Изтребителят Ф-16 е по-добър от "Грипен", дано купим направо 16

Pan.bg 07 яну 2019 | 22:39 views (920) commentaries(10)
img
И двата вида самолет са добри, от четвърто поколение са, но Ф-16 разполага с по-добри характеристики, докато "Грипен" е единствено по-евтин за експлоатация. В случая сравнението е между ефективност и разходи. Затова е хубаво да бъдат взети предвид и геостратегическите съображения. Това коментира пред Би Ти Ви бившият служебен министър на отбраната Тодор Тагарев относно избора на нов изтребител за българската армия.


,,Ф-16 превъзхожда по оперативна ефективност "Грипен", тъй като в него е заложена по-модерна локационна система, по-добра визуализация, бойният радиус също е от изключително значение... Накратко, това е много изпитан самолет, превъзхождащ категорично Грипен, който може да се похвали само с по-ниската си цена'', обясни още Тагарев и допълни, че бихме могли да разчитаме на Ф-16 в продължение на 30-40 години в зависимост от това как ги експлоатираме.

,,Категорично имаме нужда от нови самолети. Даже не само от 8, а от цяла ескадрила, т.е. нуждаем се от 16. Надявам се когато процедурата влезе в Народното събрание, да вземем решението да придобием направо 16 самолета, а не осем, както е по предварителна поръчка'', посочи бившият служебен министър.

По думите му когато получим новите самолети, бихме могли да се освободим от досегашните и остарели Миг-27 и Су-25.


loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 10

  1. #1
    Емо 07 яну 2019, 23:19
     
    22
     
    3

    Трябва да ги купите направо за да си вземете по-бързо подкупите .

  2. #2
    гребеца 08 яну 2019, 07:06
     
    14
     
    0

    Купете ги накриво. Лява ръка в десен джоб.

  3. #3
    кирович 08 яну 2019, 10:52
     
    4
     
    14

    не сте разбрали господине
    на грипен нищо не му е по-ефтино
    капиталните разходи и разходите за целия жизнен цикъл са наполовина по-високи от Ф-16, при наполовина по-слаби възможности и ТРИ пъти повече инциденти.
    Грипен оперативните разходи ги смятат само с горивото, предполетната подготовка и периодичното обслужване на ниво база.
    И то само за Грипен С опростен за Еър Полисинг (те Графа друго и не искат да ги карат да правят, което обяснява страха от Ф-16)
    Даже апдейта на софтуера се плаща отделно и го няма в цената.
    Грипен броят заводско обслужване дейности, които на Ф-16 се водят полеви на ниво ескадрила.
    ЗАЩО НЕ ВИДИТЕ ЕДИН ВИДЕОКЛИП КАК СЕ СВАЛЯ И КАЧВА ДВИГАТЕЛ НА Ф-16 и на ГРИПЕН?!?!?!

  4. #4
    Емо 08 яну 2019, 11:06
     
    11
     
    1

    Отговор на коментар: #3

    Копелдакович
    1. 45 млн спрямо 100 млн
    2. 4700 спрямо 9000

  5. #5
    Geocom 08 яну 2019, 17:05
     
    14
     
    5

    Затова е хубаво да бъдат взети предвид и геостратегическите съображения.

    Комисионните и лизането на американски задници вече геостратегически ли се водят.

    бойният радиус също е от изключително значение... Накратко, това е много изпитан самолет

    За "огромната" България бойният радиус е от изключително значение - трябва да може да стига от единия до другия край на "огромните" ни територии. И най изпитания самолет ще да е щом още няма завод за него. Последно това изпитания но морално остарял самолет ли е или нов който нямал нищо общо със стария но тогава не е изпитан. И това доста по-стария от Грипен самолет ли е от който са произведени 4500 бройки или нов от който няма и една произведена.

    Или както ви войдиса на соросоидчетата - Тогава и Миг-35 е много изпитан щото има много произведени Миг.

    Цялата продажна сган барабар със соросоидчетата тук повтарят едни и същи опорни точки но нямащи нищо общо с истината.

  6. #6
    Стойо 10 яну 2019, 11:44
     
    7
     
    0

    Всичкото соросоид и САЩиянски лизачи са в делириум. Ще има яки комисиони. И за Тагарев, и за Найденов, и за Ненчев, и за другите.
    И ВСИЧКО СЕ ПИШЕ НА НАШИТЕ ЗАДНИЦИ, НА ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ!!!
    Защото не американците дават комисионите от техния бюджет. Дава ги България в цената на самолетите.

  7. #7
    кирович 10 яну 2019, 15:37
     
    2
     
    5

    1. 45 млн спрямо 100 млн
    2. 4700 спрямо 9000
    А къде са числата за целия ресурс на експлоатация, включително цените на КВР?
    Това какво включва на Грипена?
    Защото никой по света не е плащал за капиталновъзстановителен ремонт на Грипен, не са стигали до там.
    Я срещу 12000 часа ресурс на Ф-16 колко дават Грипен и какви са цените за летателен час, разпределен върху всички разходи за цялото време на експлоатация?
    Около 50% по-евтин идва един летателен час на Ф-16 с общи=оперативни+капитални разходи, разпределени върху 12000 часа.
    Ей така искат и в договора, едни числа без нищо.
    Защото за оперативни разходи Грипена броят само горивото и предполетната подготовка. Никакви други консумативи. Само износването на тънките гуми на Грипен вземи и си вътре спрямо Ф-16.
    Колко често сменяш гуми на Грипен, колко на Ф-16, знаеш ли? 3-4 пъти по-често! Двигателят е слаб, пестят килограми отвсякъде. Разчетът е да лети лековъоръжен.
    Защото числата ти не включват въоръжение.
    Не включва конфигурация за поддръжка на войски и флот.
    Не включва защита на пилота от сблъсък.
    Не включва настройка на софтуера.
    Договор с Грипен няма как да включва американски ракети, защото трябва да разрешат американците.
    Как ще организираш конкурс за ракети без американски производители?
    Купуваш първо самолет без ракети или първо ракети без самолет?
    Това са прословутите договори с трети страни, които според Грипен са ти от полза, но ако си в Африка или Индокитай, или си под ембарго, а е най-голямата набутвация за член на НАТО.
    Индия забрави за Грипен веднага като й разрешиха да преговаря за американски самолети.
    Субудете се,
    никой никъде по света не е купувал Грипен в многофункционална конфигурация, няма как да се знае дали въобще лети това нещо, а изобщо не се знае колко ще струва като експлоатация.
    Грипени са купили само Тайланд и ЮАР по десетина самолета в най-орязан вариант. ЮАР си произвежда ракетите.
    Чехите и словаците плащат наем и заобикалят договорите с трети страни.

  8. #8
    Бойк0 11 яну 2019, 21:44
     
    2
     
    1

    Руски МиГ 31 свалиха американски боен изтребител F-16, доближил се до границата с Полша, съобщи източник от руското военно министерство.
    Източник от Руските ВВС, заявил пред, известна руска медия, че американският самолет е нарушил руското въздушно пространство и след като няколко пъти е бил предупреден да напусне руското въздушно пространство, руснаците са били принудени да вземат необходимите мерки за сигурност.

    Според САЩ руснаците са свалили самолета, докато е бил в полското въздушно пространство и това било „брутална агресия“ и осъди агресията на Москва.

    Американски източник съобщава, че пилотът е катапултирал.
    Полска телевизия съобщава, че срещу американският самолет са изстреляни две ракети въздух-въздух.

  9. #9
    Titanik 12 яну 2019, 11:24
     
    0
     
    0

    Предател, нещастник и луд човек е Тагарев

  10. #10
    ВЪЗМУТЕН 14 яну 2019, 20:47
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #7

    А БЕ КИРОВИЧ, ПИЙ ГИ ТИЯ ХАПЧЕТА ВЕ ИДИОТ!!!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker