Тръгна процедурата за концесия на част от пристанище Бургас

Pan.bg 05 мар 2011 | 10:12 views (3790) commentaries(0)
img Транспортното министерство откри процедура за предоставяне на концесия на „Пристанищен терминал Бургас изток-2”. Обявата е качена на сайта на ведомството.
Сред критериите за участие в процедурата е кандидатът да докаже, че за последните 3 финансови години е реализирал приходи в размер не по-малко от 750 млн. лв., а балансовата стойност на активите му за последната финансова година е не е по-малка от 500 млн. лв. Сред изискванията за участие в процедурата са и кандидатите да докажат 5-годишен професионален опит в извършването на пристанищни услуги и да докажат, че за последната финансова година са обработили не по-малко от 4 млн. тона товари. Корабособствениците, чартьорите и корабните мениджъри, пожелали да участват в процедурата, също трябва да докажат, че за последната финансова година са превозили не по-малко от 4 млн. тона товари със собствени или наети кораби.
От кандидатите се иска на практика да погасят заема на пристанище Бургас към Японската банка за международно сътрудничество. С най-голяма относителна тежест при оценката на офертата - 30%, е инвестиционното предложение. Банковата гаранция за участие в процедурата е в размер на 400 хил. лв. Кандидатите ще може да подават оферти в министерството в срок до 48 дни, от датата на публикуване на обявата.

Иван Вълков: Контейнерен терминал в Бургас ще бъде изграден по ОП "Транспорт"


Председателят на комисията по транспорт в Народното събрание Иван Вълков, каза в коментар пред радио "Фокус"-Бургас, че контейнерен терминал и Зона за обществен достъп в Бургас ще има. Той обяви, че не е канен на състоялата се дискусия за проблемите, които възникват пред развитието на пристанище Бургас и проекта "Супер Бургас" след решението на правителството да проучи възможостта за развалянето на договора за заем от Японската банка за развитие за изграждането на контейнерните терминали във Варна и Бургас. Вълков каза, че от лятото на миналата година има създаден работна група която е проучвала реализирането на японския заем за изграждането на терминалите за контейнери в Бургас и Варна."Становището на работната група е в този вид да не бъде консумиран този заем тъй като към този момент ние не може да го изплащаме", каза Вълков. В момента и пристанището и държавата изплащат все още първият заем от Японската банка за развитие за изградения терминал за насипни товари,




припомни председателят на комисията по транспорт.Общо на година по този първи заем се изплащат по 17 000 000 лева, като 13 000 000 се изплащат от ДП "Пристанищна инфраструктура" , а останалите от бургаското пристанище, като това изплащане ще е в период още 18- 20 години."И на фона на това ,че в момента не може да изплащаме този заем,а и самият терминал за насипни товари се натоварва едва на 30 % доказва колко нецелесъобразен е бил този заем, когато е бил отпускан и усвояван. Нима тези ,които го усвояваха не знаеха ,че "Кремиковци" са пред фалит преди 4-54 години ,но по- важното беше да се усвоят средствата , а сега някой друг да ги плаща", каза още Вълков. По думите му финансовите анализи показват, че нов втори заем от Японската банка ще е утежни още повече положението на пристанищата в Бургас и Варна и ще натовари бюджета на страната годишно с още 30 000 000 лева. Вълков каза ,че контейнерен терминал в Бургас ще има. Това може да стане със средства от ОП "Транспорт". В следващия програмен период 2014- 2020 година бургаското пристанище може да кандидатства с проект по оперативната програма за изграждането на такъв терминал."Вместо да взимаме 220 -230 милиона,които след това да връщаме с лихвите ние ще вземем около 160 милиона от Европейския съюз и то безвъзмездно по тази оперативна програма", посочи Вълков. Освен това той допълни, че работната група ,в която има и японски специалисти са направили нови проучвания за развитието на контейнерните превози до 2020 - 2025 година, които не се препокриват с прогнозите дадени при отпускането на заема, като влияние за това има икономическата криза.
Председателят на комисията по транспорт окачестви и като пресилени твърденията, че развалянето на японския заем за контейнерния терминал ще рефлектира върху Зоната за обществен достъп - Бургас. Вълков припомни,че по време на мониторинга на Европейската комисия за оперативна програма "Транспорт" проектът "Супер Бургас " бе представен от кмета на Бургас Димитър Николов. Проектът е одобрен от Европейската комисия и за неговото реализиране има предвидени средства по ОТ " Транспорт"." В момент ,когато пет години нищо не се е направило по проекта, а ние сме осигури финансиране, което в рамките на по-малко от година ще започне реално да се усвоява чуваме някакви недомислици", каза Вълков. Той бе категоричен, че реализирането на проекта няма да бъде спряно.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker