Нова карта на Вселената разкри още 300 000 галактики /ВИДЕО/

Pan.bg 19 фев 2019 | 18:02 views (424) commentaries(0)
news.bg

Нова карта на Вселената разкрива стотици хиляди неизвестни до момента галактики, които са открити с използването на телескоп, който може да намира източници на светлина, които не се засичат от оптични инструменти, информира АФП.

Международният екип зад безпрецедентното космическо изследване обяви, че откритието им буквално хвърля нова светлина върху едни от най-големите тайни на Вселената, включително физиката на черните дупки и как групи от галактики се развиват.

"Това е нов прозорец към Вселената", каза Сюрил Тас, астроном от Парижката обсерватория, която е участвала в проекта.

"Когато видяхме първите изображения, ние се запитахме: "Какво е това?". Не изглеждаше като това, което сме свикнали да виждаме", отбеляза френският астроном.

Повече от 200 астрономи от 18 държави са участвали в изследването, в което е използвана радиоастрономия. Те са открили 300 000 невиждани до момента източници на светлина, като се вярва, че са далечни галактики.

Екипът използва телескопа Low Frequency Array (LOFAR) в Холандия.

Откритието на новите източници на светлина може също да помогне на учените по-добре да разберат поведението на един от най-тайнствените космически феномени - черните дупки. Тас коментира, че новата техника за наблюдение ще позволи на астрономите да сравнят черните дупки през времето, за да видят как те се образуват и развиват.

Телескопът Hubble излезе с изображения, които накараха водещите учени да вярват, че има повече от 100 милиарда галактики във Вселената, въпреки че много от тях са твърде стари и на голямо разстояние, за да бъдат наблюдавани с традиционна техника.

Картата е създадена с помощта на LOFAR. Част от нея е публикувана в журнала Astronomy & Astrophysics. Тя съдържа данни в количество, което е еквивалентно на десет милиона DVD-та и е само 2% от Северното небе.

Телескопът е европейска мрежа от радиоантени в седем държави, която е равносилно на сателитна чиния с диаметър 1 300 километра.

Екипът планира да създаде снимки с висока резолюция на цялото Северно небе.

Според Тас най-старите обекти във Вселената са на около 11-12 милиарда светлинни години.