Какво може С-300 в дуел с изтребителите Ф-35

Pan.bg 10 окт 2018 | 00:35 views (4238) commentaries(19)
img
http://pogled.info/svetoven/kakvo-mozhe-s-300-v-duel-s-iztrebitelite-f-35.98101



Мария Трубина, Андрей Резчиков


/Поглед.инфо/ Едва бяха разгърнати зенитно-ракетните комплекси С-300 в Сирия и в Израелското правителство заявиха, че изтребителите, в това число най-новите Ф-35 ще останат незабелязани и че ЗРК няма да се справят с тях. До каква степен е истина това? Как би изглеждал реалният дуел между двете най-нови системи.

Тел Авив е уверен, че доставянето от Русия на най-новите зенитно-ракетни комплекси (ЗРК) няма да попречат на господството на израелската авиация в небето на Сирия.

„Оперативните възможности на нашите военновъздушни сили са такива, че тези батерии наистина не ограничават тяхната ефективност“, заяви в петък министърът на регионалното сътрудничество Цяхи Ханегби, член на израелския военен политически кабинет, който включва ключови министри. Освен това, за да се въведе ЗРК в действие, сирийците ще се нуждаят от „няколко месеца“, уверява той.

„Имаме слабозабележими изтребители, тези батерии дори не могат да ги проследят“, подчерта министърът, имайки предвид американски изтребители Ф-35, чиято доставка започва в края на 2016 г. В отговор на въпроса дали С-300 може да спре израелските удари по Сирия, той заяви: „Разбира се, че не.“

В същото време Ханегби отбеляза, че C-300 могат да бъдат унищожени от въздуха и евентуално от земята. „Преди няколко месеца вече унищожихме сирийска ракетна батерия“, цитира го „Интерфакс“. Ханегби даде ясно да се разбере, че същото може да се случи и със С-300. Според министъра възможностите на системата за въздушна отбрана С-300 отдавна са взети предвид от Израел при стратегическото планиране, тъй като руснаците са разгръщали по-рано тази система за защита на собствените си военни бази в Сирия.

Спомнете си, че доставката на комплекса С-300 за Сирия миналия вторник бе съобщена от министъра на отбраната Сергей Шойгу. Това беше направено в отговор на свалянето на разузнавателния самолет с 15 руски военни на борда. Москва нарече Израел отговорен за инцидента. Израел обаче обеща да продължи въздушните нападения над Сирия.

В петък в израелската блогосфера дори се появиха слухове, че САЩ вече са намерили отговор на действията на Русия и са обещали спешно да доставят на Израел „допълнителна“ партида Ф-35, но няма официално потвърждение.

Известно е, че н израелските ВВС вече има 12 изтребителя Ф-35, но според договора общият им брой трябва да бъде 50 единици. Договорът е подписан още през 2010 г., много преди появата на ВКС в Сирия“, изтъква израелският военен експерт Андрей Кожинов пред „Взгляд“.

"През 2011 г. летях в Америка до завода на „Локхийд Мартин“, където ни бяха представени тези самолети. И тогава вече беше обсъдено, че първоначалната поръчка ще бъде за една ескадрила - 25 броя. Но след това правителството одобри бюджет за още 25 броя. Това няма отношение към С-300“, заяви Кожинов.

Бившият заместник-командващ на ПВО на Сухопътните сили на Русия генерал-лейтенант Александър Лузан смята, че израелският министър не оценява възможностите на руските системи.

„Ф-35 няма да бъдат недосегаеми цели за С-300, който са достатъчно ефективни при поразяване на въздушните сили. И те използват много интересен начин за насочване на ракетите. Затова Ф-35, Ф-22 не са граница за тях. Те могат да работят по тези самолети“, заяви пред „Взгляд“ експертът. Лузан допълни, че Ф-35 може да се бори единствено преимуществено с въздушни цели и не е толкова подходящ за удари по наземни цели.

За разлика от него заслужилият военен летец първа класа, участник в бойни действия, генерал-майор Владимир Путин призова Ф-35 да не се недооценява.

„Това е цяла платформа, на чиято база може да се създаде многоцелеви ударен самолет за решаване на задачи във въздуха и върху земята. Задачата на Ф-35 е да се прокрадне, неочаквано да нанесе удар и веднага да избяга, без да влиза в контактен бой. Това е самолет за тактически задачи. Идеята е приближаване към обекта за поразяване от „критичната страна“ за да може изтребителя да не бъде опознат и тогава да се извърши пуск на ракети с голям обхват“, обясни пилотът пред „Взгляд“.

Попов призова към подготовка за това, че в дуел между С-300 и изтребителя Ф-35 „ще има нанасяне удари с неочакван ракурс“. „Ако не го открием, то ще ни удари. Не гарантирам, че те ще бъдат всичките със 100% сигурност откривани“, подчерта той.

„Трябва да се отчете, че С-300 е система, която може да открива дори и стелт системи от голямо разстояние. Освен това те могат да избират от няколко цели една най-заплашително“, поясни експертът.

Попов също говори за другите характеристики на С-300. Основното е вертикалното изстрелване на ракетата, което позволява да се разгърне и удари друга, по-застрашителна цел, която може да бъде открита вече след старта. „Тази ракета е в състояние незабавно да се пренасочи. Във въздуха тя може бързо да се завърти с помощта на допълнителен дюзов апарат, който драстично променя динамиката на полета“, подчертава експертът.

В допълнение, C-300 се отличава с мощта си. „Силата на бойната глава е много силна. Не е нужно да удряте точно самолета, дрона или ракетата“, заяви Попов, обяснявайки, че когато ракетата избухне, се появяват „цяла топка от осколки“, които поразяват летящи цели.

Попов е убеден, че допълнителните изтребители, дори и да са повече от дузина, „практически не могат да решат резултата от конфронтацията между двете страни“.

Директорът на Центъра за изследване на Близкия изток и Централна Азия Семьон Багдасаров припомня сирийско-израелската битка за Ливан в началото на 80-те, когато САЩ и СССР помагат на различни страни от конфликта.

„През 1982 г. американците и французите подкрепиха Израел, а СССР подкрепи Сирия. Ситуацията е много подобна. Отначало не беше в полза на Сирия. Загубите на сирийската авиация бяха една от четири: за един свален израелски самолет, четири сирийски. След това, в най-кратки срокове, СССР в най-кратки срокове достави МиГ-23, а също така разгърна и противовъздушна ракетна система. И балансът на силите започна да се променя не в полза на израелците... След това сирийците сваляха не само израелски самолети, но и американски и френски“, заяви Багдасаров за вестник „Взгляд“.

Например, съветският комплекс С-200 „Вега“ над източно Средиземно море тогава свали израелски разузнавателен самолет. „Примерно там бе наскоро свален и Ил-20. Ето това са паралелите на историята“, напомня Семьон Багдасаров.

Превод: В.Сергеев

Стани приятел на Поглед.инфо във facebook и препоръчай на своите приятели

Източник: Взгляд
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 19

  1. #1
    Тъпанар 10 окт 2018, 08:50
     
    17
     
    0

    БатАрея,а не батЕрия

  2. #2
    Borei 10 окт 2018, 09:56
     
    30
     
    4

    "В същото време Ханегби отбеляза, че C-300 могат да бъдат унищожени от въздуха и евентуално от земята. „Преди няколко месеца вече унищожихме сирийска ракетна батерия“, цитира го „Интерфакс“. Ханегби даде ясно да се разбере, че същото може да се случи и със С-300. Според министъра възможностите на системата за въздушна отбрана С-300 отдавна са взети предвид от Израел при стратегическото планиране,"

    Само това показва, в какъв обърнат наопаки свят живеят тези хазари!
    Ами международно право? Кой има право да бомбардира военни части и техника на съседите си? Не е ли обявяване на война? Не е ли военна агресия?

    По тази "логика" Русия има право да отиде със стратегическата си авиация и да унищожи натовското ПРО в Румъния! Или натовските военните подразделения в Балтийските страни?

    Как за "хазарите" цял свят "го гълта" това, без да каже, че е нарушение, а ако Русия направи същото, ще пищят по цялата вселена? Даже и ТСВ ще започнат!!!

  3. #3
    Ghost_ 10 окт 2018, 12:46
     
    11
     
    6

    Отговор на коментар: #2

    Мисля че нещо си се объркал, Борейчо!
    Повече трябва да четеш преди да пишеш.

    Между Сирия и Израел НЯМА МИРЕН ДОГОВОР!
    Двете страни са в СЪСТОЯНИЕ НА ВОЙНА от повече от 70 години!

    Всяко използване на сила от едната страна срещу другата е законно от гледна точка на международното право.
    Това включва и правото на Сирия да напада Израел, от което Сирия се е възползвала поне 2 пъти (Шестдневната война и Войната Йом Кипур).

    Ето ти малко линк по темата:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2%80%93Syria_relations

  4. #4
    Borei 10 окт 2018, 18:12
     
    21
     
    2

    Отговор на коментар: #3

    Благодаря за инфото Ghost!

    Но това малко изменя нещата!
    Русия няма мирен договор с Япония, а там има сащиянски военни бази!
    По тази логика, Русия има право да разруши с военен удар американските военни бази на територията на Япония?
    Нали това прави Израел в Сирия? Унищожава "военни подразделения на Иран" на територията на Сирия, с която са в състояние на война вече 70 години?

    Еми за Русия, Япония и сащиянските бази в Япония е същото състояние по международните закони, ако не се бъркам?

  5. #5
    юс юс юс юр брейн 10 окт 2018, 18:43
     
    20
     
    1

    Мисля, че нещо спестяваш, духченце!
    Между Сирия от една страна и САЩ, Франция и Великобритания от друга няма обявена война. Каква е законността на ударите им срещу Сирия от гледна точка на международното право, както и наличието на техни военни на територията на суверенна държава без да имат нейното разрешение!
    Това, което пишеш за Израел-Сирия е изключение, потвърждаващо правилото, че западните държави спазват международното право само когато им е изгодно, особено през последните близо 30г. Примери колкото искаш. Защо е така мисля е ясно - липса на друг/и полюс/и, а властта (да се чете хегемонията) развращава. Ситуацията обаче се променя и те, включително и Израел, трябва да свикват!

  6. #6
    хахаха 10 окт 2018, 20:34
     
    6
     
    1

    По безмислена статия не бях чел. Абре Панчовци, що за превод бре? Какви батерии, какви пет лева? Само бръщолевини, никакви сравнения и данни.Уж сте сериозни журналисти.Един казал, друг чул,трети недочул.

  7. #7
    volxov5 10 окт 2018, 23:28
     
    11
     
    1

    В момента конфликта е между евреите и Русия.
    Границата на полети е над 5000 метра

    Така че ,С-300ПМУ-2 "Фаворит,ще ги сваля кат``Отче наш``
    Евреите имат много грехове,като се почне от ИЛ 20,Ту 154 с военен ансамбъл,Пътнически самолет над Синайский полуостров,та се стигне до Малазийски самолет над Донбас

    p.s

    Ако искат да съществуват ,като Израел или за Разтpел,да заповядат..

  8. #8
    Ghost_ 11 окт 2018, 02:57
     
    2
     
    3

    Отговор на коментар: #5

    Не, юс брейн, нищо не спестявам!
    Коментираме ИЗРАЕЛСКИТЕ УДАРИ, давам аргументирано мнение!
    За основанията на ударите на другите държави - със сигурност има правни основания, ако имаш време, потърси и намери. Ако аз намеря свободно време - ще го сторя. Но никой премиер или президент не би наредил удари, без да си е "подсигурил задника" с юридически издържана сериозна причина. Защото утре може да е на подсъдимата скамейка; все пак тези държави не са диктатури.

    Не си прав, Борей - има подписано примирие между Япония и СССР още през 1945 (цитирам по памет). Единствената причина за неподписване на мирен договор е спора за определени територии.
    За разлика от тях, между Сирия и Израел НЯМА подписано примирие, те са в СЪСТОЯНИЕ НА ВОЙНА!

    Volxov, надявам се че написаното от теб е в саркастичен стил ...

  9. #9
    Ghost_ 11 окт 2018, 03:18
     
    4
     
    0

    Отговор на коментар: #4

    ... а за атака от страна на Русия на американски военни бази в Япония не бих и коментирал!
    Даже в най-тежките години на "Студената война", никоя от двете държави не си е позволявала директен удар срещу база на другата!
    Ако се бе случило, сега светът щеше да една голяма пустиня.

  10. #10
    Borei 11 окт 2018, 11:38
     
    5
     
    1

    Абе юридическата страна на въпроса с хазарите не е много ясна?

    На практика, едни (евреите, САЩ и натовските им съюзници) "имат право" да нападат и стрелят, по който си искат, цели страни разрушиха, пък за тях няма съд или осъждане?

    Нека си помислим примерно, какво би станало, ако Русия направи с Южна Корея това, което САЩ и съюзници направиха с Ирак?

    Русия ще бъде "абсолютният агресор" и "диктатура" на земята, нали?
    А САЩ повтарят това къде ли не и никакви особени последици? Югославия, Ирак, Либия, Афганистан, сега Сирия..... и ни готвят за такъв сценарии сега с Русия?

    Риториката става все повече остра. Вече имаме и две конкретни военни заплахи от техни висши чиновници, представители даже в Натото...

    Или има еднакви закони за всички на планетата, или едни са "по-еднакви" от другите, Оруелов свят?

    #9 Ghost -> "Ако се бе случило, сега светът щеше да една голяма пустиня."

    - Съгласен, ама САЩ не са го разбрали това още!!!

  11. #11
    fox81 11 окт 2018, 15:58
     
    2
     
    1

    Не знам какво може С-300, но автора на статията определено не може да пише правилно!
    Накратко е неграмотен, коЙто ме разбират (за мн. число се пише коИто), ще разберат какво пиша.

  12. #12
    volxov5 11 окт 2018, 22:52
     
    2
     
    1

    Volxov, надявам се че написаното от теб е в саркастичен стил

    Проблем ли е ?

    Кой е пожелал за 5г,да паднат 7 държави.?
    Разбирате ли за какво говорим.!!!

    Къде са Кадафи и Садам ?

    Защо Русия се намеси в Сирия,по покана и желание на.....

    Държава в света,където още не е нарко зависима.

    p.s

    Към системата ``С-300ПМУ-2 "Фаворит``,докато е в гаранция от Русия,ще бъде охранявана и опазена от същите.

    Нещо да знаете за Зенитный ракетно-пушечный комплекс 2К22 и ,PANTSIR-SM

    Отделно VP и други сили,

  13. #13
    Ghost_ 12 окт 2018, 03:01
     
    0
     
    5

    Отговор на коментар: #12

    Да, Volxov, проблем е!

    Защото например твърдиш, че падането на Ту-154 в Черно море е причинено от евреите!
    Разполагаш ли с факти и доказателства, освен съчинените в собственото ти съзнание?
    Ако разполагаш, трябва да ги предадеш незабавно в Руското посолство! В противен случай си съучастник, прикриващ доказателствен материал!
    Същото се отнася и за самолета над Синай, полет MH17 над Донбас и т.н.

    А ако нямаш такива, бих ти препоръчал да потърсиш специализирана медицинска помощ. Питай Коректора, той със сигурност знае добри лекуващи лекари.

  14. #14
    Гост 12 окт 2018, 05:53
     
    5
     
    0

    Отговор на коментар: #13

    А да не би да искаш доказателства за наличие на въображаемо оръжие от Саддам? Няма такива, но това не спря кучетата от САЩ и Великобритания да разсипят Ирак.
    И за Скрипал няма да видиш доказателства.
    Както и за атентата в Сарафово.

  15. #15
    Borei 12 окт 2018, 09:05
     
    5
     
    0

    Доказателства в случаи, когато ФАЩ и техните "съюзници", Британия и Израел нападат заедно или по отделно други и убиват и разрушават страни, "няма", няма и да има!
    Медиите са купени от тях и пишат, каквото си искат!
    От време на време се появяват техни хора, американци и си казват истината, подобно на генерал Уесли Кларк и агентът на ЦРУ Роберт Байер.

    Но за това пък те, "великите" и "избраните", когато обвиняват други в нещо, не се нуждаят от доказателства!

    Време е някой да ги спре тези дебили! Не може в един нормален свят, някои да са "по-добри" другари от другите! Иначе казано, си е чист фашизъм, което ни налагат!

  16. #16
    volxov5 12 окт 2018, 22:07
     
    3
     
    1

    потърсиш специализирана медицинска помощ. Питай Коректора

    Радвайте се.
    Последният изобщо не е прочел,какви глупости сте написали !
    Ще има да псува,вместо мене.


    p.с
    Закачка малка,да знаете за `` Кулите близнаци``,Световен търговски център,кога са бутнати ?
    Там,работеха не 40,400 а 4000 еврей.
    Баш на тоз ден,не бяха на работа.
    Какво е това.случайност.?


    p.s.1

    А относно``полет MH17 над Донбас

    Той е излетял,нормално 20 мин.по раничко и се е приземил,
    Hеговият полет е представен,друг самолет ,похитен от .....Малазия.
    Знаете ли тез неща ?

  17. #17
    Ghost_ 13 окт 2018, 03:45
     
    0
     
    2

    Отговор на коментар: #16

    В помътненото ти съзнание слоновете летят и мравките ти говорят с човешки глас!
    Затова и всичко ти е ясно и на всяка манджа си мерудия :)

    Съвет: Смени си дилъра или потърси помощ на 4-ти километър!

    P.s. А аз почакам за фактите ти относно катастрофата на Ту-154 край Сочи ...

  18. #18
    volxov5 13 окт 2018, 21:55
     
    1
     
    0

    От 4-ти километър,си купих една УАЗ 450,била е линейка от 68 SS бригада.

    Беше на търг,знаеш ли колко ,трупове е превозвала?

    Съвет: Смени си дилъра или потърси помощ на 4-ти километър


    p.s

    Ако имате ,търпение,гледайте


  19. #19
    Ghost_ 14 окт 2018, 03:10
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #18

    Не бе, смешник! Не ми пращай забавни видеоклипове от Youtube.

    Аз чакам "разказчето" ти за руския Ту-154 паднал в Черно море край Сочи! Дето евреите са го свалили!

    И понеже си тъп, ще ти повторя:
    Ту-154, катастрофа, Черно море, факти и доказателства!
    Келеме!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker