Властелин на полярните ледове

Pan.bg 19 сеп 2012 | 15:35 views (2251) commentaries(0)
img http://bulgarian.ruvr.ru/2012_08_30/86683550/

В Русия започна реализирането на уникален проект. Държавното предприятие „Атомфлот” и „Балтийски завод” подписаха договор за строителството на нов атомен ледоразбивач.
През ноември следващата година в Санкт Петербург ще започнат създаването на най-големия и най-мощния в своята класа ледоразбивач.

Едно от главните предимства на новия ледоразбивач ще стане неговата универсалност. Въпреки гигантските си размери – повече от 170 метра дължина и 34 метра ширина, корабът ще може ефективно да съпровожда плавателни съдове в устията на сибирските реки и по трасетата на Северния морски път. Както отбеляза заместник-генералният директор на „Атомфлот” Константин Князевский, такива възможности ще бъдат осигурени за сметка на новата конструкция:

- Днес ние разполагаме с два вида такива ледоразбивачи. Това се ледоразбивачи, които имат неголямо газене, които наричаме плитки ледоразбивачи. Това са „Таймир” и „Вайгач”. И ледоразбивачи, които работят по трасето на Северния морски път, в открити участъци на моретата. Това са двуреакторни ледоразбивачи от типа на „Арктика”. Те имат газене до 11 метра. А универсалността им ще се състои в това, че тези ледоразбивачи ще работят както на плитки участъци, така и на дълбоководни. Те ще могат да променят газенето в значителни граници. Това е за сметка на течния балласт.

Освен това ледоразбивачът ще бъде оборудван с нова реакторна установка „РИТЪМ-200”. Това е разработка на конструкторското бюро „Африкантов”. В нея са въплътени най-съвременните технологии, които значително повишават сигурността на експлоатация на атомната енергия.

Основна задача на ледоразбивача ще бъде съпровождането на многотонажни плавателни съдове по Северния морски път. Освен това, корабът ще участва в спасителни операции в арктическия басейн, ще осигурява работа на обекти на нефтодобив. Но според професор Игор Острецов, има и още една важна задача:

- Съвременните изследвания – това са преди всичко изследвания на шелфа на Ледовити океан. Една от основните задачи е да се докаже приоритета на Русия в Арктика, да се докаже, че Русия има приоритет в Ледовити океан. Това е и научна, и практическа задача.

Независимо от това, че строителството на ледоразбивача ще започне едва след една година, още сега се провежда обсъждане: какво име да се даде на гиганта. Според Константин Князевский, работниците от атомния флот смятат, че той трябва да бъде назован „Арктика”, в чест на прочутия предшественик, първият в света надводен плавателен съд, достигнал


Северния полюс на Земята.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker