Горещи новини
- Приключи изнасянето на полското злато от Англия
- Откриха тяло на мъж в морето край Бургас
- Пентагонът отрече за изпращане на 14 000 военни в Близкия изток
- Журналисти направиха голям гаф с Путин
- Протести и жълти жилетки блокираха Франция! Полицията използва сълзотворен газ
- Според Горанов България ще влезе в чакалнята на еврозоната до края на април
- Опасен астероид може да премине край Земята
- Белези от миналото: Индустриалните руини в Източна Германия
- Северна Корея постави денуклеаризацията извън преговорите със САЩ
- Влак дерайлира край Кърджали, няма пострадали

pan.bg
Израелската частна корабостроителна компания Israel Shipyards Ltd. на 13 ноември 2019 г. обяви, че е подписала споразумение с израелското Министерство на отбраната за проектиране на перспективна малка корвета, която да замени големите ракетни катери проект Saar 4.5 в израелските ВМС. Новата корвета ще бъде разработена на базата на проекта Saar 72, който се предлага от Israel Shipyards за износ и ще се нарича Тип Reshef. Последващото изграждане на новите корвети от типа Reshef ще се извърши и в Israel Shipyards в Хайфа, въпреки че все още няма данни колко нови корвети ще бъдат изградени. Сега военноморските сили на Израел разполагат с осем големи 62-m 430- t ракетни катери (проект Hetz), също построени от Israel Shipyards и въведени в строя през 1981-2003 г. (три от тези катери са радикално модернизираните катери проект Saar 4 от предишния тип Reshef, построен през 70-те години). Заедно с трите корвети американско производство проект Saar 5, ракетните катери от проекта Saar 4.5 са в основата на бойния потенциал на надводните сили на израелския флот. Плановете на израелския флот да поръча корвети по проекта Saar 72 (а дори се твърди, че вече са в процес на изграждане) са обявявани многократно през последните няколко години, но договор за проектирането на тази версия едва сега е сключен. Според предварителните съобщения, корветата от новия проект Reshef, базиран на проекта Saar 72, ще има стандартна водоизместимост от около 800 t (тоест почти два пъти повече от този на ракетните катери Saar 4.5), ще е дълга 72 m и широка 10,25 m. Двуваловата енергийна установка е с състав от два дизелови двигателя MTU 16V1163M94 V16 с мощност 5920 kW всеки и ще осигури максимална скорост от около 30 възела. Максималната далечина на плаването на икономичен ход (18 възела) ще бъде 5500 мили, а автономността - 21 дни. Екипажът ще бъде от 50 души с възможност за настаняване на 20 човека допълнително (специални части, инспекционни групи и др.). Новите корвети ще бъдат оборудвани с многофункционалната радарна система IAI Elta EL / M-2258 ALPHA (Advanced Lightweight Phased Array Naval Radar) с АФАР, монтирана в хода на модернизацията на ракетните катери Saar 4.5 и корветите проект Saar 5 от 2017 г. Съобщава се, че
Л. Дойчинов
По информация от https://bmpd.livejournal.com
Илюстрация: Israel Shipyards
loading...
Други публикации
Напиши коментар