"Боинг" обяви, че "МАКС 8" отговаря на всички изисквания

Pan.bg 17 мар 2019 | 21:29 views (450) commentaries(5)
img
dnevnik.bg


Федералното авиационно управление на САЩ е заключило, че самолетът "Боинг 737 МАКС 8" (Boeing 737 MAX 8) отговаря на всички регулаторни и сертификационни изисквания. Това заяви днес говорител на компанията производител Боинг (Boeing), цитиран от "Ройтерс".

Той подчерта, че 737 МАКС е преминал през процедурите, които са били приложени при всички предишни нови самолети.

Анализът на сигурността на новата система за контрол на полетите на модела самолет "Боинг 737 МАКС 8", направен от компанията производител, е имал няколко ключови пропуска, писа по-рано днес в. "Сиатъл таймс", цитиран от "Ройтерс".

Според американското издание, което се позовава на инженери - настоящи и бивши служители на Федералното авиационно управление на САЩ - е била подценена мощта на системата MCAS.

Управлението от своя страна не е направило никакви подробни проучвания на този модел самолети и е издало необходимите разрешителни, за да може те да летят, по стандартна процедура.

Според "Сиатъл таймс" компанията производител и ресорната администрация са били уведомени за тези пропуски и са им били поискани отговори преди 11 дни - преди катастрофата на 10 март на "Боинг 737 МАКС 8" на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines), при която загинаха всичките 157 души на борда.

През октомври миналата година се разби самолет от този модел на индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air). Загинаха всичките 189 души на борда.

Данните от черните кутии на разбилия се преди седмица в Етиопия "Боинг 737 МАКС 8" показват "явни прилики" с катастрофата на индонезийски самолет от същия модел през октомври. Това обяви по-рано днес етиопската министърка на транспорта Дагмавит Могес, цитирана от световните агенции.

Черната кутия, записваща параметрите на полета, е показала "ясни прилики" между катастрофите на двата самолета от един и същи модел, каза Могес на пресконференция. Тя отбеляза, че устройството е в добро състояние.

Предварителният доклад за причините за авиокатастрофата ще бъде публикуван до 30 дни, допълни етиопската министърка на транспорта.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 5

  1. #1
    анализатор 18 мар 2019, 11:08
     
    1
     
    1

    Тази "новина" колко да е актуална, след като полети на 737 МАХ са спрени от миналата седмица в целия свят като Боинг одобри това

  2. #2
    Geocom 18 мар 2019, 14:56
     
    2
     
    0

    Управлението от своя страна не е направило никакви подробни проучвания на този модел самолети и е издало необходимите разрешителни, за да може те да летят, по стандартна процедура.

    Според "Сиатъл таймс" компанията производител и ресорната администрация са били уведомени за тези пропуски и са им били поискани отговори преди 11 дни - преди катастрофата на 10 март


    Всичко е мижи да те лажем. Сертифицирането се изпълнява по бързата процедура за да не спъват продажбите. Софтуера е той са прави по бързата процедура пак за да не би за се забавят продажбите. Че имало някакви проблеми които можело да свалят самолета няма значение важни са печалбите - какво значи живота на над 300 човека пред печалбите.

    Въвеждат нова система която не е тествана за отказ или грешни показания на главния им датчик. Навремето Боинг правеха много добри самолети но май вече не е така.

  3. #3
    анализатор 18 мар 2019, 15:58
     
    0
     
    0

    Силно се съмнявам че ако Боинг са имали информация за проблеми в софтуер / хардуер които могат да доведат до катастрофа са си траели.
    Там са наясно какво може да причини катастрофа със жертви по вина на производителя. И това се случва, отказани поръчки, искове за обезщетение за нелетящи самолети. Отделно обезщетения за жертвите.
    Наистина Airbus ги постави на тясно на пазара за самолети на малки и средни разстояния, но сами са си виновни, отлагаха до безкрайност разработката на нов самолет в този клас. А базата за подобрения (737) вече е над 50 години и това пречи.

  4. #4
    Geocom 18 мар 2019, 22:48
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #3

    Естествено че Боинг са нямали информация за проблеми със софтуера - ако имаха и знаеха за проблема щяха да го оправят но и не са направили дългите и мъчителни тестове в които имитират откази на всичко или грешни показания, защото са бързали а ако са ги направили щяха да закъснеят но щяха да ги открият. Е да ама Airbus щяха да вземат поръчките, а както казвам печалбите са по-важни от човешкия живот.

    Там са наясно какво може да причини катастрофа със жертви по вина на производителя.

    Наясно са но можеше и да не се случи - просто са рискували. Ако закъснеят заради тестове губят поръчките, ако падне самолет както се получи пак губят поръчките но ако не падне ще спечелят много.

    Другите започнаха да ги изпреварват и те взеха много да рискуват със сигурността за да се задържат на пазара - но тъкмо това ще ги свали.

  5. #5
    Geocom 18 мар 2019, 23:13
     
    2
     
    0

    Първия компромис със сигурността американците направиха заради Боинг 777. Преди него имаше ограничение за дву-двигателни самолети нямат право да прелитат Атлантика. Презумцията беше че ако изгасне единия двигател с останалите трябваше да може да завърши полета. Но дву-двигателните самолети бяха по изгодни от 4-двигателните макар че трябваше два огромни двигателя. Но сега ако спре единия двигател някъде около средата на Атлантика самолета не може стигна до суша защото спрелия създава огромно съпротивление и няма да му стигне горивото.

    Но от американската авиационна администрация мълчат по въпроса и се оправдават че вероятността да спре тъкмо там е много малка. Пак печалбите се поставят пред сигурността на човешкия живот.

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker