Завършиха изпитанията на новата БМП-3М "Драгун"

Pan.bg 12 окт 2017 | 12:09 views (708) commentaries(0)
img
Димитър Ставрев
сп. "Клуб ОРЪЖИЕ"

Министерството на отбраната и концерна "Тракторни заводи" са завършили тестове на най-новия вариант на БМП-3 - БМП-3М «Драгун». Той е оборудван с дизелов двигател с ултра-висока мощност УТД-32Т с турбокомпресор, който развива максимална мощност от 816 конски сили. На машината могат да бъдат инсталирани три вида бойни модули с купол с оръдие с калибър 57, 100 или 125 милиметра. Според експерти, последният калибър на оръдието е типичен за танковете. В същото време новата БМП не само запазва мобилността, но е и амфибийна. Поради това на военен жаргон новата БМП-3М вече е получила името "супер-БМП".

http://warsonline.info/images/stories/news/17/10okt/russia/dragun.jpg

От МО на Русия заявиха, че изследователската работа, както и тестовете на обновената БМП-3 са завършени. В концерна «Тракторни заводи» заявиха също така, че БМП-3М «Драгун» с двигател УТД-32Т е готова за производство.

Експертът в областта на бронираните машини Сергей Суворов заяви, че в Министерството на отбраната се обсъждат няколко концепции за развитието на пехотни бойни превозни средства. Те предвиждат монтажа на базата на БМП-3 на различни оръжейни системи, активна и динамична защита, както и системи за бойно управление.

На БМП-3 «Драгун» е монтирана допълнителна защита на корпуса, динамична и активна защита "Штора". Това е довело до увеличаване на общото тегло на БМП от 18 до 21 тона. Това е наложило да се създаде нов свръхмощен двигател. В «Драгун» не само е запазена мобилността, присъща на БМП, но също така и възможност за преодоляване на водни препятствия.

Доскоро семейството на БМП-3 бе оборудвано с двигатели УТД-29 и УТД-32 мощностью от 500 до 660 к.с. Това са атмосферни двигатели, в конструкцията на които няма турбини. С тези двигатели БМП-3 е закупена от руското Министерство на отбраната, с тях са и изнесени в Гърция. Двигател УТД-32Т има турбо нагнетяване, поради което мощността му се увеличава с 200 к.с. Това позволява на "Драгон" да развива скорост по магистралата в 70 км/ч, а на водата 10 км/ч. На машината може да се постави 3 вида бойнимодула: стандартния за БМП-3 купол с оръдие с калибър 100 mm 2A70 и сдвоени с него 30 мм автоматично оръдие 2A72 и 7,62 mm картечница ПКТМ. Вторият вариант за включва 57 mm автоматичен безекипажен боен модул АУ-220 «Байкал», третият вариант е


с 125 мм оръдие. Подобен калибър в БМП не е използван преди и е по-характерен за танковете.

"Наличието на няколко варианта на БМП-3 говори за търсене на нови концепции за тяхното приложение на бойното поле" сподели Сергей Суворов. "В МО искат да го видят почти като танк. От друга страна, БМП е пехотно превозно средство и не трябва да се движи пред танковете или вместо тях. Това е само средство за превозване на пехотата и нейната огнева поддръжка. Възможностите му трябва да бъдат по-широки от БТР, трябва да могат да се борят с танкове, но основната задача все още е да поддавят огневите средства, които пречат на пехотата да се движи напред.

Анализаторите на американската корпорация RAND са включили БМП-3 в списъка на четирите най-мощни автомобилни бойни машини в света. По специфичната мощност на двигателя "Драгун" надминава всички чуждестранни БМП. Американската БМП M2 Bradley, в зависимост от модификацията, има двигатели Cummins VTA-903T500 с мощност от 500 до 660 к.с. Италианската БМП VCC-80 Dardo е турбодизелов двигател Fiat 6V MTCA с мощност 512 к.с., френската БМП VBCI е с двигател Renault D12D с мощност 550 к.с. Експертите отбелязаха също така по-специално увеличените огнева мощ, маневреността и плаваемост на руската БМП.

Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker