70 години инженерно-авиационна служба на българските ВВС (ГОЛЯМА ПРАЗНИЧНА ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 28 ное 2019 | 12:01 views (5173) commentaries(1)
img
Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"




На 27 ноември 2019 г. в Централния военен клуб в София тържествено бе отбелязана 70-а годишнина на инженерно-авиационна служба на българските ВВС. Присъстваха командирът на ВВС ген.-майор Цанко Стойков; зам.-министърът на отбраната Анатолий Величков; зам.-командирът на ВВС бриг. ген Петьо Мирчев; НЩ на Щаба на ВВС полк. Сергей Белкинов; членът на Комисията по отбрана в 44-о Народно събрание о. з. ген. Симеон Симеонов; главният секретар на президента о.з. полк. Димитър Стоянов; съветникът по военната сигурност на президента бриг. ген. Васил Лазаров, съветникът по сигурност и отбрана на президента о.з. полк. Илия Милушев, командирът на 3-а авиобаза бриг. ген. Димитър Петров; командирът на 24-а авиобаза бриг. ген. Димитър Иванов; командирът на 16-а Транспортна авиогрупа полк. Филип Ангелов; командирът на ВВУБ „Г. Бенковски“ полк. Петър Банков, бившия Началник на ГЩ о. з. ген. Михо Михов и наследилия го на поста о.з. ген. Никола Колев; бившия командващ на ВВС о. з. ген.-майор Стефан Попов, бившия зам.-началник на ГлЩ на ВВС о.з. ген.-майор Иван Парапунов, бившия командир на Корпус „Тактическа авиация“ о. з. бриг. ген. Спас Спасов; последния главен инженер на авиацията о.з. полк. Светлозар Асенов, предшественика му о. з. полк. Божидар Герасимов, председателят на БАА о. з. полк. Ангел Георгиев; офицери от отделенията „АТВ“ във формированията на ВВС, ветерани от ИАС.

image
Срещата бе открита от подполк. Петър Василев, началник на сектор „Авиационна техника и въоръжение“ в Щаба на ВВС. Той припомни придобитата техника през последните 20 години, трудностите от липсата на ресурси и финансови средства, но подчерта че: „След 2017 г. новото ръководство на МО осигури с договори за поддръжка и ремонт почти всички въздухоплавателни средства на ВВС - самолетите МиГ-29, Су-25, C-27J Spartan, вертолетите Ми-17 и Ми-24, военнотранспортните L-410UVP, които не бяха летели над 10 години; възстановен бе катастрофиралия PC-9M борд 665. Така отделените средства за поддръжка и ремонт за последните 3 години се равняват на отделените през последните 20 години“. Подполк. Василев изрази благодарността на колегите си към политическото и военно ръководство на МО, на работещите в различните дирекции на МО, както и на тези в Институт по отбрана за подкрепата. Благодарения на това работа на инженерно-техническия състав си остава трудна и отговорна, но
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




поне вече има глътка въздух и перспективи за бъдещето. Според подполк. Василев предстои предизвикателството от приемането на въоръжение на F-16 Block 70, задача съпоставима с началото на ИАС през 1949 г. когато българската военна авиация преминава от витлова на реактивна тяга. На ИАС на ВВС предстои да възприеме коренно различни методи на работа, да усвои нови нормативни документи, техника и технологии. Подполк. Василев изрази увереност че колегите му ще се справят с тази задача с достойноство и ще продължат да гаранитрат безопасносттта на полетите в българските ВВС. Подполк. Василев също така изрази благодарността на сегашното поколение инженери и техници към техните учители и команидри от предното поколение, които са ги научили на най-важните неща в професията. В края на словото си подполк. Василев благодари на спонсорите, благодарение на които тържеството е станало възможно, както и на ветерана от ИАС о. з. полк. Красимир Иванов, действения организатор и душа на честването.

image
Съветникът по сигурност и отбрана на президента о.з. полк. Илия Милушев прочете поздравителен адрес от президента и върховен главнокомандващ Румен Радев, в което той подчерта забележителната история на ИАС, чийто кадри с много труд, лишения и високо професионализъм винаги са осигурявали гарантирането на въздушният суверенитет, високо ниво на бойна готовност и опазване живота и здравето на летателния състав на ВВС на България. Според президентът Радев, инженерно-авиационния състав в тежките години на тотална липса на ресурси е направил и невъзможното, за да лети българската военна авиация. Президентът Радев, бивш командир на ВВС и пилот на МиГ-29, подчерта в поздравителния си адрес, че като пилот нито за миг не се съмнявал в готовността на самолета или в работата на ИТС. В края на адреса си, президентът Радев пожела здраве, благополучие, дълголетие и безаварийна експлоатация на техниката, а на ветераните от ИАС сили да продължат да популяризират авиационната идея в обществото. След като прочете поздравителния адрес, о. з. полк. Милушев, дългогодишен боен пилот, сподели един спомен илюстриращ нивото на мотивация и професионализъм на българския ИТС: „Някъде през 1997 г. българските ВВС участваха в авиоизложение на авиобаза Храдец Кралови в Чехия. Времето бе променливо и в един момент спряха полетите. Имаше техници и инженери от участващите над 20 държави както на старта, така и в палатките. В един момент рукна проливен дъжд. Инженерите и техниците от другите държави хукнаха към палатките, а българските им колеги започнаха веднага да закриват самолетите. Колегите им, които бяха в нашата палатка, също хукнаха да им помагат. Стана така - другите тичат към палатките, нашити тичат към стоянката. След като сложиха всички капаци и заглушки те се отправиха бавно към палатката, защото така или иначе вече бяха мокри до кости. Пътят им към палатката обаче бе под ръкоплясканията и овациите на колегите им над 20 държави. В този момент се почувствах много горд с колегите които обслужваха нашите самолети. Честит празник и от мен!“.

image
Командирът на ВВС ген.-майор Цанко Стойков след като награди инженери и техници от ВВС заяви: „Заставам пред вас с чувство на уважение, признателност и благодарност. Уважение за вашата денонощна работа, за това че развихте ИАС през годините и имаше период, когато главния инженер бе първи зам.-командващ на ПВО и ВВС. Това бяха години, в които експлоатирахме разнообразна авиационна техника, с хиляди часове годишен нальот. Чувство за признателност, защото вие сте тези, които давате в буквалния и в преносния смисъл крила на всички летци, крилата които пазят България. В буквалният смисъл защото ние летците благодарение на вашия труд изпълняваме своите задължения за гарантиране на въздушния суверенитет. И в преносния смисъл, защото вдъхновяваме нас летците, дори когато сме на земята да осъзнаваме отговорностите когато сме във въздуха и да сме благодарни затова че правите всичко възможно да излетим и да се върнем живи и здрави. През годините доказахте и сега продължавате да доказвате, че сте офицери, сержанти и войници, които осигуряват изправността и надеждността на авиационната техника и нашата безопасност. Разчитаме на вас и за усвояването на новата авиационна техника, която предстои да бъде приета на въоръжение. Горд съм че днес присъстват на тази кръгла годишнина на ИАС и да ви пожелая здраве и съвместни успехи!“.

image
Зам.-министърът на отбраната Анатолий Величков подчерта, че политическото ръководство на МО стои с открито лице пред военнослужещите от ВВС, защото е изпълнило поетия ангажимент да поддържа ВВС във висока кондиция. "Подполк. Василев спомена за сключените договор, но пропусна някои от тях. В момента тече процедура и за ремонта на Ан-30, като финансовия ресурс е осигурен. Мога да кажа уверено, че всичко което пое като ангажимент политическото ръководство на МО е свършено. Благодаря за оценката на командването на ВВС за свършената работа. Мога да заявя, че продължава работата и по други важни теми за ВВС – ПВО и РТВ. Направено е необходимото, за да стартира доставка на резервни части, както и ремонта и модернизацията на очите на ВВС радарите П-37. Предвидено е в бъдеще д абъдат доставени и истински 3D радари. В момента в МО тече стратегически преглед на отбраната. Надявам се с неговия край да са създаде Инвестиционен план, който за разлика от круширалите през последните 20 години 3 такива плана, да може да изведе амбициите на видовете войски до 2032 г. Така и вие във ВВС ще можете да планирате спокойно с перспектива 10-12 години. Успяхме да гарантираме и ниво на капиталовите разходи на равнища, каквито в МО не е имало много много отдавна. Мога да кажа, че създаваме условия и способности, че ако се наложи да можем да създадем условия за въздушно господство, защото ако нямаш господство във въздуха, няма да можеш да наложиш такова на земята и на море. За 2020 г. планираме трето поредно увеличение на възнагражденията. Ако позволи бюджета, ще го направим и през 2021 г. Военнослужещият не трябва да се чувства „втора ръка“ в собствената си държава. Неговото призвание е да брани въздушният суверенитет, границите и акваторията и затова трябва да има самочувствие. Напред и нагоре!“.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


70 години инженерно-авиационна служба на българските ВВС (ГОЛЯМА ПРАЗНИЧНА ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/13 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    САМО НАПРЕД 03 дек 2019, 22:43
     
    12
     
    0

    шекеров-ПРОДАЖНИК!

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker