ПОСЛЕДНИ ПОЛЕТИ С МИГ-21, ОСТАВАЩ ЗАВИНАГИ В СЪРЦАТА НИ!

Pan.bg 18 дек 2015 | 20:02 views (8821) commentaries(16)
img сп,"Клуб КРИЛЕ"
Днес в авиобаза Граф Игнатиево, малко повече от 52 години след първият полет с Миг-21Ф-13 (изд.74), се състояха последните редовни полети с изтребителя-легенда. Историческото събитие бе отбелязано с вълнуваща церемония, на която присъстваха много ветерани, свързали съдбата си със самолета десетилетия наред.

Летателната смяна започна с полет на МиГ-29, достоен приемник на славния си предшественик. Малко след това във въздуха се издигнаха три МиГ-21, които изпълниха типови атаки по въздушна цел и тактически прехвати. С МиГ-21бис р.н. 114 първи излетя издигна майор Павел Джуров, последван от МиГ-21бис (р.н. 243) с пилот старши лейтенант Александър Стайков и спарка МиГ-21УМ (р.н. 28) с екипаж капитан Петър Димитров и инструктор генерал- майор Румен Радев. В последната част на полета майор Пламен Джуров изпълни няколко впечатляващи фигури над летището.

След кацане трите изтребителя минаха под водния салют на два противопожарни автомобила и спряха пред строения личен състав на авиобазата и множеството ветерани.

Заместник-командирът на авиобаза Граф Игнатиево полковник Димитър Петров и командирът на ВВС генерал-майор Румен Радев изнесоха вълнуващи слова за изтребителя МиГ-21, на който и двамата летци са започнали службата си в бойните части. „Това не е последният полет с МиГ-21 - той ще продължи да лети в сърцата ни”, заяви полк. Петров.

Генерал Радев отговори на въпроса, който всеки от присъстващите би искал да зададе – „Каква ще е съдбата на МиГ-21 в българските ВВС?”. МиГ-21 ще носи бойно дежурство до края на 2015 г. и ако се наложи, ще излети. От следващата година наличните изтребители ще останат в оперативен резерв и на тях ще се извършват всички мероприятия за съхранение. Ако „свирне тръбата”, те отново ще са на бойния пост, защото има обучени летци и ИТС за тях.



image
image

image
image
image

image
image
image
image
image
image
image
image

/219776849/in-articles

-->




target="_blank">image

image

image
image
image

image
image


image
image
image
image
image
image
image


image
image
image
image

image
image
image
image
image
image

image
image
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 16

  1. #1
    гтр 18 дек 2015, 20:49
     
    7
     
    0

    абе ПАН, това не е Плаmен Джуров,а Павел Джуров,или по точно тоя дето гърmи топчето и дава ръчка на живота.Давай Павле.

  2. #2
    Fishbed 18 дек 2015, 22:00
     
    1
     
    1

    Благодаря, РТП

  3. #3
    ВВС 18 дек 2015, 22:44
     
    1
     
    3

    Защо затрихте темата за Шивика?

  4. #4
    Preslav 18 дек 2015, 23:06
     
    1
     
    1

    Ето...
    http://www.pan.bg/view_article-5-326799-PODIGRAVKATA-S-GENShIVIKOV-PRODYLZhAVA-VOENEN-SYD-I-OBVINITELEN-AKT.html

  5. #5
    SilentHunter94 19 дек 2015, 00:39
     
    8
     
    0

    Дано каквото и да стане след време, поне се отнесат подобаващо в самолетите, и бъдат изложени на някое място различно от скрап депо или частен бизнесменски двор.

  6. #6
    Шо драскате 19 дек 2015, 04:15
     
    12
     
    14

    по самолета, бре ..кви са теа келешки тертипи не мога разбера ...като искате толкова да разберем, че сте били пилоти на Миг-21 ..направете една паметна дъска с имената на всички пилоти летели на МиГ-21...това първо...

    Второ, ако случайно се реши, че самолета ше полети пак ...ей така случайно ...ше фърчи с теа грозни драсканици ли ...дори и на за експонат да иде ...такъв грозен, надраска ли ше го пратите ...теа самолети да не са бащиния на Доганов, Радев или Кръстев ,,,с пот бащите ни са ги плащали и са раотили яко да ги имате ....!

    Трето - самолет МиГ-21 ще остане в историята на България като потижение на социалистическа България, страна, която постигна много в изграждането на социално и справедливо общество, наред с труда и помоща на народите на СССР.....долу гнусните и предателски ръце от постижения постигнати с кървавата пот на мойте прадеди .....ходете си при европу.ките и се земете самолети ...само дето те не дават ...а ....генералчета ...нема гювечец нещо, а ...зелено искат ....а?

    И накрая - една историческа епоха завърши ....дфано има друга ...!!!

  7. #7
    Коев-гордостта на Графа 19 дек 2015, 06:30
     
    16
     
    2

    Е, не мога да се въздържа! До хора, които наистина са били бойни пилоти, носили са бойното дежурство със самолета и само от неудобство не са си написали нальота да се нареди и подпише к-н Атанас Коев!.....
    Като какъв бе, Наско? Като коняр и измекяр, ли? Едно бойно дежурство нямаш! Един самостоятелен полет на бойно използване нямаш като офицер!
    Изтрийте го тоя, че обижда!

  8. #8
    докудоку 19 дек 2015, 09:24
     
    8
     
    6

    Тука става въпрос за съдбата на самолета и за това кой колко го обича този самолет и какво е оставил в сърцето му, а не кой с кви пагони е и колко часа има.
    За това айде по-добре личните нападки в къщи на масата.
    Щото малко са тия от вас, които не са искали по 5 -пъти пеленг!!! Всеки от вас е бил "стюардеса" по някое време.
    Мерете си майсторлъка и пи...те другаде.
    Поклон пред всеки който е дал дори една частица от сърцето и живота си за този самолет.
    Та така, квото беше, беше.
    Истинските авиатори свършват. Както е тръгнало следващите авиатори ще ги набират в гейм-залите.
    По-добре с витло ама във въздуха, отколкото с джойстик пред компа.

  9. #9
    Bahur 19 дек 2015, 09:46
     
    2
     
    0

    А сега накъде ???

  10. #10
    ГП 19 дек 2015, 19:28
     
    5
     
    0

    Е, работиш, работиш, и все някой ден се пенсионираш. Така и със самолетите. На пръв поглед, какво - всичко си им е наред, но какво става отвътре...Те много дадоха от себе си, хората около тях и на тях - също. Достойни хора, достойни машини. ПОКЛОН!

  11. #11
    браво бе 19 дек 2015, 19:43
     
    5
     
    0

    Доку, то ако Коевчето наистина обичаше самолета щеше да завърши курса и да носи бойно дежурство до последно.
    Истината е, че никога в историята на ВВС не е имало толкова много на "хранилката", на щат в, бойна база без да са приучени на самолета. Стигнахте до пенсия даже така.

  12. #12
    Teraflop 20 дек 2015, 10:21
     
    4
     
    1

    Миг-21 остава в сърцата ни,но какво остава на пистата, се пита в задачата?

  13. #13
    Кочева 20 дек 2015, 14:01
     
    2
     
    1

    Остават ефове - турски и американски. това с изпращането на миговете трябваше да го направите още преди 25г. Продавайки половината мигове, сута, мита, анове и елки можехте да си купите една ескадрила ф-16 и сега да пеете в небето. Пуста простотия.

  14. #14
    дядо Йоцо 20 дек 2015, 15:07
     
    4
     
    1

    Ако чакаме само на поляците и министърът да направят нещо, догодина ще правим последен полет и на 29-ката. Единственият начин МиГ-29 да продължи да лети е пак руснаците да поемат ремонта. Хубавото е, че предварително се знае колко ще струва ремонта при тях.
    Накратко, ако искаме България да има изтребителна авиация, трябва догодина да се случат две неща-договор за по-нататъшната поддръжка на МиГ-29 и договор за новия самолет.
    Това означава, че трябва да пращаме картички с нашите желания за подаръци и на дядо Коледа и на дед Мароз... :)
    Както се казва по научному-диверсификация на риска...:)

  15. #15
    дядо Йоцо 20 дек 2015, 15:22
     
    3
     
    1

    до 6
    Като му гледам номера на самолета, на който се подписват летците, това не е от летящите в момента самолети. Пък и да е от летящите, какво толкова, това си е символизим. Няма да му пречи на аеродинамиката...:)

  16. #16
    Wankata 21 дек 2015, 21:00
     
    1
     
    0

    Ау и тоя достоен Н-к ГЩ сименов се е подредил там Браво!!!!!

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker