. Успешно изпълнена разбира се!
    Уважавам ВВС, като мои братя но нека бъдем обективни!

  3. #3
    sunny 26 май 2014, 22:03
     
    0
     
    0

    ти сигурно можеш да летиш в облачно време , заповядай!

  4. #4
    майор Михов 26 май 2014, 22:35
     
    0
     
    0

    Вината за проваления парад е на ген. К.Попов! Той е заповядал да има полети само в слънчево време, защото е един истински слънчев /без кавички/ "авиатор".
    В Графа има планшетистки с повече "топки" от него.

  5. #5
    . 26 май 2014, 23:00
     
    0
     
    0

    Не разбрах имат ли участие в мисия тези ВВС

  6. #6
    . 26 май 2014, 23:13
     
    0
     
    0

    каква цензура има в този сайт боже....

  7. #7
    Искрен 26 май 2014, 23:51
     
    0
     
    0

    Ген. К.Попов, както и останалите военни авиатори, са най достойните мъже на днешна България!
    ПРЕСТАНЕТЕ ГАВРИТЕ С ТЯХ, ЗЛОБНИ ТЪРТЕИ!

  8. #8
    натовец 27 май 2014, 06:18
     
    0
     
    0

    Ако България не беше изпратила батальон в Ирак, щяхне да видим нато през крив макарон!
    То за какво ли ни е това членство, но това е друга тема.

  9. #9
    Незнайко 27 май 2014, 10:16
     
    0
     
    0

    Keep good working - колеги! Отлепихте от дъното, но все пак не забравяйте, че сме на твърде, твърде ниско ниво - имам предвид наличната техника разбира се, не хората.

  10. #10
    Енчо Добрев 27 май 2014, 12:31
     
    0
     
    0

    До 6 "пуснато от" . Това е горчивата истина, братле, цензурата е умопомрачаваща. И най- вече угодничеството. Когато определени генерали се изказват в този сайт велможата Преслав просто не позволява коментари. На това освен Гнусно друго определение не можеш да му дадеш.

  11. #11
    stevie 27 май 2014, 16:15
     
    0
     
    0

    да Ви кажа уважаеми онеправдани, които си мислят че винаги им трият постовете.Да, има едно нещо наречено свобода на словото, но има и друго наречено ЕТИКА.Думите на този генерал Попов, звучат смислено. Ние като народ сме свикнали само да лежим, далаверката да търсим ...." ами то какво ни е дало Нато"... КАКВО ДА ВИ ДАДЕ МИЛИ ОНЕПРАВДАНИ ? .дава ви сигурност.Никой от вас не я разбира тази дума май а? Нато не е само организация за цоцане както повечето от Вас си мислят, Нато е и отговорност.Прав е г-н Попов че много неща зависят от техниката и не просто техника,ами такава която е на необходимото ниво за т.нар. операции в които някои от вас искат ВВС да участват.Техника без хора не може и хора без техника пак.Ако можеха повечето ни управници да мислят и разсъждават като г-н Попов.. друго щеше да е.
    P.S и моля Ви като коментирате интервюта, не пишете колко са големи топките на накой или не са, погледнете себе си първо себе си.Грозно е и ако някой толкова го дразни ми да не чете пък в края накраищата.

  12. #12
    изд.96 27 май 2014, 17:18
     
    0
     
    0

    Планшетиските са хубави, може теоретически доста повече топки да имат от един офицер, при това генерал, и на всичкото отгоре пилот-истребител.
    Разбираемо е някои форумци и те да искат да си закачат някой чифт топки вповече.... сигур вече са заели позата, но пусти еар полисинги, плашат мераклиите да заклатят втория чифт на нетърпеливите!

  13. #13
    Teraflop 27 май 2014, 20:28
     
    0
     
    0

    Прав е Коцето Попов.Българските ВВС трябва да се развиват,но трябват за това нови самолети.Не може да работим повече с музейна техника.На военните и страната тя излиза твърде скъпо.Мисля,че българските военни хора заслужават много повече,като материална база и стимулиране,логистика и заплащане на труда,който никак не е малко.Цялата армия заслужава много повече грижи от страна на управниците наши.А не Бойко Борисов да заявява,че НАТО щяло да ни пази и на него армия не му трябвала.

  14. #14
    optimist 27 май 2014, 21:07
     
    0
     
    0

    Така е!Трябва нова техника и Попов го е казвал винаги! За това никой не може да си изкриви душата! Еня го е човека за ВВС и затова не си мълчи, затова не го направиха началник на отбраната - щото много говори и то само истина, а за тази позиция се иска "Да слушкаш и тогава ще папкаш!"Много са тези дето искат да папкат и страшно малко са тези дето им стиска да гладни, но горди и със запазена чест!

  15. #15
    Pesimis-Tehnik 27 май 2014, 21:10
     
    0
     
    0

    Е нямат участие в мисии тези ВВС и на може да имат, до като поне системата за опознаване не се смени, защото първом ще ни опеперкат НАТО и после ще ни довършат рашъните, ако има нещо за довършване. За сега тези ВВС имат само представителни функции и то само в слънчево време един път в годината. А за ерполисинга до края на годината ще се оправяме сами, а после, като прибалтийските страни ще сме. Или казано няма самолети, няма проблеми-айляк гиби.

  16. #16
    toy e 27 май 2014, 22:46
     
    0
     
    0

    Za da ima 29.04.2004 g.iskam da kaja - polkownik K Popow oceni wsichko i kato istinski lider postawi zadachite za realezirane na opereatiwnoto dejurstwo i podgotowkata na systawa i mqstoto na BOC s oborudwaneto! Istinski tworec, koyto poznawashe i aktqorite i kartinata! Ot interwuyto se wrystam w pisaneto na replikite i zadyljeniqta1
    General Popow, blagodarq wi za grijite i pametnite dni na 2003 - 2004 g., kogato prodyljihte ideqtaq za welichieto i bydnoto na GI!
    Za tozi trud, zasilnite maje w sinq uniforma, za nasheto nebe - napred na 3-ta za nowiqt samolet!
    Za wewlikata sila - harata, koito mladosti da imat dwe na teb nebe biha go dali!
    Samo wie w sarceti si imate Dankow podhod- za HORATA, A NE ZA SEBE SI.

  17. #17
    toy e 27 май 2014, 22:51
     
    0
     
    0

    Za da ima 29.04.2004 g.iskam da kaja - polkownik K Popow oceni wsichko i kato istinski lider postawi zadachite za realezirane na opereatiwnoto dejurstwo i podgotowkata na systawa i mqstoto na BOC s oborudwaneto! Istinski tworec, koyto poznawashe i aktqorite i kartinata! Ot interwuyto se wrystam w pisaneto na replikite i zadyljeniqta1
    General Popow, blagodarq wi za grijite i pametnite dni na 2003 - 2004 g., kogato prodyljihte ideqtaq za welichieto i bydnoto na GI!
    Za tozi trud, zasilnite maje w sinq uniforma, za nasheto nebe - napred na 3-ta za nowiqt samolet!
    Za wewlikata sila - horata, koito mladosti da imat dwe na teb nebe biha go dali!
    Samo wie w sarceti si imate Dankow podhod- za HORATA, A NE ZA SEBE SI.

  18. #18
    Pesimik-Tehnik 27 май 2014, 23:33
     
    0
     
    0

    До #16 и #17Ей, пиши на КИРИЛИЦА, че нищо не се разбира. Даже и 5 пъти да го пуснеш все едно ми говори станишко и не е ясно.

  19. #19
    Обърнете палачинката 28 май 2014, 01:19
     
    0
     
    0

    Потресаващо озлобление, нихилизъм и ексхибиционизъм под формата на разголване на душата по форумите!!!
    В повечко ми идва вече и дъвкането на парада, а сега и "топките" на Императора! Спрете бе, обърнете плочата, че ми бактъндиса! То не бяха пилотите, авиацията, облаците, началниците, Попов, Поповица, на майка ви .... Завъртете си кухите кратуни и вижте къде се намирате и какво се случва около вас! Какво очаквате - месията с топки като... .. Всъщност като какво - кокоси, тикви, или слонски глави? Жалко за Попов, че не може да използва потенциала си, който изначално липсва при по-голямата част от генералитета и преобладаващото офицерство. Човекът е няколко нива над ... - ама всуе. Дърпа го това ВВС, влачи го, тътри го, с идеята - крачка да е, move да е, напред да е! Разбира го, умее, знае как да го направи, и иска да го направи, но ... И той май не се е огледал къде се намира. Императоре, това не са Щатите, нито Европа, даже и Анадола /дето беше преди да се върнеш в BG-то/ не е! Тук, друже, това дето ти е в главата, и дето му викат капацитет, потенциал и т.н. не можеш да го използваш. Защото твоята функция я "свиват" само до едно - да запушваш пробойните във ВВС дето цъфват кажи-речи катадневно. Мисия - /не/възможна! Всяка пробойна се запушва с десетки или стотици хиляди левчета /сметнете си ги в рублета, доларчета или юро/. Та в тоя ред на мисли, драги съфорумци, финансов благодат не се задава дори и в необозримото бъдеще. България и ние барабар с нея може да затънем още повече. Но да правим каквото трябва, пък да става каквото... А трябва да се мъчим да се оттласкваме, да се движим помалко нагоре за да не стигнем до дъното. Няма да изплуваме от раз, няма да ни издърпа месията с големите топки. Затова най-добре е като решите да повдигнете темата за ТОПКИТЕ, презумпцията да не е колко са големи тези на господин Х, а ... как господин Х може да "скрие топката" на който си пожелае. Така гледната ни точка ще е по-правилна. А и хора като Попов заслужават да се направи такъв извод. Лека ви нощ!

  20. #20
    50години 28 май 2014, 12:31
     
    0
     
    0

    ГЕНЕРАЛ Попов е един истински КОМАНДИР. Основно благодарение на него все още съществуват ВВС като вид ВС.

  21. #21
    komandir 28 май 2014, 17:02
     
    0
     
    0

    Напред и нагоре господин Генерал. Факт е, че Вие поставихте основите и организирахте бойното дежурство в системата на НАТО.

  22. #22
    pilot 28 май 2014, 21:11
     
    0
     
    0

    Генерал-майор Попов е командир на ВВС и като такъв коментира единствено и само обстановката във ВВС -минало, настояще и бъдеще. Генералът говори за ВВС, защото е командир на ВВС. Той не слага ВВС пред другите ВС.Той никога не е коментирал другите видове ВС, но винаги е оценявал тяхната важност и работи за здравите взаимовръзки между родовете ВС.
    Не е коректно да коментираме коя фрегата и кой батальон са допренесли повече за членството ни в NATO, използвайки статията.
    Що се отнася до "топките на генерала", аз не съм ги виждал и не мога да ги коментирам, но познавам семейството му. Има една прекрасна дъщеря и двама сина близнаци. Освен, че е един достоен командир, той е един от малкото достойни българи, мислещ за семейство и държава.

  23. #23
    todorb2000 01 юни 2014, 11:58
     
    0
     
    0

    Тази работа с военната авиация не става с приказки по форумите, а с лобиране. Колко му е генералите от ВВС да си направят инициативен комитет, и да атакуват политиците за приоритети на военната авиация.
    Така правят в западните армии!
    А, ако не става, хвърлят си оставките!!!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker