Военните медии стават все "по-скъпи" за данъкоплатците, но с неясен ефект

Pan.bg 14 ное 2013 | 16:45 views (3120) commentaries(8)
img При издръжка от 1.8 млн. лв. "Българска армия" продава по 25 броя седмично; не се знае кой гледа ВТК
08:55 | 14.11.2013 | 1278 прочитания | Никола Лалов, Медиапул

На фона на политическите признания, че за много и съществени дейности в армията пари не стигат, Министерството на отбраната продължава да издържа собствени телевизия и вестник, които гълтат близо 2 млн. лева годишно. При това интересът към тези медии е минимален, а ефектът от съществуването им – спорен.
Ведомствените медии са възможен инструмент за популяризиране на военната професия и дейността на въоръжените сили сред обществото, както и за предоставянето на специфична информация за служителите и проявяващите интерес към темата.
Функциите и таргета на българските военни медии обаче са твърде неясни. Аудиторията им е ограничена – сред военнослужещите, а съдържанието им традиционно се съобразява с интересите на политическо ръководство. Липсва каквато и да е публична информация дали е правена някаква независима оценка за ефекта от работата на тези медии, дали нещо трябва да се промени и в каква посока.
Министърът на отбраната Ангел Найденов съобщи наскоро, че планира "пълната им оптимизация". Ще бъде създаден нов информационен център, който ще бъде пряко подчинен на военния министър. Структурата ще обхваща и трите информационни канала - ВТК, вестник "Българска армия" и военната киностудия "Арми филм студио".
ВТК без рейтинг и набъбваща издръжка

През 2013 г. издръжката на Военния телевизионен канал (ВТК) и вестник "Българска армия" е общо около 1.8 млн. лева и в тях работят съответно 34 и 23 души.
Въпреки че издръжката на телевизията само за тази година е 1.4 млн. лева, ръководството на Министерството на отбраната явно не проявява интерес какво е качеството на продукта и ефектът, който постига.
От военното министерство съобщиха в отговор на запитване на Mediapool, че не е правено проучване за рейтинга и пазарния дял на ВТК.
В последните четири години обаче разходите на телевизията непрекъснато се увеличават, като за 2010 година са били над два пъти по-ниски от сегашните – 623 343 лева. Разходите за телевизията се формират по три пера – заплати, други възнаграждения, осигуровки и издръжка.
За близо четири години общите приходи на ВТК са едва 1740 лева. Финансовият "удар" е реализиран през миналата година, когато телевизията е получила 1500 лв. за предоставено телевизионно време и 240




лева за заснет репортаж.
Няма каквито и да било други приходи, става ясно от отговорите на МО по повод запитването на Mediapool.

"Българска армия" продала за 4 години вестници за 1500 лева

Вестник "Българска армия", който е с многогодишна история, от няколко години вече е седмичник.
Тиражът на последните четири броя на седмичника през септември и октомври е по 1828 на брой, като от тях за свободна продажба се предлагат 120 броя седмично, от които продажбата е средно 20% или по около 25 броя на седмица.
Както и при ВТК, бюджетът на вестника всяка година расте.
Бюджетът на "Българска армия" за 2010 г. е 183 568 лева, за 2011 г.- 265 011 лева, за 2012 г. – 280 197 лева и за 2013 г. – 370 000 лева.
Според отговорите на МО, вестникът е генерирал за четири години общи проходи за 95 хиляди лева. За 2010 – 53 914, за 2011 – 32 764, за 2012 –3878, за 2013 – 4562 лева.
Приходите от реклама са общо 1055 лева, всичките за 2010 година.
От продажба вестникът пък е спечелил общо 1564 лева , от които 572 тази година.
Остава открит въпросът защо изданието не успява да спечели читатели сред многобройните сегашни и бивши военнослужещи, някои от които са изключително активни и проявяват интерес към специализирани онлайн издания и форуми, както и към други печатни издания.
От МО посочиха, че няма договори за закупуване на вестника с военни формирования и части, тъй като абонаментът е служебен.
За доставка на в. "Българска армия" през 2013 година за централната администрация на МО, за структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и на въоръжените сили, обаче е сключен договор с Български пощи за близо 19 хиляди лева.

image

"Българска армия" има собствен сайт, който повече прилича на ведомствен бюлетин.

Неосъществената медийна империя
Медийната група на МО можеше да се разшири и с ведомствено радио, ако плановете на един бивш министър от квотата на НДСВ се бяха реализирали.
Сред другите по-интересни моменти от медийната история на ведомството през последните години бе и идеята да бъдат командировани служители на ведомството по вестниците да отразяват военната тематика
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 8

  1. #1
    гражданин 14 ное 2013, 19:33
     
    0
     
    0

    Умен народ като немският приватизира цялата Източна Германия за 24 месеца (Хелмут Кол го направи де). Говорим за в пъти по-голяма икономика от българската: предприятия, поземлен фонд, гори, сградите на управлявалата партия и т.н. Всичко.

    А ние 24 години само се занимаваме с простотии. Тук един министър се занимава с дюкяните на Летище София, там другият министър се занимава с вечно закъсалите военни заводи, на трето - някой мести директорите на болниците...

    Та тези чудесии, които стоят като хемороид на дупето на МО, или да се съкратят, или най-добре да се приватизират.

  2. #2
    гражданин 14 ное 2013, 19:46
     
    0
     
    0

    Като искате да сте толкова актуални направете си youtube канал, като на британците (само не знам какво ще отразявате толкова и колко човека ще го гледат. Четри човека могат да си го поддържат: http://www.youtube.com/BritishForcesNews

  3. #3
    моuntain ranger 14 ное 2013, 23:21
     
    0
     
    0

    За съжаление авторът е прав. По времето на министър Аню Ньойски и ПП ГРОБ седесаро-герберастите Асен Сираков, Тодор Токин и Иван Ибришимов превърнаха вестник "Българска армия" в информационен бюлетин на правителствената информационна служба на гробарската партия. Любимецът на Аню Ньойски - Григорий Недялков от своя страна направо го погреба военното ТВ. Всичките тия симпатяга си рахатуват по местенцата си и при новата власт. Всеки да си го тълкува този факт както си иска...
    Но има един друг по-остър финансов проблем за вечно бедното МО - пенсионерската банда на Аню Ньойски в МО и подчинените структури - най-скъпите държавни служители в най-бедната страна... едновременно пенсионери с максималните за страната пенсии и началници държавни служители... Бедна ми Българио, няма ли най-сетне да случиш на стратегически лидери с чувство за социална справедливост????

  4. #4
    редник 15 ное 2013, 05:37
     
    0
     
    0

    Бюджета за отбрана трябва още да се намали. Щом като има толкова излишни финанси, които да се пръскат за оня де клати клоните на гората, то те не са нужн.
    По същата схема се харчат и пари за "летателни". Маса хора получават безхаберно пари, при наличието на няколко годни за летателна дейност средства. Иначе се реве, че няма пари да се възстанови годността на техниката стояща по земята.
    Продължавайте в същия дух .....

  5. #5
    гражданин 15 ное 2013, 11:12
     
    0
     
    0

    моuntain ranger, във Венецуела си имат един лидер счувство за социална справедливост. Богата на петрол държава, а заприлича на циганско гето.

    Вчера прочетох интересно мнение, на Владо Каролев във Фейсбук. Понеже имам съмнения относно него и проверих всички факти в интернет, и се оказаха верни! Вижте го:

    "Новоизбраното албанско правителство се хвана за главата каква каша е надробена с ЧЕЗ и почна да праща емисари да иска преговори и извънсъдебно решение на проблема. Стана ясно, че цялото изгонване на ЧЕЗ не е било от любов към народа, а отчаян опит демократическата партия там да спаси изборите и да вдигне срутилия й се рейтинг. Е, не проработи. И сега трябват отчаяни мерки да се избегне арбитража,... защото ще се плащат стотици милиони, резилът ще е международен, а Албания има нужда от инвеститори, тъй като изведнъж са осъмнали без пари за вложения в мрежата. Чудя се след 2 месеца като 2-3 партии отново почнат да национализират нашите енергийни компании и Софийска Вода, огромните им маси папагалстващи избиратели коя цъфтяща далечна страна ще си вземат за светъл пример? Справедливостта с изгонения ЧЕЗ в Албания излезе политически ПР.

    Орбан повече говори в Унгария, почти нищо не е свършил. Мадурото във Венецуела успя да докара държавата с най-големи петролни залежи до дефицит на тоалетна хартия. Исландската конституция е до кривата круша. Независимият Еквадор заборчня с милиарди към китайци и американци. Коя ли бедна държавица с нещастен народ и лукави корумпирани политици ще ни дават за икона тази зима? Може би е време за някоя африканска екзотична дестинация, където беят с 30 жени национализирал нещо в името на народа, а дъщеря му е милиардер пак в името на народа?"

  6. #6
    до # 5 гражданин 15 ное 2013, 16:25
     
    0
     
    0

    Изместваш темата! Пишете по същество бе хора! Вярно ли е написаното от mountain ranger, или не! Стига вече с тая скрита подкрепа за Аню Ньойски!

  7. #7
    SUH 15 ное 2013, 17:56
     
    0
     
    0

    http://www.youtube.com/user/MoDBulgaria ей го канала , тук се гледа повече от ВТК, всички репортажи и филми са мисии мероприятия на БА могат да се публикуват в ТУБЕТО. Предостатъчно е. Да има няколко щатни бройки "журналисти" в Дирекция "ВО", ама и да се пращат навсякъде където има някакво участие на БА. Абе като цяло PR ни го няма никакъв, което обезсмисля ВТК.

  8. #8
    abv 20 ное 2013, 23:13
     
    0
     
    0

    Нещо, което е от полза както за армията, така и за народа не бива да бъде нито пренебрегвано, нито отхвърляно! Останалото е без значение!

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker