Последен полет във ВВС на кап. Янков-Яно

Pan.bg 17 окт 2012 | 22:34 views (9768) commentaries(44)
img Новина на ПАН.БГ

Днес в късния следобед авиобаза Граф Игнатиево изпрати поредният изключителен пилот - Кап.Янко Иванов Янков-Яно.
Много приятели, пилоти, техници и служители на авиобазата дойдоха да изпратят Яно и да му пожелаят успех в новите начинания.
Като за последно той е направил сложен пилотаж с МиГ-29, на форсаж. Всички коментират, че полетът бил жесток и уникален, последван от много ръкопляскания. След кацането е имало традиционните мероприятия - "шут отзад" за последно, снимки, цветя, последна почерпка...

Кап. Янков е завършил през 1997 г. ВВВУ "Георги Бенковски" в Долна Митрополия.
Инструктор на летци на МиГ-29, летец-пилот първи клас, заместник-командир на ОУБЗ
До 2009 г. има над 500 часа нальот в небето.
За него колегите казват, че е вечно усмихнатият и голям фен на българската авиация. Лесно може да го познаете – синият му шлем с жълтата звезда се разпознават отдалеч.
Приятелите на авиацията са възхитени от него – по време на открити летателни дни в авиобаза Граф Игнатиево или на БИАФ-ите той е готов винаги да отговаря на всички въпроси на авиофеновете и въодушевено да разказва за въздушните боеве с познат победител – МиГ-29.
Ненавършил още 38 години напуска ВВС.
Припомняме, че заради нерадостното положение и постоянните промени в МО напуснаха и други опитни летци:
http://pan.bg/view_article-49-12797-Napuskat-pet-opitni-letci-ot-bylgarskite-VVS.html

Редакцията на списание КРИЛЕ пожелава всичко най-хубаво на кап.Янков и успех в новите начинания!


image

image
На последното авиошоу в авиобаза Граф Игнатиево - 6 октомври 2012 г., след полет с МиГ-29




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 44

  1. #1
    muncho 17 окт 2012, 22:45
     
    1
     
    0

    Сякаш вчера беше, когато пристигна в Равнец, по собствено желание, само и само да лети на МиГ-29.
    След няколко години, в Графа, успя и стигна до инструктор и подготовка на изтребител. Подчертавам изтребител, а не само прехващач.
    Пожелавам му спокойствие и здраве. Останалото ще го постигне.

  2. #2
    капитанче 17 окт 2012, 23:06
     
    1
     
    0

    Успех в живота. Поредният, на който му е писнало от Анювщината в Бг и БА. Ама Дедо ни каза, че "има бъдеще за летците", само дето не довърши "извън България".

  3. #3
    Пламенн 17 окт 2012, 23:11
     
    1
     
    0

    Поредния пич напускащ редовете на ВВС!
    Коце, ти обещаваше звездолети на тия момчета, но май мислиш само за ново повишение!:(

  4. #4
    gost 17 окт 2012, 23:25
     
    0
     
    0

    Като изключим моралната загуба, чисто материално погледнато още няколко милиона инвестирани в обучение и подготовка се губят безвъзвратно от държавата(в частност ВВС), а Янко беше такъв мераклия, щом той се маха, положението явно е нетърпимои разни коцета и мимистри(не министри) там от който зависи, трябва сериозно да се замислят върху делата си (до тук граничещи с национално предателство) !

  5. #5
    Стоян Апостолов 17 окт 2012, 23:42
     
    0
     
    0

    На добър път наборче , удоволствие бе за мен а и за всички техници, да служим заедно в Равнец и в Графа. Заради такива като теб, Геша, Виктор, Недков,Беки,Пешо си заслужава всичкия пек и студ на старта, останахте си истински като хора до последния ви ден на МиГ29. Успех за напред във всяко начинание!

  6. #6
    Ivan Gitev 18 окт 2012, 08:47
     
    0
     
    0

    Когато се прибрах от полети снощи ,просто тихичко си ..поплаках.Яно, в навалицата от хора които искаха да ти стиснат ръката не можах да се вредя,затова от тук ти пожелавам да срещаш само Добри хора и Истински-Just like you !!!!

  7. #7
    Fan 18 окт 2012, 09:17
     
    0
     
    0

    Успех Яно, във всички твои начинания!

  8. #8
    Kiro Kirov Kirivistiyaka 18 окт 2012, 11:21
     
    0
     
    0

    Губим свестните, печелим тъпанарите :( :( :(

  9. #9
    Йоссарян 18 окт 2012, 13:41
     
    0
     
    0

    Наистина жалко!Напуска най-добрият пилот на МиГ29 в момента,но този път главните виновни не са Аню и Коцето, а началниците от Графа (от летателния състав), които от лични комплекси лансират разни гъзолизци и връзкари въпреки очевадната им некадърност. Янко успех в цивилния живот и като дойдеш в Австрийско обади се да пием по някоя бира!!

  10. #10
    Коцето Петров 18 окт 2012, 13:49
     
    0
     
    0

    Яно,вчера всички ние, които те гледахме от земята се насладихме на уникалния ти полет. Иска ми се да разбера какво е чувството когато пилота остане за последен път в небесата със своя най-верен другар-самолета, но малцина са призваните да го изживеят.Най-важното е че си тръгваш от ВВС жив, здрав и най-важното - със много приятели. И ако разумът ти казва, че трябва да спреш дотук, то сърцето ти със сигурност се раздираше от болка и ти крещеше "Искам да продължа да летя на МиГ-29". Всички, които бяхме там го усещахме.Сигурен съм, че на сърцето ти е изваян надпис "МиГ-29".Пожелавам ти да си жив и здрав, и много успехи в новите начинания! За нас беше чест да служим заедно.

  11. #11
    DDT 18 окт 2012, 17:29
     
    0
     
    0

    Некоректно заглавие. Убеден съм, че Янко ще има още много полети, както много от нас, които вече "окачихме шлемовете на пирона" кой с "последен", кой без "последен" полет, но не сме скъсали с авиацията. Има и друга авиация, с други самолети. Важното е от време на време да дърпаме разреден въздух и да вдигаме адреналина и самолета ;-)). Пожелавам му да е жив и здрав, както и цялото му семейство, успешно да се реализира и от другата страна на синята ограда и... да набляга повечко на тениса, че там наистина има нужда :-))).

  12. #12
    Preslav 18 окт 2012, 17:37
     
    0
     
    0

    ДДТ - понеже много те "уважавам", ще сложа едно "във ВВС", за да стане коректно.
    Но това ли е най-важното? На всички ни е ясно къде му е бил последния полет и за кои...
    Риформата е по-важна, риформата и резултатите от нея, а не "некоректните" заглавия.
    Защото само ние и шепа истински армейци останахме недоволните и всеки ден го заяваваме на глас... И само ние си знаем какви последствия има това. Надявам се да дойдеш на новите неща, които ще стават и в твоя град, та да се видим на живо...

  13. #13
    Велико 18 окт 2012, 17:57
     
    0
     
    0

    Напускането на Яно е заради хората в Графа, командири и началници , не толкова заради пенсионни реформи и пр.

  14. #14
    Кривошип 18 окт 2012, 18:04
     
    0
     
    0

    Поклон, днес гледах кадри от последния ти полет на МиГ-29 - ПРОСТО УНИКАЛЕН.Успех и дано,дано да се намерят истински летци да те заместят.
    Пожелавам ти да продължиш да летиш и този път да си заслужава и материално :)

  15. #15
    илиян илиев 18 окт 2012, 20:03
     
    0
     
    0

    УСПЕХ Яно!!! Остави диря и 97г. остава в историята.Жив и здрав !!!

  16. #16
    muncho 18 окт 2012, 20:48
     
    0
     
    0

    Много пилоти преди Янко се махнаха заради хората в Графа.
    Но да не забравяме, че това е функция на ставащото в България. Иначе тези, заради които се махнахме от Графа, нямаше да прогресират.

  17. #17
    Tzvetelin Velkov 18 окт 2012, 22:00
     
    0
     
    0

    Успех и попътен вятър Яно,на Графа без да изкам съм те заснел на камерата със синята каска и жълтите звезди със МиГ-29-"борд-37",много ми хареса полета ти.Пожелавам ти мноо успехи във живота и АВИАЦИЯТА:0)

  18. #18
    chicho ico 19 окт 2012, 00:05
     
    0
     
    0

    Роденият да лети, не може пълзи! На добър път Яно!Имаш една осъществена мечта!

  19. #19
    капитанче 19 окт 2012, 10:44
     
    0
     
    0

    Верно си е, че всичкото лошо си идва от нас. Момчето си отива, щото не е от ония "асове" които потрошиха доста техника да се правят на топгънчовци. Няма как и да влиза в обектива на медиите, особено като Дедо ни обича да го снимат една-две медии и една-две джурналистки. Прост въпрос - що не му дадоха да си направи шоуто на 06 октомври пред хилядите зрители и да си иде достойно? Не че сега не си отиде подобаващо, ама друго щеше да е.

  20. #20
    Dimirko_k 19 окт 2012, 15:25
     
    0
     
    0

    Велик човек много добър приятел и голям пилот !
    На добър път ! В живота и много успехи !
    Жив и здрав бъди !

  21. #21
    MиГ-25 19 окт 2012, 17:20
     
    0
     
    0

    Браво на момчето,че се е отървало живо, не се знае колко здраво.Но явно сме мнооого зле, щом най-добрия ни пилот на МиГ-29 е с нальот от 500 часа.Курсантите излизаха с 250-260 часа от ВНВВУ и за четири-пет години млади старши лейтенанти вече 2клас някои 1клас и нальота над 500часа. А СЕГА КАКВО МЪКААААА

  22. #22
    до Mig-25 19 окт 2012, 17:51
     
    0
     
    0

    Това което западняците правят с по 120 часа във въздуха годишно, ние го постигаме с 25 до 30 максимум.

  23. #23
    NiG-26 19 окт 2012, 18:58
     
    0
     
    0

    Е тва с 25-30 часа на година за хвалене ли е? И само ти си мислиш, че правиш това което колегите правят със 120 часа. Кога за последно хвърля бомби, кога за последно стряля, кога за последно участва в реални бойни действия? Кога за последно прелетя през границите на няколко държави? истината е, че няма по света нормална нация, която да повери техника за милиони в ръцете на някой с 25-30часа, има го само в главите на паркетните - ефикасни и ефективни-пълни глупости.

  24. #24
    До капитанче 19 окт 2012, 21:35
     
    0
     
    0

    Много патус вкарваш, моето момче! Кой на кого, какво дал или не дал. Всички не летящи се възхищават на глупостите на летящите. Колкото по-голяма глупост направи пилотът, толкова по печен е.... Говори с факти, капитанче! Говори с имена! Стига с тези партизански постинги! Е, Яно си отива! Да е жив и здрав и да има късмет с каквото и да се захване. Като гледам тук всеки изтъква каквото му изнася за напускането му! Не си изливайте мъката по форумите, момчета!!!

  25. #25
    ГОСТ 19 окт 2012, 22:45
     
    0
     
    0

    Капитанчето има да яде много хляб докато заслужи уважението на колегите си,а на този момък пожелелавам здраве и късмет в другата авиация.Евала на куражлиите,който въпреки всичко остават и доказват че те са хората ,чиито живот е авиацията!

  26. #26
    muncho 20 окт 2012, 13:17
     
    0
     
    0

    За съжаление, наистина е смешно и жалко най-подготвените, талантливи и вече пенсиониращи се пилоти и инструктори да са с 500 часа. Изключвам един богоизбран и решаващ съдбата на всички в Графа,с огромен нальот захранващ самолюбието му.
    Един пилот от една нормална държава би се смял до полуда. Все едно някой да иска да стане световен шампион като тренира по един път в седмицата. Колкото и да е талантлив, няма как да стане.
    Освен това се акцентира подготовката предимно за мирно време. Това ли е най-важното.
    Къде останаха най-важните задачи за работа по ударни цели, преодоляване на ПВО и т.н. Защо се неглижира Безмер и изчезналата вече разузнавателна авиация. Защо кадровата политика и подбора са на принципа на личните връзки. Защо се стига до положение пилотите да се борят с подмолни средства, за да летят. Та летателната подготовка е основното подразбиращо се право и задължение на всеки нов офицер.
    Човек се чуди за какво въобще говорим. За професионалисти или за жертвени агнета. За бойци или пушечно месо.
    На къде отива тази военна авиация, кой я води и накъде.
    Има ли, въобще, пилот в самолета?!

  27. #27
    gesha 20 окт 2012, 23:06
     
    0
     
    0

    Нека този който се обърнал "до капитанче" и търси конкретни имена да си обяви името и аз лично ,ще му говоря с имена
    Геша

  28. #28
    Пешо 20 окт 2012, 23:45
     
    0
     
    0

    Последният полет във ВВС е нещо, което те разтърсва. Помни се за цял живот, освен ако полетът не ти прекъсва живота.
    Янко, имаш шанса и задължението да продължиш полета си и извън ВВС.
    Желая ти здраве и късмет!

  29. #29
    Я gesha 21 окт 2012, 10:38
     
    0
     
    0

    А включи се и един недооценен комплексар! Ми гоеори с имена де! Що се правиш на мъж?! На теб не ти отива!

  30. #30
    gesha 21 окт 2012, 11:13
     
    1
     
    0

    Аз съм Георги Константинов Кръстев -Геша
    А ти защо не си напишеш името,щом
    не си комплексар като мен?

    Хора ако знаете ,кой е този свържете се мен!!

  31. #31
    Preslav 21 окт 2012, 11:21
     
    0
     
    0

    Ако е смел и мъж, ще се разкрие. Аз само мога да ти кажа Айпито му, от кой град е... Поздрави за смелостта.

  32. #32
    gesha 21 окт 2012, 11:39
     
    0
     
    0

    Смелостта е нещо, от което някои хора са оперирани!
    Предполагам,че е от Пловдив,може би комплекс "Тракия",някъде от военните блокове!

  33. #33
    Пешо 21 окт 2012, 11:48
     
    0
     
    0

    Гошо, няма смисъл да се палиш.
    Няма как да ни харесват всички.
    Темата е Янко.

  34. #34
    Preslav 21 окт 2012, 11:55
     
    0
     
    0

    Оказа се "Столичани в повече" ...

  35. #35
    gesha 21 окт 2012, 12:05
     
    0
     
    0

    Вече май на всички е ясно, кой е този отявлено смел коментатор!Но ще го изчакаме !

  36. #36
    Preslav 21 окт 2012, 12:09
     
    0
     
    0

    Може и да е провокация. Често "безмерци" и "графалии" се карат тук, в ПАН.БГ, а после по авиошоутата като разпитах, се оказа, че ситуацията била съвсем друга и че просто провокатори от командването на МО в София са вклинили тези разпри тук.... Причината е ясна - разделя и владей!

  37. #37
    gesha 21 окт 2012, 12:35
     
    0
     
    0

    Благодаря за съдействието!
    И все пак нека пишещите да застанат зад думите си с името си!

  38. #38
    Г-н Панчелиев 21 окт 2012, 15:37
     
    0
     
    0

    Господин Панчелиев,
    Надявам се сега разбирате за какво става дума?! IP-то е без всякакво значение. Във ВВС нещата не са радост и щастие! Винаги е имало дрязги на ниско ниво! Винаги е имало проблеми. Всеки се чувства по-значим от другите, по-голям професионалист ........ макар и да не си признава! На онези, които си отидоха им олекна, но им е мъчно за авиацията. Онези които останаха носят службата доколкото могат и гледат да не се оплакват, макар че им е много тежко! Вие ми кажете, кои са по, по....?! Едните пишат като странични наблюдатели – вече, а другите им се дразнят. За всеки останал или напуснал армията може да се говори много – и хубаво и не чак дотам! Тези, които си отиват трябва да помнят, че техният дял от „пая” се поема от неколцината оставащи, а оставащите – знам ли! Бог да ги пази! И отново повтарям „Колкото по-голяма глупост направи пилотът във въздуха, толкова повече му се възхищават нелетящите”! Това не е професионализъм, това е демонстрация на безсилие! Това е вик „Вижте ме хора”! Познавам много достойни пилоти, които си отидоха без този вик! Които отивайки си мислеха за оставащите! Които напуснаха не заради опасенията, че може да вземат по-малки обезщетения... В този форум пишат все хора свързани по някакъв начин с авиацията. Няма смисъл от силни емоции! Всички знаем, кой какво е дал и какво взел (и морално и материално) когато е напускал!

  39. #39
    gesha 21 окт 2012, 16:09
     
    0
     
    0

    Ти пак не се представи!Явно това ти е стил на работа!
    Очевидно не си по силните емоции и добре свършената работа, а да даваш анонимно мнения и оценки!
    Сега остава да кажеш какво си ми дал и аз какво съм взел!
    Дано не си на някой отговорен пост,защото седейки зад анонимността и страха си няма да можеш да защитиш подчинените си .Справка- МО в момента!
    Това е от мен-не си заслужаваш!

  40. #40
    Айде стига 21 окт 2012, 16:45
     
    0
     
    0

    Като че ли е разумно този разговор да приключи! Гузен негонен бяга. В пост #38 аз лично не виждам някой да споменава г-н gesha?!

  41. #41
    gesha 21 окт 2012, 20:02
     
    0
     
    0

    Гузен и анонимен!

  42. #42
    SHREK 01 ное 2012, 22:37
     
    0
     
    0

    Леле Яно, глей колко дивотии са написали!
    Обикновено само се забавлявам с коментарите, но тук вече се преминават някои граници. Причини най-различни. Няма смисъл да ги коментирам.
    Само като обобщение :
    - коментари #9Йоссарян, #13Велико, #16Muncho са пълни дивотии,бълнувания на хора които си представят "желаното" за реалност;
    - коментара на администратора с #36 - хайде няма нужда от поредната теория на конспирацията;
    - #29 не си заслужава и мърдането на пръстите по клавиатурата, там дивотията е върховна;
    - за последно си оставям #32 - Геш, много добре знаеш бате кой съм ,то комай и останалите които са писали, пък и мейла ми е в поста. Та , що не уточни и кой блок в Тракия бе брат, то не сме много там, па току виж ти олекнало, ако нещо те мъчи. Само без продължения тук. Това са си наши "семейни" истории. Става ли?
    И наистина за последно, ако има нещо свястно написано, то е в #38. Поздрави на всички, които наистина им пука.
    SHREK

  43. #43
    gesha 13 ное 2012, 17:53
     
    0
     
    0

    Бях зарязал тази тема,но не мога да не отговоря на член от "моето" семейство!
    Нищо не ме мъчи от лятото на 2009,когато с голяма радост напуснах вашето семейство!А за това ,което остана там, вече не си заслужава и да се замисляш!!!

  44. #44
    съвипусник 15 ное 2012, 20:01
     
    0
     
    0

    Така като се замисля от випуск 97 от 30 човека авиатори останаха само 5-6 да служат след 15 години служба. Много жалко мъже в разцвета на силите си да напускат ВВС, заради простотиите във ВВС и мазните гернерали:(
    Успех Янко в живота, летене има и извън ВВС:)

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker