САЩ ще предложат най-модерният вариант на F-16 - F16V Viper Block 70 в конскурса за нов изтребител на България, но остават въпроси

Pan.bg 18 сеп 2018 | 19:48 views (4676) commentaries(25)
img Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"

На 18 септември 2018 г. Атлантическият клуб в България организира презентация на американската самолетосторителна компания Lockheed Martin за предстоящата оферта на компанията за нов изтребител на българските ВВС. Преди и след презентацията журналисти и гости имаха възможност да "пилотират" тренажора на F16V Viper Block 70. Кокпитът има 3 многофункционални дисплея - 2 4х4 инча и 1 8х12 инча
От страна на Lockheed Martin в презентацията участваха Джеймс Робинсън, директор "Международно Бизнес развитие" в програмата F-16 и Ранди Хауърд, директор "Бизнес развитие, анализи, оценки и предложения" на Дирекция F-16/F-22 в Lockheed Martin Aeronautics. Компанията в момента осигурява работа на 100 000 служители, 49 000 от тях са учени и инженери. Компанията има 400 локации в които има нейни подразделения, те са разположени в 52 държави, а международните служители са 7200. В САЩ компанията обслужва Департамените на отбраната, на вътрешната сигурност, на енергетиката, на транспорта, на търговията, НАСА, разузнавателните агенции. В международен план компанията поддържа отношения с правителствата на 70 държави. Бизнес структурата й включва направленията Аеронавтика, Ракети и контрол на огъня, Вертолети и системи за мисии и Космос.
В Аеронавтика влизат направленията тактически изтребители, военно-транспортни самолети (тактически и стратегически), развитие на технологиите и поддръжка,
За 2017 г. продажбите на Lockheed Martin са за 51,08 милиарда долара, като от тях Аеронаутика осигурава 20,01 милиарда или 39%. Международните продажби са за 15,0 милиарда долара или 30%. ПРедсатвителите на компанията заявиха, че предлагат индивидуален подход към всеки клиент, съобразен с неговите нужди и възможности.

Джеймс Робинсън представи по-подробно най-новият вариант на изтребителя F-16 - F16V Viper Block 70.

Предимства на програмата:
-най-успешният, доказал се в бой съвременен лек изтребител;
-в момента от произведените над 4500 самолета от този тип все още летят над 3000 в 25 държави от целия свят;
-продължаващото поризводство, подсилването на конструкцията и новата авионика осигуряват експлоатация на F-16 и след 2045 г.;
-според Lockheed Martin в момента има капацитет за продажбана на над 400 самолета F-16 в целия свят;
-в момента се създава варианта F-16V Block 70, в който има включени технологи от изтребителите 5-то поколение F-22 и F-35.
F-16 е най-произвеждания съвременен изтребител, с произзведени над 4500 самолета за 28 държави. Досега има създадени 139 варианта. Модернизарани са




над 1000 самолета. Флотът от F-16 има натрупани 400 000 бойни мисии.

Към момента F-16V Block 70 е поръчан от 4 държави - Бахрейн с 12 новопроизведени самолета плюс модернизация на съществуващия парк от F-16; Гърция за модернизация на 85 F-16 до стандарта Block 70, 14 новопроизведени за Словакия и САЩ за модернизация на съществуващи изтребители.
Самолетът дава:
-40% по-дълъг период на патрулиране в зоната на бойните дейстивя;
-45% по-голям боен товар;
-50% по-бързо набиране на височина;
-35% по-бързо ускоряване;
-50% по-дълъг експлоатационен живот;
-нов пакет авионика с значително подобрени способности;

В самолета са вложени технологии и системи разработени за пърите серийни изтребители от 5-то поколение F-22 и F-35.
-Сред тях е и новия радар с активно електронно сканиране на антенната решетка (AESA) APG-83. Той има 95% софтуерна и 70% хардуерна идентичност с радара на F-35. Това освен, че гаранира дълги десетилетия логистична поддръжка, осигурява и оперативна съвместимост на бойното поле. Идентичността с радара на F-35 освен че осигурява по-ниски разходи за поддръжака и модернизации, дава възможност за изпълнени е на мисиии както "въздух-въздух", така и "въздух-повърхност", като синтетичната му апретуря осигурава картографиране на постилащата повърхност. Това освен по-големи възможности за идентифициране на наземни цели, е особено полезно при дейстивя в лоши метеоусловия.
-Радарът има по-голям обсег на откриване на целите, като може да захване едновременно 20 от тях.
-Радарът има силна защитеност от електромагнитни смущения.
-В режим "въздух-въздух" в сектор с ширина +-70 градуса по курса може да следи 20 цели и да обстрелва едновременно 6 от тях.
-В режим "въздух-повърхност" картографира повърхност с размери 10х160 морски мили, може да засича неподвижни цели, както и да работи по морски цели.
-Превключване между двата режима става с натискането на едно копче.
-Авиониката осигурява висока скорост на обмен на данните, с заложен потенциал за растеж.

F-16V Block 70 има нови функции:
-GCAS, която осигурява при загуба на съзнание от страна на пилота от претоварване самолетът самостоятелно да излезе от пикиране и да набере височина, докато пилота се съвземе;
-нов шлем, който позволява прицелване с ракетите;
-по-голям вътрешен обем на горивото, който осигурава по-голяма далечина на полета;
-прицелен контейнер Sniper, който осигурява отлични прицелни възможности;
-възможност за обмен на данни в реално време;
-ново поколение оръжия.

Новопроизведените F-16V Block 70 ще са с 12 000 летателни часа ресурс. ВВС на САЩ ще модернизира 841 броя F-16 до нивото Block 70, с увеличаване на ресурса им от летателни часове до 12 000 часа. Тези изтребители ще се използват десетилетия напред заедно с F-22 и F-35.

Според Lockheed Martin F-16V Block 70 е иделният избор за България, защото е:
-оперативно съвместим с партньорите ни от НАТО;
-има по-голяма далечина на бойния радиус, по-голям боен товар и по-модерна авионика;
-самолет от поколение 4++ с технологии от 5-то поколение с десетилетия експлоатационен живот напред;
-дава незабавна оперативна съвместимост със самолети 5-о поколение, AWACS, Link 16 и F-16 намиращи се в момента в експлоатация.

Трудни отговори:
От отговортите на въпросите на журналисти стана ясно, че е възможен офсет, но не непремено като производство на части за бъдещите български F-16 поради значителното ооскъпяване, а като включване на български компании във вергита поддоставчици на Lockheed Martin.

Не бе даден ясен отговро ще успее ли компанията да достави първите самолети в срок от 24 месеца, като е записано в ПИР-а за нов изтребител на българсикте ВВС. В момента линията за окончателно сглобяване (FAL) се мести от Форт Уърт, Тексас в Грийнвил, Южна Каролина.

На въпроса за разсроченот оплащане и невъзможноста това да се осъществи в рамките на FMS бе отговорено, че въпросът може да бъде решен с преговори между правителствата на България и САЩ, като САЩ плати цялата сума от името на България, а страната ни да се разплаща на годишн ивноски, както е предвидено в решението на Народното събрание.

Стана ясно, че разговорите с Индия относно възможното придобиване на F-16 Block 70 и изграждане н амяст она линия за окончателн осглобяване няма да повлияят на възможните доставки за България, защото самолетите за нашите ВВС ще бъдат произведени от поточната линия в Грийнвил, Южна Каролина. Тя ще започне с производствен ритъм от 2 самолета на месец, но не стана ясно кога точно.

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 25

  1. #1
    росс 18 сеп 2018, 19:53
     
    27
     
    55

    Тия американци пък все не разбрали:

    ПРАХОСМУКАЧКИ СИ ИМАМЕ!...

    ИСКАМЕ ДОБЪР ИЗТРЕБИТЕЛ!


    ДОБЪР, ОЗНАЧАВА РУСКИ..... за протокола....

  2. #2
    ПешУ 18 сеп 2018, 19:58
     
    29
     
    18

    Абе това платена публикация ли е? Защото твърдения от рода 'дава с 50% повече', ама без да се пише спрямо какво, изглежда доста смешно като твърдение... Офсет не се предлага... Цената - сигурно космическа (ама не се коментира)... Държава доставчик - извън ЕС.. Т.е. все негативи, пък се напъват да твърдят, че е 'идеалният избор'... Смешници..

  3. #3
    THUNDER 18 сеп 2018, 20:27
     
    19
     
    16

    но остават въпроси ...

    * Обикновено истината е в детайлите и в ситният шрифт под чертата на договора.

    като САЩ плати цялата сума от името на България, а страната ни да се разплаща на годишн ивноски, както е предвиден ов решението на Народното събрание.

    ** Да дължиш пари на юдеокраварите не е добра идея, не е ясно как точно ще поискат да им се отплатиш ! Това е като да си продадеш душата на дявола..

    Стана ясно, че разговорите с Индия относно възможното придобиване на F-16 Block 70 и изграждане н амяст она линия за окончателн осглобяване няма да повлияят на възможните доставки за България, защото самолетите за нашите ВВС ще бъдат произведени от поточната линия в Грийнвил, Южна Каролина.



    *** То оставаше и мангалите да ни ги сглобяват. В се пак ако се напъвате може да направите една поточна линия в Столипиново. Като бонус Цар Киро ще ви дестилира нова формула на "самолетно гориво" от казана циганският винпром. и бандероли ще ви напечатим.



    **** Инак ако ще гарга, да е рошава. Ако ще е ф16 да е нов и модерен, а не 40г на цени кат за нов.

  4. #4
    d.stavrev 18 сеп 2018, 20:41
     
    6
     
    7

    Отговор на коментар: #2
    За офсета енаписано ясно.
    Това с процеентите е на Lockheed Martin така че просит екъм тях. Ние само информиране какво сме видели и чули.

  5. #5
    просия 18 сеп 2018, 21:46
     
    18
     
    30

    рубладжаий и прадатели просия вечния бандит и престъпник.Запада над всичко

  6. #6
    На нас не ни трябва 19 сеп 2018, 00:16
     
    17
     
    11

    самолет с голям радиус на действие. Трябва ни такъв, който може да излита от малка писта, от грунд или от пътен участък.
    Самолета е хубав, но не е за нас. Щеше да е подходящ ако пишехме на латиница и живеехме с поне 500км западно от тук.

  7. #7
    Велюб 19 сеп 2018, 08:21
     
    17
     
    11

    Да не се притесняват американците Ще спечелят "конкурса" Техния човек / Цв.Цв. / ще си свърши работата. Айде де , защо са трошили толкова пари да го канят отврът заврът в САЩ. То закуски , обеди , посещение при политици и секретни служби . По-често и от шефовете на службите и министрите ходи в Америка . Ще видим дали и дъщерите му ,като отраснат "случайно " няма да учат там ,?

  8. #8
    димо 19 сеп 2018, 11:26
     
    5
     
    10

    на края стигнахме до началото.ще купим нещо като нищо, този блок до сега не е произвеждан и специално за цвки ще го произведат...........

  9. #9
    Geocom 19 сеп 2018, 15:09
     
    11
     
    24

    Колкото и да го модернизират това е стар самолет - все едно да вземат Спитфаер от ВСВ и да му сложат радар с АФАР, LCD дисплеи, Link 16,нов шлем, който позволява прицелване с ракетите, по-голям вътрешен обем на горивото, който осигурава по-голяма далечина на полета, прицелен контейнер Sniper, който осигурява отлични прицелни възможности, възможност за обмен на данни в реално време, ново поколение оръжия което го прави автоматично 4++ поколение.

    Също така да изтъкнат че е страшно много произвеждан самолет и в същото време доказал се в боя (което е вярно), да му сложат една баснословна цена и да го предложат на аборигените в България.

    Соросоидчетата са във възторг и вземаме нов заем от Америка да си купим модернизирания Спитфаер а те ни обръсват в последствие за резервни части и поддръжка.

    А реалната истина е че той като летателни качества е по-лош от нашите Миг-29 които имаме и които могат да се модернизират със съвременна авионика както направиха поляците.

  10. #10
    NI.KOSTOV 19 сеп 2018, 16:08
     
    29
     
    16

    Дори да остават някакви неясноти и въпроси най- вече с офсета не може да не се признае, че тази оферта е оферта- мечта. Най- доброто, което може да получим. Завистливият комунизиран електорат винаги ще намери под вола теле. Не им се иска самолетите да са американски, дори да са чисто нови с технологии от 5 поколение. Айде да бяха някакви втора ръка, критиките щяха да са основателни. Сега ни предлагат тези чисто нови самолети с АФАР и други супер екстрички и масовия болшевишки идиот пак недоволства и търси някакви причини това да не стане. Иска си руското недоубитата съветофилска свиня- национален предател.

  11. #11
    Stanko 19 сеп 2018, 18:21
     
    11
     
    11

    Ами да си вземем новия Грипен Е, очевидно е за нас. Пък може и те да пуснат $ на нашите лакомии.

  12. #12
    xxx1 19 сеп 2018, 20:12
     
    34
     
    3

    Аз нямам против и да е Ф-16, това е един много добър самолет, проверен в боя. Но с едно уточнение: да е от този вариант (V-Viper), т.е. новопроизведен. А не 40-годишни португалски кошници.

  13. #13
    Граф 19 сеп 2018, 21:59
     
    9
     
    17

    Боклук до боклука мила моя нещастна Българийо

  14. #14
    сова 20 сеп 2018, 01:56
     
    8
     
    11

    Това добре, но защо не се пише колко струва ф16 колко грипена и колко например Су 35 или Миг 31 Когато се купува нещо се пита и за цената.

  15. #15
    Aka 20 сеп 2018, 14:00
     
    12
     
    6

    Когато пишем , трябва и да мислим.
    Какво ще правим с Миг 31 ???
    Су 35 още по добре, или най добре да чакаме су57 :)

    Понеже си пишем за цени , само да споменем, ( мен ми е трудно да осмисля) 12 000 часа ресурс????

  16. #16
    dfgd 20 сеп 2018, 21:41
     
    14
     
    9

    Малеееее, шибани рубладжии има в нашата армия. Нищо хамериканско не искат, само да е руско на Путинчо. Тъпи копеленца сте...

  17. #17
    сова 21 сеп 2018, 09:17
     
    7
     
    4

    Тук не става въпрос за закупуване на руски самолети а за цените им, за да можеш да се пазариш когато купуваш нещо.

  18. #18
    до 15 21 сеп 2018, 18:19
     
    7
     
    3

    12000 часа ресурс значи да скъсаш пилотите от летене. За американските самолети е характерен големия ресурс, както общ, така и междуремонтен. А това е предимство. Минусите на самолета са в друго...

  19. #19
    тутманикова 22 сеп 2018, 10:50
     
    10
     
    7

    Това е много модерен и способен самолет. За такава машина България няма хора, които да я управляват, използвайки всичките възможности на изтребителя.
    Нашите пилоти могат да излитат и да кацат криво-ляво. Няма смисъл да им се дава такъв сложен самолет, защото и без това няма да ходят на бойни мисии с него. Чудесна работа им върши какъв да е самолет с двигател, който да може да настига и помага на някой заблуден пътнически или товарен самолет.
    Тези модерни оръжейни системи хич не им трябват на българските пилоти, и без това нямат акъл да работят с тях, защото няма да ходят да хвърлят бомби никъде.
    Отделно неграмотните техници ще потрошат скъпата техника още на земята. Защото всичко е на английски, а те могат само да сричат на руски (защото буквичките са като българските)

  20. #20
    Бай Хой 22 сеп 2018, 14:50
     
    7
     
    2

    Отговор на коментар: #19

    Малиии, тая по-зле и от мене...

  21. #21
    барабан 22 сеп 2018, 17:43
     
    5
     
    3

    Срещу кого ще се ползва този боен самолет?
    Чакам отговор.
    Срещу никого.
    Значи няма смисъл да се харчат пари за такава играчка. Осем изтребителя.
    Къде на планетата Земя и в близкия Космос има държава със само осем толкова скъпи изтребителя? Осем за нищо не стават, както и сегашните два МИГа. Никаква бойна полза. Само пари за комисионни и фирми посредници.

  22. #22
    niko_789 23 сеп 2018, 19:17
     
    5
     
    1

    Освен американски има и Европейски.Все пак сме във Европа,Грипен,Торнадо,СААБ.И др.Европейски самолети който са над ефчето.Ефчето е капризна машина и не е за нас.Добър самолет е но капризен.Като всяка американска техника-Танк Абрамс-5човека екипаж 120 обслужващ персонал.Това го признават и американците.Който купува и подписва да внимава много щото не трява нови музейни експонати.

  23. #23
    гтр 23 сеп 2018, 22:35
     
    0
     
    0

    Няма пари, няма самолет. НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ БЕ ПИЧОВЕ. МЕЧТАЙТЕ(имате право)

  24. #24
    Емил Александров 24 сеп 2018, 11:20
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #23Не се знае нищо чудно да направят данък мачта :)

  25. #25
    КАЛИСТО 24 сеп 2018, 17:44
     
    3
     
    0

    Преди да се вземе някакво решение,трябва да си отговорим на няколко въпроса г-н Каракачанов.Защото изобщо не сте в час,поради това,че никой не Ви докладва истината такава каквато е.
    1.Кого ще защитава Бойната авиация?
    2.Що е то Бойна авиация?
    3.Как и какви задачи ще се изпълняват ?
    4.Колко бойни пилоти са налични?
    Само ще Ви подскажа:
    Завършен боен пилот е този,който борави с пълното въоръжение на на самолета,на всички височини и скорости,атакува и унищожава всякакви въздушни,земни и морски цели,подготвен да използва всякакъв вид навигация,сертифициран по нормите на ИКАО.
    В момента мога да Ви посоча,че опитни бойни пилоти във ВВС няма.Тепърва трябва да се изграждат такива,по причина безхаберието на много визши началници и управляващи,а още няма поглед върху тези въпроси.Нека Ви доложат какви задачи трябва да изпълняват различните родове авиация.Защо е тази показност,която не показва кой знае какво-Трябва да знаете също така,че какъвто и самолет да имаме са необходими по 120 - 150 часа минимум на година.Ще Ви кажа и кой ще издържи на на това темпо,или по добре попитайте вашите подчинени.Въпроси,въпроси.Не самолета е толкова важен,а какво ще вършим с него,за какво ще се използва и от кого и как?Тук ли ще се ползва,в мисии зад граница ли?

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker