2018 г. - успешна за българската гражданска авиация

Pan.bg 22 мар 2019 | 15:59 views (1137) commentaries(0)
img
Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"



На 22 март 2019 г. в Музея на авиацията на летище София се състоя традиционната годишна среща на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). На нея присъстваха председателят на УС на АБА и управител на ИВТ Светослав Станулов; главния директор на ГД ГВА Станимир Лешев; изп. директори на „България Ер“ капитан Янко Георгиев; на „Българиън еър чартър“ Апик Гаребедян; на „Хемус Ер“ Захари Манолов; секретарят на АБА капитан Йовко Йоцев, изп. Директор на “Летище София“ ЕАД Владимир Рапонджиев и сътрудника на АБА Валентина Лулева.

Светослав Станулов заяви: „2018 г. бе общо взето успешна за българската гражданска авиация. Към края на 2018 г. действащи са 11 авиационни оператора: „България Еър“, „Българиан Еър Чартър“, „Би Ейч Еър“, „Карго еър“, „Хели Ер“, „Бул Еър“, „АЛК“, „Виа Еъруейс“ сега „Fly2sky“, „Електра Еъруейс“, „Таяран Джет“, „Бългериън Игъл“, които изпълняват редовни пътнически полети, чартърни пътнически полети, товарни и специализирани авиационни превози. Една от тях, „Таяран Джет“, е новосъздадена през 2018 г. З асъжаление поради фалит ана компанията-майка Germania и дъщерната и структура в България „Бългериън ийгъл“ в началот она 2019 г. също прекрати съществуването си.

Въздухоплавателни средства
Въздухоплавателните средства с над 6600 кг. излетно тегло, с които българските авиокомпаниите оперират са 60, в това число:
• 39 пътнически самолета, от тях:
o 20 самолета от семейство Airbus A320
o 8 самолета Boeing 737
o 7 самолета McDonnell Douglass 82/83
o 4 самолета Embraer 190
• 10 карго самолета Boeing 737
• 6 самолета L410-UVP за специализираните превози
• 5 вертолета – 1 Augusta A109 и 4 Ми-8
Над 90% от самолетите са 150-местни. Броят на експлоатираните въздухоплавателни средства се запазва за 2018 г. спрямо 2017 г.

Пазари на авиокомпаниите
Разпределението по видове пазари е: 65% от пътническите самолети (25 самолета) работят на българския пазар; 35% (14 самолета) от пътническите самолети работят на външния пазар, почти изцяло в Европа. Всички 10 карго самолети работят в Е»вропа. Запазва се и се задълбочава тенденцията за забележимо и трайно навлизане на българските авиокомпании основно на европейския пазар - авиационният пазар с най-високи изисквания към предлаганите услуги и качество, което говори за нивото на съответствие на българските авиокомпании с европейските изисквания. Основно страните в които се работи са: Италия, Германия, Гърция, Испания, Португалия, Полша и страни от Персийския залив. Карго полетите се изпълняват изцяло в Европа. Специализираните авиационни
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >






услуги се извършват по договор с ООН. Работата на чуждестранни пазари осигурява по-голяма гъвкавост, заетост и икономическа стабилност на българските оператори.
Безопасност
През 2018 г. авиокомпаниите продължиха да функционират стабилно, осигурявайки висока безопасност полетите и запазвайки икономическа стабилност на операциите си.

ТО и ремонт на авиационна техника
България продължава да се утвърждава като важен регионален център за дейността по техническо обслужване и ремонт на самолети.
Основните бази за техническо обслужване са: Lufthansa Technik Sofia, „Аеротехник“, Rose Air и базата на авиокомпания „Българиан Еър Чартър“. Заслужава да се отбележи и строящият се в момента хангар на „Хели Ер“.
През 2018 г. има значителна инвеститорска активност в бази за техническо обслужване и ремонт на самолети. През годината бяха построени 2 нови ремонтни места за 150-местни самолети, 2 се строят в момента и в експлоатация бе въведен първият в България хангар за ремонт на широкофюзелажни самолети - на Lufthansa Technik Sofia. В резултат на това действащи към момента места за ремонт са еквивалента на 15 ремонти места за 150-местни самолети.
Можем да заявим, че капацитетът за техническо обслужване и ремонт на самолети неколкократно надхвърля нуждите на местните авиокомпании 4 пъти, което на практика създава значителни експортни възможности. Това прави България забележим център в Югоизточна Европа.

Авиоиндустрия
Важно събитие през 2018 г. е възобновяването на производството на самолетни компоненти в България – индустрия, неактивна през последните 60 години. Визираме инвестиция на френската компания Latecoere, най-големият производител в света на врати за самолети и други компоненти, с над 100 годишна история. Новосъздаденият завод в Пловдив на Latecoere Bulgaria работи изцяло за Airbus, фокусиран на електрически шкафове и врати.
Авиационен персонал
Професионалните пилоти в страната са около 750, около 50 са пилотите на вертолети. Продължава тенденцията за недостиг на пилоти и наемане на чуждестранни такива - около 5% пилотите в българските авиокомпании.
Българската гражданска авиация разполага с два квалифицирани учебни центъра за обучение на пилоти, техници и кабинен екипаж, както и действащи школи за първоначално обучение на пилоти. Кадрите, които се обучават там, се подготвят в съответствие с европейските изисквания. РВД също подготвя кадри с висока професионална квалификация.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


2018 г. - успешна за българската гражданска авиация

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker