Qantas ще избира между A350 и 777X през 2019 г. за свръхдалечните си полети

Pan.bg 07 дек 2017 | 11:54 views (125) commentaries(0)
img Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"

Qantas очаква да избере през 2019 г. между Airbus A350 и Boeing 777X, за да изпълни своето изискване за въвеждане на непрекъснати полети между Източна Австралия и Лондон до 2022 г. Докато усилията на Boeing да изпълнят това изискване са насочени към по-малкия вариант на 777-8 на моделното семейство 777X, Airbus все още оценява дали да приеме A350-900 като платформа или дали трябва да преразгледа плановете си по-къс вариант "-800", за да постигне желаното съотношение полезно натоварване/обхват.

на снимката: Airbus A330 на Qantas
image

По-рано тази година главният изпълнителен директор на Qantas Алън Джойс призова Airbus и Boeing да разработят самолети, които са в състояние да оперират безпрепятствено маршрута "Кенгуру" между Европа и Източна Австралия. Алън Джойс специално иска да въведе нонстоп полети от Сидни, Бризбейн и Мелбърн до Лондон през 2022 г. Това ще последва от стартирането на директни полети между Пърт и Лондон с Boeing 787-9 от март 2018 г.

"Техническите екипи на Qantas вече обсъждат с Airbus и Boeing неговите намерения" заяви Джойс пред FlightGlobal в Royal Aeronautical Society в Лондон. "През 2018 правим техническа оценка" допълни Джойс и прибави "Намерението е, че до края на 2018 г. ще има предварителн подбор и ако тогава вярваме, че и двата самолета могат да го направят с каквито и да е модификации, ще направим състезание през 2019 г. И Airbus и Boeing запазват слотове за нас, за да можем да получим новия самолет навреме през 2022-23 г.

Джойс не е сигурен дали Boeing ще трябва да промени модификацията 777-8, но добавя, че Airbus "казва, че може да предложи" вариант A350 с по-къс фюзелаж, ако стандартният A350-900 не може да изпълни изискванията на мисията. Вече планираният "свит" вариант A350-800 с ултра-дълъг обхват е в застой от няколко години, докато Airbus се е съсредоточил върху предлагането на базовите версии -900 и -1000.

Джойс не пожела да разкрие размера на потенциалната поръчка, като каза само, че всяка сделка вероятно ще бъде поетапна, подобно на ангажимента към Boeing 787. "Много е важно да получите тези първоначални няколко, а след това ще поръчате повече, докато демонстрирате на акционерите, че пазарът приема предложението ви. Подобно на Boeing B787, имахме осем твърди поръчки, но и 45 опции за закупуване и права и те ще бъдат активирани през следващата година".

Джойс казва, че състезанието за посрещане на предизвикателството на Qantas е създало някакво добро старомодно съперничество между двамата производители: "Един от представителите на Airbus заяви:" Това е като космическата надпревара - първият, който ще стигне до луната. И двамата искат да го направят".

Qantas е основен клиент и на Airbus и на Boeing widebodies, но никога не е поръчвал A350 или 777. В момента авиокомпанията лети с 28 A330 и наскоро започна да въвежда първия от осемте 787, за които има твърда поръчка. Qantas също така лети с 12 A380, но отложи оставащите 8 поръчки за Airbus superjumbo.

Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker