Учени откриха най-горещата планета в Млечния път, където дъждът е като лава

Pan.bg 19 авг 2018 | 17:20 views (326) commentaries(0)
dnevnik.bg

Учени от университета в Берн обявиха, че са открили най-горещата планета в Млечния път. Става въпрос за газовия гигант Kelt-9b, където температурите достигат 4000 градуса. Планетата беше засечена от телескопи на НАСА миналата година, но не беше изследвана подробно.

Масата на Kelt-9b е близо три пъти по-голяма от тази на най-голямата планета в Слънчевата система Юпитер. Освен това се намира изключително близо до своята звезда и именно заради това температурата ѝ надхвърля тази на 3/4 от звездите в Млечния път.

Екзопланетата прави една обиколка около синия гигант Kelt-9, чиято температура е над 10 500 градуса, за 36 часа.

Астрономите от швейцарския университет твърдят, че за първи път са наблюдавали атомите на желязото и титана в атмосферата на екзопланета. За да обясни какви са процесите на Kelt-9b, един от участниците в проучването – Йенс Хоймейкър, даде следния пример.

"Ако искате да си го представите най-близо до реалността, ще е все едно да има постоянен дъжд от лава", каза той.

Екзопланетата се намира на около 600 светлинни години от Земята. Kelt-9b е 30 пъти по-близо до звездата си, отколкото Земята до Слънцето, подчертават учените.