Самолетът-амфибия Бe-200 с руски двигатели вместо с украински

Pan.bg 17 апр 2019 | 22:11 views (796) commentaries(0)
img
pan.bg
През следващите няколко години самолетът Бe-200 ще премине от украинския двигател Д-436ТП към руския ПД-8. От идеята за използване на руско-френския двигател в Министерството на промишлеността и търговията се отказаха. Решението беше съобщено на медиите от заместник-министъра на промишлеността и търговията на Русия Олег Бочаров. Многофункционалните амфибийни самолети Бe-200 се използват за гасене на пожари, провеждане на спасителни операции и евакуация на вода, както и за нуждите на въздушната санитарна авиация. Самият Бe-200 е разработен от Таганрогския авиационен научно-технически комплекс "Г.М.Бериев" (TAНТК) и до 2008 г. е произвеждан в Иркутския авиозавод. След това производството на Бe-200 също е преместено в Таганрог. Сега самолетите Бе-200" се използват от руското Министерство на извънредните ситуации и Министерството на извънредните ситуации на Азербайджан. Освен това бяха подписани поръчки за доставката на Бe-200 на Индонезия, Китай, Чили и дори на Съединените щати. От руските амфибии също се интересуват и други страни. Самолети Бe-200 са оборудвани с двигатели Д-436ТП. Това са украински агрегати, произведени в „Мотор Сич” АД. През септември 2018 г. Обединената двигателостроителна корпорация съобщи за планираната ремоторизация на Бe-200. До края на 2020 г. бе планирано да се инсталират руско-френските двигатели SaM146, произведени от НПО "Сатурн". Сега обаче Министерството на промишлеността и търговията реши да прехвърли Бe-200 в рамките на пет години на руския двигател ПД-8. Както отбеляза заместник-министър Олег Бочаров, пет години е максималният срок, който Министерството на промишлеността и търговията дава за производството на нов двигател. Следователно ремоторизацията на Бе-200 е въпрос на следващите няколко години. Решението за смяна на двигателя се дължи на факта, че в началото на април 2019 г. Главната прокуратура на Руската федерация предупреди за рисковете, свързани със санкциите, наложени на Русия от западните страни. Все пак руско-френският двигател SaM146 използва компоненти, произведени в страните - членки на Североатлантическия съюз. Доставките им за Руската федерация могат да бъдат забранени.
Източник и илюстрация: topcor.ru




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker