Днес трима висши офицери свалят пагоните

Pan.bg 30 юни 2014 | 08:26 views (8410) commentaries(25)
img otbrana.com, Спирдон Спирдонов

Въпросът е накъде от тук нататък. В запаса и резерва – да! Това е по закона. В армията на пенсионирите – също да! И това е по закон, т.е. по Кодекса за социално осигуряване. А мястото им в обществото?

Двама генерали и един адмирал ще се разделят днес с военната служба. И тримата са с богат опит в управлението на Въоръжените сили. Не само в България. Както личи от биографиите им – в различни, и то на много високи нива, структури на НАТО.

Причините за преминаването в запаса са ясни. Генерал Симеон Симеонов не може да продължи по-нататък, защото стигна върха на военната кариера у нас, включително и края на мандата на началник на отбраната. Макар че до пределна възраст за званието му има още три години.

Пределната възраст за военна служба, според военното звание, на заместниците на генерал Симеонов генерал-лейтенант Стефан Василев и контраадмирал Георги Георгиев е единствената причина те да се разделят с пагоните си.

Хубаво е, че и тримата няма да си отидат незабелязано. Правителството предложи генерал Симеонов да бъде награден с орден „Стара планина” първа степен с мечове, а генерал-лейтенант Василев и контраадмирал Георгиев - с орден „За военна заслуга” първа степен. Мотивите – за значителен принос и големи заслуги за развитието на Българската армия. Най-вероятно на тържествената церемония по смяната ще получат благодарности и награди и от министъра на отбраната.

Въпросът е накъде от тук нататък. В запаса и резерва – да! Това е по закона. В армията на пенсионирите – също да! И това е по закон, т.е. по Кодекса за социално осигуряване. Ще предложи ли държавата на тези достойни генерали с, както казва правителството, „значителен принос и големи заслуги за развитието на Българската армия”, достойно място в българското общество? Този въпрос не е само заради тях. Той е за всички, които напускат армията и още на следващия ден държавата забравя, че е инвестирала в тях и те очевидно притежават експертиза в областта на сигурността и отбраната, която може да се използва години напред. В тези структури обаче идват хора „отвън”, за да внесат някакъв „нов полъх”, което се превърна в любима теза на политиците при кадровите промени след избори, които напоследък станаха доста на често. А бившите военни, с малки изключения, се превръщат най-често в критици.

Благодарностите и наградите са заслужени. Другото, за което става дума обаче, е важното.

***

Тримата, които напускат армейския строй


Генерал Симеон Симеонов е роден на 25 януари 1955 г. в Пловдив.
Завършва средно образование в Казанлък през 1974 г.
Завършва Висшето военновъздушно училище „Георги Бенковски” в Долна Митрополия като летец-пилот.
Симеон Симеонов учи и завършва военновъздушната академия „Юрий Гагарин” в СССР (1986-1989 г.) и Генералщабен факултет в Хамбург, Германия, (1996-1998 г.) – Стратегическо ръководство на отбраната и ВС.
Военната си кариера Симеон Симеонов започва като младши пилот във второ звено на първа ескадрила на 25-и авиационен полк в Чешнигирово, след което е бил старши пилот в първо звено на първа авиационна ескадрила на 19-и изтребителен авиационен полк в Граф Игнатиево, командир на трето звено на първа авиационна ескадрила на 19-и изтребителен авиационен полк в Граф Игнатиево, заместник-командир на първа авиационна ескадрила на 19-и изтребителен авиационен полк в Граф Игнатиево, командир на втора авиационна ескадрила на 19-и изтребителен авиационен полк в Граф Игнатиево, заместник-командир по летателната част и безопасност на полетите на 19-и изтребителен авиационен полк в Граф Игнатиево и др.
Генерал Симеон Симеонов е заемал редица командни длъжности: началник щаб, командир в Командването на ТА, началник на щаба на центъра на НАТО за съвместна подготовка на силите към Съюзното командване по трансформацията в Бидгошч, Република Полша, в Командване на ТА, началник на Главен щаб на Военновъздушните сили в ГлЩ-ВВС, командващ на Военновъздушните сили в Щаба на ВВС.
Награден е от министъра на отбраната с награден знак „За вярна служба под знамената” І степен.

Генерал-лейтенант Стефан Василев е роден на 12 август 1955 г. в Златарица, област Велико Търново.
Завършва Техникум по машиностроене в Горна Оряховица - 1973 г.
През 1977 г. – завършва ВНВУ „Васил Левски”, мотострелкови войски.
През 1989 г. – завършва ВА „Фрунзе”, Русия, а през 2000 г. завършва Генерал-щабен факултет на Военната академия „Г. С. Раковски”.
По време на службата си преминава през различни длъжности – командир на мотострелкови взвод, на мотострелкова рота, началник щаб на мотострелкови батальон, командир на мотострелкови полк, началник щаб на мотострелкова дивизия, командир на механизирана бригада, командир на бронетанкова бригада.
Стефан Василев е и началник щаб на командване на оперативните сили, помощник-началник на щаба по операциите и подготовката в ЩВС, началник на щаба на Сухопътните войски, национален военен представител в националното военно представителство в Съюзното командване по операциите на НАТО, Монс, началник на Сухопътните войски, командир на сухопътните войски.
През годините генерал-лейтенант Стефан Василев е награждаван с медал за отличие в Българската армия (1982 г.), с награден знак „За вярна служба под знамената” ІІІ и ІІ степен и с почетния знак на Министерството на отбраната „Свети Георги” І степен.

Контраадмирал Георги Георгиев е роден на 17 август 1956 г. в Айтос, област Бургас.
Завършва СПТУ по електротехника, телевизионна техника през 1974 г.
През 1979 г. – завършва ВВМУ „Н. Вапцаров,”, корабоводене.
През 1988 г. – завършва Военноморска академия в Русия, ВМФ-Командно-щабен.
През 2000 г. завършва Военната академия „Г. С. Раковски”, Стратегическо ръководство на отбраната.
По време на службата си Георги Георгиев е преминал през различни длъжности – командир на БЧ-2, той и началник на РТС на катер в 10-а бригада торпедни катери - ВМФ, помощник-командир, той и командир БЧ І, ІV на катер в 10-и отделен дивизион торпедни катери в 10-а бригада торпедни катери - ВМФ, командир на ракетен катер в 10-а бригада торпедни катери - ВМФ, командир на звено, той и командир на ракетен катер в 10-а бригада торпедни катери - ВМФ, началник щаб на 11-и отделен дивизион ракетни катери и торпедни катери в 10-а бригада ракетни и торпедни катери - ВМФ, началник на щаб на 10-и отделен дивизион ракетни катери в 10-а бригада ракетни и торпедни катери - ВМФ, командир на 10-и отделен дивизион ракетни катери в 10-а бригада ракетни и торпедни катери - ВМФ, заместник-началник на щаб, той и началник на отделение „Оперативно-бойна подготовка” в 10-а бригада леки сили, началник на щаб в 10-а бригада леки сили, командир на бригада леки сили в 10-а бригада леки сили.
Георги Георгиев е и командир на втора брегова ракетна бригада – ВМС, командир на военноморска база в Командване на вмб-В, помощник-началник на щаба на ВМС по операциите и подготовката в Щ-ВМС, началник на щаба на Военноморските сили в ЩП-ВМС, заместник-командващ на Съвместното оперативно командване в СОК, национален военен представител националното военно представителство в Съюзното командване по операциите на НАТО в Монс, Белгия.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 25

  1. #1
    Smarty 30 юни 2014, 09:05
     
    0
     
    1

    Збогом, знаете за кого не се казва нищо.............

  2. #2
    Аз 30 юни 2014, 09:15
     
    0
     
    0

    до Smarty Ти да не си Стефан Данаилов ;)

  3. #3
    личен състав 30 юни 2014, 09:16
     
    0
     
    0

    нужно ли е да ги държите на "местенцата" им до пределна възраст за притежаваното звание, който е придобил право на пенсия да се пенсионира и да се освобождават места за младите офицери за да имат кариерно развитие, необходима е промяна в ЗОВС по този въпрос

  4. #4
    познай кой 30 юни 2014, 09:38
     
    1
     
    0

    Само за контраадмирал Георги Георгиев не мога да кажа нищо, защото не съм служил с него, но за другите имам своето мнение!
    Симеонов - безличен анонимник, с нищо не допринесъл за издигане авторитета на БА в обществото;
    Василев - злобен и глупав нагаждач, маша на Аньо Ангелов, с нищо незапомнен където и да е служил. Уронваше достойнството и честта на своите подчинени. С погнуса за него пиша тези редове, отвратен съм от него........Заслужаваше да си отиде много рано още когато отказа да заеме задгранична длъжност поради некадърност......

  5. #5
    Без връзки 30 юни 2014, 09:53
     
    0
     
    0

    Дано да няма още самоубийства, като онова в шипка. Дано не съм лош пророк, ама ако няма нови назначения за аташета или посланици насам натам за тези "незаменими" хора .... ?

  6. #6
    pitane 30 юни 2014, 09:58
     
    1
     
    0

    Колко дни ген. л-т Василев е бил национален военен представител в националното военно представителство в Съюзното командване по операциите на НАТО, Монс???????

  7. #7
    Smarty до Аз 30 юни 2014, 10:06
     
    1
     
    0

    За съжаление не съм, а пожеланието е задявка. С "висока комппетентност" и политическо послушание са нанесени поредните невъзстановими загуби върху ценностната система на една от най-родолюбивите и консервативни съсловия: безгласност, снишаване, нищонеправене, "принципни" издигания, назначения, командирования и все от този ред, които с "приемствеността" си се провлачват в далечното бъдеще и всяко следващо поколение винаги ще си мисли, че това е нормалния начин за функциониране на командването на системата.
    Та затова - или добро или нищо................

  8. #8
    Първо от себе си 30 юни 2014, 10:26
     
    1
     
    0

    Бе кога е бил в Монс тоя търтулник Василев,та лъжете хората?Нали демонстративно се отказа да заеме длъжността,ама за Командир на Сухопътнити войски не се отказа,т,е. много сме велики командири ама когато става въпрос за конкретни компетентности са крием.И като награда тоя серсемин съкрати сума хора владеещи чужди езици,без да го е еня,че той е пълен гьон и че трябваше първо да почне да съкращава от себе си.

  9. #9
    ц.сл 30 юни 2014, 10:34
     
    3
     
    0

    Съжалявам за к.а Георгиев, един достоен офицер и рядко срещан мъжкар на честа.

  10. #10
    BLACKSAILOR 30 юни 2014, 10:55
     
    2
     
    0

    Гошо-МЪЖЪТ.Точно определение за човек и служба.За разлика от Росен Пут..та.

  11. #11
    Истината 30 юни 2014, 11:06
     
    1
     
    0

    Господа офицери, всички знаете как се стига до тези постове. Колко свирки и нагаждане трябва, колко сведена главица и т.н. Демокрацията прокуди смелите офицери с мнение, които защитаваха хората си, които имаха "дума". Оставиха послушковците и, колкото повече се огъва дръвчето при буря, толкова повече се катери в службата. Има изключения тук там сред офицерите, но като цяло 80% са котенца. Не се ходи на война с такива, дано не се налага...

  12. #12
    sonata arctica 30 юни 2014, 11:12
     
    2
     
    0

    Явно от тези тримата, само контраадмирала става.

  13. #13
    pitane 30 юни 2014, 11:12
     
    3
     
    0

    Контраадмирал Георгиев - достоен, ерудиран. Офицер с мнение, смелост, опит и знания. А сега накъде?!

  14. #14
    Бай Чепик 30 юни 2014, 13:04
     
    1
     
    0

    Всеки който е придобил право на пенсия трябва да си ходи. Тази система е задръстена и запушена от такива хора които по 40-50 години не излизат от нея и просто спират пътя на другите. Не е нормално млади хора да нямат шанс в системата заради такива и да остават извън нея. Освен това тези в най-сладките години на соца са си взели и жилища от МО и още безброй неща, а сегашните младежи искат просто да работят и ясно осъзнават че времето на тези благини е безвъзвратно отминало. А колкото до това какво ще правят в обществото, ами ще си гледат пенсията. Другите какво правят като се пенсионират.Айде стига с излишни драми.

  15. #15
    ВВС 30 юни 2014, 14:07
     
    1
     
    0

    Ако не беше уважението ми към ген.Симеонов - старши още когато неможа да се справи с длъжноста командир на полк , щях да го предложа за щурман в КП.

  16. #16
    до pitane 30 юни 2014, 14:22
     
    1
     
    2

    Контраадмирал Георгиев - достоен, ерудиран. Офицер с мнение, смелост, опит и знания.?????????????????????
    Да си го ползват със здраве, ама да е някъде колкото се може по-далече от армията.

  17. #17
    станка 30 юни 2014, 14:30
     
    0
     
    4

    Контраадмирала Георгиев е послушкото на адм.Манушев,нито един път не се прояви като истински мъж,само изпълняваше неговите заповеди да остави на работа "нашите хора",а достойните ги унизиха и махнаха!!!!!

  18. #18
    Дедо Прецаки 30 юни 2014, 14:41
     
    0
     
    0

    „значителен принос и големи заслуги за развитието на Българската армия”...!?! Развитие на БА няма от 89-та насам (освен ако под "развитие" не се разбира "затриване"), така че може да се дават награди за каквото и да е, но не и за развитие на армията!

  19. #19
    Джони Инглиш 30 юни 2014, 14:44
     
    0
     
    0

    И тук е пълно с озлобени и комплексирани субекти, спецове в оплюването!

  20. #20
    Злоба 30 юни 2014, 15:19
     
    0
     
    0

    Напълно съм съгласен с Джони Инглиш,пълно е с комплексирани злобари дето все някои и пречи да се развиват ,дето все са прецакани и все мрънкат.. а и все завиждат на всеки постигнал нещо повече от тях..
    Ако е за мисия първи и не роптаят,ако требва да работят за това за което получават заплата всеки им пречи.
    Знаете ли защо Мойсеий 40 години е мотал евреите из пустинята...?
    ..за да пукнат мрънкачите!
    Защо първо нв погледнете себе си и се запитате какво сте дали на тази армия и държава..пък после злословете и оплюваите...

  21. #21
    някои си 30 юни 2014, 15:23
     
    0
     
    0

    браво #20

  22. #22
    22 30 юни 2014, 15:35
     
    3
     
    0

    Аз пък съм служил с адм. Георгиев. Където и да отиде да работи, ще е чест за мен, ако ме покани да му помагам. Рядък мъжкар и абсолютен пич!

  23. #23
    за#4 30 юни 2014, 16:28
     
    1
     
    0

    Прав си.Така е в действителност. Василев беше злобен и отмъстителен. Не беше случайно поведението му и отношението му към подчинените му офицери, особенно към способните и начетените. Той съзнаваше, че го превъзхождат и ги потискаше за да демонстрира ,,превъзходство" от позицията но по-високото си звание и длъжност. За това прикриваше в биографията си, че е завършил СПТУ /както шеговито се наричаше,,Серийно Производство на Тъпи Ученици/ като е изписано тенникум. Прикрива и че е бил и в Монс, защото бързо убеди себе си и околните в некъдърността си.Иначе се погрижи за близките му и верни също като него не особенно способни офицери да служат.Нищо, че английският език им пречеше с непознаването му. Макар да е учен в безброй курсове. Нека #19 и 20 не се сърдят.Може да им звучи злобно, но е вярно.

  24. #24
    maxsimus 30 юни 2014, 17:04
     
    1
     
    0

    Честито всички чакаме промени в положителна посока :)))

  25. #25
    Чест и слава 30 юни 2014, 17:11
     
    1
     
    0

    Не ви знам армейски работи, но през годините много свестни хора са предпочели да свалят пагоните, отколкото панталоните и да си отидат с достойнство.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker