ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ НА МЕКСИКАНСКИЯ БАРК

Pan.bg 08 авг 2011 | 22:43 views (2421) commentaries(0)
img В. Димитров, сп. „Клуб ОКЕАН”,
снимки на автора


На 8 август, след като посети началник-щаба на Военноморска база Варна капитан I ранг Коста Андреев, заместник-кмета на града Коста Базидов и началника на ВВМУ „Н. Й. Вапцаров” капитан I ранг проф. д.в.н. Боян Медникаров, командирът на гостуващия мексикански барк CUAUHTЕMOC („Куаутемок”) капитан І ранг Марко Антонио Вила Вивалдо даде пресконференция за журналистите. Докато изчакваха половин часовото закъснение, те видяха цялата „листа”, с която ветроходът се зареждаше за следващия преход – кетчуп, консервирани миди, вино, дини, ананаси, портокали, салати, репички…Междувременно корабът би отворен за посетители, а цивилни мургави момчета и момичета от екипажа сновяха по сходните в двете посоки – от отпуск и в отпуск.
image
На палубата капитан І ранг Марко Вивалдо разясни, че корабът, който носи името на последния ацтекски император, е построен в Испания, в експлоатация в мексиканските ВМС е от 1982 г., ежегодно участва в продължителни задгранични плавания и регати за кораби от клас А. В Средиземно море е бил само още веднъж - през 1988 г. Сегашното плаване, започнало на 8 април т.г., е по маршрут: Акапулко – Балбоа – Хавана – Бостън – Кадис – Каляри – Хайфа – Истанбул – Одеса – Варна – Пирея – Олдия - Читавекия – Барселона – Валенсия – Лас Палмас – Картагена – Балбоа – Акапулко.
Екипажът на кораба се състои от 249 души, от които 80 курсанти. През миналата година от строя е бил изведен другият мексикански ветроход, което повишава значението на CUAUHTЕMOC за практическото обучението на випускниците на морското училище. В продължение на една година то има три части – плаване съответно на патрулен кораб, на фрегата и на ветроход. Ветроходният стаж тази година е седем и половина месеца. Плаването е основно на ветрила, с които през 1982 г. е постигната максималната скорост от 16,5 възла. Баркът е пресякъл Атлантика в източна посока в това плаване за 20 дни, като е постигнал максимална скорост 12 възла.
image
Капитан І ранг Марко Вивалдо обясни, че двете оръдия на борда се използват единствено за салюти при влизане и излизане от пристанища на чужди държави. Във Варна




това не се случи – може би нямаме вече брегова салютна батарея. Докато течеше пресконференцията, прясно бракосъчетана двойка разгледа кораба в сватбения си тоалет. Друго щеше да е, ако предстоеше и сватбено пътешествие да Мексико…
image

image

image

image

image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker