Saab не само може да достави 4 самолета Gripen за 24 месеца, но и те да са готови за мисията „Еър полисинг“

Pan.bg 22 ное 2018 | 21:06 views (3724) commentaries(56)
img Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"




На 22 ноември 2018 г. Saab организира в София семинар на тема „Опитът на чешките ВВС с Gripen“.
image
В началото на мероприятието Даниел Боестад, вицепрезидент Централна и Източна Европа в Saab Aeronautics заяви: „Швеция и Saab предложиха на България в конкурса за нов боен самолет напълно завършен пакет от изтребителни способности.
-Предложените самолети Gripen C/D са напълно съвместими с изискванията на НАТО, което е доказано от експлоатацията им във ВВС на Чехия и Унгария. Тези две страни вече неколкократно участваха в мисии по „Еър полисинг“ над Прибалтика и Исландия, както и в мащабни учения на Алианса като Tiger Meet. Шведските ВВС участват в ученията Red Flag в САЩ, като и в операцията на НАТО над Либия;
-Цената която Швеция и Saab са посочили в офертата е под максималния размер гласуван от Народното събрание на България от 1,5 милиарда лева без ДДС;
-Декларираме отново, както направихме по времена презентацията на офертата на 2 октомври 2018 г., че можем да доставим първите 4 самолета на 21-ия месец от подписването на договора, на 24-ия месец те и пилотите ще са готви да застъпят в дежурство по мисията „Еър полисинг“ в системата NATINAMDS (NATO Integrated Air and Missile Defence System) на НАТО за противоракетна и противовъздушна отбрана;
-В авиобаза Граф Игнатиево ще построим 2 нови хангара за техническо обслужване, които ще са готови да посрещнат първите 4 самолета;
-Вторите 4 изтребителя Gripen C/D ще бъдат доставени 30 месеца след подписването на договора;
-В България ще бъде изграден регионален център за поддръжка на самолети Gripen C/D в партньорство с местната българска индустрия, който ще бъде в оперативна готовност 24 месеца след подписването на договора. Това ще генерира трансфер на високи технологии. Става въпрос не за боядисване на самолетите, а за работа в областта на софтуера и електрониката. Това ще генерира стотици работни места;
-България ще получи стратегическо партньорство със страна от Европейския съюз. Швеция е държава с мащабни инвестиции в България, в шведски компании в страната работят близо 10 000 българи. Ако бъде подписан договора ще бъдат направени още инвестиции в България.

image
Матс Торбьорнсон, тест-пилот на Gripen и програмен мениджър на програмата Gripen C/D, сподели подробности относно предложените на
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > България изтребители Gripen C/D. Те ще са от най-новия вариант MS20. Концепцията на Saab е за непрекъснато обновяване на самолетите и на системите им, с цел те да са максимално близко до желаните способности вместо модернизация по средата на жизнения цикъл, както е при конкурентите й. Saab гарантира поддръжката в пълен обем на самолетите Gripen C/D за минимум 30 години, поне до 2050 г.
image
Новостите във варианта MS20 включва освен другите подобрения интегрирането на свръхмодерните ракетите „въздух-въздух“ за отвъдхоризонтно прицелване (BVRAAM) Meteor, които дават огромно предимство на пилотите, които разполагат с тях. Ракетата е съвместен продукт на 6 европейски държави - Великобритания, Германия, Франция, Швеция, Италия и Испания. Gripen бе избран за платформата на която да се проведат изпитания и да стане първата платформа на която е интегрирана ракетата. Към момента Meteor вече е на въоръжение на борда на Gripen C/D на ВВС на Швеция и е интегрирана на борда на изтребителите EF2000 Typhoon и Rafale. Обсегът и е над 100 километра. Така наречената no escape zone e 3-4 пъти по-голяма от тази на сегашното поколение ракети BVRAAM.
Другата голяма новост при варианта MS20 е радарът PS-05/A Mk 4. Той е с изцяло нова архитектура и хардуер, готов за монтиране на антена тип AESA (active electronically scan array - с активно електронно сканиране на антената). Радарът предлага повишена разделителна способност, увеличена далечина на откриване на целите, способност за откриване на цели с малък радарен силует, пасивен режим, способност за откриване на зависнали вертолети, работа в интензивна въздушна среда, повишена защита от смущения и РЕБ.
Далечината на откриване на цел тип изтребител спрямо предното поколение радари PS-05/A Mk 3 на варианта MS19 е със 150% по-голяма, а радарният силует на откриваните цели от 4 m2 (изтребител 4-то поколение) е станал 0,1 m2 (ракета „въздух-въздух“).
Матс Торбьорнсон заяви: „На България е предложен най-способният вариант на Gripen C/D. С радарът PS-05/A Mk 4 и BVRAAM Meteor ще имате най-модерните изтребители на Балканите към момента на постъпването им“.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Saab не само може да достави 4 самолета Gripen за 24 месеца, но и те да са готови за мисията „Еър полисинг“

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 56

  1. #1
    agent 22 ное 2018, 21:52
     
    7
     
    5

    тея грипен направо извънземни .... Клуб НЛО

  2. #2
    Aka72 22 ное 2018, 23:01
     
    2
     
    19

    Разбира се швеция имат една камара замръзени.
    Някой прави ли разлика от нови и замръзени,
    Омора на метала беше един от доводите да не вземем портухалските, А сега се готвим да вземем пройзведени преди 10г неупотребявани

  3. #3
    Факт! 22 ное 2018, 23:16
     
    3
     
    23

    Грипен изборът на руските подлоги.Чехия и Унгария дори не са ги купили а са ги взели под наем.

  4. #4
    Радев Грипена 22 ное 2018, 23:21
     
    5
     
    19

    И какво? Предлагат ни самолет, чиито проект е точно на ... 40 години!!! БААХ МАААА МУ!
    И какво? Последният сериен Gripen C/D е произведен в началото на ... 2015 г.?
    И какво? Оттогава няма производствена линия!
    И какво? Оттогава няма нито една, НИТО ЕДНА сделка! 4 години! Доста дълъг период, защо уважаваните журналисти от КРИЛЕ начело с Димитър Ставрев, и той тоже Грипена, не попита днес на пресконференцията, защо 4 години няма производствена линия?
    И тогава? Какво ще произведат за по-малко от 2 години?
    Нашите пилоти да не се правят на лулави! Знаят много добре, че ще ни набутат БУКВАЛНО втора ръка Грипени. Или консервирани, или от едни бройки, които отдавна не летят в ЮАР.
    Докато поне един от нашите пилоти или техници, или човек от Щаба на ВВС не отиде в завода на СААБ и всеки един час е там, докато не произведат 1 по 1 Грипен-ите, ние от ВВС няма да повярваме на мантрата, че това са нови самолети, Новопроизведени само за БЪЛГАРИЯ!
    Друг е въпросът, че ГРИПЕН е един бутиков самолет, сравнение с F-16 Viper.
    Трети е въпросът, че ние нов, или втора ръка изтребител няма да купим, а ВВС отиват на закриване.
    Лека нощ, юнаци, лека нощ!

  5. #5
    d.stavrev 22 ное 2018, 23:23
     
    17
     
    1

    Отговор на коментар: #3
    В Чехия са на оперативен лизинг, но в Унгария са на финансов лизинг, ако правиш разликата! Лизингът прави ли ги по-малко самолети или намалява способностите им?

  6. #6
    d.stavrev 22 ное 2018, 23:24
     
    13
     
    2

    Отговор на коментар: #4
    Ти откога стана пилот бе?

  7. #7
    Факт! 22 ное 2018, 23:26
     
    5
     
    18

    Аз твърдя само едно че Грипен е много по-малко самолет във всяко едно отношение от Рафал и Ф-16 последният блок а за Ф-35 изобщо и сравнение не може да става.

  8. #8
    Радев Грипена 22 ное 2018, 23:27
     
    5
     
    11

    До г-н Ставрев,
    Г-н Ставрев, на БЕ ли говорят журналистите от Криле? Имахме друго мнение за вас от ВВС...
    Благодаря ви...
    Очаквам по-сериозно и по-уважително отношение към вас, рушите имиджа на списанието с това БЕ.
    Отговорете на поставените въпроси, вие сте навътре с материята.

  9. #9
    Факт! 22 ное 2018, 23:37
     
    5
     
    9

    Нищо няма да купят нито бронирани машини нито самолети още по-малко пари кораби.Не армията държавата отива на закриване и в това съм напълно убеден

  10. #10
    до №4 22 ное 2018, 23:38
     
    13
     
    0

    Марсианец ли си или си прекалил с чашките?! Всичко това, с което ореваваш просторите, се отнася в най-голяма степен за Ф-16, а не за Грипен!

  11. #11
    Факт! 22 ное 2018, 23:42
     
    3
     
    13

    И кое е старото на блок 70 или вайпъра.Бахрейн Мароко Тайланд Словакия и Гърция го купуват.Ма ние сме най-силните купуваме Грипон 1986-та ц/д.На всички стана ясно БАЕ систъмс колко пари набутаха на ЮАР Унгария и Чехия да ги продадат.Пардон Унгария и Чехия са ги взели под наем.

  12. #12
    Дядо Йоцко 22 ное 2018, 23:42
     
    2
     
    11

    За съжаление номер 4 е прав.
    Не съм вече във ВВС, пенсионер, но точно това ни тревожеше по време на съвещанията и оценките дадени от експертната комисия начело с ген.Цанко Стойков, той и ком. на ВВС преди година-две...
    Самолет с проект на 40 години, самолет, чийто първи полет е през 1980 и кусур година.
    Самолет, от варианта който ни предлагат, за последно произведен преди 4 години. И оттогава нито един спечелен конкурс.
    Но както номер 4, марсианецът, както го наричате заключи, ВВС отиват към закриване. Изтребители - тука има, тука няма.

  13. #13
    Факт! 22 ное 2018, 23:45
     
    4
     
    11

    Те се опитаха и на Швейцария поиха им министъра и като се разбра на референдум отмениха покупката.Кога па Тея шведи самолети почнаха да правят да си гледат диваните от талашит Икея и да не се бутат където и хал хабер си нямат.

  14. #14
    d.stavrev 22 ное 2018, 23:50
     
    8
     
    1

    Отговор на коментар: #8
    Аз познавам един пилот Радев, но той вече не е във ВВС. Ще се радвам да чуя името ви в пълен обем.

  15. #15
    d.stavrev 22 ное 2018, 23:52
     
    8
     
    1

    Отговор на коментар: #11
    Факт, можеш ли да ни кажеш разликите между F-16 Block 70 и F-16 Viper?

  16. #16
    Шумът на върбите 22 ное 2018, 23:52
     
    4
     
    11

    Източници споделят, че групата от ВВС в края на октомври предаде независимито решение на компютъра, който отся офертите, както и на пилотите. И то бе - технически, в 100 процента полза на F-16V.
    И вече финансово - в 100 процента полза на Gripen.
    И веднага излиза въпросът - ние, България, какво избираме? Изтребител, който ще ни служи 30-40 години, с отлични технически параметри, или изтребител, заради сносната цена, добър изтребител като Грипен, но не с толкова добри технически характеристики като американския.

  17. #17
    рики мартин 22 ное 2018, 23:53
     
    1
     
    7

    Гусин ставрев що на пресконференцията на локхийд им задаваш само кофти въпроси а на сбирката на шветчетата им пускаш само удобни такива

  18. #18
    Радев Грипена 22 ное 2018, 23:56
     
    3
     
    6

    Е, аз като човек от по-старото поколение, познавам и великия генерал Кирил Радев...
    Но... първо не е уважително да говорите на БЕ, никъде не съм ви обидил.
    Второ, когато отговорите на въпросите
    - проектът на колко години е?
    - кога е произведена последната бройка на варианта C/D
    тогава ще си разкрия името, всъщност вече ви загатнах. Бъдете коректни от списанието...
    Поздрави.

  19. #19
    d.stavrev 22 ное 2018, 23:59
     
    9
     
    1

    Отговор на коментар: #17
    Чики рики, на пресконференцията на LM задава въпроси много колеги. Ти какво, не си съгласен да попитаме в какъв срок ще ни го доставят, при положение че местят поточната линия в Южна Каролина и преди 2023 г. не могат да доставят на никой. Ние да чакаме от 2024, защото преди нас са Бахрейн, Гърция и Словакия? В RfP-то ясно е записано доставка за 3 години от подписване на договора.

  20. #20
    Факт! 23 ное 2018, 00:03
     
    2
     
    13

    Едно и също е бе комунде.Грипон избора на русофила.

  21. #21
    d.stavrev 23 ное 2018, 00:06
     
    12
     
    1

    Отговор на коментар: #18
    Проектът Gripen е от края на 90-те години на ХХ век, F-16 от края на 60-те години на ХХ век. Но като Gripen C/D MS20 има нещо общо с Gripen A/B, толкова и F-16A/B има нещо общо с F-16 Block 70. През 2018 г. чешките и унгарски Gripen C/D преминаха ъргрейд до варианта MS20. F-16 Block 70 не се произвежда серийно, има все още само 2 прототипа. Сега чакам името.

  22. #22
    ВБА 23 ное 2018, 00:07
     
    5
     
    1

    Ууууу, върнете милиардите от КТБ поне (≥ 4млрд.), и таман, ще Ви стигнат парите за 16 парчета независимо дали са Грипен или Ф - 16. Иначе едва ли нашето ВВС скоро, ще види нещо от 4-то поколение, а 5-6то....когато цъфнат налъмите... ако има държава тогава...тоест...

  23. #23
    Коректора 23 ное 2018, 00:07
     
    2
     
    10

    Господин Ставрев, наистина не сте грам коректен.
    Горе ви питат въпроси, и то фактологични въпроси, вие не отговаряте, обаче когато трябва да отговорите за това, кога идват първите бройки веднага като лъв се мятате да защитавате ГРИПЕН --" Ние да чакаме от 2024, защото преди нас са Бахрейн, Гърция и Словакия? В RfP-то ясно е записано доставка за 3 години от подписване на договора. "
    Кои сте вие?
    Вие от Криле, Вие-ние от ВВС, Вие като човек, Вие като лобист на Грипен?
    Та то цялото списание Криле трябва да се нарича брошура на Грипен, всеки брой материал за Грипен, често корици, календари, в сайта ви - всеки ден съобщение от СААБ. Ясно че всички там сте лобисти на Грипен. Ама защо трябва да ни натрапвате мнението си.
    Ще отговорите ли на въпросите на номер 4 или да ви пусна официалната информация от сайта на Грипен
    - за годината на проекта на Грипен
    - за първия полет
    - за последния произведен Грипен C-D
    Знаем, че темата се следи и от Грипен, няма да ви вземат хонорара от Криле, ако кажете истината, нали така?

  24. #24
    d.stavrev 23 ное 2018, 00:11
     
    6
     
    0

    Отговор на коментар: #23
    Ние сме българските данъкоплатци, на другите въпроси вече отговорих. На нас българските данъкоплатци не ни е все едно как точно ще ни харчат данъците, за вас може би е все тая, защо ли?

  25. #25
    Радев Грипена 23 ное 2018, 00:12
     
    4
     
    6

    Г-н Ставрев, няма как да си кажа името.
    Та вие ТОКУ ЩО ОСРАХТЕ СПИСАНИЕ КРИЛЕ И ОСРАХТЕ ТОТАЛНО ИМЕТО СИ С ПОРЕДНАТА НАГЛА ЛЪЖА СТИЛ-ГРИПЕН!
    "Проектът Gripen е от края на 90-те години на ХХ век".

    Ха сега ми кажете КОГА Е ПЪРВИЯТ ПОЛЕТ НА САМОЛЕТ ГРИПЕН?
    Как може самолет да извърши ПЪРВИЯТ СИ ПОЛЕТ ПРЕЗ 1988 г.!!!!
    А ПРОЕКТЪТ ДА Е ОТ КРАЯ НА 90-ТЕ???
    ВИЕ ОТ СПИСАНИЕ КРИЛЕ, НАЧЕЛО С ВАС ДИМИТЪР СТАВРЕВ, СТЕ ПЪЛНИ НЕУДАЧНИЦИ!
    СРАМ ЗА АВИАЦИЯТА!

  26. #26
    Стиви 23 ное 2018, 00:12
     
    2
     
    12

    На България е нужен могъщ СЪЮЗНИК,шведите не са такива,впрочем единствената държава която реално подпомага финансово,води бойни учения с нашите момчета е САЩ.Нещо неясно

  27. #27
    d.stavrev 23 ное 2018, 00:15
     
    4
     
    3

    Отговор на коментар: #25
    Явно сте тотално некрамотен - 1900-1910 - 10-те години на ХХ век, 1910-1920 - 20-те годинни на ХХ век, ... 1980-1990- 90- те години на ХХ век, 1990-2000 - 100-те години на ХХ век

  28. #28
    Дядо Йоцко 23 ное 2018, 00:23
     
    0
     
    4

    Митак... Наистина... тук се поизложи.... не 90-те, 70-те... края.

    In 1979, the government began a study calling for a versatile platform capable of "JAS", standing for Jakt (air-to-air), Attack (air-to-surface), and Spaning (reconnaissance), indicating a multirole, or swingrole, fighter aircraft that can fulfill multiple roles during the same mission.[18] Several Saab designs were reviewed, the most promising being "Project 2105" (redesignated "Project 2108" and, later, "Project 2110"), recommended to the government by the Defence Materiel Administration (Försvarets Materielverk, or FMV).[18] In 1980, Industrigruppen JAS (IG JAS, "JAS Industry Group") was established as a joint venture by Saab-Scania, LM Ericsson, Svenska Radioaktiebolaget, Volvo Flygmotor and Försvarets Fabriksverk, the industrial arm of the Swedish armed forces.[20]
    ......................
    А първият полет наистина е 1988 г.

    Saab rolled out the first Gripen on 26 April 1987, marking its 50th anniversary.[30] Originally planned to fly in 1987,[22] the first flight was delayed by 18 months due to issues with the flight control system. On 9 December 1988, the first prototype (serial number 39-1) took its 51-minute maiden flight with pilot Stig Holmström at the controls.[

  29. #29
    До издателя на Криле 23 ное 2018, 00:27
     
    2
     
    4

    Спрете го този журналист Митко Ставрев.
    Няма такова понятие като 100-те години на 20-и век. Недейте се излагайте тук, четат ви 20 000 човека на ден. Станахте за срам!

    Ето официално тук.
    90-те години на 20 век е десетото и последно десетилетие на 20 век, започва на 1 януари 1990 г. и приключва на 31 декември 1999 г.

    The 1990s (pronounced "nineteen-nineties" and abbreviated as the nineties) was a decade of the Gregorian calendar that began on January 1, 1990, and ended on December 31, 1999.

    Източник: https://en.wikipedia.org/wiki/1990s

  30. #30
    d.stavrev 23 ное 2018, 00:27
     
    5
     
    1

    Отговор на коментар: #28
    Дядо Ицко, сега какво, ще им мерим първия полет ли? Всички знаем какъв ще е резултатът.
    Вече написах колкото Gripen C/D MS20 има нещо общо с Gripen A/B, толкова и F-16A/B има нещо общо с F-16 Block 70. Нещо повече?

  31. #31
    d.stavrev 23 ное 2018, 00:29
     
    6
     
    0

    Отговор на коментар: #29
    Ако 1990-2000 е десетото и последно десетилетие на ХХ век, кога е първото и как се казва, това от 1900 до 1910 г.?

  32. #32
    Дядо Йоцко 23 ное 2018, 00:48
     
    2
     
    4

    Да, кога е произведен последният Грипен C/D?
    Когато ходихме от ВВС там, с точност ни казаха, предполагам, че знаеш и ти... Сподели.

  33. #33
    Кенет Греъм 23 ное 2018, 01:00
     
    0
     
    6

    Източници споделят, че групата от ВВС в края на октомври предаде независимото решение на новата политико военна група - решение на компютъра, който отся офертите, както и на пилотите. И то бе - технически, в 100 процента полза на F-16V.
    И вече финансово - в 100 процента полза на Gripen.
    И веднага излиза въпросът - ние, България, какво избираме? Изтребител, който ще ни служи 30-40 години, с отлични технически параметри, или изтребител, заради сносната цена, добър изтребител като Грипен, който пак ще ни служи 30-40 години, но не с толкова добри технически характеристики като американския.
    П.П. - да допълня, а това дали ще дойде след 2 или 3-4 години няма никакво значение.
    МиГ-29 - изпитаните руски самолети, любими на всички пилоти, благодарение на Каракачанов, който отпусна доста пари, ще летят още няколко години и могат да издържат до този период 2 до 4 години... Дай боже.
    Но въпросът тук е - какво избираме? Техническата рамка или финансовата рамка?

  34. #34
    Позивна Старика 23 ное 2018, 01:13
     
    0
     
    3

    Остайте момчето бе. Що казвате, че е лобист. Ето, тук е хвалил доста Ф-16 Вайпър... Дано от Грипен не му прочетат статията. Иначе тая дъвка с изтребителите я дъвкахме още 2003 г., когато още летях на МиГ-21 в Графа....
    http://www.pan.bg/view_article-1-436151-mylniya-pyrva-porychka-za-noviya-variant-F-16-Block-70-ot-vvs-na-bahrejn.html

  35. #35
    Лобизъм в действие 23 ное 2018, 01:38
     
    0
     
    6

    СЛЕД ПЪРВОТО ИЗРЕЧЕНИЕ:
    На 22 ноември 2018 г. Saab организира в София семинар на тема „Опитът на чешките ВВС с Gripen“.

    НЯМА НИТО ЕДИН РЕД, АМА НИТО ЕДИН РЕД ЗА "ОПИТЪТ НА ЧЕШКИТЕ ВВС с ГРИПЕН"....

    КАКВО СТАНА С ТЕМАТА? ТОЗИ МАТЕРИАЛ ЗА КАКВО Е ВСЪЩНОСТ ТУК?
    ДАНО ПОНЕ СА ВИ ПЛАТИЛИ, МАМКА МУ И ПРАСЕ!

  36. #36
    ВВСар 23 ное 2018, 01:41
     
    3
     
    0

    Я да разведрим обстановката, стига спорехте какъв изтребител ще дойде в България. Няма да дойде.

    Айде лека нощ: Размерът на пениса зависи от фитнеса!

    Американски учени от университета в Централна Флорида установиха какво е съотношението на размера на пениса с този на бицепса, пише сп. "Фадърли". Екип от Медицинския факултет към това висше учебно заведение констатира, че постоянните занимания със спорт предизвикват изменения в размера на половите органи при мъжете. При това интензивността на тренировките в повечето случаи се явява решаващият фактор.

  37. #37
    Позивна Старика 23 ное 2018, 01:46
     
    1
     
    4

    Обаче вие ПАН-овци си останахте номер едно военна медиа. Винаги пускате някакъв материал, в който знаете сто процента, че отдолу ще има много коментари, в които военните анонимно ще се вклучат и ще коментират доста истини. За това и на бюрото на министъра едно време имаше, а и може и сега да има папки с надпис ПАН с мнения на военнослужещи.
    До тук разбрахме доста неща неразкривани по медиите. Дерзайте, четеме ви.

  38. #38
    Глей как са прави 23 ное 2018, 01:56
     
    10
     
    0

    Тея тука почнали да спорят кой е по-по-най.
    И какъв е смисълът?
    ВВС е умряло.
    Във ВВС работи само една авиобаза - Долна Митрополия. Във ВВС се делим на 3 вида - съветчици, тея дето са служили преди и след 10 ноември. Опитваме се да налеем мозък на младите орлета. Малко сме, на изчезване. Втори вид - натовци, младите натовски орлета, дето земята изяждат, за да се бият за НАТО. Не се смейте - има и такива. И трети вид - банкоматите... Това са над 80 процента от вевесарите. Чакат само за аванса и за заплатата, люпят семки на беседката, говорят зад гърба на всеки, дреме им за историята на ВВС, дреме им за настоящето, дреме им най-малко за новите изтребители. Важното е там заплатката навреме, важното е да е клюката. Над 80 процента във ВВС са пълни мързели, ако ги накараш да работят, все едно война са им обявили. В Щаба на ВВС е още по-страшно. Там по всяко време са на важна среща - разбирай ядем и пием!!! Системата отдавна е загнила, отдавна е на умиране. Викайте попа и закривайте.
    А генерал Стоян Стоянов и великия Петър Манолев се обръщат в гроба си, като гледаха как авиацията ни умира. Тази авиация заради, която те умряха! Забравени от генералите във ВВС. И бог да прости Иван Даев, един от последните мохикани и орли. И той ви гледа големия срам! Изтребители ли? Закривай!

  39. #39
    Факт! 23 ное 2018, 04:26
     
    4
     
    9

    Грипен си е на нивото на Мираж-2000 тва е правете му сметка първи полет 88-ма но реално технологии от 70-те години..Всички са поколение 4 Вайпъра може да се смята за 4++ има в него технологии от Ф-35.Неслучайно Словакия заменя модернизирани Миг-29 с него и го избра пред Грипена.Ф-18 не беше лош вариант не знам какво не му харесаха МО що го изхвърлиха от конкурса само те си знаят!Така или иначе нищо няма да купим!

  40. #40
    Лобизъм в действие 23 ное 2018, 07:45
     
    2
     
    5

    Дори да приемем твърдението на Димитър Ставрев - за 90-те години на 20-и век, периодът 1980-89, то неговото твърдение за "края на 90-те години", ПАК НЕ Е ВЯРНО, И ПАК ЛЪЖЕ ЧИТАТЕЛИТЕ НА САЙТА, КОИТО МИСЛЯ, ЧЕ СА ЕРУДИРАНИ И НЯМА ДА ПОВЯРВАТ НА ЛЪЖИТЕ МУ. ПРОЕКТЪТ Е ОТ 1982, КОЕТО ОЗНАЧАВА ЧЕ Е ПОЧТИ НА 40 ГОДИНИ.
    Първият му полет е "от края на 90-те години на 20 век", а не проектът му. Лъжа номер едно отпадна.
    А той продължава да не отговаря кога е проезведен последният Gripen C-D, въпреки че много добре знае - 2015 г., началото. Нека не боравим с десетилетия, макар че на него така му изнася, а с точните години.
    И В САЙТА НА СААБ СИ ПИШЕ ТОЧНАТА ГОДИНА НА ПРОЕКТА - 1982. А да не говорим, че самата идея е от ... 1979 г. Края на 80-те години на 20-и век, според Ставрев, или пак ако точно трябва да говорим с години - след няколко месеца стават точно 40! Да кажеш да направят поредното платено парти с български журналисти-лобисти в началото на декември.
    Хубаво ви хранят там, нали? И аз два пъти присъствах, храната напаво мирише на лобизъм. Само, че аз храна не ям, а информация...

    ...................................
    А НА ТОВА НАИСТИНА ДИМИТЪР СТАВРЕВ НЕ МОЖЕ ДА ОТГОВОРИ...
    ТО БИВА БИВА НАГЛОСТ, АМА ТОЛКОВА.... ТЕМАТА ЕДНА, МАТЕРИАЛЪТ СЪВСЕМ ДРУГ, ЛОБИСТКИ.
    НЕ ВИ Е СРАМ!

    СЛЕД ПЪРВОТО ИЗРЕЧЕНИЕ:
    На 22 ноември 2018 г. Saab организира в София семинар на тема „Опитът на чешките ВВС с Gripen“.

    НЯМА НИТО ЕДИН РЕД, АМА НИТО ЕДИН РЕД ЗА "ОПИТЪТ НА ЧЕШКИТЕ ВВС с ГРИПЕН"....

    КАКВО СТАНА С ТЕМАТА? ТОЗИ МАТЕРИАЛ ЗА КАКВО Е ВСЪЩНОСТ ТУК?
    ДАНО ПОНЕ СА ВИ ПЛАТИЛИ, МАМКА МУ И ПРАСЕ!

  41. #41
    d.stavrev 23 ное 2018, 08:02
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #35
    Тов аг оставих за днес, все пак ми се полага и почивка, нали

  42. #42
    d.stavrev 23 ное 2018, 08:09
     
    7
     
    0

    Отговор на коментар: #40
    Ет омалко информация, вместо закуска:
    Lightweight Fighter program
    Main article: Lightweight Fighter program
    Experiences in the Vietnam War revealed the need for air superiority fighters and better air-to-air training for fighter pilots.[12] Based on his experiences in the Korean War and as a fighter tactics instructor in the early 1960s, Colonel John Boyd with mathematician Thomas Christie developed the energy–maneuverability theory to model a fighter aircraft's performance in combat. Boyd's work called for a small, lightweight aircraft that could maneuver with the minimum possible energy loss, and which also incorporated an increased thrust-to-weight ratio.[13][14] In the late 1960s, Boyd gathered a group of like-minded innovators who became known as the Fighter Mafia, and in 1969, they secured Department of Defense funding for General Dynamics and Northrop to study design concepts based on the theory.[15][16]
    Източник - https://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon

  43. #43
    Емо 23 ное 2018, 08:13
     
    11
     
    0

    Gripen е най-доброто решение за българия поради няколко факта - Gripen е с най-ниска цена - 60 млн$ спрямо 100 млн$ за кенеф-16 . Gripen е и с най-ниска цена за летателен час - 4700$ спрямо 7000$ за кенеф-16 .Цената на Gripen е с 200 млн под заветните 1.5 млрд. докато кенеф-16 е с 300 млн НАД заделените пари .Gripen разполага с въоръжение за разлика от кенефите коита са снабдени с въоръжение от 60-те до 90-те години. А що се отнася до копелдака написал коментар номер 39 то явно си избягал от лудницата в Карлуково . Има много самолети от поколение 4++ : Кенеф-16 GRIPEN Су-35 Су-30 МиГ-35 Eurofighter Rafale F-15SE Super Hornet . Според мен най-добрите самолети за България (като имаме предвид състоянието на икономиката) са Gripen и МиГ-35 но всички знаем че вторият не ще ни го позволят. Да живее България .Да живее нашият "ВЕЛИК" вожд другаря Бойко Борисов. УРААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА.

  44. #44
    Емо 23 ное 2018, 08:16
     
    4
     
    0

    Отговор на коментар: #42

    Понеже работиш в КРИЛЕ може ли да ми кажеш каква е цената на летателен час на МиГ-35 ? Благодаря

  45. #45
    Емо 23 ное 2018, 08:23
     
    2
     
    2

    Иначе ако бяхме дори само маааааааалко по-добра държава като Румъния и Унгария например щяхме да можем да си позволим нещо по-скъп като F-18 Super Hornet Eurofigher или Rafale .

  46. #46
    издишаш 23 ное 2018, 08:30
     
    1
     
    6

    Митак. Въпросите бяха кога е проектът на Грипен, а не на ЛМ. Стига шикалкави, не.правиш добро впечатление на никой...

  47. #47
    закуската 23 ное 2018, 08:33
     
    1
     
    5

    Ставрев, а за закуска няма ли да ни кажеш кога е произведена последната бройка от Грипен C D. Или ще се.сърдят работодателите ти?

  48. #48
    d.stavrev 23 ное 2018, 09:26
     
    4
     
    0

    Отговор на коментар: #47
    Към момента последния произведен от нулата Gripen C е предаден на ВВС на Швеция в началото на 2015 г. След това на поточната линия се извършва модернизация до стандарта MS20 на самолетите на ВВС на Швеция (2016-2017), Унгария и Чехия (2018).

  49. #49
    d.stavrev 23 ное 2018, 09:40
     
    4
     
    0

    Отговор на коментар: #47Последният F-16 е произведен във Форт Уърт, Тексас в началото на ноември 2017. Линията с емести в Грийнвил, Южна Каролина и се очаква да заработи през 2021-2022 с темп 2 самолета н амесец. Преди нас за F-16 Block 70 са Бахрейн с 16 новопроизведени и модернизация на 20 съществуващи самолета от този тип. Словакия поръча 14 новопроизведени. Гърция поръча модернизацията на 85 изтребителя F-16 до стандарта Block 70.

  50. #50
    Факт! 23 ное 2018, 10:17
     
    1
     
    7

    А шведската линия къде се мести в Лапландия ли?

  51. #51
    Предиобяд 23 ное 2018, 10:22
     
    1
     
    0

    Добре, а няма ли малко повече подробности за въоръжението. Само ракетите Метеор ли ще бъдата на въоръжение за въздух-въздух. Какво ще се предложи за въздух - зема и за подкрепа на ВМС с противокорабни ракети. На мен ми е интересно също защо не ни предложиха Грипен от Модел Е, който в момента предлагат на Канада и Бразилия? С много ли е по-скъп от модела Ц/Д

  52. #52
    Факт! 23 ное 2018, 11:30
     
    2
     
    8

    Канада наеш ли га ще купят недоразумението Грипон.Точно никога.Бразилия пак го купиха с подкупи.

  53. #53
    Предиобяд 23 ное 2018, 11:53
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #53

    Аз никъде не съм писал кой какво ще купува, а какво се предлага и ми е интересно защо не предложиха Е. И дали е възможно при втората партида да вземем Е? Интересно е също дали ще предложат и противокорабните ракети RBS 15 от ново поколение. https://saab.com/air/weapon-systems/air-to-surface-missile-systems/rbs15-family/
    Има малко техническа информация и за ракетите въздух - земя. Дали ще вземем шведско-германските KEPD 350 или американските AGM-65 Maverick.
    Все пак взимаме многоцелеви изтребител.

  54. #54
    d.stavrev 23 ное 2018, 12:42
     
    5
     
    0

    Отговор на коментар: #51
    Въпросът за въоръжение е избор на българските ВВС. За "въздух-въздух" има и IRIS-T. Saab могат да предложат ПКР RBS15 ако поискаме, както и Taurus и други оръжия. Всичко което вече е интегрирано е възможно за доставка, може да се интигрерат и други оръжия само за нас, но трябва да платим интеграцията. Въпрос на изблор.

  55. #55
    Професора 05 дек 2018, 00:28
     
    0
     
    0

    Факторът "Американска база " на дадена територия , не е баш същият , като "Шведска база " ;)

  56. #56
    полковникът 06 дек 2018, 19:55
     
    0
     
    0

    Д. Ставрев, Коректора отново е "коректен". ТТХ на един самолет сами по себе си не са най-важното нещо-те се разглеждат в системата на национ. и съюзната отбрана и мисиите, които им се възлагат. За целта вижте основните докум. по нац. сиг. и Доктрината на ВВС."Грипен" е подходящ за страни с възможностите на РБ основно за мисия "В.-В.", както и за обучение на лет. с-в на поколение 4+. Ф-16 имат "излишна мощност" за нас-все пак няма да нанасяме "удари" по Крим и Истанбул. По избора на МЦИ може да поспорите и с ген. С. Събев-той е за Ф-16.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker