Boeing прогнозира нарастване на търсенето на самолети

Pan.bg 16 юни 2013 | 10:34 views (1245) commentaries(0)
img През следващите 20 години ще бъдат произведени 35 280 нови самолета на обща стойност 4.8 трлн. щатски долара
Христо Съйнов - Капитал


Boeing планира да увеличи производството на по-малките пътнически джетове заради нарастващото търсене, съобщава Wall Street Journal. В същото време от компанията леко редуцираха надолу броя на по-големите самолети, необходими на авиопревозвачите за извършване на товарни превози, което може би е отражение и на по-слабото търсене в този сегмент последните години.

Търсенето се измества към Азия

В своя ежегоден доклад, който Boeing представи в Париж, се прогнозира, че до края на 2032 г. в глобален мащаб търговският флот ще се удвои и ще достигне 41 хил. самолета, което означава, че за този период ще има нужда от 35 280 нови самолета на обща стойност 4.8 трлн. щатски долара. В миналогодишната прогноза тази бройка бе 34 хил. самолета, но завишаването й било подкрепено от увеличеното търсене от страна на бързо развиващите се икономики, а освен това в Европа, и особено САЩ, ще бъдат пенсионирани множество стари машини.

В доклада, който бе представен дни преди авиоизложението Paris Air Show (на което обикновено компаниите представят най-новите си модели), се прогнозира още, че пътническите и товарните авиопревози ще нарастват средно с по около 5% годишно, докато миналата година този процент бе 5.2%. Докладът предлага и подробности за стратегическите планове на най-големия износител на САЩ, който се смята за барометър на очакванията на мениджмънта за състоянието на глобалната икономика. Така например според тях БВП ще нараства на годишна база с по 3.2% през следващите 20 години, в което няма промяна спрямо миналата година.

Икономични самолети

Въпреки забавянето на глобалната икономика търсенето на самолети остава сравнително силно, тъй като превозвачите купуват по-икономични машини. Търсенето обаче се измества към Азия. Най-продаваните модели са 150-местните A320 (на Airbus) и Boeing 737 за средни разстояния, които обслужват авиокомпании в световен мащаб и каталожните им цени са в диапазона 80-90 млн. долара.

"Ние увеличаваме темповете на производство и инвестираме в иновации, подобрения и нови модели като 777X и 787-10X и тези прогнози ни дават по-голяма увереност", каза Ранди Тинсет, вицепрезидент по маркетинг в поделението за граждански самолети. "Авиопревозвачите искат намаляване на разходите за гориво и именно това ние ще им предоставим", добави той.

Boeing отчете скок на печалбата




през първото тримесечие от почти 20 на сто, надминавайки и най-смелите прогнозите на анализаторите, като показа, че проблемите с акумулаторните батерии на 787 Dreamliner в крайна сметка имат малко влияние върху крайния финансов резултат.

Трудно бъдеще за товарните превози

През последните няколко години от Boeing постоянно предричаха по-висок растеж на товарните превози, но след две години на рецесия в този сегмент американците започнаха да променят дългосрочните си очаквания и сега предричат доставки на 850 нови товарни самолета в сравнение с 940 година по-рано. Още повече че в последно време се изясни, че много от превозваните предмети и продукти, като лаптопи и свежи цветя например, могат да бъдат транспортирани при доста по-ниски разходи в товарното отделение на пътническия самолет, отколкото с отделна специализирана машина.

Tинсет заяви, че не вижда шанс за растеж във въздушния превоз на товари и "това няма да се промени, докато не започнете да виждате отново нарастване на търговията". В резултат на това концепцията за големите самолети за въздушни товарни превози се забравят и компаниите започват да залагат на по-малки и по-икономични самолети.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker