Су-57 еволюира в мегаизтребител! Ще каца на скъсени писти

Pan.bg 13 юли 2019 | 20:20 views (3668) commentaries(9)
img
fakti.bg


Руските изтребители от пето поколение Су-57 ще могат да кацат на скъсени писти. Това заяви главният конструктор „Сухой“ Михаил Стрелец, цитиран от РИА Новости.

Според него самолетът ще има нужда от два пъти по-малко разстояние при кацане, от колкото Су-35. Палубната модификация на Су-57 вече е заложена в развитието му, като се очаква самолетоносачите за новите изтребители да се появят през 2030 г.

Очаква се в бъдеще новите изтребители да бъдат основни за руската морска авиация. Според експертите разработването на самолета като палубен няма да изисква съществени изменения.

Обхватът на полета на изтребителя е 5500 км. Това е първият руски самолет от пето поколение.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 9

  1. #1
    Камшик 15 юли 2019, 15:30
     
    11
     
    8

    А жена ви ще може да го ползва и като кухненски робот.

  2. #2
    полковникът 16 юли 2019, 17:21
     
    7
     
    11

    Този самолет е остарял още в концепцията за създаването му. Той не подлежи на модернизация, защото идва 6-то поколение и ще се превърне като Су-27 в безкрайни "+++"-ве, които трябва да догонват новото поколение самолети (по-точно летателни платформи, несъвместими с изискванията на класическата аеродинамика и въздушния бой).

  3. #3
    юс юс юс юр брейн 18 юли 2019, 08:52
     
    7
     
    2

    6-то поколение, ама ориентировъчно след 20-25 години. Нещо бавно и лежерно е заидвало новото поколение. Всъщност точно нормално е като се погледне за колко време се разработват съвременни изтребители, като се вземе Ф-22, Ф-35, Евробоеца, Рафалето и т.н.

  4. #4
    юс юс юс юр брейн 18 юли 2019, 09:09
     
    6
     
    2

    И каква точно супер извънземна аеродинамика ще имат, че изобщо не се вижда нещо особено при показаните концептуални картинки от Локхиид, Бойнг или пък Темпеста на томитата или французите от Дасо.
    Ако тези се реализират ще са си с летателни х-ки много близки до 5-то поколение, като разликата ще е в тактиката понеже вероятно ще имат възможности да управляват дронове.
    Су-то и сега е с по добри заявени летателни х-ки от съществуващите 5-ци (става въпрос за Ф-22 и китайския, Ф-35 си е с летателни х-ки на 4-то), а с новия двигател ще е с още по добри и всичко опира до интегриране определено БРЕО. А нещо го готвят и за взаимодействие с Охотник Б ("малко" дронче с маса около 20 тона).

  5. #5
    Влад 20 юли 2019, 07:32
     
    1
     
    2

    юс юс юс юр брейн
    Е какво е нормално? F-22 вече мина 20г. Едно време СССР поне смогваше за 5-10г. да извади аналогично поколение след американците, а сега руснаците???

  6. #6
    Ха 20 юли 2019, 07:36
     
    1
     
    4

    Су-то бил с по-добри летателни х-ки!?! Е видимо е с по-добри, но само при тестови пилоти и машини, в строевите е забранено, а да не говорим, че въпросните фигури и маньоври нямат капка практическо приложение в съвременния въздушен бой. Това е все едно да сравняваш акробат със ММА боец - познайте кой ще бие накрая?

  7. #7
    юс юс юс юр брейн 20 юли 2019, 19:01
     
    6
     
    1

    Влад, първоначални оперативни способности Ф-22 достига през 2005г. (пълни 2007), та 14г. от тогава, а програмата ATF, по която са създадени опитните YF-22 и YF-23 е започната далечната 1981г. (смятай). Колкото до изоставането на руснаците (изостават грубо с около 15-20г), да изостават и е логично след разпада на СССР и безхаберните и пропилени 90-тарски години, но тенденцията е към наваксване. В Щатите сега говорят за 6-то, обаче официална програма аз поне не съм прочел да има, има само някакви концептуални картинки (неотличаващи се с нещо особено от 5-то поколение, поне външно) от компаниите . Ако я започнат примерно 2020г и отчетем колко години са за разработване на Ф-22 или пък за Ф35 (а новия няма да е по-елементарен и поради това времето за разработване надали ще е по-малко) значи ще имат ново поколение някъде 2040-2045г.
    Ха, близкия маневрен въздушен бой (БМВБ) е много вероятен при самолети от 5-то поколение, които са с мака ефективна отразяваща повърхност (ЕОП), понеже ще се откриват на близки дистанции, освен това ще се сближават много бързо тъй като притежават и свръхзвукова крайсерска скорост. А летателните х-ки не опират само до маневреността.
    Примерно:
    Максимална скорост: Су-57 (2,45М), Ф-22 (2,25М)
    Безфорсажна скорост: Су-57 (2М), Ф-22 (1,82М)
    Далечина на полета: Су-57 (4300км), Ф-22 (3220км)
    Тяговъоръженост:
    Су-57 (1,13 с 63%гориво и стария двигател и 1,36 с новия двигател), Ф-22 (1,25 с 50%гориво)
    Су-57 е разработван изначално като многоцелеви и отсеците му са по обемни от тези на Ф-22 (който изначално е правен за завоюване на превъзходство във въздуха) и може да побере разнообразно и с по-голяма маса оръжие В-З, а Ф-22 мисля побира само малките SDB, които са правени за него.
    Су-57 го гласят да е с три радарни решетки - една стандартно под носовия обтекател, а другите две от двете страни на фюзелажа и пред кабината, освен това има и ОЛС-оптиколокационна станция (традиционно както и руските от 4-то поколение), а Ф-22 не (Ф-35 има). ОЛС-а е важен за скрито откриване на противник, без да се включва радара и така да се демаскира самолета.
    F-35А и C изобщо не ги коментирам понеже изобщо не са в класацията - с изключение на съвремената им авионика. F-35B е с още по-ниски летателни х-ки поради специфичното си предназначение на машина с STOVL (което му е предимството).

  8. #8
    Факт! 20 юли 2019, 19:55
     
    0
     
    6

    Къде па сравни Ф-22 с бойни мисси и официално приет с 5 прототипа на това недоразумение с големите руски допуски с неадекватната сглобка и огромното изоставане в материалознанието.Половината им че и повече компоненти не отговарят на заложените на хартия технически характеристики поради техническа невъзможност за това.Производството в русия е на най-ниският възможен качествен минимум поради огромно изоставане в технологичен и организационен план.От тия нищо не чакам.

  9. #9
    юс юс юс юр брейн 20 юли 2019, 21:09
     
    3
     
    0

    Къде па сравни Ф-22 с бойни мисси и официално приет с 5 прототипа на това недоразумение с големите руски допуски с неадекватната сглобка и огромното изоставане в материалознанието.Половината им че и повече компоненти не отговарят на заложените на хартия технически характеристики поради техническа невъзможност за това.

    Колко бойни мисии има Ф-22, къде и срещу какъв противник - мисиите му не са нещо особено и не са срещу равностоен противник, а са срещу индианци без изтребители и адекватно ПВО. От този тип мисии има и Су-57 в Сирия - да, само една, все пак все още не е приет на въоръжение и го доработват. Бройките са 10 или 11, а не 5 и колко да са като сега му вървят изпитанията.
    Факт!, че изтъкваш изоставане точно в материалознанието при руснаците означава, че изобщо не си запознат с темата. Да не си инспектирал руските авиозаводи (или други), че толкова си сигурен в некачествената сглобка или е редовното "хайли лайкли". Освен това Су-57 постига по-добри ТТХ с по-ниски технологии - "добра" логика!

    От тия нищо не чакам.

    Никой не го интересува ти какво чакаш във фантазния си свят! И си избрал лоша тактика - никога не подценявай противника, ако считаш лично за себе си, че руснаците са ти враг.














    Мхм, много изостват в паралелната реалност!

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker