Развитие на идеята за ‘Naval Airbus’ със съюзяването на Франция и Италия за канадският конкурс за фрегати

Pan.bg 14 ное 2017 | 12:07 views (252) commentaries(0)
img
Димитър Ставрев
сп. "Клуб ОКЕАН"

На снимката: Италианско-френската многофункционална фрегата FREMM Aquitaine край брега на Лориан, Западна Франция на 27 ноември 2012 г. (снимка Fred Tanneau/AFP)
https://www.armytimes.com/resizer/Q4fvaqD54BHcwQEDs8EkVfx9-f4=/1200x0/filters:quality(100)/arc-anglerfish-arc2-prod-mco.s3.amazonaws.com/public/3FCRQL5F6JDZ7G4EUWAATEBRVU.jpg

Старши мениджър в Fincantieri даде първото официално потвърждение, че италианската корабостроителница ще се опита да продаде фрегата FREMM на Канада в партньорство с френската Naval Group. Общият тим ще бъде първата конкретна стъпка към евентуално сливане или съвместно предприятие между Fincantieri и Naval Group, което в момента се обсъжда от двете фирми и е наречено неофициално "Naval Airbus" за Европа.

Според анализаторите на 10 ноември 2017 г. генералният мениджър на Fincantieri Алберто Маестрини е заявил: "Пример за това сътрудничество е съвместен проект, който възнамеряваме да представим на Кралския канадски военноморски флот за тяхната молба за предложения (RfP) за изграждането на 15 фрегати".

Франция и Италия съвместно проектираха фрегата FREMM за използване от техните ВМС, но досега са продавали плавателния съд поотделно по целия свят. Fincantieri понастоящем е включен в списъка за продажба на фрегата в Австралия, докато Франция продаде по една фрегата на Мароко и на Египет. Преговорите за обединяване на френския и италианския корабостроителен капацитет се дължат на поглъщането на Fincantieri тази есен на френската корабостроителница STX. Fincantieri планира да създаде синергия между STX и нейните собствени корабостроителници в Италия в сектора на гражданските круизни кораби. Но разговорите също стимулираха дебата за военните връзки между Fincantieri и Naval Group, което би спомогнало за намаляване на фрагментацията на морската индустрия в Европа и ще им позволи да се конкурира по-ефективно по света.

Тъй като френски и италиански официални представители започват редица срещи, за да решат как да интегрират военноморските индустрии на двете държави, длъжностните лица в Италия трябва да разберат какво да правят с Leonardo. Към генералните директори на Fincantieri и Naval Group, Giuseppe Bono и Hervé Guillou, сега се очаква да се присъединят двама правителствени служители от всяка страна, които все още не са официално назовани, за да образуват комисия за обсъждане на плана.
"В момента се формира управителен комитет с представители на всички референтни играчи в бранша и до юни следващата година ще представи подробна пътна карта за управление на интеграционния процес" заяви Маестрини пред анализатори.

"Това споразумение представлява възможност за промяна на правилата на играта за нас,


както и представя вълнуващи предизвикателства. Това ще даде още по-голяма стабилност на нашата група, потвърждавайки силата на нашия диверсифициран бизнес модел, не на последно място защото се основава на дългогодишни бизнес отношения, които са били активни в продължение на повече от 15 години" добави той. Едно от препятствията пред съвместната канадска кандидатура е възраженията на Fincantieri за начина, по който е организиран търга. Канада поиска от частната фирма Irving да координира работата на дизайнера на кораба, което води до опасения, че спечелилият кандидат ще бъде принуден да предаде твърде много интелектуална собственост на Irving.

Ако погледнем отвъд конкурса в Канада, Маестрини каза, че фрегата FREMM ще бъде подходяща за друга предстояща програма. "Смятаме, че това ще съответства и на изискванията, формулирани от американския флот в тяхната скорошна молба за проектни предложения за Future Frigate Program", каза той. Междувременно френските и италианските компании ще се конкурират в чуждестранни търгове за военни кораби, докато не бъде договорено споразумение за тясно сътрудничество. Това може да се види при съвместното изявление на Франция и Обединените арабски емирства от 9 ноември 2017 г., че ОАЕ са избрали Naval Group за преговори за 2 корвити Gowind и опции за още 2. Fincantieri бе сред конкурентите, заедно с CMN и Damen.

Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ
eXTReMe Tracker