Българските ВВС ще получат най-модерната версия на F-16. Джеймс Робинсън, директор „Международно бизнес развитие на F-16“ в Lockheed Martin пред сп. „Клуб КРИЛЕ“

Pan.bg 14 мар 2019 | 15:36 views (1761) commentaries(20)
img
Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"



На 13 и 14 март 20-19 г. екипът на Lockheed Martin бе в София с полетен симулатор за презентация пред военнослужещи и медии. Екипът на българското авиационно списание „Клуб КРИЛЕ“ бе сред поканените и разговаря с Джеймс Робинсън, директор „Международно бизнес развитие на F-16“ в Lockheed Martin, ръководител на проекта F-16 Block 70 за България. Ето какво отговори той на нашите въпроси:
-Г-н Робинсън, да започнем с най-злободневния въпрос – колко месеца след подписването на договор между САЩ и България Lockheed Martin може да достави 8-те изтребителя на българските ВВС?
-Ако прегорите започнат веднага според Lockheed Martin те могат да завършат през лятото и 8-те изтребителя да бъдат доставени през 2023 г.
-Цената която САЩ ще предложат на България за F-16 Block 70 какво ще включва?
-Цената ще включва цялостен пакет – 8 изтребители, оръжие „въздух-въздух“ и „въздух-повърхност“, прицелни подтелни контейнери Sniper, обучение на пилоти, обучение на инженерно-технически състав (ИТС), техническа поддръжка на самолетите за определен период и Full flight simulator в авиобаза Граф Игнатиево.
-Колко пилота ще бъдат обучени, къде и за колко време?
-Броят на пилотите които ще бъдат обучени зависи от желанието на българските ВВС, ето защо не бих искал да обсъждаме този въпрос. Що се отнася до обучението то за опитните пилоти ще е необходима 1 година, за младите пилоти ще са необходими 2 години. За младите пилоти обучението ще е в различни авиобази в САЩ, но приучването на F-16 Block 70 за всички пилоти, млади и опитни, ще се проведе в авиобаза Тусон на Въздушната Национална гвардия на щата Аризона, в САЩ. Тя има богат опит в обучението на пилоти на F-16.
-Същите въпроси за ИТС – колко, къде и за колко време?
-В този процес има доста нива. Има академично ниво, има и практическо ниво. Последното ще включва работа по българските F-16. Началното обучение ще е изцяло в САЩ. Ще това ще има продължаващо обучение в България, ще се провеждат курсове на място за повишаване на квалификацията, за поддръжка на знанията и способностите.
Дължа да подчертая, че пакетът който САЩ ще предложи на България ще даде възможност на българските ВВС след време сами да подготвят пилоти и ИТС за F-16 Block 70. Както казваме в САЩ Train
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




the trainers (Обучи инструкторите).
-Как ще бъде организирани ремонта и поддръжката на F-16 Block 70 в България?
-Поне към момента предвиждаме поддръжката и ремонта да се способности в рамките на българските ВВС. Това означава инженерите и техниците да поддържат и ремонтират изтребителите F-16 Block 70 на място в авиобаза Граф Игнатиево. Искам да подчертая че F-16 Block 70 не изисква ремонт на фюзелажа като структура. Това гарантира че цялостната поддръжка и ремонт ще се извършва от български персонал в България. Разбира се определени компоненти и системи като двигател, колесник, катапултна седалка и други ще се налага да се изпращат за ремонт в някои от нашите центрове в Европа.
-Какво индустриално партньорство може да предложи Lockheed Martin на България?
-Можем да предложим много неща. Можем да предложим създаването на Академия на Lockheed Martin в България, както и партньорство със съществуващи компании в страната. Това ще донесе ползи за българското общество и за българския народ.
-Набелязали ли сте вече потенциални партньори?
-Работата по този процес е започнала, но все още предстоят много дискусии. Но все пак въпросът е решение на българското правителство, което заедно с Lockheed Martin да подберат най-добрите възможности.
-Един от най-силните аргументи на Lockheed Martin в състезателната процедура бе факта, че F-16 Block 70 ще имат жизнен цикъл от 12 000 полетни часа. Българските ВВС са заложили нальот от 170 часа на година на самолет, което означава че целия жизнен цикъл на изтребителите ще стигне за 70 години. Мислите ли че изтребител би могъл да лети след такъв срок на експлоатация?
-Зависи. Ако българските ВВС са предвидили такъв годишен нальот, то те ще могат да използват F-16 Block 70 дълго време. Вижте, и сега има самолети които летят дълго време – 30-40 години. Трудно е да се каже от сега, това е много напред в бъдещето. Една от ползите от това, че F-16 е продаден на толкова много страни, е че всички те правят инвестиции, които в крайна сметка подобряват самолета непрекъснато. Един от тези резултати е жизнения цикъл на новопроизведените F-16 Block 70 от 12 00 полетни часа.
-Тайван, Бахрейн и Гърция ще модернизират своите налични F-16 до нивото F-16V Viper след като са ги експлоатирали 20-30 години. Може ли България да разчита, че след 20 години ще има следващи „блокове“ F-16 по които да се модернизират нашите F-16 Block 70?
-Не знаем как ще се развие програмата F-16 след толкова години, дали ще има нови версии на авиониката и на другите системи в бъдеще. Важното е да се знае, че българските ВВС ще получат най-модерната и високотехнологична версия на F-16 в момента. Това включва прицелни контейнери Sniper, AESA радар, технологии разработени за изтребителя 5-то поколение F-35. Всички те подобряват способностите на изтребителя и повишават далечината н аполета, далечината на откриване на целите и други подоблни характеристики.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Българските ВВС ще получат най-модерната версия на F-16. Джеймс Робинсън, директор „Международно бизнес развитие на F-16“ в Lockheed Martin пред сп. „Клуб КРИЛЕ“

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 20

  1. #1
    термовъзглавница 14 мар 2019, 15:40
     
    17
     
    10

    Ще получат българските ВВС..... От трите най-дългото. Лежи на тая кълка!

  2. #2
    John Glen 14 мар 2019, 16:16
     
    12
     
    8

    Дано не са като 737 макс8.

  3. #3
    Geocom 14 мар 2019, 16:53
     
    11
     
    10

    Отговор на коментар: #2

    Ново оборудване, нов софтуер а нещо като държавни изпитания, сертифициране и други разни работи не се чува да се повеждат (за новия F-15 му трябваха 5 години да ги мине всичките).

    Аборигените да ги платят и вземат пък ако някой от тях се пребие ще разследваме и ще оправяме софтуера в движение.

  4. #4
    ха 14 мар 2019, 17:53
     
    6
     
    4

    Отговор на коментар: #3

    Прочети за въвеждане в експлоатация на Ту 154, за БГА ,,Балкан’’ става дума!

  5. #5
    Йовев 14 мар 2019, 18:09
     
    4
     
    11

    А знаете ли за великата идея на ГЕНЕРАЛЪТ НАШ, ТОЙ И РУСКА ПОДЛОГА - ДА УНИЩОЖИ БЪЛГАРСКИТЕ ВВС?
    В МОМЕНТА ИМА КОМИСИЯ КЪМ ВВС, КОЯТО ЦЕЛИ ЗАТРИВАНЕТО НА Л-39 И УЧЕБНИТЕ "ПИЛАТУСИ". ЖЕЛАЯТ ВСИЧКИ ПИЛОТИ ОТ АВИОБАЗАТА ДА СЕ ОБУЧАВАТ НА СКАПАНИ МАЛКИ УЛТРАЛЕКИ САМОЛЕТЧЕТА, А ПО-НАТАТЪШНОТО ОБУЧЕНИЕ ДА БЪДЕ В САЩ....
    ТОВА Е ЕДНА БЕЗУМНА ИДЕЯ, ЗАРАДИ КОЯТО ЩЕ БЪДЕ УНИЩОЖЕНА РОДНАТА АВИАЦИЯ. А ЛИЦАТА, КОИТО Я ПРАВЯТ И СА ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ НА РУМЕНЧО, СА ВСЕ ПОЗНАТИ - ЕДИН КОЙТО 2 ПЪТИ НАПРАВИ КОЗЕЛ ... И СЕГА СЕ БАРА ЗА ТОП ГЪН, И ОЩЕ ЕДИН, КОЙТО ИМЕТО МУ Е ПОЗНАТО - ШЕКЕР ПАША.
    ИМЕНАТА И ЩЕ БЪДАТ ЗАПИСАНИ С ЧЕРНИ БУКВИ В БЪЛГАРСКАТА АВИАЦИЯ.

  6. #6
    Каубой 14 мар 2019, 18:50
     
    10
     
    10

    Бойните пилотите в САЩ се обучават за една година и карат Ф-15. Момчета и момичета с цивилно висше образование бакалаври и за една година лейтенанти бойни пилоти. Защо България да продължава да харчи безумни пари за безмислено седене в Долна Митрополия? Пет години за да се научи да се вози на Пилатус. Тъпотия. Да местят всичко в Графа и да се приключва с лудите харчове.

  7. #7
    Geocom 14 мар 2019, 19:45
     
    15
     
    1

    Бойните пилотите в САЩ се обучават за една година и карат Ф-15

    Сигурен ли си за това или някой така ти каза.

    Много тъпи идиоти които самолет не са виждали ама ръсят глупости. За една година на транспортен самолет като втори пилот няма да те пуснат американците.

  8. #8
    Geocom 14 мар 2019, 19:54
     
    8
     
    3

    Отговор на коментар: #4

    Какво да чета за Ту-154 - преди БГА "Балкан" той е въведен в експлоатация в бившия СССР и други държави и е минал изпитания и сертифициране.

    Всяка промяна в конструкцията на един самолет (или нов самолет) трябва да мине изпитания и да бъде сертифициран от съответните органи (държавни) в страната производител. Военните са по едни закони цивилните по други.

    Какво се мъчиш да ми кажеш.

  9. #9
    Каубоя Старика 14 мар 2019, 20:04
     
    9
     
    2

    До фалшивия Кавбой. Абе тиквеник какви глупости ръсиш? Ти явно си някой от офицерите зомбита от ВВС, които си мислят, че са Вся и Всьо в авиацията. А за чеп за зеле не стават.
    Казваш за какво са ни Пилатусите, обаче казваш, че в САЩ било така... А знаеш ли, че в САЩ се обучават на 100 процента точно на PC-9M.... модификацията им T-6...
    Хиляди курсанти от САЩ през годините минават на тези модерни и най-съвременни самолети на обучение. С които и България е горда, че разполага.
    Обаче понеже вие сте унищожители на авиация и нация, дайде да нямаме и ние...
    ИДИОТИ!

  10. #10
    За превод 14 мар 2019, 20:08
     
    5
     
    0

    Старика е прав...
    Ето да си преведете - с какво разполага България, същото с каквото разполага и най-голямата и милитализирана държава в света - САЩ...
    И наистина - КОЙ ДЕБИЛ ОТ ВВС иска премахването на Пилатус и Л-39???
    Йотови ли? Или пък някои офицери-летци...
    Аз се сещам наистина за един - габровнишки кадър, после доброславски, който направи козел... и то неведнъж.
    Кажете имена!

    In order to compete in the United States JPATS competition, Pilatus and Beechcraft developed an extensively modified version of the PC-9, initially called the Beech Pilatus PC-9 Mk. II which won out over seven other contenders.[5] It was later renamed the Beechcraft T-6A Texan II and is now built and marketed independently by Beechcraft. Over 700 are to be built for the United States Air Force and United States Navy, with Pilatus receiving royalties.

  11. #11
    "ВИНОВЕН" ВВСар 14 мар 2019, 20:30
     
    10
     
    7

    СПОКО,разбойкУ е ПЪТНИК!

    СЛАВА БОГУ НЯМА ДА ИМА "СДЕЛКА" за КенеF-16!

    ВВС-ООД Е ЧЕРНАТА ДУПКА НА "армията",

    А румИн ПРЕДАТЕЛЯТ -ВЪРХОВНОТО АПЗ на
    рб-репулика бананова!

    ДОНЧО,СТЯГАЙ АН-2 , ЧЕ НА НЕГО ЩЕ СЕ РАЗЧИТА НЯКОЙ ДЕН...!

  12. #12
    Тео 15 мар 2019, 10:06
     
    9
     
    0

    Щели да махат Л-39 и Пилатус!
    Тази глупост пък откъде я измислихте?
    Точно обратното, всички учебни самолети ще бъдат в строя, като Л-39 се увеличават по количество с 2 броя.

  13. #13
    инструктор 15 мар 2019, 14:23
     
    6
     
    1

    Л-39 и Пилатус са изключително необходими. Те са гръбнака на авиацията ни. Без тях няма авиация и всичко отива на закриване или най-много да остане
    една нищо и никаква транспортна авио група. Знам ги много добре тия авиационни таланти дето го мътят тоя сценарий кои са

  14. #14
    ха 15 мар 2019, 16:15
     
    2
     
    1

    Отговор на коментар: #8

    Какво да чета за Ту-154 - преди БГА "Балкан" той е въведен в експлоатация в бившия СССР и други държави ?
    ,,Балкан" получава първите два самолета няколко месеца след Аерофлот, втората авиокомпания оперираща с този тип. Прочети за първите няколко години експлоатация на Ту 154 в ,,Балкан". Не се мъчи.

  15. #15
    ха 15 мар 2019, 16:32
     
    3
     
    1

    Отговор на коментар: #3

    737 MAX е със сертификата на 737 classic от преди повече от 50 години. По- евтино им излиза. Нов самолет със старо сетре.

  16. #16
    Моше 16 мар 2019, 09:11
     
    2
     
    6

    Какъв Пилатус бе тва е гавра с учебната авиация.Истинският самолет е Bae Hawk никога не съм възприемал тези витлови трошки за реален учебен самолет от който можеш да се качиш на боен самолет директно.

  17. #17
    Т-14 Армата 17 мар 2019, 11:46
     
    5
     
    1

    Мухльо, никой не го интересува дебилното ти мнение.

    Пилатуса е чудесна лека и евтина машинка за начално и основно обучение.

    За напреднало, особено ако ще се ходи на високоманеврен самолет е подходящ Як-130 или италианската му версия.

    У нас и Л-39 е ок, просто трябва да се модернизират или да се вземе новата кодификация, предлагана от чехите.

  18. #18
    scanex 17 мар 2019, 22:05
     
    0
     
    0

    F-16-ките от около 2 години ще дойдат вероятно само след около 4 години...

  19. #19
    Моше 17 мар 2019, 23:04
     
    0
     
    1

    Глупак Пилатуса освен нас и бантустански държави никой и за самолет не го бръсне дори.

  20. #20
    T-14 Армата 18 мар 2019, 12:00
     
    0
     
    1

    Отговор на коментар: #19

    Абе, олигофрен, ти въобще минимална връзка с реалността имаш ли?

    Кой е основният самолет за обучение в САЩ - Най-голямата и модерна военна авиция в света?

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker