Ан-30 - самолетът за въздушно наблюдение, разузнаване и въздушни снимки (СССР-Украйна-Русия)

Pan.bg 21 май 2019 | 11:51 views (287) commentaries(0)
img
pan.bg
Ан-30 (продукт "ФК" или Ан-24ФК, "Настя", "Настенка", съгласно кодификацията на НАТО: Clank - дрънкало) е самолет за въздушно наблюдение, разузнаване и въздушно фотографиране. Проектиран е от ОКБ "Антонов", заедно с конструкторското бюро "Бериев". Ан-30 е дълбока модификация на пътническия самолет Ан-24. Използва се и във военната авиация за въздушно разузнаване. Фоторазузнавачът Ан-30 (първоначално обозначен Ан-24ФК) е създаден през 60-те години. Първият прототип е произведен в завод № 49 от ОКБ "Бериев" през 1967 г., а първият му полет е през август същата година. Дизайнът на Ан-30 е подобен на базовия самолет. Разликата е в носа на фюзелажа, където е разположена остъклената кабина на щурмана-аерофотограф, чиито функции включват изготвяне на програма за снимане, наблюдение на изпълнението на аерофотографските маршрути и общо управление на въздушната фотография. Кокпитът е повдигнат над фюзелажа. Кабината е оборудвана с операторски работни места. На пода има 5 фотолюка за инсталиране на аерофотографска апаратура (АФА) в различни комплектации. В централната част има 6 допълнителни резервоара с общ капацитет 1600 l. На Ан-30Б, за защита от ПЗРК, могат да бъдат монтирани 2 контейнера "Веер" с 384 патрона за изстрелване на топлинни капани УФ-26. Комплексът от навигационна и фотографска техника, инсталиран на Ан-30, позволява да се създават висококачествени топографски карти в мащаби от 1: 10,000 до 1: 1,500,000. През 1975 г. Ан-30 за първи път е изложен на авиошоуто Le Bourget във Франция. През 1975 г. е създадено първото специализирано звено от Ан-30. Във военновъздушните сили, от 1981 г., в Афганистан бяха използвани самолети Ан-30 в състава на 50-ти отделен авиополк. През 1987 г. един съветски Ан-30 е изпълнявал бойна мисия в небето на Ангола. От 1992 г., в рамките на споразумението „Чисто небе“, Украйна и Русия са използвали самолети Ан-30Б за мониторинг над териториите на страните участнички в договора. През периода 1975-1980 г. са произведени 115 самолета Ан-30 в различни модификации, като 23 самолета са изнесени за Афганистан, България, Виетнам, Китай, Куба, Монголия, Румъния и Чехословакия. Характеристики: размах на крилата, m 29.2; площ на крилото, m² 74.98; дължина на самолета, m: 24.26; височина, m: 8,32; крейсерска скорост, km/h 435; максимална скорост km/h 540; практически таван, m: 8300; обхват на действие, km 1240; максимално излетно тегло, kg




23,000; тегло на фотоапаратурата, kg 650; eкипаж: 6 души. + 1 оператор.
Източник и илюстрация: modernweapon.ru
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker