Ремонтът на фрегата Helge Ingstad три пъти по-скъп отколкото построяването й

Pan.bg 21 май 2019 | 13:29 views (347) commentaries(0)
img
pan.bg
Ремонтът на фрегатата Helge Ingstad, която потъна през есента на 2018 г. след сблъсък с танкер, ще струва на Кралския норвежки флот почти три пъти по-скъпо, отколкото строителството й по оценка от 2000 г. (500 милиона долара). Това съобщава Naval Today, позовавайки се на пресслужбата на норвежкото Министерство на отбраната. Генералният инспектор на норвежката флота, адмирал Хаакон Брюн-Хансен, каза, че ремонтът на фрегатата, която бе почти напълно потопена във водата в продължение на четири месеца, може да изисква финансиране в размер до 1,6 милиарда долара и до пет години работа. Когато през 2000 г. норвежкото министерство на отбраната подписа договор с испанската компания Navantia за доставка на пет фрегати, разходите за всеки кораб се оценяваха на 500 милиона долара. Адмирал Брюн-Хансен добави, че сега изграждането на такъв нов кораб ще струва между 1,2 и 1,5 милиарда долара и ще изисква малко повече от пет години. Така, според него, изборът между възстановяването на Helge Ingstad или закупуването на нова фрегата не изглежда много труден. Въпреки това окончателното решение за съдбата на повредения кораб ще бъде взето до лятото. От пресслужбата на норвежкото Министерство на отбраната добавиха, че по време на предварителната работа на борда на Helge Ingstad, експертите са открили оборудване на стойност между 11 и 45 милиона долара, което може да се използва като резерв за останалите четири кораба от клас Fridtjof Nansen. На 8 ноември 2018 г. фрегатата Helge Ingstad се сблъска с танкера SOLA TS пред западното крайбрежие на Норвегия. В резултат на инцидента корабът получи голяма пробойна на десния борд. Поради заплахата от потъване, повечето от моряците бяха евакуирани, а останалите отведоха кораба до по плитка вода и след това го напуснаха. Норвежките власти възнамеряваха да повдигнат кораба от дъното и да го изтеглят до базата до края на 2018 г., но в крайна сметка операцията бе завършена едва през пролетта на 2019 г. и на 3 март фрегата бе доставена в базата на норвежкия флот Хоконсверн. Норвежкият съвет за разследване на произшествия (AIBN), в предварителен доклад за причините за инцидента, посочи, че вината е, както на офицерите от екипажа на Helge Ingstad, така и на рулевия на танкера. В допълнение, в документа се посочва, че за




потапянето на фрегата са допринесли недостатъци в конструкцията й, допуснати от производителя - испанската компания Navantia.
Източник и илюстрация: Naval Today
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker