Констатациите на анкетната комисия за катастрофиралия японски F-35

Pan.bg 14 юни 2019 | 19:50 views (797) commentaries(0)
img
pan.bg
Появяват се първите данни за нашумялата катастрофа с японския изтребител F-35A по време на учение. За да не попаднат останките на самолета дори хипотетично в ръцете на руските или китайските подводници, безпрецедентен брой японски и американски военни кораби бяха изпратени в зоната на бедствието. Вероятната причина за катастрофата на F-35 е загубата на пространствена ориентация от пилота майор Акинори Хосоми, според американския портал Defensenews. В прессъобщението на японските ВВС се казва, че 15 s преди катастрофата е имало радиовръзка с пилота, което означава, че той е бил в съзнание и е малко вероятно загубата на съзнание поради претоварването да е довела до инцидента. Също така се казва, че няма признаци за механични или други проблеми със самолетите на компанията Lockheed Martin. Възстановени са последните секунди на полета на изтребителя, когато пилотът на F-35, 41-годишният майор Акинори Хосоми, заявява, че е изпълнил учебни атаки срещу два от трите противникови самолета в 7:25 местно време. На около 85 мили източно от авиационната база Мисава в северната част на главния японски остров Хоншу се провеждала тренировка с три други F-35. В 7:26 ч. на майор Хосоми е наредено да се сниши, за да освободи района за американските военни самолети, работещи наблизо. Той потвърдил заповедта и започнал да се снишава по лявата спирала от височина от 31 500 фута (9600 m) до 15 500 (4724 m) за 15 s, достигайки скорост от около 560 мили в час (900 km/h). В този момент, Хосоми, който е бил лидер, дал команда за край на учебния бой и продължил спускането, което завършило на повърхността на Тихия океан със скорост от около 690 мили в час (1110 km/h). Докладът на комисията за разследване на катастрофата е стигнала също до заключението, че майор Хосоми, чиито останки наскоро бяха открити, не се е опитал да се катапултира. Повечето от обломките на F-35A останаха на морското дъно, на дълбочина от около 5 000 фута (1525 m). В съобщението за пресата се посочва също, че Японските сили за самоотбрана ще проведат допълнително обучение на пилотите, за да разпознаят пространствената дезориентация и загубата на съзнание, причинени от претоварването. Не може да се изключи, че възприятието на пилота за пространственото положение на самолета




би могло да бъде повлияно и от иновативната система върху шлема му с интересното име "Очите на Бога", разработена от британските компании Vision Systems International и Helmet Integrated Systems, която е инсталирана на самолетите на Силите за самоотбрана на Япония. Дори в ранните етапи на тестването пилотите изразявли сериозни оплаквания към иновативната каска „Очите на Бога”. Излишната информация и нейната реалистичност предизвикали сензорна недостатъчност у пилотите. В резултат на това функционалността на шлема била ограничена.
Автор Александър Скрипник
Източник и илюстрация: http://arsenal-otechestva.ru/new
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker