НАСА показва уникална гледка от открития Космос ВИДЕО

Pan.bg 15 ное 2019 | 21:51 views (209) commentaries(0)
Blitz.bg

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха световните агенции. Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса. Две от тях са планирани за 22 ноември и 1-2 декември. Датата за третото все още не е определена.

Спектрометърът с тегло 7,5 тона, чиято разработка отне 14 години и струваше 1,5 милиарда долара, беше доставен на МКС със совалката „Индевър“ през 2011 г. В създаването му участваха 56 институции от 16 страни, включително Русия.

С негова помощ учените се надяват да открият следи от антиматерия, да изучат състава и енергийния спектър на първичните космически лъчи, което ще помогне да се разбере как се е формирала Вселената.

По-рано от Центъра за контрол на полетите в Хюстън окачествиха ремонта на устройството като „уникална операция“, тъй като първоначално не се предполагаше, че евентуално възникналите по време на експлоатацията му неизправности ще трябва да бъдат отстранявани в орбита.

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!