Авиобаза "Безмер" - с любов към небето

Pan.bg 23 юли 2011 | 18:00 views (6500) commentaries(9)
img С любезното съдействие на авиобаза "Безмер" и Щаба на ВВС

На 22 юли екип на списание „Клуб КРИЛЕ” посети авиобаза Безмер и пряко се убеди в големия професионализъм на личния състав в изпълнение на ежедневните задължения. Но най-голямо впечатление направи голямата любов на всички от базата към авиацията и хъса за полети.
Може би незабелязан за мнозина остават усилията на всички специалисти за поддържане на самолетите в изправно състояние, като със собствени сили е удължаван няколкократно ресурса на самолетите и двигателите. Благодарение на огромният труд голям процент от намиращите се по щат самолети са в летателна годност и само липсата на специфични пиросредства и керосин не позволява да се изпълняват регулярни полети с повече летателна техника. В авиобазата се цени буквално всеки литър керосин и се извлича максимална полза от всяка минута във въздуха за поддържане на летателната подготовка. В период на криза и като че ли пренебрегвана от страна на МО (как иначе да си обясним поредният случай, за когото научихме онзи ден от колегите, отразяващи посещението на министъра на отбраната Аню Ангелов в Ямбол, че началникът на Гарнизон Ямбол, а това е командирът на авиобазата полковник Данев, не е нито уведомен, нито поканен да участва в проведените срещи. В същото време между останалите теми е обсъждана и съдбата на авиобазата, за която се казва: „че се запазва като пункт за предно разполагане…” – някак си много несериозно звучи това определение „ПУНКТ”...) , тези дни авиобаза Безмер за пореден път доказа, че в нея работят и служат професионалисти с възможности, знания и умения и представи не само себе си отлично, но и българските ВВС.

На базата е поставена задача за участие в международното учение “BREEZE/CERTEX – 2011” , като за целта са ангажирани следния личен състав и средства:
- четирима летци;
- група за управление на полетите на летище Безмер и корабен команден пункт на фрегатата „Дръзки”;
- инженерно-технически и осигуряващ състав;
- един самолет Су-25УБК, два самолета Су-25К;
- самолетообслужваща техника;
- средства КИНО.

На 20.07.2011г. два самолета Су-25К с екипажи подп. Валентин Иванов - водач на групата и воден капитан Иван Иванов откриват и атакуват група кораби, състояща се от четири ракетни катера в първата заповядaна зона съгласно заданието на учението, имитирайки действия на ударна група самолети на противника. След завършване на работа по първата група кораби екипажите действат срещу втора група кораби в състав от пет фрегати във втората заповядана зона.
На 22.07 .2011г. един самолет Су-25УБК с екипаж полковник Димитър Данев и летец-щурман ст.лейт Вълко Христов и един самолет Су-25К с екипаж капитан Иван Иванов излитат от летище Безмер, извършата визуално въздушно разузнаване на акваторията източното от н.Емине, открит и атакуват от различни направления група кораби – ескортиран кораб и конвой от общо пет фрегати в първата заповядaна зона. След завършване на работа по първата група екипажите действат с успех срещу друга група кораби, състояща се от три ракетни катера и една корвета във втората заповядана зона.
След изпълнение на задачите на екипажите е изказана служебна благодарност от командира на корабното оперативно съединение комодор Георги Мотев.
По данни от ръководството на учението “BREEZE/CERTEX 2011”, участващите летателните екипажи от авиобаза Безмер са изпълнили отлично поставените им задачи и са спомогнали да се оценят на второ ниво оперативните способности на кораб от ВМС на Република България – фрегата „Верни” и са предоставили възможност и на ВМС на Р. Румъния да извърши същата оценка на тяхната фрегата „MARASESTI”.

image
На път към авиобаза "Безмер"

image image
Към 'старта'

imageimage
КДП-то в очакване на полетите

image image
image image
Предполетна подготовка

image image
Летците, които 'ще атакуват' корабите в открито море Последна проверка на изправността на самолета

image image
image image
Към старта

image image
image image
Във въздуха!

image image
Курс - морето! 'Завист'

image image
А през това време еПОВР работи върху удължаване ресурса на поредния самолет

image image
От както самолетите се съхраняват в хангара отказите намаляват драстично

image image
В хангара на еПОВР се съхраняват и вертолетите от Гранична полиция

image image
image image
image image
След малко повече от час Су-тата се завръщат

image image
"Инженер, техниката работи безупречно" Мисията изпълнена

image image
Част от състава на еОПАТ - ескадрилата, подготвила самолетите за полети

image
Довиждане, Безмер - до нови срещи

image
В очакване...
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 9

  1. #1
    безимен 23 юли 2011, 18:22
     
    0
     
    0

    Да са живи и здрави целия личен състав на АБ Безмер !

  2. #2
    GoodOldVolf 23 юли 2011, 21:34
     
    0
     
    0

    Браво!гордейте се с делата си!

  3. #3
    bojidar heistow 24 юли 2011, 11:39
     
    0
     
    0

    mi tati kade e hristo

  4. #4
    SAS 24 юли 2011, 18:04
     
    0
     
    0

    Защо работеща АБ с изправни самолети и подготвен състав е трън в очите на командването, немога да разбера.....?

  5. #5
    Гинев 24 юли 2011, 22:14
     
    0
     
    0

  6. #6
    Ivanoff 27 юли 2011, 12:24
     
    0
     
    0

    Mинистъра на "отбраната" Аню идва в Ямбол и не се сети да покани на срещата нашия командир полк. Данев, който е и началник на гарнизона. Това не е тъпашко отношение лично към полковника, а към хората от авиобазата като цяло. Глупак...

  7. #7
    Preslav 27 юли 2011, 12:51
     
    0
     
    0

    Аз просто не доумявам...

  8. #8
    Аню 27 юли 2011, 13:06
     
    0
     
    0

    Ivanoff, не е кой знае какъв проблем, че някакъв си измислен министър не е уважил цяла авиобаза в лицето на нейния командир. Трагикомичното е в това, че два полета над морето се превръщат в събитие за нашата авиация и повод за възхвали и оди от страна на медиите. Преди години това си бяха едва ли не рутинни задачи и никой не им обръщаше внимание. Другото трагикомично в ситуацията е, че тези задачи се изпълняват от командира и зам. командира на авиобазата. Къде са редовите пилоти и, ако не дай боже, се наложи да се лети при реални бойни действия пак те ли ще излетят и тогава кой ще управлява базата по време на бойните действия? Все пак те се готвят за война за да има мир. Моето скромно мнение е, че това са абсурдни неща и са достигнали границата на безсмислието, т.е. няма смисъл от такава база с 2-3 самолета и 2-ма - 3-ма подготвени пилота. Но това не е проблем на хората от базата, защото те дават всичко от себе си, дори и лични средства за да съществува тя, а е проблем на техните началници в София, които освен да избутат службата до пределна възраст за нищо друго не се интересуват.

  9. #9
    Lover 27 юли 2011, 13:33
     
    0
     
    0

    С любов само не става, защото в един прекрасен ден тя изчезва и след нея остава само един гол секс и навярно не е много приятно когато си от е#####а страна, особенно когато е на сухо.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker