Airbus откри нова монтажна линия за A320neo в Хамбург, която включва нови стандарти в цифровата автоматизация (ЕКСКЛУЗИВНИ КАДРИ)

Pan.bg 11 окт 2019 | 10:34 views (331) commentaries(0)
img
Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"



На 1 октомври 2019 г. в Хамбург (Германия) Airbus откри своята високо автоматизирана линия за сглобяване на фюзелажни конструкции за самолети от моделното семейство A320, демонстрирайки развитието на системата за промишлено производство на Airbus. Със специален акцент върху производството на по-дълги секции за A321LR, новото съоръжение разполага с 20 робота, нова логистична концепция, автоматизирано позициониране чрез лазерно измерване, както и цифрова система за събиране на данни. Те ще подкрепят допълнително стремежа на Airbus да подобри както качеството, така и ефективността, като същевременно ще доведе до по-високо ниво на дигитализация в системата за промишлено производство.

„Възприемайки някои от най-новите технологии и процеси, Airbus започна своя път за определяне на нови стандарти в производството на моделното семейство A320. Тази нова линия за сглобяване на фюзелажи е основен фактор за увеличаване на производството на самолети от моделното семейство A320. Увеличаването на нивото на автоматизация и роботизация дава възможност за по-бързо и по-ефективно производство, като същевременно поддържаме основния си фокус върху качеството“ заяви Михаел Шоулхорн, главен оперативен директор на Airbus. „Предвид огромния успех на семейството A320 и обема на поръчките, ние предприемаме необходимите стъпки, за да гарантираме, че нашата производствена система може да съответства на отличните качества на нашите продукти и че сме в състояние да задоволим нуждите на нашите клиенти за тяснофюзелажните ни самолети. Сега трябва да изпълняваме своите ангажименти към клиентите, като същевременно гарантираме обща конкурентоспособност".

За първоначалното сглобяване на секциите Airbus ще използва модулна, лека автоматизирана система, наречена Flextrack, с 8 робота, пробиващи и зенкероващи от 1100 до 2400 отвора на надлъжни съединения. В следващата производствена стъпка 12 робота, всеки от които работи по 7 оси, съединяват централната и задната фюзелажни секции с опашката, за да образуват един основен компонент, като пробиват, зенкероват, уплътняват и поставят 3000 нита на орбитална става.

Освен използването на роботи, Airbus ще прилага и нови методи и технологии в логистиката на материалите и частите, за да оптимизира производството, да подобри ергономията и да съкрати времето за изпълнение. Това включва разделянето на логистичните и производствените нива, ориентирана към търсенето доставка на материали, както и използването на автономно управлявани производствени колички.

Линията за структурно сглобяване в Хамбург ще е отговорна за окрупняването на единични фюзелажни елементи в
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




фюзелажни секции, както и за окончателно сглобяване на единични секции към фюзелажа на самолета. Секциите на самолетите са оборудвани с електрически и механични системи, преди евентуално да бъдат доставени до крайните монтажни линии във Франция, Германия, Китай и САЩ.

Отличаващо се с най-широката тяснофюзелажна кабина, ефективното моделно семейство A320neo, което включва A321neo, включва най-новите технологии, включително двигатели от ново поколение и аеродинамични надставки на крилата Sharklets, които заедно доставят повече от 15% икономия на гориво и CO2 емиссии от първия ден и 20% от 2020 г., както и 50% намаляване на шума. Към днешна дата за моделното семейството A320neo има над 6500 поръчки от над 100 клиенти.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Airbus откри нова монтажна линия за A320neo в Хамбург, която включва нови стандарти в цифровата автоматизация (ЕКСКЛУЗИВНИ КАДРИ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker