Полети на пределно малка височина

Pan.bg 01 сеп 2009 | 15:08 views (3839) commentaries(0)
img Специално за списание "Клуб КРИЛЕ" - Филип СТИВЪНС, снимки Огнян Стефанов

image

UKLFS (United Kingdom Low Fly System)

Голяма част от летателните апарати на Кралските ВВС на Великобритания (RAF) - от Tutor до Hercules - летят на малки височини като част от ежедневното обучение на екипажите. В специален репортаж за „Клуб КРИЛЕ” британският журналист Филип Стивънс представя причините за необходимостта от полети на пределно малка височина (ПМВ) и как те се осъществяват.

image

Необходимост
Повече от 60 години Кралските ВВС на Великобритания летят на ПМВ. В бойна обстановка този тип полети често осигуряват недопускане на облъчване и засичане от чужди радари. Полетът над терена дава възможност да се избяга от врага и гарантира внезапност на атаката. Полети на малка височина се налагат и за разкриване на цели.
В наши дни все по-често на RAF осигуряват непосредствена авиационна поддръжка на сухопътните сили.

image

Това принуждава пилотите да използват оръжията си за пряк огън по-често, отколкото тези от типа „стреляй и забрави” или с прецизно насочване. Нарастващият брой мироподдържащи и мироопазващи операции води до нарастване на полетите на ПМВ. Бъдещите пилоти на реактивни изтребители от RAF научават фундаменталните принципи на летенето на ПМВ с полети на УТС Tucano. Придобитите умения се развиват с преминаването на курсантите на учебния реактивен самолет Hawk, на който те летят преди да постъпят в първоешелонните ескадрили, въоръжени с изтребителите Tornado, Harrier и Typhoon.

image

Екипажите, предвидени да летят на многодвигателни самолети, придобиват първоначални познания за полети на ПМВ на борда на Jetstream, преди да се впуснат в полети из долините на борда на C-130 Hercules. Пилотите на транспортни самолети се налага да летят доста ниско при десантирането на хора и товари на вражеска територия през деня и през нощта.

image

При вертолетите, които са бавни и шумни и поради това чувствителни на атаки от земята, полетите на ПМВ често са единственият шанс за оцеляване. Ето защо те летят толкова ниско, колкото е възможно. При мисиите по бойно търсене и спасяване (SAR) се лети на височина 3 m и доста често в рискови условия. Именно затова тренировките за




полети на ПМВ на екипажите на вертолетите са непрекъснати.
Градираното във времето обучение и непрекъснатото поддържане на придобитите умения в мирно време са от изключително значение за успеха по време на оперативните мисии.

image

Строгите правила на RAF предвиждат пилот, който не е летял повече от 30 дни в условията на ПМВ, да преминава през проверовъчен полет. А при прекъсване над два месеца е задължително пресертифициране (заверка). Преди и след постъпване в първоешелонна ескадрила се преминава задължително през тренировки за полети на ПМВ - в дневни и нощни условия.

(Продължението в бр.9 2009 на списание "Клуб КРИЛЕ")

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker