Италианските ВВС ще получат допълнителна партида УTC M-345 HET

Pan.bg 20 юни 2019 | 19:45 views (377) commentaries(0)
img
pan.bg
Групата Leonardo обяви подписването с Департамента по въоръженията и летателната годност на италианското Министерство на отбраната на договор за доставката на 13 реактивни учебно-тренировъчни самолети (УТС) M-345 HET (High Efficiency Trainer) за военновъздушните сили на страната. Стойността на договора е 300 милиона евро. Споразумението включва доставка на наземни системи за обучение и 5-годишен пакет за логистична поддръжка. Споразумението следва първоначалния договор за доставка на пет самолета, подписан през януари 2017 г. Така общата поръчка сега е 18 единици. Очаква се първият самолет да бъде доставен през 2020 г. и ще се присъедини към 18-те двумоторни УТС M-346, които се намират в авиационната база Галатина в Лече и се използват за обучение на пилотите по време на базовата/напредналата летателна подготовка. По искане на италианските ВВС се очаква да бъдат придобити около 45 самолета М-345 (като част от италианските военновъздушни сили те носят обозначението Т-345А), които постепенно ще заменят 137-те МB-339, експлоатирани от 1982 г. насам. Самолетът M-345 също ще се превърне и в нова платформа за националния пилотажен екип Pattuglia Acrobatica Nazionale (PAN). Както се посочва от компанията, благодарение на тясното сътрудничество с италианското Министерство на отбраната и постепенното въвеждане на М-345, в Италия ще бъде създадена модерна международна академия за обучение на военни пилоти. Към днешна дата редица страни проявиха интерес към УТС М-345. Сред тях са Чили, Филипините, Тайланд и Виетнам. Първият самолет M-345 HET успешно извърши първия си полет на 21 декември 2018 година. Както беше отбелязано, новият M-345 HET съкращава времето, необходимо на ВВС да обучават пилоти и позволява на курсантите да изпълняват полети на самолет, който има подобрени характеристики в сравнение с използваните УТС за базово/напреднало обучение. M-345 HET осигурява по-добро обучение на по-ниска цена. Архитектурата на кабината на М-345 е подобна на тази на бойния самолет. M-345 HET е проектиран на базата на УТС M-345, който е подобрена версия на M-311. Според Leonardo самолетът ще бъде оборудван с турбовитлов двигател Williams FJ44-4M-34, оптимизиран за военна употреба и висш пилотаж и ще може да достигне скорост от 420 възела (777,84 km/h) на височина 20 000 фута (6096 m); практическият му таван е 40000 фута (12192 m), разходът на гориво - 380 l / h, максимален обхват




на полета - 760 морски мили (1223,1 km) или 1000 морски мили (1609,3 km) (с външни резервоари за гориво), продължителността на полета - съответно 2,75 h или 3,85 h, дължината на пробега/разбега е 520 m.
Източник и илюстрация: factmil.com/news
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker