МиГ-17 "Сейбър", МиГ-17П и МиГ-17ПФ в България

Pan.bg 25 юли 2011 | 21:57 views (10391) commentaries(3)
img МиГ-17 "Сейбър"

Страна производител СССР
Първа доставка 1961 г.
Разпереност, m 9,63
Дължина, m 11,09
Носеща площ, m2 22,60
Маса празен, kg 3798
Стартова маса, kg 6072
Максимална скорост, km/h 1085
Максимална скорост на Н= 0 m, km/h 1070
Таван, m 14 700
Далечина на полета, km




1735
Въоръжение:
- оръдейно – 1х37-mm оръдие Нуделман Н-37 с 40 снаряда, 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда на оръдие;
- бомбово – под двете полукрила по една бомба до 250 kg или 300-литрови напалмови контейнери.
Допълнителна информация: Едноместен еднодвигателен самолет изтребител със стреловидно крило (45 градуса в първата половина на крилото и 42 градуса във втората) и стреловидни опашни плоскости, херметична кабина и мощно въоръжение. Понататъшно развитие на идеята, заложена в МиГ-15. Пилотската седалка е катапултна, пред пилота има стоманена броня, челното стъкло на кабината е бронирано. Крилото има клапи подкрилки, а на опашната част на тялото има 2 въздушни спирачки за намаляване на скоростта при маневрен въздушен бой и при кацане. Управлението на подкрилките и спирачките е електро-хидравлично. Двигател ВК-1А с тяга 26,46 kN/2700 kgf. Въоръжение 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда, разположени от лявата страна на носа и едно 37-mm оръдие Нуделмаен-37 с калибър 37 mm и 40 снаряда, разположено отдясно на носа. В горната част на носа се намира фотокартечницата за регистриране на попаденията и за учебни въздушни боеве. Оборудването е същото като на МиГ-15бис с изключение на появилата се система за пасивна защита “сирена”, предупреждаваща със звуков сигнал пилота за облъчване от противникова РЛС в задната полусфера. На капака на кабината има перископ, даващ възможност за визуално наблюдение на пространството зад самолета. Самолетът е изпълнен със 75% части и агрегати като на МиГ-15бис и това прави обслужването му в България много леко. Самолетите са на въоръжение в изтребително-бомбардировъчната авиация и в учебния авиополк към ВНВВУ “Г.Бенковски” на летище Каменец.


(15) В частите на ВВС този самолет бе наричан “Сейбър”, за да се отличава от МиГ-17Ф, форсажния вариант, който беше наричан просто МиГ-17, а и защото се е появил като отговор на американските изтребители North American F-86 – Бел. авт.


image
Миг 17 Ф

МиГ-17 П
Страна производител СССР, Полша
Първа доставка 1957 г.
Разпереност, m 9,63
Дължина, m 11,26
Носеща площ, m2 22,60
Маса празен, kg 3800
Стартова маса, kg 6069
Максимална скорост на Н= 0 m, km/h 1100
Максимална скорост, km/h 1130
Таван, m 16 470
Далечина на полета, km 1100-1500
Въоръжение:
- оръдейно – 1х37-mm оръдие Нуделман Н-37 с 40 снаряда, 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда на оръдие;
- ракетно неуправляемо – 2 блока по 16 НУРС С-5А или С-5К, кал. 57 mm (само на изтребителзбомбардировачите от 22 ИБАП –Безмер);
- бомбово – под двете полукрила по една бомба до 250 kg. (16)

Допълнителна информация: Едноместен еднодвигателен реактивен изтребител, развитие на МиГ-17 с новия двигател на Климов ВК-1Ф (форсажен), който има форсажна камера, позволяваща увеличаване на тягата за кратко време (до 10 min). Тягата на двигателя е 25,48 kN/2600 kgf без форсаж и 33,12 kN/3380 kgf с форсаж. Двигателят е ВК-1Ф с форсажна камера и регулируемо сечение на соплото. Променена е формата, площта и разположението на въздушните спирачки, като с това е увеличен ефектът им. Оборудване като на МиГ-17. самолетът у нас е на въоръжение като фронтови изтребител за маневрен въздушен бой и изтребител-бомбардировач.
image
(16) Самолетите на 22-и ИБАП-Безмер след доработка носят по 4х250-kg бомбов товар – Бел авт.


МиГ-17ПФ
Страна производител СССР
Първа доставка 1955 г.
Разпереност, m 9,63
Дължина, m 11,38
Носеща площ, m2 22,60
Маса празен, kg около 4000
Стартова маса, kg 6552
Максимална скорост, km/h 1123
Таван, m 16 300
Далечина на полета, km 1100

image

Въоръжение:
- оръдейно – 1х37-mm оръдие Нуделман Н-37Д с 40 снаряда, 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда на оръдие;
- бомбово – под двете полукрила по една бомба до 250 kg.
Допълнителна информация: Вариант на МиГ-17Ф с радиолокационна станция РП-1 “Изумруд” за откриване на целите и прицелване в условия на невидимост на целта. Станцията е разположена в носа н самолета, като обзорната антена е в горната част на въздухозаборника, а прицелната антена е в средата му под яйцевиден обтекател. Първата “лови” целта от разстояние до 12 km, втората заработва при приближаване на 2 km, в зоната на ефективен огън на бордните оръжия. И двете антени са под радиопрозрачни обтекатели. За прицелване при добра видимост се използва и жироскопически стрелкови прицел АСП-3Н. Въоръжението на МиГ-17ПФ е оръдейно (37-mm оръдие Нуделман Н-37Д с подобрени балистични характеристики) за разлика от въоръжението на прехващачите МиГ-17 ПФУ от ВВС на СССР и някои страни от Варшавския договор, които имат 4 радиоуправляеми ракети РС-2. нашите ВВС имаха една ескадрила прехващачи МиГ-17ПФ, която се базираше на летище Балчик.


image
Миг 17 ПФ

image
Балчишки МиГ-17ПФ-и на летище Соколово
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 3

  1. #1
    Панайот 28 фев 2012, 15:00
     
    0
     
    0

    Да се прекачи към МиГ-17 допълнението "Сейбър" е неточно. Той, действително, е създаден в отговор на F-86 "Сейбър", но "МиГ-а"само така си го наричахме между нас.

  2. #2
    Ангел 09 апр 2013, 17:26
     
    0
     
    0

    Панайоте, това което казваш не е така! Доста по-късните поколения, летящи на 17 в Безмер, го наричаха "сейбърс". Това преведено на бг означава - "сейбъров". Целта е била да го различават от форсажния вариант, който на жаргон са наричали "еф", "F"!

  3. #3
    школник 16 фев 2016, 23:20
     
    0
     
    0

    Да, така е , както казва Ангел. Аз бях старшина -школник в Безмер през 1976/77 г. като техник на "Ф" в първо звено на първа ескадрила. Самолетите се различават по своите възможности. В звеното имаше само "Ф" , "Сейбърите" бяха в друго звено. Ние така си ги наричахме.

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker