Уникално – Имагинерна концесия на Летище „София“. Защо да продаваме печелившо предприятие, питат от БСП

Pan.bg 07 дек 2017 | 09:32 views (298) commentaries(2)
img
bgnes.bg

В бюджета БСП видяха необявено решение на управляващите за отдаване на концесия на летище София, което доведе до спорове в пленарната зала.

Споровете се „завъртяха“ около чл. 94 от Закона за държавния бюджет, който гласи – „За приходите от еднократното концесионно плащане по Договора за концесия на „Гражданско летище за обществено ползване София“ разпоредбата на чл. 11, ал. 1, т. 3 от Закона за Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система не се прилага“.

За това предложение гласуваха 116 депутати и против бяха 83. Народните представители от ДПС и БСП гласуваха против, а депутатите от ГЕРБ, ОП и Воля – за. След като депутати от БСП видяха бъдещи намерения за концесия на столичното летище, скрити и завоалирани във въпросния чл. 94, председателят на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов призова за спокойствие в пленарна зала. „Виждаме опити за провокация отново, за да повишим градуса на напрежение. Днес текстовете, които гледаме нямат никакво отношение към темите, които отвориха от БСП за приватизация и концесии. Нека да бъдем разумни, защото това е бюджетът на страната, да бъдем умерени и прецизни, но не с повишен тон“, апелира Цветанов.

„Няма как да сме спокойни, като се отнася за такъв грабителски текст. Не искаме да предадем националния ни интерес, от тук идват вълненията и емоциите ни. Затова не ни призовавайте да сме спокойни, а оттеглете текста“, отвърна Филип Попов от БСП.

Председателят на правна комисия Данаил Кирилов се опита да обясни, че очевидно договор за концесия няма. „Кой е този договор. Такъв договор очевидно няма. Правителството ви казва ясно и точно-само за първото концесионно плащане ще бъде, ако тази процедура се осъществи. Дръжте се сериозно и четете законодателството, което приемаме. Нямаме обявена концесионна процедура към настоящия момент“, каза Данаил Кирилов. „В момента нямаме концесионна процедура, а вие заявявате за първо концесионно плащане, то няма да има и друго. Това ще е първото и последното.

„Когато бъде готов анализът и се реши или не, че ще има концесия, ще водим този дебат. От опита ми в политиката, това ще е първото и последното плащане. Правилно сте го записали“, иронизира Георги Свиленски (БСП).

Лидерът на Воля Веселин Марешки, пък заяви, че от Воля категорично се обявили против концесията за летище София, а отдясно и ляво мълчали. „Понеже сме последователни и принципни обясняваме, че евентуално ако се повдигне тема за концесия на летище София, ще сме категорично против“, каза Марешки. „Чудя се как може да правите такъв цирк и от мухата да правите слон. Едните обясняват, че тук се говори за евентуално плащане за евентуална концесия, която въобще не се разглежда в момента. Другите обясняват, че няма концесия, тогава защо ги говорим тези неща“, попита още Марешки.

Отново се обявявате като Бога от колесницата, който слиза и раздава справедливост на хората, обърна се към Марешки Филип Попов от БСП. Казвате, евентуално, ако дойде въпросът за концесия, ама той е дошъл тук и сега. Ако управляващите нямаха

намерения за концесия, този текст нямаше да бъде в бюджета, категоричен беше Попов./БГНЕС

Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    бомба спорт 07 дек 2017, 09:54
     
    4
     
    0

    Защо продаваме печелившо предприятие? Ами защото някой на запад така иска. Това е практиката в тая ошушкана,бедна и безперспективна територия.

  2. #2
    THUNDER 07 дек 2017, 12:18
     
    5
     
    0

    Не е някой западняк, тукашен местен терикат иска да извърти далаверата.

    Някой полага неистови, кански усилия това съоръжение да се да се държи в мизерията и лайната.

    Да всеки който е могъл да направи разлика между нашето подобие на летище и задните аналози знае за какво говоря. Даже у Африка са по-добре от нас.

    Не знам от къде да започна пристигане или излитане, или от скапаните терминали.

    На което и друго летище да съм бил от излизането на самолета до слизането в центъра на града не се налага де си обличаш якето.

    София пристигане, вали порой , направо потоп.

    Терминал две има ръкави никога не са работели, сигурно са бутафорни, ползват ги за рекламни пана на една марка закусвални.

    Слизаш от самолета и минаваш 50м под поройният дъжд до едно амортизирано рейсче. То седи 20 минути с отворени врати докато се набутат всички пътници, интимно плътно като в софийска маршрутка. Не знаеш кое е по-добре да се задушиш от изгорелите газове на тралясника или да хванеш пневмония от течението на отворените врати.

    Мислиш си, че рейса щете закара до терминала, но не би. стоварвате пак на 30-40 метра от него и тичаш под дъжда, та да изкараш отработените газове от белият дроб.
    Тук има изненада, по трасето са се събрали локви та трябва и да джапаш. Мокър като мишка влизаш в зала пристигащи.

    Огромно студено и особено мръсно помещение, облицовката на тавана е направена така, че като погледнеш на горе виждаш бетонният скелет на сградата, тръби водопровод, канализация, кабели, климатици, осветлението е студено белия спектър, а част от осветителните тела са изгорели.

    От всичките гишета работи само едно така, че престоя в това помещение напомнящо на концлагер да е максимално дълъг. Следва още по-мръсно помещение, разкъсана и вехта транспортна лента и тоалетни който не искам и да ви ги описвам.

    От вънка ви посреща тумба мангали и всевъзможни терикати, който се чудят как да ви оберат и замъкнат на съмнителни таксита и бусове. Като нищо може да свършите в близкото циганско гето с разфасовани органи в хладилника.

    Следващата стъпка е да излезете на пороя за да стигнете до метрото, защото на никой проектант нему е хрумнало, че понякога вали и трябва да има суха връзка между тях.

    И това е модерният терминал. Кочината в старият терминал е къде , къде по-голяма.

    Там даже има бонус изненада връзката между терминал 1 и метрото се осъществява с едно рейсче, което спира на едно кално островче. Както се досещате там няма навес, няма пейки , а самото кално островче побира побира няколко човека, не цял самолет. И сега имате избор, естествено че трябва да седите под пороя докато дори костите не ви се напоят обилно. Но може да избирате дали да сте до глезените в кал заедно с багажа, или да слезете на пътното платно, където водата не се оттича и ще сте до над глезените във вода.

    Хубавото е че като дойде рейс ще ви изплиска така със събралата се вода, че ще ви измие ушите.

    Това не може да съществува в нормална държава, някой полага неистови, кански усилия за да сътвори такава лайнянщина, която я няма даже и по негърските държави. Цигансата маала не е край летището, а самото летище част от маалата.



    И още не съм почнал да говоря за зона заминаване или оня ислямски молитвен дом на терминал 2, маскиран като " зала за медитация ". Вътре един брадат мангал, досущ като ти от Пазарджик кибичи на едно килимче вие на умрело и на развален български ти разправя " само за мюслюмани"

    Ето как изглеждат летищата в нормалните страни, хубаво го разгледайте ще забележите , че има автоматично безпилотно влакче което те превозва между терминалите.







Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker