Авиоас с разтърсващ коментар за загиналата след самолетна катастрофа край Ихтиман Вяра

Pan.bg 26 май 2019 | 16:57 views (9706) commentaries(9)
img
blitz.bg

Потресен, съм, иде ми да ревна с глас, макар да съм мъж на години. Познавам Вяра, не мога да повярвам, че я няма. Идеален човек, единственият механик на вертолет в Авиобаза Пловдив. Наскоро се пенсионира, но ще лети и в сънищата на хората, които я познаваха. Истинска жена, с главно "Ж". Хората, минали тоя портал, са така – летят, докато са живи, а и след това. Така коментира за "Марица" фаталния инцидент със самолет Чесна с двама загинали край Ихтиман Тобия Качаков, авиоас и конструктор с 60-годишен стаж в авиацията.

Познава я от години, контактуват редовно във Фейсбук. Познавала отлично редукторите на самолетите. Ползвала се с изключително уважение от колегите си. Винаги, когато имало задача, се включвала наравно с мъжете, без грам женски глезотии. Всички я обичали, редовно се обръщали към нея за съвет и помощ.

Най-вероятна причина за запалване на Чесната във въздуха би могла да е грешка в бензиноснабдителната система, захранването. Ако има преход с найлонова тръбичка, а не метална, се получава напукване и бензинът изтича. Такъв теч върху ауспуховата тръба е жив пожар, обяснява ветеранът.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 9

  1. #1
    незнайният воин 27 май 2019, 09:41
     
    4
     
    0

    Бог да я прости... Много жалко!

  2. #2
    Some1 28 май 2019, 23:04
     
    6
     
    0

    Не е заяждане, но:
    * "единствения механик" - другите ѝ колеги ценз и/или длъжност нямат ли...!?
    * "Авиобаза Пловдив" - Летище Пловдив или Авиобаза Крумово или нещо средно...?
    _________
    И извън недомислиците на журналистката:
    Бог да я прости и да даде сили на близките ѝ!

  3. #3
    Военнослужещ 30 май 2019, 23:03
     
    2
     
    1

    Нека някой да ми обясни : Къде са редукторите на самолетите?

  4. #4
    зелен фасул 31 май 2019, 08:38
     
    2
     
    0

    Бавноходните самолети използват бавнооборотни винтове с по-голям диаметър. Това налага в конструкцията на двигателите за тези самолети, да се постави понижаващ редуктор. За мощните двигатели редукторите обикновено са със зъбни колела. При леките самолети и наземните транспортни средства се използват редуктори от по-евтините ремъчни предавки с трапецовидни ремъци или оразмерените за предаване на съответната мощност широки клиновидни ремъци.

  5. #5
    Перката 02 юни 2019, 01:52
     
    2
     
    0

    На тоя прост даскал в механото докога ще му давате думата? Дето "конструира" самолет от дъбови дъски,тръби половин цол и ментешета за прозорци? Прост,по прост,най прост ,Тобия.....Тъпънар! Вяра я познавах на здравей-здрасти! Със Стефан летях почти всеки месец! Има комисия,изчакайте решението и тогава ще коментираме!

  6. #6
    полковникът 02 юни 2019, 16:20
     
    1
     
    0

    С-на Т. Качаков 1977 до 1980г. (не съм сигурен), не беше ли началник секр. секция в 44 вап (под. 30140-Пловдив)? Кога стана "авиац. ас", експерт?

  7. #7
    Бог да я прости 03 юни 2019, 09:05
     
    1
     
    0

    Лека й пръст.

  8. #8
    Гарван Очибодев 03 юни 2019, 12:38
     
    1
     
    0

    Не е авиобаза Пловдив. В града авиобаза няма. Единствено аерогарата т.е. гражданското летище. Авиобази има в Крумово и на Графа. Отлетя момичето,няма я вече сред нас. Жалко.

  9. #9
    аматьор 04 юни 2019, 09:00
     
    2
     
    0

    Др. Тобия Качаков, авиоас и конструктор с 60-годишен стаж в авиацията, САМОЛЕТА ПАДНАЛ ДО ИХТИМАН НЕ Е ЦЕСНА! Прочети преди да словоблудстваш! Аман от такива авиоасове!

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker