Шефът на авиобаза „Крумово”: Убийствено е

Pan.bg 13 юни 2018 | 11:36 views (793) commentaries(3)
img Така ген. Димитър Иванов определи положението с летателната подготовка на военните пилоти в България

С думите: „убийствено е”, определи положението с летателната подготовка на летците в армията началникът на авиобаза „Крумово” ген. Димитър Иванов. Той коментира пред NOVA инцидента от понеделник, при който падна хеликоптер М-17 и загинаха двама пилоти.
Има три версии за катастрофата, обясни ген. Иванов. Едната е за повреда на вал в опашния въздушен винт, но се разглеждат още възможности за грешка на пилотите и външни фактори, довели до инцидента. Разследващата комисия има срок от 30 дни да излезе със заключение за причината, довела до падането на хеликоптера.
Ген. Иванов посочи, че черната кутия на катастрофиралата машина е извадена и се проучва.
„Всяко летателно средство има черна кутия. Тя вчера беше свалена. И се започна разчитането на параметрите на полета”, заяви началникът на авиобаза „Крумово”.
„Бях в къщи, когато ми се обадиха в 20.35 за случая и тръгнах веднага. Трагично беше. Не само за роднините, но и за нас, за колегите, защото съпреживяваме всеки миг от техния полет”, спомня си ген. Иванов.
Той подчерта, че ежедневно се извършват технически прегледи и поддръжка на летателната техника в авиобаза „Крумово”. А падналият хеликоптер М-17 от последният му основен ремонт през 2016 г. не е показвал сериозни дефекти
„Работим при остър недостиг от материални и финансови средства.Това продължава от години. Постоянно има недостиг на резервни части особено за руската техника”, обясни ген. Иванов.
„Има определени екипажи, които изпълняват мисии за НАТО и летят по 80 часа. Но това са максимуми”, подчерта той и отчете, че пилотите се нуждаят от между 5 и 10 пъти повече летателни часове, отколкото имат в момента.
„Това е пряко свързано с финансовата страна на въпроса и бюджетирането към армията”, каза военният. „Един час полет на хеликоптер струва средно около 7 хил. лв.”.
„Всеки пилот трябва да поддържа подготовката и си и във всеки момент да е готов да излети и да се включи в спасителна мисия”, категоричен е началникът на авиобаза „Крумово”.
„Срамно е пилоти, на които се разчита да спасяват, да имат 17-20 летателни часа от началото на годината”, заяви от своя страна генерал Спас Спасов, председател на Фондация „Български ВВС”.
Той посочи, че когато е бил военен пилот, нормативът е бил 120 часа годишно, а понякога летателните часове са стигали 180-200, колкото са стандартите в западните страни-членки на НАТО.
Според него има опасност след покупката на нови самолети и вертолети за армията те да останат на земята.
Ген. Спасов поясни, че техническата поддръжка и на гражданската и на военната авиация в България е на добро ниво, но винаги съществува риск от повреда. Ето защо по правилник, когато е възможно се избягват маневри във въздуха над населени места.




Източник:''Vesti.bg''; Nova.bg Редактор: Николай Киров
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 3

  1. #1
    5kof 13 юни 2018, 13:24
     
    9
     
    1

    Ген. Петров, Имате изправна мат. част. Макар и малко. Имате подготвен личен състав, както казвате. По всякакви нормативи дори и на най-примитивната армия имате и боекомплекти. Давате заповед и качвате всичко, що може да носи всяка машина. Зареждате до горе и тръгвате. Целта е само една - сградата в центъра на столицата, която носи най-големи бели, с най-тежки последици за цялото население. Повярвайте ми с векове поколенията ще Ви споменават с добро.

  2. #2
    До # 1 13 юни 2018, 13:54
     
    2
     
    7

    Отворко, явно много си падал на главата си. Като малък и по-късно. Или нещо подобно ще да е.

  3. #3
    НКиНПК 13 юни 2018, 15:58
     
    0
     
    1

    Призиви срещу законния ред ли виждам, че съм без очила и ушила?
    А, ген. Петров търсят, то в статията е друг - значи ченгетата заработват евтини пускавици.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker