В памет на МиГ-29, борд 11 (01)!

Pan.bg 27 апр 2012 | 19:46 views (12754) commentaries(5)
img Списание КРИЛЕ пуска снимки от своите архиви на борд 11(01), който вчера претърпя инцидент и повече няма да лети в българското небе.
Нека го запомним такъв, какъвто го виждаме на кадрите - винаги напред и нагоре!


image
Борд 01 в небето

image
Борд 01

image

image
Борд 04 и борд 01

image
И пак

image
Първият вдясно - борд 01 на Равнец

image
Борд 01 над България

image

image
Борд 02

image
Борд 04

image
Борд 25, с който загина Иван Даев на 29 септември 1995 г.

image
Борд 11 (бивш 01), кадър на Оги Стефанов, когато бе в сп.КРИЛЕ

image
Борд 01 и 04

МиГ-29УБ - тактико-технически данни:

Страна производител СССР
Първа доставка 1989 г.
Разпереност, m 11,36
Дължина, m 17,32
Носеща площ, m2 35,20
Маса празен, kg над 10 000
Стартова маса, kg 18 480
Максимална скорост, km/h 2450
Макс. ск. на 0 m, km/h 1500
Таван, m 18 000
Далечина на полета(пределна), km 2100
Допълнителна информация: Двуместен учебно-боен самолет за полети с инструктор на пилотите, летящи на МиГ-29. По своите геометрични, теглови и летателни характеристики почти не се отличава от бойния самолет. Основната разлика е просторната кабина с две пилотски места, разположени едно зад друго. Затваря се с общ прозрачен похлупак. Инструкторът има възможност да имитира на седящия отпред различна навигационна и тактическа обстановка върху ИЛС и да следи за правилността на действията му. Инструкторското място (задното) е оборудвано с перископ, който помага при кацане да се вижда земята, която изчезва от полезрението на седящия в задното пилотско място поради големия ъгъл на атака. Системата за катапултиране е така устроена, че независимо кой от двамата пилоти я задейства, автоматично се изстрелва най-напред седящия отзад след определен интервал от време – и седящият на предното място.

История на МиГ-29 УБ в България:

В периода 1989 – 1990 г. в България са доставени общо 22 изтребителя МиГ-29 - 18 едноместни МиГ-29 (изделие 9-12А) и четири спарки МиГ-29УБ (изделие 9-51/). В момента




България разполага с 16 МиГ-29 (вече 15) - 4 УБ и 12 едноместни.
От тях летят едва 6 броя.
На 29 септември 1994 г. командирът на "Равнец" - Иван Даев, катастрофира и загива с МиГ-29, борд 25. Това бе и единствената катастрофа досега с изгубен борд на изтребителя.

Първите два МиГ-29 – учебните 01 (сега борд 11, който аварира днес) и 02 кацат на летище Равнец на 15 юни 1989 г. Така България става втората държава от бившия Варшавски договор (след ГДР), която получава най-модерния за времето си боен самолет, който и днес остава един от най-добрите изтребители за завоюване на превъзходство във въздуха. Ескадрилата започва да носи бойно дежурство с новия самолет през пролетта на 1990 г. Първите бойни стрелби по парашутна мишена ЦП-100 на полигон Шабла са през юни 1991 г. Първото появяване на въздушна демонстрация е на 21 септември 1991 г. при откриването на Музея на ВВС на летище Крумово. Самолетът идва от Равнец и без да каца изпълнява комплекс от висшия пилотаж на пределно малка височина. Първата демонстрация на самолета в чужбина е на Чешкия международен авиофестивал на летище Храдец Кралове – 27-29 юни 1996 г. Създадена е и шоугрупа с МиГ-29, кръстена "Морски орли".
През септември 2000 г. новият изтребител от четвърто поколение МиГ-29 прелита от летище Равнец на летище Граф Игнатиево и става основен самолет на втора ескадрила.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 5

  1. #1
    Тихомир Антонов 28 апр 2012, 19:20
     
    0
     
    1

    Нещо не ми излизат сметките - доставени са 22 самолета, а в момента разполагаме с 15. Изгубени са 2, къде са останалите????

  2. #2
    Чакъров 15 май 2012, 01:26
     
    0
     
    1

    Другите още чакат основен ремонт на двигателя. Нямаме пари да ги поддържаме, жалко за единицата, но добре че никой не загина.

  3. #3
    ХА-ХА 17 май 2012, 21:52
     
    0
     
    1

    Г-н Чакъров, сметките продължават да не излизат - доставени са 22 броя, от тях 1 катастрофира през 1994 а сега сме били с 16, от които летят само 6! Та сметките все още не излизат - от сегашните 16, 6 летят(вече 5) а другите 10 чакат за ремонт! Е добре де, ами къде остават другите 5 броя (до 21=22-1)???

  4. #4
    Владимир Михайлов 02 ное 2012, 19:29
     
    1
     
    1

    Полковник Иван Даев загина на 29.09.1994 г., а не 1995. Беше черен ден за цялата база...

  5. #5
    nediko 16 окт 2014, 11:13
     
    0
     
    1

    нещо не ми се връзва и това ,че първите два самолета са получени ЮНИ месец.началото на лятото ,бяхме преместени от балчик във равнец,а всички техници и летци бяха на обочение във съюза.цяло лято правихме ремонти ,нямаше дежурства ,нямаше полети.може би август или септември да е било като ги докараха руснаците ,и не бяха само 2 ,ами поне 6 ,и после имаше още един транш .

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker