Парашутисти бягат от армията ни

Pan.bg 19 окт 2009 | 11:54 views (2720) commentaries(0)
img В.”Стандарт”

Навръх професионалния празник на българските военно-въздушни сили (ВВС) – 16 октомври, стана ясно, че армейските парашутисти не могат да водят подготовка поради това, че няма откъде да скачат – самолетите са за ремонт, а за други няма гориво.
Военният министър Николай Младенов разясни по време на парламентарния контрол, че основният проблем за поредния абсурд в армията е лошо планираният бюджет за отбрана.
image
Проблемът с прекратената летателна подготовка в 68-ма бригада "Специални сили" може да се реши най-бързо, ако бъде закупено гориво за самолетите Ан-2. В бюджета за 2009 година обаче такива средства не са предвидени и тези машини не могат да се използват.
Двата самолета Л-410 в средносрочна перспектива също могат да бъдат ремонтирани, като за целта ще са необходими 2.5 млн. лева. Средствата също липсват в бюджета за тази година.
За скокове са оборудвани и транспортните самолети "Спартан". За да могат да се използват за тази цел обаче, е необходимо екипажът да премине технически курс и да бъде сертифициран, което може да бъде направено само от производителя в Италия. Това било заложено в офсетното споразумение към договора за закупуването на самолетите, но в бюджета на МО нямало заложени средства за изплащането на вноските по контракта.
Досега по сделката, подписана през 2006 година, България е получила два самолета "Спартан" от италианската компания “Аления Аеронавтика”. Договорът е за пет машини на обща стойност 91 млн. евро. Единият от доставените самолети обаче е повреден.
Младенов съобщи още, че се търси възможност да се използва техника на наши съюзници от НАТО, за да се реши проблемът с подготовката на специалните части.
image
Министърът припомни и кадровия проблем, който е налице във ВВС. Той съобщи, че пилоти, които са били подготвени за управлението на самолетите "Спартан", са напуснали, както и авиатори, подготвени по партньорска линия от САЩ.
Ден по-рано Николай Младенов, съобщи, че към 2012 г. изтича ресурсът на военните самолети, които България има и трябва много сериозно да се постави въпросът за придобиването на нова техника.
В момента авиацията ни разчита на руските МиГ-29, чийто летателен ресурс бе удължен след ремонт, изпълнен от руската корпорация РСК-МиГ.
Младенов съобщи, че се търси възможност




да се използва техника на наши съюзници от НАТО, за да се реши проблемът с подготовката на специалните части.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker