Технически проблеми с корейските F-15K

Pan.bg 06 ное 2010 | 13:33 views (2119) commentaries(0)
img http://www.koreatimes.co.kr
Един от трите F-15K, които през септември 2010 г. са доставени от концерна Boeing на ВВС на Южна Корея, има сериозни технически неизправности поради ниско качество на производството в завода в St. Louis. На 9 септември в Корея прелитат три F-15K от общо закупените 21 изтребители. Това е втората партида самолети, след като през 2002 г. Южна Корея получава 40 F-15K. По информация от техническия състав от военновъздушната база К2 в Даегу, където са разположени изтребителите F-15K, един от новопристигналите нови бойни самолети имал сериозна повреда на двигателя, причинена от попадане на чужд обект (FOD), както и проблеми с горивната система и авиониката. Двигателят Pratt & Whitney е бил сменен с нов, а в хода на разследване на причината за повредата се установяват сериозни пропуски по извършване на контрола при производството и приемане на авиационната техника от страна на DAPA (корейска агенция по аквизиционни програми, която отговаря за качеството на закупуваните системи и извърша инспекции по техническото състояние). Установено е, че след попадане на чужд предмет на двигателя е извършена проверка от специалист на DAPA. Но поради липса на достатъчен опит не е изпълнен цялостен задълбочен преглед, а са отстранени само видимите повреди. Така самолетът прелита няколко хиляди километра от завода в St. Louis до базата си в Южна Корея, където техническият състав от корейските ВВС откриват сериозната повреда в двигателя, изискваща подмяна на същия с нов. При определени обстоятелства двигателят е можел да излезе от строя по време на прелитането над океана, което да доведе до загуба на самолета и никога да не се разбере причината за евентуалната катастрофа.
image
Същият източник изразява тревога и от факта, че една трета от намиращите се в базата К2 в Даегу F-15K имат отказали системи от авиониката. Една от причините за това е слабият контрол на DAPA в заводите-производители. Така например корейският представител от DAPA, отговарящ за инспекциите на двигателите на F-15K, е артилерийски офицер, който няма необходимата инженерно-техническа подготовка.
Двигателите Pratt & Whitney F100-PW-229 (EEP) се произвеждат от корейската компания Samsung Techwin по лиценз на P&W, като крайното сглобяване става в завода в St. Louis, САЩ.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker