Пакистанските ВВС през юни ще получат последния изтребител JF-17 Thunder Block 2

Pan.bg 25 май 2019 | 20:59 views (1107) commentaries(0)
img
pan.bg
Както беше планирано, последните три многоцелеви леки бойни самолетi JF-17 Thunder Block 2 ще бъдат предадени от компанията Pakistan Aeronautical Complex (PAC) на Пакистанските военновъздушни сили до края на юни. Според Jane's Defence Weekly, тези самолети са част от поръчката за закупуване на 12 допълнителни платформи от Пакистанските военновъздушни сили от края на 2017 г. Понастоящем самолетите са на линия за крайно сглобяване в авиопредприятието на PAC в Камра. От пускането на първия JF-17 (сериен номер 09-111) през ноември 2009 г., повече от 100 единици са построени в този завод. Очаква се производството на Block 3 да започне в края на 2019 г. Муджахид Анвар Хан, Главен маршал на Пакистанските военновъздушни сили, казал за това пред Jane's Defence Weekly, като добавил, че ВВС ще решат да инсталират един от двата нови китайски радара на борда на този самолет (ВВС разчита самолетът да бъде оборудван с нов радар до март 2020 г.). Разработеният от Нанкинския Институт за електронни технологии NRIET (Nanjing Research Institute of Electronic Technology), радар KLJ-7A е произведен от корпорацията China Electronics Technology Group (CETC) във версии с въздушно и с течно охлаждане. Вторият претендент е Изследователският институт за електронни технологии LETRI (Leihua Electronic Technology Research Institute), който предлага радарът с фазирана антенна решетка с електронно сканиране с въздушно охлаждане LKF601E. Междувременно, заводът за ремонт на самолети ARF (Aircraft Repair Factory) от PAC наскоро приключи първото 1000-h освидетелстване на първия JF-17. То е извършено след като PAC и Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAIC), които са разработили изтребителя, завършиха работата по двата JF-17, използвани за тестови процедури. В същото време CAIC разреши на ARF да увеличи срока до средния ремонт от осем години на 10 години. Ръководителят на отдела за поддръжка, ремонт и основен ремонт на JF-17 казал пред Jane's, че след разглобяването на самолета и оценката на структурните елементи, е било решено да се увеличи ресурсът с още 2 години. Двата самолета, които са били ремонтирани в Китай, се връщат в PAC. Първият беше пребоядисан в края на април. Третият самолет е вече в завод за ремонт на самолети ARF на PAC, където се планира ремонт на 20 самолета през следващата година. Според сайта Yenisafak.com, в момента PAC




е пуснал 50 броя JF-17 версии Block 1 и 62 JF-17 версии Block 2 (включително 12 самолета, поръчани през 2017 г.). На въоръжение са 85 JF-17. Общо Пакистански ВВС планират да придобият най-малко 150 самолета. Първият двуместен JF-17B, който бе доставен от предприятие на PAC през март 2018 г., в момента се модифицира за презареждане във въздуха. Както се очакваше, летателните му тестове ще се възобновят в близко бъдеще. В момента неговият нальот по време на предишните тестове в Китай и Пакистан достигна 100 h. Скоро към него ще се присъедини и вторият JF-17B. Пакистанските ВВС очакват да приемат на въоръжение първите от 26-те JF-17B през следващата година. Договорът за доставка на самолетите, подписан в края на 2017 г., включва сглобяването на първите осем от тях в завода Камра през втората половина на 2019 г., 14 единици - през 2020 г. и последните четири - през 2021 г. Въпреки че пакистанските ВВС преди това заявиха, че не се нуждаят от двуместните JF-17B, впоследствие командването осъзна необходимостта от намаляване на времето за обучение на пилотите, които се отправят към бойните ескадрили с JF-17. Понастоящем те се обучават преди да стигнат до JF-17, първо на учебните LIFT, после на самолетите Mirage, F-7PG или F-16. В допълнение, износът на JF-17 ще изисква двуместен самолет за пилотажно обучение.
Източник и илюстрация: lievjournal.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker