‘Новият‘ F-16 Block 70 Fighting Falcon носи гените на F-22 и F-35

Pan.bg 06 юли 2019 | 16:24 views (2425) commentaries(8)
img
Сп. „Клуб КРИЛЕ“, Н.Димов

Сърцевината на F-16 Block 70 е РЛС с АФАР APG-83 на Northrop Grumman, разработена на база на технологиите, използвани при F-22 Raptor и F-35.
Автор: Dave Majumdar


Концернът Lockheed Martin получи от американското правителство договор на стойност $1.12 милиарда долара за производството на 16 най-съвременни изтребителя Block 70 Fighting Falcon, които са предназначени за Бахрейн.Така ВВС на Бахрейн ще станат първият оператор на най-модерната и с най-много способности модификация на F-16, която някога е създавана.

При това, за разлика от предишните версии, които са произвеждани във Форт Уърт (щат Тексас), новите „пепепянки“ (“Vipers”) ще се произвеждат в новия завод в Грийнвил (щат Южна Каролина).

С нарaстващото производство на новия „стелт“ изтребител F-35 Joint Strike Fighter на Lockheed Martin и намаляващия обем производство на Fighting Falcon, компанията бе принудена да премести производствените линии на F-16 в по-малък завод.

Но независимо от всичко, това е едно ново начало за F-16, който има перспективи за силни продажби през следващите години.

Lockheed Martin инвестира значително в новия завод в Южна Каролина. Компанията очаква новата производствена линия да създаде между 150 и 200 нови места в Грийвил.

От компанията отбелязват, че продължаващото производство на F-16 поддържа работните места на инженерен и друг състав от американските отдели на Lockheed Martin, както и на хиляди други подизпълнители от САЩ. Над 450 доставчици от 42 щата са ангажирани в производство на F-16.

Lockheed Martin има причина да са оптимистични за още бъдещи продажби на F-16. Модификацията Block 70 на доказалия се F-16 е с много възможности изтребител и в нея са използвани много технологии от самолета пето поколение F-35. И докато F-35 в много отношения превъзхожда всяка версия на F-16, не всяка страна се нуждае от Joint Strike Fighter или пък може да й бъде позволено да закупи „стелт“ самолет.

При тази ситуация F-16 Block 70 може да е най-добрия изтребител, който може да се предложи на съюзниците на САЩ.

Сърцевината на F-16 Block 70 е РЛС с АФАР APG-83 на Northrop Grumman, разработена на база на технологиите, използвани при F-22 Raptor и F-35 и имаща възможност да следи 20 цели едновременно. РЛС може да генерира карти с резолюция 1 фут




и има далечина на действие по земни цели над 160 мили.

Изтребителят притежава и най-нова система за РЕБ.

Block 70 е с модернизирана кабина с нов централен дисплей CPD, на чийто екран с размери 6”x 8” се изобразява с голяма разрешителна способност тактическата обстановка. Новият дисплей позволява на пилота да се възползва напълно от новите системи на Block 70.

Пилотът използва нашлемна целеуказваща система JHMCS II, позволяваща да се извлекат всички предимства и способности на УР „въздух-въздух“ AIM-9X Sidewinder. За безопасността на полета допринася и автоматичната система за избягване сблъсък със земята.

F-16V е с подобрен планер, който позволява увеличаване срока на служба до 12 000 часа и използването на комформни резервоари.

Lockheed Martin споменава само, че Block 70 е със „съвременен двигател“, без да уточнява който точно е той. Най-вероятно това ще е General Electric F110-GE-132 с тяга при форсаж 144 kN.

Lockheed Martin също така изтъква възможностите на F-16V да използва голям арсенал от въоръжение.

“Lockheed Martin е с над 36-годишен опит в интегрирането на различно въоръжение с F-16. Никой друг няма подобен опит. В интерес на ВВС на САЩ и на другите страни-оператори на F-16, Lockheed Martin е сертифицирала над 3300 различни конфигурации въоръжение с използването на над 180 боеприпаси и контейнери.Това прави F-16 да бъде един от най-универсалните многоцелеви изтребители в света в авиационната история“.

F-16 ще продължава да лети в близките няколко десетилетия. Към момента на въоръжение в 25 страни са над 3000 F-16. Много от тях във времето ще трябва да бъдат модернизирани до стандарта Block 70. Блестящо бъдеще все още е пред F-16.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 8

  1. #1
    българин 06 юли 2019, 17:46
     
    28
     
    4

    Не съм почитател на ф16 но това е по-добра система от грипенC/D и което е по важното е НОВ!!! а не 30 год португалски кошник...кофти е че американците искат да ни ошушкат до край с тази цена която е повече от солена,въпроса е къде са куражлиите от нашите преговарящи да се помолят за още намаляване на цената,иначе самолета ще е фактор...спор няма

  2. #2
    юс юс юс юр брейн 07 юли 2019, 01:10
     
    21
     
    8

    Запомнете го веднъж завинаги. Не, самолетът в 8 хомеопатични бройки няма да е никакъв фактор, ако ще Ф-22 или Су-57 да е. Единствено ще се ползва за въздушна полиция и ще поддържа авиацията ни жива до някъде. Толкоз!

  3. #3
    Балканската 07 юли 2019, 01:51
     
    18
     
    25

    Изкуфял комунист. Води партизанска война срещу Америка. Не може да осъзнае, че Съветският съюз го победиха, разбиха и още има да се разпада. (защото беше огромно говно)
    Внушава на хората, че може война без съюзници.
    Може да са осем Ф-16, но влизат в мрежа със 800 съюзни Ф-16. То това е смисъла да си във военен съюз. Швеция не е във НАТО, защото върти мощна търговия с Русия. Затова Швеция го играе буфер на руската граница. И Грипените им са такива - да не могат да са съвместими с НАТО и с минимални бойни възможности. Идеален самолет за неутрална държава. Русия и Турция искат България да е неутрална държава без бойни способности.

  4. #4
    юс юс юс юр брейн 07 юли 2019, 23:15
     
    8
     
    7

    Ха-ха, трити са коментари.

    Та пак отначало.
    Евроатлантическите тролчета дори не могат да си проверят информацията и смешни работи пишат, като това тук:

    Швеция не е във НАТО, защото върти мощна търговия с Русия.

    От ето този източник:
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/rs.html
    става ясно, че Швеция не е дори в топ5 на търговските партньори на Русия, нито за внос, нито за износ. Но о, чудо там са САЩ и Германия, които налагат санкции. Тези санкции очевидно са валидни само за периферни партньори (като нас) на евроатлантиците.

    Партньори за износ на Русия:
    Китай 10,9%
    Нидерландия 10%
    Германия 7,1%
    Беларус 5,1%
    Турция 4,9%

    Основни партньори за внос на Русия:
    Китай 21,1%
    Германия 10,7%
    САЩ 5,6%
    Беларус 5%
    Италия 4,5%
    Франция 4,2%

  5. #5
    Нено 08 юли 2019, 12:43
     
    7
     
    4

    Скоро и у нас.

  6. #6
    Кадровака 11 юли 2019, 08:27
     
    2
     
    2

    Да почват да режат миг 29 и су 25 на момента

  7. #7
    Крум 11 юли 2019, 09:25
     
    2
     
    1

    Нищо няма да режат , старите самолети се "консервират" и при краен случай се вадят от хангарите , така че бройката на машините ни може да достигне 20-30 самолета, такъв танк като Су-25 не се вади лесно от състава, отделно миг -29 е супер маневрена машина и със прикачена модерна ракета въздух -въздух може да свали всичко. Съседите на юг югоизток е не ги гледайте ,че имат огрмни бройки самолети 100-200- 300 , нови и оптималн иза работа са далеч по-малко, и при тях са необходими скъми модернизации. 15-6 самолета с интелигентни български пилоти ,всеки да свали по 3-4 противника - ето ти 40-50 самолета долу, отделно ПВО да има ден , нещата изглеждат по друг начин.

  8. #8
    сержантът 11 юли 2019, 19:14
     
    1
     
    4

    гените определят цената. срамните въшки и трипера са безплатни, партньорски. а мрежата на малоумника по-горе в коя видео игра я дават ?

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker