Виртуалната авиация може да пресъздаде и "Тракийска звезда 2012"!

Pan.bg 20 апр 2012 | 19:46 views (3732) commentaries(1)
img StNickBG: Здрасти Ванка! Освен че си Иван, Crash, CrashBG, Крашу, че играеш БФ3, би ли ми разказал малко повече за това какво е LOCK ON, от колко време се занимаваш с това, какво точно се прави там и т.н., защото на мен ми е малко „тъмна Индия“ за какво иде реч.

Crash: Лок Он или Lock On е авио симулатор от фирмата Eagle Dynamics. В него е пресъздаден конфликт около Кавказ в края на 80те и началото на 90те (не е ясно). Самия симулатор включва самолетите МиГ-29А/С, Су-27, Су-25, Ф-15 и А-10А, пресъздадени с близки до реалните характеристики, както на самите самолети, така и на системите им, но на ниво, което ги прави лесни за усвояване. Компанията Eagle Dynamics предлага и един друг вид симулатори под името Digital Combat Simulator (накратко DCS), които симулират дадени самолети до най-малкото копче в кабината.

В момента Eagle Dynamics разработват и нова добавка към симулатора, наречена Combined Arms, която симулира работата на един насочвач от предната линия на бойните действия, JTAC - Joint Tactical Air Commander, при американските ВВС. По този начин дори хора, които нямат толкова голям интерес към пилотирането могат да станат част от бойните действия и да ръководят самолети пилотирани от истински хора, а не ботове. Това ще бъде полезно и за пилотите, които пък ще бъдат насочвани от жив човек и нека бъдем честни, по-добре от човек отколкото бавните ботове. :)
image
StNickBG: Т.е. Да разбирам, че LOCK ON e достъпен за пилотиране с мишка и клавиатура или задължително трябва да се ползва пулт (джойстик) и т.н.? A DSC е нещо като про версия, така ли?

Crash: Не. Дори и за LOCK ON, притежаването на джойстик е почти задължително, управлението с клавиатура е трудно и в бойни действия неефективно и не достатъчно прецизно. Да, би могло да се каже, че DSC симулаторите са нещо като про версия. Те са предназначени за една още по-тънка ниша потребители, които имат необходимото време да усвоят дадения самолет или хеликоптер. А всичките симулатори са взаимно съвместими, по този начин всички могат да споделят театъра на бойни действия и общо казано да се забавляват заедно.

StNickBG: Като каза бойни действия, целта на този тип софтуери




е реално симулиране на въздушни боеве и позволява освен двубои 1:1 и по-големи по мащаб битки межеду цели ескадрили?


Crash: Точно така, освен въздушни боеве, добре са симулирани и боеве на земята и в морето, като чрез специални функции в редактора на мисии (самият симулатор има много добър редактор на мисии, от рода на този в АрмА) могат да бъдат програмирани много добре и да се пресъздаде едно много динамично бойно поле. Няколко пъти годишно се организират международни нека ги наречем учения, но всъщност са огромни битки между най-добрите ескадрили в света при даден тактически сценарий. При последното такова учение участваха около 80 пилоти от цял свят, с продължителност на мисията 3 часа.

Освен за бойни действия, една голяма част от общността на симулатора го използва и за акробатични полети. Това са типичните въздушни демонстрации, които можете да видите на едно истинско авиошоу, само че пресъздадени в игра. Съществуват и групи, които пресъздават истински демонстрационни групи, като Thunderbirds, Blue Angels, Red Arrows, Руските Витязи и други, с впечатляваща точност до истинските изпълнения, съвпадащ тайминг, комуникация, маневри и много други детайли, които обикновено остават незабелязани за обикновения зрител, но между пилотите са нещо като предимство над останалите. Това е просто още една страна на симулатора и отворения му свят.
image
Виртуалната група на гости на реалната авиация

StNickBG: Ок, да кажем, че LOCK ON вече не е такава мистерия, дай сега да поговорим за LOCK ON BG, това е българска общност, каква е идеята, колко са активните летци и т.н.?

Crash: Лок Он БГ е нов сайт, за момента само форум на Българската общност в симулаторите. Идеята е, тъй като това са малко по-сложни от типичните игри, новите виртуални пилоти да имат начална точка, а пък по-опитните да се събират и обменят опит помежду си в един чисто български сайт, а не по чуждите форуми. В момента активно летят между 6 и 12 пилоти.

StNickBG: Казваш „новите виртуални пилоти“, какво се очаква от бъдещите виртуални пилоти, има ли някакви изисквания, възраст, познания авиационни и т.н. или те са допълнителен плюс, пък на всичко останало вие може да ги научите, ако имат интерес?

=2ИАЕ= Промо видео

Crash: Главното е желанието и самодисциплината, всички умения могат да бъдат придобити, някои по-бавно. Не винаги най-важното по-добрия хардуер. Като сайт на общността предлагаме всякаква помощ, учебни материални, техническа помощ и т.н. Отделно всеки новодошъл има възможността да бъде приет и във виртуалната ескадрила 2ИАЕ (не всички членове на сайта са членове и на ескадрилата), където може да получи обучение върху самолета на българските ВВС МиГ-29А. Целта на ескадрилата е не само да представлява България по виртуалните небеса, но има и образователна цел, като по този начин, хора които нямат познания в областта на авиацията могат да придобият добра обща култура в тази област. Възрастови ограничения няма, има виртуални - пилот от 12 до 50-60 годишна възраст. Общо взето - всичко, което ти споделих до момента го има синтезирано в промоционалния клип на 2ИАЕ.

StNickBG: С теб се познаваме малко или много. Чувал съм, че летиш на симулатори отдавна - колко отдавна и на какво си летял? Също съм чувал, че си запален авиационен фен и не само, ами и учиш нещо в тази област – потвърждаваш или отричаш? :)

Crash: Авио фен съм от малък, не помня от какво съм се запалил, а за симулаторите ме светна баща ми, който беше член на една виртуална ескадрила =BgAF=, да вметна само, виртуалните ескадрили са като кланове. В момента уча и Авиационна Техника и технологии в Авиационния факултет на Националния военен университет.

През 2007 започнах и аз да се занимавам, станах член и на =BgAF=, но след загуба на интерес на много от пилотите, заради посоката, в която се развиваше симулатора се отказах и аз. В последствие преминах в редиците на 2-ра Виртуална Изтребителна Авиационна Ескадрила (=2ИАЕ=) на симулатора Lock On и след полагане на приемния изпит от 2009 станах официален член.

StNickBG: Смяташ ли, че това е добро хоби за реални пилоти, както и за хората от въоръжените сили, кои действащи, кои вече не? И имате ли сред редиците си подобни пилоти? Преди си спомням, бяхме говорили за виртуална ескадрила, чужбинска някаква, в която повечето народ са реални пилоти и в живота.

Виртуалната ескадрила на гости на реалната в Граф Игнатиево.

Crash: Нашата ескадрила е имала честта да гостува на реалната такава базирана в Граф Игнатиево, за жалост по това време не съм бил член и не мога да кажа нищо повече, освен че всички присъствали там имат много хубав спомен. Чувал съм, че истински пилоти (дори и български) летят на симулатори, когато времето им го позволява, но не съм успявал да осъществя контакт. Основно истински пилоти летят на симулатор на гражданска авиация (Flight Simulator X), като има дори и ръководители на въздушното движение, част от които са и реални действащи такива, но те са в много различна насока от нас и не поддържаме връзка.

StNickBG: Да зачекнем един малко неприятен аспект – кинтите. Все пак това е игра /софтуер/ и не е безплатна, колко струва, от къде може да се набави и т.н.

Crash: Играта за жалост не е достъпна като физическо копие в България, тъй като производителите си я издават сами и България не попада на пазара им. Може да се закупи онлайн версията на Lock On Flaming Clifs 2 от електронния магазин на симулатора (сайта - http://lockon.co.uk), струва 30$, но за да се инсталира се изисква и първата версия от 2003 година, чиито права се държат от Ubisoft, тя струва 9$, така че за общо 39 долара сте готови за игра.

Искам да вметна и за необходимия хардуер освен играта. Покупките не свършват с купуването на симулатора. Както споменах по-горе, е необходим и джойстик. като минимум за максимално удоволствие от симулатора. Освен джойстици от 10$ до 500$ (а и повече) се предлагат и педали като тези на самолет, цветни екрани с бутони, устройства следящи движенията на главата ви и предаващи ги в симулатора, а и много други. Всичко зависи от нивото ви на пристрастеност и от това колко сте готови да изхарчите за това хоби. Но хардуерът не е основното, ставал съм свидетел на хора, които си купуват скъпи джойстици, TrackIR и в рамките на една седмица се отказват. Не съветвам никой неопитен виртуален авиатор да се "минава" така. Аз лично започнах с джойстик за 20 лева и се учех с него в рамките на 4 месеца.

StNickBG: Т.е. всеки новак трябва да почне стъпка по стъпка, освен да изучава симулатора, и така да инвестира в хардуер без да се изхвърля, за да не стане така че в един момент, ако очакванията му не се оправдаят или загуби интерес, да остане притежател на скъп специализиран хардуер?

Crash: Точно така, в един момент всеки новак, който подобрява уменията си, усеща, че се нуждае от нещо по-добро и инвестира в него и продължава да става по-добър, но това не е благодарение на хардуера, а на собствените му умения и опит.

Промо видео на виртуалната "Тракийска звезда"

StNickBG: Искам да те питам за „Тракийската звезда". От клипа виждам, че става въпрос за МИГ29 с български отличителни знаци...и дотам. Сори, може би в момента някой авиофен се кикоти и се пита как може да не знам какво е "Тракийската звезда", но факт - за пръв път го видях това покрай страницата ви във фейсбук и ми стана интересно що за чудо е това.

Crash: Тракийска звезда е учение на Българските и Американските ВВС. Във форума ни се организира виртуалният му вариант, в който, разбира се, е позволена и стрелбата. При такива учения се стараем и да пресъздаваме операциите на българските ВВС доколкото е възможно.

StNickBG: Ахахах! Значи не е име на самолет!?:) Аз с такова впечатление останах, като лаик, че е нещо, като БГ "едишън" на МиГ 29.

Crash: Хаха, да, логично звучи. Едно време сме имали демонстрационна двойка. Те са се казвали "Морски орли".

StNickBG: Накратко, като обобщение на това, което си казахме до момента, LOCK ON BG е общност от хора, любители на авиацията, които летят заедно. Разиграват учения, въздушни боеве, предполагам и синхронно летене, като в същото време, вратите са отворени и за нови хора, които имат подобни явни или скрити желания и сте готови да обърнете внимание и време на всеки?

Crash: Накратко - да, и напълно точно.

StNickBG: Имате ли нужда от нещо, т.е. реклама, финансиране и т.н. Предполагам летенето е свързано със сървъри, на които да се лети. Комуникацията изисква Тиймспик сървър и т.н. (предполагам само не знам какво е естеството и организацията на нещата).

Crash: В момента хостинг на сайта ни предоставя безплатно един от модераторите на форума Георги - Airfan, той се занимава и с изработката на сайта. За жалост симулатора няма dedicated сървъри за момента и няма смисъл да се използва цяла машина за такъв, не сме и толкова хора за сега, за в бъдеще може да се помисли и за сървър, в момента разчитаме на хостинг между нас си. Тиймспийк сървъра пък ни предоставя Мартин - Shturm, като и той няма претенции за заплащане. Единствено търсим популяризиране на жанра и отдадени играчи, с които да споделяме победите във виртуалните небеса.

StNickBG: Или казано с други думи за момента сте на "самоиздръжка" и обезпечавате всичко сами? Реално погледнато единственото необходимо е повече хора да разберат за вас и това, което правите, за да може тези от тях, които споделят вашите интереси, да могат да направят контакт с вас?

Crash: Като цяло да, смятам, че хората в авиационната среда знаят за нас, но целта ни е да привлечем и нови лица от други жанрове.

StNickBG: Надявам се с този материал да успеем да помогнем поне малко за това някой запален БФ3 пилот да опита как се лети и в "други небеса". Благодарско, Ванка, за отделеното време, и успех във всички начинания ти желая.

Crash: Благодаря ти и аз, Ники.

StNickBG: УУУУ, Краш! Не те питах - как могат да ви открият хората, ако имат интерес?


Crash: Ами лесно е, единият вариант е форума www.lockon-bg.net, а другият - страницата ни във Фейсбук.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    Dead Fox 23 апр 2012, 18:23
     
    0
     
    0

    Браво момчета, радвам се, че поддържате каузата на =2ИАЕ= и работите усилено за нея. На времето като я създадохме с Венци не сме и предполагали, че ще се пише за нея. А тази среща с реалната беше много приятно изживяване, разгледахме самолетите, поговорихме си и естествено беше един повод да се съберем и да се видим с част от ескадрилата очи в очи. Аз съм първия в дясно от правите с бялата фланелка. Другия първо основател Венци е първи в ляво клекнали.

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker