Учени откриха коя е най-древната планета в Слънчевата система!

Pan.bg 19 ное 2017 | 16:16 views (477) commentaries(0)
blitz.bg

Юпитер се е появила за една геологична секунда от вселенска перспектива. Нейната скалиста сърцевина се е формирала за по-малко от един милион години след началото на нашата Слънчева система, обявиха учени. А в рамките на други 2-3 милиона години, сърцевината й е нараснала до 50 пъти масата на днешната Земя, пише Obekti.bg, позовавайки се на Science Alert.

Учени и преди са създавали компютърни модели за формирането на Юпитер. Това изследване обаче е “първото, което открива факти за Юпитер, базирайки се на измервания, извършени в лаборатория,” обяснява Томас Круйер, учен от Калифорния.

За да изследват историята на формирането на най-голямата планета в нашата Слънчева система, експертите са анализирали мостри от извънземен материал, дошли на Земята като древни метеорити. Нашата Слънчева система е започнала съществуването си като диск от прах и газ преди около 4.6 милиарда години. Въпреки че Юпитер е съставен основно от газ, той има повече от 300 пъти масата на Земята. И по тази причина учените са подозирали, че планетата е най-старата и е била в състояние да “събере” материал от прото-диска на Слънчевата система, преди да се появят неговите по-млади събратя.