Авиоас с разтърсващ коментар за загиналата след самолетна катастрофа край Ихтиман Вяра

Pan.bg 26 май 2019 | 16:57 views (8997) commentaries(9)
img
blitz.bg

Потресен, съм, иде ми да ревна с глас, макар да съм мъж на години. Познавам Вяра, не мога да повярвам, че я няма. Идеален човек, единственият механик на вертолет в Авиобаза Пловдив. Наскоро се пенсионира, но ще лети и в сънищата на хората, които я познаваха. Истинска жена, с главно "Ж". Хората, минали тоя портал, са така – летят, докато са живи, а и след това. Така коментира за "Марица" фаталния инцидент със самолет Чесна с двама загинали край Ихтиман Тобия Качаков, авиоас и конструктор с 60-годишен стаж в авиацията.

Познава я от години, контактуват редовно във Фейсбук. Познавала отлично редукторите на самолетите. Ползвала се с изключително уважение от колегите си. Винаги, когато имало задача, се включвала наравно с мъжете, без грам женски глезотии. Всички я обичали, редовно се обръщали към нея за съвет и помощ.

Най-вероятна причина за запалване на Чесната във въздуха би могла да е грешка в бензиноснабдителната система, захранването. Ако има преход с найлонова тръбичка, а не метална, се получава напукване и бензинът изтича. Такъв теч върху ауспуховата тръба е жив пожар, обяснява ветеранът.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 9

  1. #1
    незнайният воин 27 май 2019, 09:41
     
    4
     
    0

    Бог да я прости... Много жалко!

  2. #2
    Some1 28 май 2019, 23:04
     
    6
     
    0

    Не е заяждане, но:
    * "единствения механик" - другите ѝ колеги ценз и/или длъжност нямат ли...!?
    * "Авиобаза Пловдив" - Летище Пловдив или Авиобаза Крумово или нещо средно...?
    _________
    И извън недомислиците на журналистката:
    Бог да я прости и да даде сили на близките ѝ!

  3. #3
    Военнослужещ 30 май 2019, 23:03
     
    2
     
    1

    Нека някой да ми обясни : Къде са редукторите на самолетите?

  4. #4
    зелен фасул 31 май 2019, 08:38
     
    2
     
    0

    Бавноходните самолети използват бавнооборотни винтове с по-голям диаметър. Това налага в конструкцията на двигателите за тези самолети, да се постави понижаващ редуктор. За мощните двигатели редукторите обикновено са със зъбни колела. При леките самолети и наземните транспортни средства се използват редуктори от по-евтините ремъчни предавки с трапецовидни ремъци или оразмерените за предаване на съответната мощност широки клиновидни ремъци.

  5. #5
    Перката 02 юни 2019, 01:52
     
    2
     
    0

    На тоя прост даскал в механото докога ще му давате думата? Дето "конструира" самолет от дъбови дъски,тръби половин цол и ментешета за прозорци? Прост,по прост,най прост ,Тобия.....Тъпънар! Вяра я познавах на здравей-здрасти! Със Стефан летях почти всеки месец! Има комисия,изчакайте решението и тогава ще коментираме!

  6. #6
    полковникът 02 юни 2019, 16:20
     
    1
     
    0

    С-на Т. Качаков 1977 до 1980г. (не съм сигурен), не беше ли началник секр. секция в 44 вап (под. 30140-Пловдив)? Кога стана "авиац. ас", експерт?

  7. #7
    Бог да я прости 03 юни 2019, 09:05
     
    1
     
    0

    Лека й пръст.

  8. #8
    Гарван Очибодев 03 юни 2019, 12:38
     
    1
     
    0

    Не е авиобаза Пловдив. В града авиобаза няма. Единствено аерогарата т.е. гражданското летище. Авиобази има в Крумово и на Графа. Отлетя момичето,няма я вече сред нас. Жалко.

  9. #9
    аматьор 04 юни 2019, 09:00
     
    2
     
    0

    Др. Тобия Качаков, авиоас и конструктор с 60-годишен стаж в авиацията, САМОЛЕТА ПАДНАЛ ДО ИХТИМАН НЕ Е ЦЕСНА! Прочети преди да словоблудстваш! Аман от такива авиоасове!

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker